Elküldtem volna a linket mailben, de ez a szutyka nem mutatja meg úgy ahogy nekem kellene a címed(parasdztba hogy láthassam :) ). Fejből meg már nem vágom mi volt a címed...
most olvastam, hogy a szívódízeleket tönkreteszi amikor autópályán padlógázzal közkelednek vele
márpedig a Berlingónak amit megvettem, a gyári végsebessége 145 km/h, én meg a lehetséges 130-al próbálok vele közlekedni, amiben benne van pár előzés is 140 körül
szóval erről inkább tegyek le, és maximalizáljam 120-ban a sebességem..? :(
autóvásárláskor az egyik szempont volt, hogy üzemszerűen tudjak vele 130-al menni autópályán
Az újabb 1,6-osok kevésbé problémások, mint a régebbiek, de évjárat szerint most nem vágom kapásból, hogy ez melyik lehet. A régebbiek is lehetnek jók nagyon hosszú távon, csak kezdetektől pár dologra oda kell(ene) figyelni, amit a tulajok nem feltétlenül tettek meg. Láttam már 500e km-es 1,6 HDi-t eredeti motorral, de sokkal többet, amiben meg kifingatták azt. :-(
Amúgy amikor, vagy ha jók, akkor elég jók, jól mennek és kellemesen is fogyasztanak. Én is vettem volna magamnak adott esetben, csak nem volt akkor, amikor én kerestem.
Első lépésben a vízhőfok jeladót érdemes kicserélni, annak a hibája is okozhat ilyen jelenséget és nem nagy tétel, ha esetleg blattra cseréli ki az ember. Ha marad a jelenség utána is, akkor a ventilátor áramköreit kellene megnézni, mert ha az egyik sebességfokozat nem működik, azt is jelezheti így.
Lenne itt nem messze egy 2013 1.6Hdi 75Le eladó ezek mennyire megbízhatók (nem szeretném a szervízben tárolni :) )? Mi a véleményed? Vagy esetleg tudsz egy tuti megbízhatót eladót?
Ma bevásárlókörút közben a vízhőfokmérő órában lévő piros lámpa elkezdett villogni, meg a ventillátor is bekapcsolt, de a mutató a csak második vonalnál volt. A vízcső megfogva nem volt forró, a fűtés bekapcsolásakor sem fújt túl forró levegőt. A következő bolttól való elindulás után ez a jelenség megszűnt, a vízhőmérő mutató a harmadik vonalig felmegy, ventillátor meg áll. Hűtővízszint rendben, vízpumpa tavaly nyáron volt cserélve fagyállóval együtt. Érzékelő vagy jeladó hiba lehet, vagy légbuborék volt valahol?
Abban már nincsen külön hőgomba a hűtőben (külön érdekesség, hogy a Bárdinál mégis tudtak neked adni :-P ), hanem a motor hőgombája adja a jelet és a motorvezérlő (vagy a klíma elektronika) kapcsolja a hűtőventilátorokat. Diaggal le kellene tesztelni, hogy működik-e a ventilátor(ok) összes sebességfokozata és a motor vízhőfok jeladóját.
Van egy 1.4 es multispace berlingóm és akadt egy kisebb gondom. A hűtőventilátor nem kapcsol be ha túl meleg a hűtővíz .Már próbálkoztam vettem a bárdinál ventilátor kapcsoló gombát de hiába nincs a hűtőben ilyen csak a helye .ezért tanácstalan vagyok valaki tud segíteni ? Köszi előre is !
2001-es Berlingo-m van. Én átalakítottam az üléseket, Ford Escort ülések mentek bele. Szétbontottam az eredeti üléseket, csak a talapzat maradt meg, mert a sín és az övcsati (feszítővel együtt) erre van szerelve. Az Escort ülést is lecsupaszítottam alul, amennyire lehetett, és összeházasítottam őket. Azóta boldog a hátam, és a fenekem. :-) Picit még magasabban is ülök, amit meg a térdem szeret nagyon.
Ha érdekel a projekt, tudok e-mail címre képeket küldeni a bontásról és az összeépítésről.
Egy kis segítséget kérnék! Tudom hogy nem Peugeot fórum, de hát ugyan az a gyermek !😉 Partner 2000-es évjáratú és az első ülések kukák. Viszont látom hogy nem egyszerű hozzá beszerezni. Valamelyik másik típus beleférhet nagyobb alakítás nélkül?
Teljesen mindegy a váll, az előírt minimum vastagság a lényeg. Pl. Suzuki Ignis-en gyárilag olyan kevés kopás megengedett gyárilag, hogy szinte betétenként tárcsát is kell cserélni rajta.
Ugyan előfordulhat a mechainkai rész vacakolása is, de külső behatás nélkül az ritkán okoz ilyen gondot. Jellemzően egy idő után ezek a központi motorok elfáradnak, nem egyszer kellett azért cserélni, mert pl. zárni nem zárt már, csak néha-néha, de kézzel bezárva nyitni mindig nyitott.
Nyilván élőben se lenne rossz látni a dolgot, mert messziről nehezebb diagnosztizálni, de a kézzel-kulccsal járatás utáni jó működés is ebben az esetben szokott előfordulni.
Az mitől lehet, hogy a vezető felőli ajtó központi zárja nem akar zárni.? Kulccsal megy. Majd utána egy darabig jó a központival is(kulccsal vagy belülről a pöcökkel megjáratás után). Nem új a probléma, de egyre sűrűbben viccelődik. Belül a rudat ami megy a kilincshez, hogyan kell jól beállítani, mert szerintem azzal van a baj. Feszíteni vagy a fene tudja gondolom kezd szétkopni...
Amiket elbontottam azokon mind jo volt. Mondjuk ezekben egyikben se volt 60k km-nel tobb. Lehet valamelyikbol kivettem, de nem vagyok biztos, hogy nem dobtam ki.
másodjára kiderült, hogy az asszony, aki az autót használta szintén panaszkodott a kis sebességre
viszont ennek nem motorikus probléma volt az oka, hanem hogy a vastag gumiszőnyeg a vezető lábterében becsúszik a gázpedál alá, és így nem lehet teljesen lenyomni
ezt most megigazítottam, és utána kb 10 percig tényleg jobban ment, most már megint alácsúszott, és városi forgalomban nem veszem észre annyira
(az asszony odaát megvádolta a férjét hogy beszerelt valami sebességlefojtó kütyüt az autóba :D mintha a saját feleségem hallanám)
Szerintem barmelyik bontoban kapsz ilyet fillerekert, felragasztod 2 oldalas ragasztoval es kesz. (nekem az osszes elbontott berlingomon jok voltak ezek, de kidobaltam oket, vagy mentek egyben a daraloba)
...valóban nincs meg az az előnye mint az eredetinek , hogy elvezesse mint egy csatorna ...de nem is jut be alá , hanem az ajtó külső felületére vezeti...
.. szeretem a gépet de nincs 30 E-rem két ilyen semmiségre...
ami fent van, az egy U profil, az oldalával felragasztva, tehát ami víz befolyik az ajtó és a karosszéria között, azt ez az U elvezeti az autó elé illetve mögé (nálam meg az utastérbe), tehát szerintem D profil erre nem jó, az nem fogja úgy oldalra vezetni a vizet