"Nekem 2GB rammal, 7600GT-vel, core2 1,8-cal akadásmentes 1280*1024-ben minden max-on."
Nekem Sapphire Radeon X1600 van meg egy Northwood-os Pentium IV 2,8 GHz, meg 1 GB RAM, és 1280x1024 minden maxon, static lightingnél olyan 20-egynéhány fps kültéren és 40-eagynéhány beltéren, de ugye időnként megállogat, és liheg egy kicsit :((
"Egyébiránt egy jó defrag progit eressz rá, nekem csodákat tett. (pl. diskeeper)"
Én az XP saját defragjával próbáltam, de hát halottnak a beöntés.
"ata-s sata-s sataII-es vinyód van?"
Amelyiken a rendszer van, az ATA, amelyiken a játék, azt valami ASPI-nak írja az ASTRA32 (pedig én aszittem, az is ATA).
A Dark Valleyben a bandatanyával szemben van egy kisebb, kétszintes épület, a másodikon döglődik egy loner. Adok neki medikitet, hálából elárulja, hogy a hídon túli manorban az egyik stalker 800 pénzért árul egy alig használt Gausst. Felcsillanó szemmel odamentem, lezsíroztuk, fizettem, vártam, szétlőttek (vagyis akartak). Kinyírtam mindenkit, végigkutattam az összes hullát, átfésültem a terepet, Gauss sehol. Ennyire át lettem volna b**va? :))
Ha kijösz arról a területről, ahol egy feladatba belekezdtél, még az előtt, hogy végeznél ele, bukod a küldetést és el is tünik akit kisérni kellett volna...
A szétszórt cuccok ott lesznek később is, ahogy a hullák is még egy napig legalább. Előbb tessék befejezni a feladatot, aztán üzletelni...
Összesn 3 elveszett fegyver feladat van. Az egyik a duty főnöké, bár ez nem "elveszett", hanem "lopd el". Ebből összesen 2 van, aze gyik a bloodsuckerek falujában, a másik a Freedom fegyverraktárában, ahova nem enged be az őr...
A "családi fegyver" (a bárban kapod feladatként) egy rövidmarkolatú sörétes. A Wild Terrytory-ban van, a lelőtt helikopter mellett induló alagútban, egy nkonténerben, amine az ajtaja az alagút hátulja felöl nyílik. Az "ekhagyott duty fegyver" (szintén a bar-ban felvehető küldetés) a Dark Valley banditatanyáján van, ahol Borovtól meg kell szerezni a kulcsot az X16 labhoz. Vagy Borov mellett van a földön, vagy valamelyik bandita lődöz vele. Egy "storming obokan". Gyakorlatilag egy obokan, gránátvetővel és talán távcsővel...
Több fegyverbeszerző küldetés az egész játékban nincs. ellenben egy scripthiba többször is felajánlja a már teljesített küldetéseket, bár ilyet csak a főbb küldetésadóktól (Szidorovics, a csapos, Wolf, Freedom góré) felvehető feladatoknál láttam, az egyedieknél (a bárban iddogáló züllött alakok) nem...
Az exoskeleton egy határ [censored]... Az igaz, hogy többet bírs el vele, de sem futni nem lehet benne, sem a sugárzásvédelme nem ér semmit. Ez alól egy kivétel van: a duty főnök egy javítottat ad a gránátvetőért, aminem van sugárvédelme.
Az ultimate ruha a Yantarban megkapható zöld vegyvédelmi, illetve a Pripjatyban megtalálható javított katonai csatapáncél, csak ennek se sok a sugárvédelme. Ezért érdemes legalább 2 crystal, vagy jobb sugárvédelmet adó artefact. 2 ilyennel már sehol sem gond a sugárzás, kivéve az erőműben a földön, vagy a szarkofág tetején a beomlott tető nyílásai közelében. Ott semmilyen védelem nem elég...
A banditairtó (tán Poker a neve) küldetés egy bug(?). Én minden végigjátszásnál találkoztam vele, le is lőttem, ott van Borov főhadiszállásán, egy hosszú fekete kabátos tag egy Toz sörétessel. Mindig jóval hamarabb le kellett lőni, mint ahogy a kinyírása egyáltalán szóbakerült volna...
A magyarítással kapcsolatos felvtéseidre azt tudom mondani, hogy ezek azért vannak, mert a kettő közül gyatrábbikat sikerült választanod, amiben katasztrofális mértékű félrefordítások meg hibák vannak...
Egyébként a második rész készülni még éppen nem készül, de pont ma olvastam a hírt, hogy az idei E3-on fogják bejelenteni a folytatást, vagy ilyesmit, a nagy sikerre való tekintettel.
Készül már a második rész? S mikor jelenik meg már végre? :)
A negyedszerre történő végigjátszásban elakadtam... Egy fordulatos résznél mentettem egy nevesített mentést, csak sajnos valószínűleg olyan karaktert adtam meg a nevében, ami miatt nem is mentett egyáltalán (kötőjel vagy per, már nem emlékszem) . Ezt nem vettem észre, s továbbmentem a Quick Save-vel, de mivel felborult a játék, nem volt jó. De már nem tudtam visszatölteni az állást. Pipa voltam, és kiléptem.
Amúgy az volt, hogy amikor megmentettem Kruglovot, vagy kit, de még nem kisértem vissza Yantari részhez, gondoltam visszaviszek egy hátizsáknyi cuccot a Csaposnak (magyarban miért pultos?), meg veszek tőle egy új páncélt. De mikor visszamentem, Kruglov eltűnt. Kinyírva nem volt, meg sehol sem. :)
Amúgy a magyarítás jó, de vannak benne furcsaságok. Nagy hiba, hogy a fegyver adatlapjánál a "sebzés/damage" csíknál valami teljesen más van fordítva...
Na, végre, hogy hallok valamit a vadászpuskás küldetésről. Nekem pontosan egy stash markerre tette rá a mission markert, ahol persze nem volt semmi; gondolom, rossz térképadat-típusra hivatkoznak a scriptben, vagy ilyesmi.
Szerintem effektíve csak egy Bulldog 6 van a játékban, amit a faluban lehet megtalálni, a másik a Freedomos főnöknél (Lukash) van. Valamelyik Freedomossal beszélgetve kiderül, hogy kettőt szereztek a hadseregtől, az egyiket Lukash eltette magának, a másikat meg Max dugta el a pincében.
Nem tudod véletlenül, van olyan patch is, amely helyreteszi a special tasks-hibákat? Nekem például a "szerezd meg az elvesztett fegyvert" típusú feladatokból egyszer sem tette ki a fegyvert arra a helyre, ahol a PDA mutatja. Minden alkalommal sík terepen, mezőn kellett volna lenni, kizárt, hogy ne vettem volna észre. Osztán volt olyan is, hogy meg kellett volna ölni - mondjuk - egy banditát, mondja a feladatadó, hogy a Dark Valleyban kószál, de a PDA az Agropromot adja meg. És persze nincs egyiken sem.
Másik: van olyan köztetek, aki kipróbálta az Exoskeleton ruhát? Én nem tudtam magammal vinni, 61 kiló voltam az SSP ruhával legyütt, az meg kell a sugárzás miatt az erőmű belsejében ... fegyvert meg nem voltam hajlandó lerakni, nem tudtam, mi következik még.
Megen másik: Azt mondja a Duty parancsnok, hogy két Bulldog gránátvetőt vesztettek el a vámpíros faluban. Az egyiket még régen megtaláltam a pincében, aztán eladtam a fegyverkovácsnak, de gondoltam a másiknak még ott kell lenni valahol, hát elmentem (volna) érte. Sehol sem leltem. Tudja valaki, merre lehet?
Sajna ki kell ábrándítsalak a proplémád a memória. Persze, hogy nem megy 900 mb fölé, mikor nem tud. (pesze 100mb rengeteg, de windows platformon ez = 0) A progi ijenkor használa a virtuális memóriát. Nézted, hogy mekkora a lapozófájl? Nekem 2GB rammal, 7600GT-vel, core2 1,8-cal akadásmentes 1280*1024-ben minden max-on. Vm-et így is használ. Egyébiránt egy jó defrag progit eressz rá, nekem csodákat tett. (pl. diskeeper) Ja amúgy ata-s sata-s sataII-es vinyód van?
Na, akkor ez is azt támasztja alá, hogy nem hardver-elégtelenségről van szó. Különben pontosan ugyanott és ugyanúgy szaggat be akkor is, ha teljesen lesügérítem a grafikát, hogy minden csúszka balra, és bazi randa lesz. Amúgy Static lightingon, mindent maxra véve, 1280x1024-en se megy 15-16 fps alá, és azt is csak a nagyon zsúfolt helyeken, amúgy >20. (X1600Pro). Szóval ez a rész OK, csak az a rohadt szaggatás.
Most már ezerszer végigjátszottam, úgyhogy kezd idegesítővé válni a következő jelenség. Bizonyos helyeken (mindig ugyanott) zavaró mértékben beszaggat, és elkezd tölteni a vinyáról. Van, hogy olyan sokáig töltöget (több mp), hogy megszakad a hang is. Viszont ha egyszer bejártam az adott területet, és utána visszatöltök egy mentett játékot, akkor már egyáltalán nem szaggat. A szaggatás nem függ attól, hogy hány ellenség meg ilyesmi van körülöttem, hanem mindig földrajzilag ugyanazokon a pontokon. Mi a szartól lehet ez? Csak 1 GB memóriám van, de mégse hiszem, hogy a RAM, mert valami Speed up my PC-vel megnéztem, hogy a memória sose telik meg, hanem a legmagasabb terhelés valami 900MB volt.
Volt már, hogy az elejétől kellett újrakezdenem, mocsok bug miatt. akkor megtettem. Másodszor is előfordult, akkor szerencsére volt egy még használható nem-túl-régi mantésem. De a fasz kivan, nem jutok el a Red Forestbe, mert MINDIG kilép asztalra az army warehouse pályán:
log file-ból a hibarész:
FATAL ERROR
[error]Expression : fatal error [error]Function : CScriptEngine::lua_error [error]File : D:xray-svnxr_3daxrGamescript_engine.cpp [error]Line : 74 [error]Description : <no expression> [error]Arguments : LUA error: ....r. - shadow of chernobylgamedatascripts_g.script:20: bad argument #2 to 'format' (string expected, got no value)
Most már annyira előrehaladott a játék, hogy nem akarom újra kezdeni! Állítólag a hiba oka, ohgy mindkét frakciónak (Freedom, duty) bevállaltam 'munkákat' egymás ellenében....
Nem kell ebben a játékban sem megcsinálni semmit, csak ajánlott... Azért az sok rpg-ben használatos trükk, hogy nagyon veszélyessé teszik azokat a területeket, ahova akkor még nem kéne becsörtetni. Ha mégis megteszed, lelked rajta.
Pedig ez a logikus. Mivel sehol sem szerepel -tapasztalatom szerint - hogy elötte ezt vagy azt meg KELL csinálni, én jóhiszemüen feltételeztem, hogy ez eccerüen ilyen nehéz evvan. Mint az a gépszörny-mutáns a Quake 4 végén :)
A fejlesztőknek valszeg eszébe se jutott, hogy lehet olyan elvetemült, aki csak azért is megpróbál lemenni a laborba annak ellenére, hogy folyamatosan nyomnia kell közben a "quick medkit" gombot, különben meghalna. A kevésbé kitartók valószínűleg veszik a lapot, és visszafordulnak más módszert keresni. :)
Asszem egyébként, itt fejezem be az FSP-zést, ez a játék a csúcs. Persze volna mit javítani. Pl. a mesterlövészpuskák szart se érnek. Kurva nehéz mindegyik, alig van hozzá löszer, és soxor két lövés is kell. Ugyanezt elérem a GP37-tel is, ak kicsit közelebb kell osonni, az meg idáig mindig sikerült. Golyó van elég, standard NATO-fegyver.
Mondjuk igaz, hogy a laborhoz 23 sebtapasz és ugyanennyi medikit kellett ... nem halsz meg azonnal, csak elkezdesz nagyon sebesülni. Egy psi ütés - egy medikit-kombó, nekem ez volt az ára. Kb harmincadszorra sikerült.
Akkor ez bug kategória, mert elvileg a pszi sisak vagy mifene nélkül nem tudhatnál még csak a közelébe se menni az X16-nak (meg kellene halnod, vagy valami; mikor én először jártam arra, már akkor zizisedett a kép, ha csak egy lépést tettem az épületek irányába), azt meg csak akkor kapod meg, ha megcsináltad a Kruglov-féle küldetéseket.
Hacsak nem valami cheattel játszottál, ami semlegesítette a pszi mező hatását, és csak ezért tudtál lemenni a sisak nélkül is.
Egyébként viszont éppen hogy nem lineáris a játékmenet, de legalábbis van egy csomó olyan feltételes elem, amik különböző esetekben kezelik le az elbukott/kihagyott/még nem elkezdett fő küldetéseket egy csomó elképzelhető kombinációban.
De a legjobb az a fogolyszabadítás a Rostok előtt lévő Duty-őrságnál (ahol segíteni kellett volt a disznóvadászatnál). Próbaképpen megöltem mindenkit, de a prisoner zöld karikája még mindig ott világított, jóllehet sehol senki, beleértve a mission failed-et is :)
Kösz szépen. Amúgy már látom, mi volt a hiba: túl lineáris a történet. Ugye tudomást lehet szerezni - asszem - a Barkeeptől, hogy Ghost hullája ott van (bejelöli a koordinátákat a PDA-n), de én ezt követően úgy mentem be a laborba és csináltam meg, hogy előtte nem beszéltem, sem Kruglovval, sem a tudóssal, és nem kerestem meg a helikopterroncs mellett lévő figurát, és nem kísértem el Kruglovot a sugárzásmérő túrára. Kinyírtam mindenkit, beleértve a psi-agyat, és hiába kerestem a hullát, az nem volt, mivel a linearitásban előtte nem teljesítettem az adott szempontból egyébként lényegtelen feladatot. Utólag megcsináltam őket, és erre, láss csodát, már ott volt Ghost teste az egyébként töküres laborban :) Ami ugye képtelenség, hullák nem mászkálnak :) Na jó, de azok zombik.
Amúgy ha úgy látod, hogy a PDS szerint rajta állsz a célon, de nincs ott semmi, akkor valószínűleg nem a megfelelő emeleten vagy. Ilyenkor a PDA jel fehér. Ha a jó szinten vagy, akkor a PDA jel zöldre vált.