A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
Ez új. Mindenesetre nem lenne rossz kezdeni vele valamit, mert gyakran nagyon kihasználatlan. Emlékeim szerint volt szó arról is, hogy a 15-össel kötik össze Gyöngyösi- Naphegy tér között a Deák érintésével- tehát a 15 átmenne a Lánchídon a Naphegyre-, a Lánchídtól délre meg csak a 2-es villamoscsalád maradna, de szvsz a 15 leszedése a Lánchíd- Boráros közti részről problémás lenne addig, amíg nincs ap szolgáltatás a 2-esen. Utóbbi meg alsó hangon másfél- 2 év, mire lesz belőle egyáltalán valami.
Ha annyira hirtelen kell fékeznem, akkor a retarder karját biztosan nem állok neki keresgetni...
Az AA-DI szériás Conecto-kon ha egy picit is gyorsabban húzom le, akkor simán elkezd lassítani, nekem már bőven erősebben, mint amennyit az utaskomfort miatt jónak érzek. A budai hegyi vonalakon kifejezetten jól használható, a legnagyobb lejtőkön is maximum a harmadik fokozatig szoktam behúzni, az már majdhogynem állóra lassítja a kocsit a lejtő aljára.
A szándékosan behúzott retarderrel közlekedő kollégák meg no comment, de azért esetleg lehetne valami erélyesebb figyelmeztetés is, ha gázadás közben megy a retarder, nekem is fordult már elő, hogy megállóból kifelé úgyfelejtettem...
Ha nem egyesével, óvatosan és ütemesen húzod le, hanem "hirtelen" akkor nem veszi figyelembe és nem kapcsolja be a retardert.
Ezt személyesen lehet megérezni, mikor ugyan lehúztad a kart, de nem történik semmi. Bőven elég lenne a 3 fokozat. Gyenge, közepes, erős.
Mivel nem ugrik vissza, végig lehet dolgozni vele úgy egy napot, hogy végig bekapcsolt retarderrel mész. Mivel amúgy a fékje egy határ "f0s", így sokan ráteszik kettes fokozatra és úgyhagyják.
Azokban a kocsikban a Retarder már csak papíron létezik.
Mi a gáz rajta? Amúgy a Citaróban is ugyanolyan, szóval azon se lehet változtatni. (Szerintem amúgy jobb, mint az MAN-ben, bár síkságon egyébként is meg lehet lenni nélküle, én leginkább csak lejtőn használom.)
Nomeg ezeknél az idősebb autóbuszoknál azért generátor és akkumulátor teerén is brutális különbségek vannak. Van sokszor, ha gyengébb az akkumulátor, akkor "behúzza" az egész világítást indításkor.
Ezeket a nagy áramingadozásokat ezek az érzékeny ledes cuccok nagyon nem szeretik. Ahogy tapasztalhattuk az OBU, Futár eszközöknél is. Ahogy nézem, a FLR-724-ben is kipusztult a FUTÁR teljes mértékben. Két hete gyengélkedett az akksi, de utána beírás után nem volt gond vele, de az időjárás is változott.
igen, erre gondoltam. Régebben másodállásban vezettem teherautókat, ahol sok helyen kicserélték a komplett hátsó lámpákat, ledesre az irányjelzőket. Ott sok esetben totál megbolondult a rendszer. Bennt folyamatosan világott a visszajelző, kint meg épp amilyen kedve volt akkor. vagy villogott, van folyamatosan világított, de ha olyanja volt, nem csinált semmit.
Az FJX-FKU-FLR 20 év körüli Volvo Can-Bus rendszer nem tudod mennyire támogatná. Az FKU-927-ben teljesen jól működik a ledes fényszóró, de kérdés, hogy ott komplett új fényszóró került beépítésre vagy csak az izzócsere. Talán Szintetikusdízelolaj tudna erről felvilágosítást adni. Kérdés, hogy mennyire volt drága a mutatvány.
A Legjobb az egészben, hogy ha jók az információim, ay FJX-FKU Can-bus rendszere teljesen eltérő azt FLR szériától.
Áá, köszi így már kezd összeállni. :) Akkor jól értelmezem, hogy a NAY-ok helyére jön a már említett csuklós+C8 opció, illetve a szóló BYD flotta első 25 db-ja? A második 25 már valóban a PDN szériát váltja, de csak majd 2027-ben. Mert ezt egyik közlemény sem írta, csak a szokásos, 2026 tavaszától ütemezetten kezd beállni 50 szóló és 20 csuklós volt a szöveg. A maradék PDN-re meg lenne az a villany midi, illetve az SGY-ok helyett meg még nincs kiírva semmi (ott elképzelhető, hogy nem kell villany, jöhet e6-os dízel?).
A ledes világítás can-bus által kellene működőképessé tenni és a most engedélyeztetett osram ledizzók eléggé korlátozott listát képviselnek.
Ebben a kérdésben csak személyautós tapasztalatom van, de nagyon járműfüggő, hogy együttműködik-e LED-es "égő"-vel plug&play egy autó. Sok járműben pl. a fő indexizzókat (a 21W-osokat) is simán cserélheted LED-re, ugyanúgy jól fognak villogni, míg más gyártmányoknál egy ilyen csere ugyanolyan eredményt hoz mintha relés rendszer lenne, azaz használhatatlan. Valszeg máshová van húzva az az áramérték, amelyiket meghaladva már úgy tekinti, hogy van működő fogyasztó a foglalatban. Azért az index a példa, mert ott a villogás üteme azonnal megmutatja, hogy az autó képes-e normálisan kezelni, de ahol az index működik, ott minden más is fog. Ezzel együtt persze az a "szép" megoldás, ha az adaptációs felületen is beállítod az új egőtípust, de hogy ennek gyakorlati jelentősége van-e és ha igen, akkor milyen esetben azt nem tudom, pl. olyanra tudok gondolni, hogy ha kritikus áramdeficit van az autóban (pl. sokat állt, szinte lemerült az akku, több a pillanatnyi fogyasztó mint amit a generátor tölt), akkor először a nem kritikus izzókat kezdi el lelőni (pl. lábtérvilágítás) és csak utána a LED-eket.
ja, nem, simán a korróziód miatt leszakadt/beszakadt az első torony, de úgy, hogy még a kerékre érő duroplast is elhasadt, pedig az amúgy rugalmas (volt)
A B3 opciós mennyisége hosszabbítva lett, így az a 45 kocsi (igen, amajd akkor 7 éves SGY-k is!) 2027. nyarán vezetődik ki a rendszerből. A B3 alapmennyisége és a B4 alap+opciója 195 kocsi. Ennyi jön is 2026 nyaráig 148 csuklós és 47 szóló forgalmi kocsi személyében.
Ugyanebből az időből (2005. július) egy kép, amikor még gyakrabban akadályozták a buszforgalmat lerobbant autók (mondjuk ez a trabi már lerobbant volt azelőtt is, mielőtt a Stadionoknál végleg megállt). :-)
Én örülnék neki a legjobban, bízom benne hogy beruháznak erre, de a villamos ágazatnál máshogy zajlanak az ilyen korszerűsítések. Míg a villamosokat 40-50 évesen is rendszeresen felújítják, addig a buszok esetében erre nemigen van hajlandóság.
Pedig a Volvok és a Conectok felújítása bőven esedékes lenne, de az óbudai kocsik nagyrésze is beleférne.
Egyrészt te írtad a BKV-t ágazattól függetlenül, másrészt a többi jármű nagyja sem felújításkor kapta a ledet, harmadrészt pedig pont az a lényege ennek, hogy nem kell a lámpatestet cserélni, hanem csak az izzót, amit egyébként is kell előbb-utóbb.
Hát a fékpedál biztosan nem lesz áttervezve a BKV kedvéért és szerintem a ZF váltóval sincs baj, de hátrafelé nyíló vezetőfülke ablakot meg sok más egyéb apróságot illett volna kijavítani már az RVY sorozat után... Jó lenne, ha legalább az opció végére sikerülne.
Opciós lehívás esetén nem lehetne esetleg a felmerült hibákat és problémákat módosítani az ujjonnan érkező kocsikon? Gondolok itt a vezetőfülke ablak megfordítására, fékpedál kialakításának módosítására, a rángató zf helyett Voith váltóval rendelni ezeket?