Tömítést Mogyoródról vásároltam anno. Templom utca 25, ha jól emlékszem. Kovács tömítés készítő. Magas minőségű német alapanyagból csinálta. A kívánt vastagságot meg kellett adni (hány ékes). Soha semmi baj nem volt egyikkel sem, ajánlom. Ja és az ár harmada volt a Lajosmizsei cég által ajánlottnak.
Multkoraba érdeklődtem, valaki próbálta e már, hogy holegfuvoval befujni a hideg morornak, és úgy segíti e az indítást. Na, most kipróbáltam. Semmit nem segít. Ugyan úgy indul, mint előtte. Először izzitast nélkül próbáltam, csak a meleg levegőt fujtam be neki. Úgy semmi. Aztán izzitottam, de akkor még kb úgy indult mint ahogy szokott.
Köszönjük a megkeresést , noha szívesebben vettük volna , ha kevésbé elszomorító hírről hallunk . Bár -- én magam legalábbis -- értesültem magyarsanyikapitány aggasztó betegségéről .
Igencsak lehangoló, de ezen a fórumon ez elő-elő fordul , mert a mopedautókat jobbára idős és beteg emberek használják . Nagyon sajnáljuk , nyugodjék békében . Nekem nagyon kedves emlék a hozzászólásainak a vidám stílusa , egyedi színt vitt a fórumba .
Néhányan talán még emlékeztek rá, volt itt egy lelkes tag régebben, Magyar Sanyi kapitány, aki gyűjtötte a mopedautókat. Ő volt az apukám, aki sajnos 2020-ban hosszú betegségben elhunyt. A gyűjteményéből maradt példányok egy kivételével már újabb gazdára leltek azóta, egy kivételével. Ezzel fordulok hozzátok, hogy valakit érdekel-e, nálunk sajnos csak az idő eszi meg. Egy üres kaszniról van szó, Acam Nica, anyós oldali ajtó nélkül. Ha tudtok segíteni, kell valakinek, az alábbi teefonszámon elér engem: 06-70-624-5667
"még azt sem néztem meg,hogy a hütöben megvan e a folyadék /azért nem néztem meg mert meg sem fordult a felyemben"
Ez nagy hiba volt. Főleg egy régóta álló motorban kevés lehet az olaj vagy a hűtővíz, ezért ezeket mindig ellenőrizni kell az első indításnál - akár megveszed, akár nem a járművet. Ez alap kellene legyen...
Mert könnyen lehet, hogy az egyébként hibátlan motort a kevés hűtővízzel 2 napig használva Te tetted tönkre és a vízhiány miatt égett át a hengerfejtömítés, ami most már állandó vízfogyást okoz...
A különbség az árukban van, az egyik 15, a másikat láttam már 50 ropiért is. :/ :D (Érd) Meg kell próbálni onnan venni ahonnan ők is, azaz külföldről rendelni.
Ldw 502 hengerfejtömitést milyet vegyek, az utángyártott aluminiumot ,vagy egy victor Reinz tömitést,a jobb oldali, Reinz tömitést raktam be 2017 ben egy microcarba de sajnos eladtam ,nem tudom meddig birta. Köszönöm
Olyan büdös a víz, hogy megfájdult a szívem amikor beleszagoltam, mert rá kellett jönnöm, hogy itt van, a hiba forrása. Igen . Akár men yire furcsa, ez jó diagnosztika.
A szivattyú, meg a hűtősapka rúgózott szelepülése miatt, minden hűtőnél van közvetlenül leállítás után egy kis túlnyomás. Viszont 10 km - re a másfél liter az igen sok. Valahol csatlakozásnál, gumitömlőnél, hűtőnél stb. folyhat el a víz. Ha még könnyen idul, és nem túl gyenge, akkor más lehet a baj. A gázosodást meg todod nézni, ahogy Bakancs4 írta. Kotont kell szigszallaggal felerősíteni a hűtősapka helyére. Visszább sok írás van erről. Keressél rá, én nem tudom olyan részletesen leírni.
Ha hengerfejes akkor olajos, néha habzó trutyi lesz a vízben. A folyadékban a gáz büdös. Nem ismerem azt a motort, de biztosan nem a sapkáig kell tölteni.
Igen a z482 ugyan az a blokk, mint a lebutított z402. A másik hozzaszolonak, akinek eltűnik a víz a hűtőből, valószínű valahol kinyomja. Az egy jó feltételezés, hogy a hűtő sapkája, nem zárható rendesen, és a tulfolyonal kimegy a víz. Én, tettem az enyembe kiegyenlítő tartályt.
Nekem Aixamom van és azt kubota motor hajtja. Gyárilag nem tettek bele tágulási tartályt. Csak egy túlfolyó cső volt a feltöltő nyílás oldalán. Ezért használat közben a tágulás miatt kifolyt valamennyi hűtőfolyadék és utána kellett tölteni. Vettem bele egy kisméretű, bontott kiegyenlítő tartályt. A túlfolyó helyére csatlakoztattam és azóta nem nyomja ki a hűtőfolyadékot. Lehet, hogy neked is csak annyi folyadék tűnt el a 10 km-s úton, ami a tágulás miatt kifolyt.
Elözöben irtam 14én vettem egy mc1 mopedet Pécsen , jármü egy idös bácsié volt sajnos elhunyt ,kivülröl belülröl nagon jó állapotban állandóan szervizelt szervizkönnyvel.A bácsi unokája örökölte és árulta ,nekem azt mondta keveset használt szervizelt jó állíapotu mopedröl van szó.Én megvettem még azt sem néztem meg,hogy a hütöben megvan e a folyadék /azért nem néztem meg mert meg sem fordult a felyemben,két nap mulva vettem észre hogy csak félig van a hütő/. Két nap multán hiányoltam a fütést,megnéztem a hütöt félig volt kb másfél liter hütöfolyadékot töltöttem rá.Következö nap ma elmentem egy 10km kis utra boltba, hazaérve megnéztem megint fogott belöle és ahogy letekertem a hütösapkát cuppant egy nagyot ez nem tudom mit jelent.Mi lehet a hiba -elfolyik a hütöviz egy csövön ,már hengerfelyes lehet, vagy az is már régóta?
Amikor vettem nem volt alatta vizfolt. Sajnos az örökös nem tud semmi elözményt a kocsirol csak annyit,hogy szervizelt.
Elég szarul vagyok ,kicsit jobb,hogy leirhattam. Még annyit.... Jól belenyultam. Köszi
Vettem 4 napja egy jó állapotú kivülröl Mc1 t de hengerfej tömités cserére szorul .Szeretnék segitséget kérni valaki leirná nekem hogyan zajlik egy Lombardini ldw502 hengerfejtömités csere,egy szerelö csinálná ha találok,ha valaki tud segiteni Pécsen ki csinál ilyet ,megköszönném, Tudna segiteni valaki leirná a lépéseket. köszönöm.
De képes volt és menet közben is leállt az egyes henger. Láttam az akkufesz visszajelzőn is. S az erején is éreztem, hogy meggyengült, aztán megint megálltam, s indítva megint ment. Nagyon rossz volt már, a végtelenségig elkopott.
Ez nagyon érdekes , el nem tudom képzelni, hogy mi állt mögötte . Ha van kompresszió akkor megy , ha nincs akkor megáll . De hogy menet közben leálljon , majd újraindítva megint járjon ... hmm ...
Nagyon sokan járnak így. A vizet nem te forralod (ez nem tea), felforr az magától, holott nem kellene neki, (ugyanis nem teavíz) :D De tény, ha egyszer sikerült, vagy valamilyen okból "megfutott", utána várható hogy bajok lesznek. Pedig ugye nem úgy tűnik, félreáll az ember, megvárja míg kihűl, rátölti a vizet, és mintha misem történt volna folytatja útját minden gond nélkül autózik tovább.. hónapokat is akár. Pedig ha ez egyszer megtörténik, utána kezdődnek szép sorban a bajok. Picit fogyni kezd a víz.. aztán szépen sorban minden (is.)
Én, már két kubota motort is ujitottam fel. Az egyik egy 400 As volt, a másik egy 482 és. Egyik se sikerült. Az elsőt, egy nagy és híres gépműhely Furta, illetve gyartatta le a dugattyúkat, meg a gyűrűket. Nem valami jól sikerült. Aztán vettem bele egy másik motort. Az már z482 és volt. Az nagyon szuperül indult, habár akkor még ilyen őszi hidegek voltak, de tényleg jól indult. Ez a motor ilyen konteneres motor volt, japanbol hozzák be, ott ilyen rizskombajn , vagy nem tudom milyen kis traktorokba van, de hamar lecserélik, selejtbe dobják, pedig teljesen jók. Csak sajnos ezt a motort megforraltam és elszállt belőle a kompresszió. Azt a telet még, kiszenvedtem vele, nagyon mérges voltam, hogy a jó motort elbasztam. Aztán nyáron, mikor motoros szezon van, gondoltam felujitom, nem hiszem el, hogy nem lehet ezeket a motorokat felújítani. Rendeltem hozzá kínai utángyártott dugattyúkat, gyűrűket, tömítés készlet, aztán szét szedtem. Elvittem Pécsen egy idősebb szaki hoz, megfurta, honolta, de egy szar lett így is. Nem tudom mi az oka, de ezek a kubotak ilyen felujithatatlannak tűnnek. És, ha egyszer is megforralja valaki, az a motor kuka. Most vettem bele egy másik z482 est, erre már nagyon vigyázok.
Akkor is keserves az indítás az a tapasztalatom, ha már csak az egyik gyertya izzítása nem teljes mértékben optimális. Ilyenkor nekem beindult, felpörgött és leállt. Mint ha, nem kapna folyamatosan üzemanyagot. Érdemes őket kivenni, és egyesével ellenőrizni. Másfél - két évente nekem valamelyik, mindig besz@rt, pedig még a kezem is megégette ahogy lekukáztam. Utána meg két izzítás, padlógáz és röff.