Keresés

Részletes keresés

wahrheit Creative Commons License 2006.02.02 0 0 750
Hál istennek a BKV-nál most szembesülnek az igazsággal.
sjanius Creative Commons License 2006.02.02 0 0 749

 

 Te sem mondod komolyan, hogy egy civil szervezet vezetője, véletlen kerül a Fidesz vezetőség közelébe...

 Ez csak aláhúzza azt a régóta gyanított dolgot, amiről már többször is írtam.

 

 A közgyűlésben sem jön rosszul egy ilyen szimbiózis a Fidesz és a Veke között.

 Amit a BKV nem fogad el, azt egy emelettel feljebb, majd  a Fidesz megtámogatja.

 A Fidesznek ugyanolyan jól jön egy igazságosztó civil szervezetet támogatni.

 

 Ezt majd most meg lehet magyarázni, de kár a benzinért.

 

 

Előzmény: mestska (746)
wahrheit Creative Commons License 2006.02.02 0 0 748
Bár ki oda megy ahova akar, csak nem hirdeti az igét, hogy párt semleges. Nem fenyeget senkit ( se ő se elv barátai), hogy ha ők lesznek pozicióban akkor irgum-burgum lesz.
Előzmény: mestska (746)
WeeN Creative Commons License 2006.02.02 0 0 747
Jajj nem kell el ez a demagóg duma. A nyakkendője meg pont véletlen narancssárga ;-)))
Előzmény: mestska (746)
mestska Creative Commons License 2006.02.02 0 0 746
miért ne mehetne el VD civilként bármilyen politikai rendezvényre?
Előzmény: wahrheit (745)
wahrheit Creative Commons License 2006.02.02 0 0 745
Politika semlegességet. Bár a kép nem ezt bizonyitja.
Előzmény: mestska (744)
mestska Creative Commons License 2006.02.02 0 0 744
nem, nem tudom, milyen kérdést kellene feltennem VD-nek.
Előzmény: wahrheit (742)
wahrheit Creative Commons License 2006.02.02 0 0 743
DLala

"nyakszirten vágását"

Legközelebb mit ajálsz (kötelet)

"Kérem a moderátorokat intézkedjenek és szabadítsák meg a közösséget"

Irány Észak Korea.
wahrheit Creative Commons License 2006.02.02 0 0 742
Semmit.? A kép magáért beszél. Talán a kérdést VD-nek kellene feltenned.
Előzmény: mestska (741)
mestska Creative Commons License 2006.02.02 0 0 741
és? mit akarsz ezzel mondani?
Előzmény: wahrheit (740)
wahrheit Creative Commons License 2006.02.01 0 0 740
http://index.hu/cikkepek/0601/belfold/orban%20ertekel//.gdata/gp_19.jpg

Bocsánat csak most sikerült.
wahrheit Creative Commons License 2006.02.01 0 0 739
Ez tény.[image1]
wahrheit Creative Commons License 2006.02.01 0 0 738
Ez tény.
dr. Agy Creative Commons License 2006.01.20 0 0 736
"belülről egészen más lehetőségek kinálkoznak, mint a partvonalon túlról való bekiabálással."

Ez egy jó duma, ami mögé be lehet bújni. Vannak országok, ahol működnek a dolgok, nálunk nem. Ez tény. Felhasználóként végülis mindegy, hogy miért szar az egész, és nem érdekel, hogy a rendszer melyik pontja a bűnös. Mehet a fenébe az egész csapat, akár tervező, akár finanszirozó, akár a politikai-igazgatási szakember, ha akkora kakit tudnak összehozni.
Ezért nem bánnám, ha a VEKE felrobbantaná az egészet, bár még a BKV szétveréséhez is kicsik, nem hogy az egész közlekedési-városfejlesztési-környezetgazdálkodási terület rendbetételéhez.
Előzmény: mestska (733)
sjanius Creative Commons License 2006.01.20 0 0 735

Mintha, én is valami ilyenre céloztam volna!:)

OFF
Megkaptad a mailt, Skoda ügyben?
ON
Előzmény: mestska (733)
vrobee Creative Commons License 2006.01.20 0 0 734
OK, jogos.
Sommás volt a kijelentésem, ezáltal sértő.
Bocs.
vrobee
Előzmény: mestska (733)
mestska Creative Commons License 2006.01.20 0 0 733

Sejtem, de a megfogalmazást még cizellálással együtt se tartom elfogadhatónak. Az ugyanis azt sugallja, hogy a VEKE szakmailag megfelelőbb az összes, szakmai alapon ezzel foglalkozó embernél. Ezt tudom, hogy te se így gondolod, csak a megfogalmazás sikerült rosszul. A valóság azonban az, hogy rengeteg a rendszert megfelelően látó ember létezik, csak belülről egészen más lehetőségek kinálkoznak, mint a partvonalon túlról való bekiabálással.

 

Törheti magát a tervező (építész, építő, bárki), ha a terveit az önkormányzat meg a helyi érdekszférák olyan irányba alakítják, ami az épp aktuális inifinci kis beruházónak megfelel. Vissza dobni nem lehet a tervet, hisz valamiből élni kell, inkább a városnak megfelelő kompromisszumot kell keresni. Kívülről ilyen problémák nincsenek, szabadon lehet bekiabálni, ami amúgy egy nagyon hasznos dolog.

 

Meg persze vannak azok a tervezők is, akiknek tökmindegy mit csinálnak, lefekszenek mindenkinek, nem kereseik a kompromisszumot.

Előzmény: vrobee (732)
vrobee Creative Commons License 2006.01.20 0 0 732
Miért?
Szerintem ez igaz.
Lehetett volna kicsit cizellálni, de sejted, hogy mire gondolok.
Pl. a VEKE nem erőszakol olyan beruházásokat, amik hosszútávon fizikailag ellehetetlenítenek vagy nagyon megdrágítanak másokat. Sőt, ha ilyen van, akkor rendszerint felemelik a szavukat (bár ez ritkán tart igényt a közérdeklődésre :( )
Hogy melyik vasat ütik éppen, az meg politika. És az eszközei is olyanok.

---

Ezt a kisstílű veszekedést viszont abbahagyhatnák már, mert akkora égés, hogy nem igaz. Nekem is, aki itt védem őket :) . Kettőn áll a vásár, ugye.
Előzmény: mestska (730)
vrobee Creative Commons License 2006.01.20 0 0 731
Azt hiszem, a mai napot nem kell komentálnom:(
Választ kaphattál mindenre, miért nem megfelelő társaság ez, a célok megvalósításásra.


A hangvétellel nem értek egyet, de ezt már leírtam.
És akkor még finom voltam.

Azonban a szakmai konkrétumokat szerintem látványosan elbuktad.
Előzmény: sjanius (728)
mestska Creative Commons License 2006.01.20 0 0 730

A VEKE sokkal inkább rendszerben gondolkodik, mint a "városfejlesztő" nagyonszakmaiak

 

Ezzel a mondattal most neked is sikerült (szép nagyot) csúsztatnod.

Előzmény: vrobee (723)
WeeN Creative Commons License 2006.01.18 0 0 729
DLala, DLala, kezded? Várlak MSN-en megbeszélni a dolgokat. ween@chello.hu
sjanius Creative Commons License 2006.01.18 0 0 728

Azt hiszem, a mai napot nem kell komentálnom:(
Választ kaphattál mindenre, miért nem megfelelő társaság ez, a célok megvalósításásra.
Előzmény: vrobee (727)
vrobee Creative Commons License 2006.01.17 0 0 727
Hát a moditopikot nem szoktam eddig nézegetni, de azért a kedvedért most belenéztem.
DLalát legutóbb dec. 30-án, Vitézy Dávidot jan. 6-án rakták ki.
Azelőtt Dávid tavaly májusban voltak pihin 1 napra.
Előtte pedig mindketten 2004-ben, ez volt az a balhé, amiről beszéltem.

Érdekes, hogy az utóbbi kettőnél mindig volt a környéken fikanick.

Valóban, hogy az alpári tipusú konfliktusokat nem kezelik jól, de ez nem minősíti őket, mert ilyeneket ők nem gerjesztenek.

(Fikanick nálam az, aki pusztán azért jött létre, hogy legorombítson másokat, természetesen a kultúrált társalgás ismérvei nélkül. Ilyen értelemben te nem vagy az, mert legalább normális stílusban érvelsz. A csacsogó-félékre gondolok.)

---

Nem kívánok amúgy senkit tisztára mosni. A meggyőződésemet mondom el.

Biztos vagyok benne, hogy alapjában hasznos tevékenységet végez a VEKE, és tudom, hogy van benne egy halom korrekt és értékes, hozzáértő ember. Az első vonalban is.

Sosem fogok egyetérteni _bizonyos_ módszereikkel, _bizonyos_ kritikákra való reagálásukkal. Ezt hangsúlyozni is szoktam. De a fenti miatt mellettük leszek azokkal a törekvésekkel szemben, amik a lejáratásukra irányulnak.
Előzmény: sjanius (726)
sjanius Creative Commons License 2006.01.17 0 0 726

 

 Nem tudom mit nevezel balhénak. Ha  a moderátori topicot átnyálazod, ott bizony sűrű sorban állás van minden héten. Tőlem függetlenül is:) És szívesen keresném magamban a hibát, ha más topicokról szintén ki lennék tiltva lépten nyomon. De nincs így. Viszont a Vekések, velem, vagy nélkülem, de a napot mindig a szőnyeg szélén végzik.:)

 

 Mi értelme volt tegnap a HÉV-esekhez beköszönni, majd viharosan a moderációhoz vonulni? Ráadásul ezt mindig csoportosan, a nyomaték kedvéért:)

 

 Ha valaki szereti a konfliktusokat, az válallja el, ha őt is támadják! Bár mondom nem értem az okát sem?

 És ez vonatkozik a Trolis topicra is. Pont a sofőröknek kell ecsetelni, hogy micsoda szar is az a hely ahol dolgoznak? Milyen erdeményt lehet ettől várni?

 

 Ugye az eredmények elérésének nem feltétele, az hogy fikanickezzék azokat, akik esetleg valamit másképp gondolnak.

 

  Méltányolom az igyekezeted, ahogy megpróbálod kimosni, az arra érdemtelen társaságot, de félek, hogy ez sem változtat a megítélésükön. Nálam.

 

 Talán egy hozzád hasonló mentalitású, nem mindent túlreagáló ember kéne a Veke élére, de érdekes módon sem te, sem a hozzád hasonlók nem Veke tagok.:)

 

 Ha még ezt is meg tudod magyarázni hogy miért, akkor a mai fordulót te nyerted.:)

Előzmény: vrobee (725)
vrobee Creative Commons License 2006.01.17 0 0 725
Nana, kérem, ez csúsztatááás! :)

Az utolsú fórumos balhé vagy két éve volt a mostani előtt. Akkor még nem jártál erre, legalábbis ezen a nicken nem. Én is jól összevesztem velük.
Azóta szerintem átgondoltak egy-két dolgot, a fórumos kommunikációjukat a párbeszéd-hangvétel jellemezte.

Nézz vissza, miket kaptak olyanokért is, amikben tényszerűek voltak és teljesen igazuk volt. Az ismertség átka :) . Hosszú ideig bírták, aztán meg nem. Elvesztették a fejüket, és rosszul reagáltak. Ez nagy hiba... de ők is emberek.

Amúgy: nem tudom, mi van a troligar és a VEKE között, gondolom valakinek beleléptek a jól berendezett érdekszférájába az állóvíz felkavarásával. Igazából nem is érdekel. Elég egyértelmű, hogy nem ők kezdték a fórumos fikázást, ha nem is mindig voltak ők az "okosabbak" a vitában, de lásd fönt.
Előzmény: sjanius (724)
sjanius Creative Commons License 2006.01.17 0 0 724

 

 Én csak azt tapasztalom, hogy ahol a Vekések forognak, ott azonnal sértődés, viszont sértődés, és moderálás van.

 És ha még egyet is értenék azzal ahogyan a Veke kiharcolja  az általa pozitívnak vélt változtatásait. Akkor is szorítkozhatna ez, azokra  a helyekre, ahol ezt el lehet érni.

 Viszont pont az ellenkezőjét teszik. Itt gyorsan belegázolnak egyszerű, semmiről nem tudó, semmit nem tehető BKV dolgozók lelki világába, gyakorlatilag érthetetlen miért, a Tv ben meg visszafogott hangon nyilatkoznak szerintük világra szóló járat ritkításokról .:)

 

 

Előzmény: vrobee (723)
vrobee Creative Commons License 2006.01.17 0 0 723
A baj csak az, ha pont a műkedvelők a vezetők, és a hangadók.
Ez úgymond féligazság, van akire igaz, van akire nem. :)
Amúgy meg hogy a hivatalos véleményt ki közvetíti, az majdnem mindegy.
A kérdés, hogy a vélemény mennyire szakmai.

Ebben nagyon helyesen benne van, a többsége, és a szerintem kifejezés is, amit Veke részről soha nem lehet hallani.
Engem nem köt a VEKE fegyelme :) , de szerintem amúgy soha nem állították az ellenkezőjét.

Ebből ad hoc kiemelni részeket, mind időben mind térben, meghaladhatja egy lelkes közlekedési egyesület kapacitását. Nem rossz indulatból mondom.
De szerintem tényszerűen nincs igazad.
A VEKE sokkal inkább rendszerben gondolkodik, mint a "városfejlesztő" nagyonszakmaiak.
Az emel ki ad-hoc részeket, aki egy járműcserét tervez 100 éves szeparált üzemek konzerválásával, aki egy újabb ilyet akar létrehozni a problémák gyökerét figyelmen kívül hagyva, vagy pl. leb@ssza az aluljáró lejáratát a villamos meghosszabbítása útjába

Ami mégis elgondolkozató: Ha kikerül X mérnök egy évfolyamról, és a többség azért a mai napig nem a Vekénél helyezkedik el, akkor miért lesz belőlük egyszerre pancser, és az összes műkedvelőből meg mitől lesz nagy gyakorlattal bíró, pénzügyi, jogi és közlekedési zseni is egyszerre?
Ezt így nyilván senki sem mondta.
De persze sejtem, mire célzol.
A VEKE a politikai játszmákban bevet olyan eszközöket, amik neked vagy nekem nem tetszenek. Szerintük így hatékonyak, szerintem enélkül is mehetne a dolog. De az biztos, hogy Bp súlyos közlekedési problémákkal küzd és nem akar róla tudomást venni, és rohan bele a zsákutcába. Jelenleg az egyetlen szervezet, amely a változást kicsikarhatja, az a VEKE. Ezért én nem a VEKÉt támadom, ha a konkrét esetekben fel is emelem a szavam. Szerintem épeszű cél nem lehet a VEKE lejáratása az általunk vélt stílushibák miatt.

a Veke garantálni tudja, hogy a Ganz nem megy csődbe, a Solarissal egyetemben.
EMBER, MIRŐL BESZÉLSZ? A Ganz-Solalis pályázaton nyert! Nem a VEKE találta ki, hogy az legyen! A VEKE csak a cserét sürgeti az eredeti ütemtervnek megfelelően, mivel hogy a régi trolik nem felelnek meg a mai igényeknek. Pont.
Előzmény: sjanius (722)
sjanius Creative Commons License 2006.01.17 0 0 722

 

A VEKÉ-ben vannak műkedvelők is, és nem mindenki van a VEKÉ-ben, aki többnyire egyetért velük, vagy aki együtt dolgozik velük.

 A baj csak az, ha pont a műkedvelők a vezetők, és a  hangadók.

 

 De amikért a VEKE kiáll, azoknak a többsége (mondom, a többsége) esetén szerintem egyértelmű a helyzet.

 

 Ebben nagyon helyesen benne van, a többsége, és a szerintem kifejezés is, amit Veke részről soha nem lehet hallani.

 

 Ami mégis elgondolkozató: Ha kikerül X mérnök egy évfolyamról, és a többség azért a mai napig nem a Vekénél helyezkedik el, akkor miért lesz belőlük egyszerre pancser, és az összes műkedvelőből meg mitől lesz nagy gyakorlattal bíró, pénzügyi, jogi és közlekedési zseni is egyszerre?

 

 Én elismerem, hogy bizonyos területek és megoldások lehetnek civil kezdeményezések színterei. De a közlekedés mint egység, szerintem stratégiai jelentőségű, nemcsak szakmai szinten, hanem az egész országra hatással bíró gazdasági szinten is.

 

 Ebből ad hoc kiemelni részeket, mind időben mind térben, meghaladhatja egy lelkes  közlekedési egyesület kapacitását. Nem rossz indulatból mondom.

 

 Egy 41-es villamos meghosszabbítása, egy éjszakai járat, vagy buszsávra tett javaslat, nem egy súlycsoport komplett üzemegységek hosszú és rövid távú terveinek a felborításával, bárhogy is adják elő.

 

 Egy gyárlátogatás a Ganzban, még nem biztos hogy elég volt ahhoz, hogy a mostani gyors kocsicserét követően a Veke garantálni tudja, hogy a Ganz nem megy csődbe, a Solarissal egyetemben. És lehet, hogy 5-6 év múlva a Solarisok fognak állni a garázsban alkatrész hiány miatt, a BKV meg beköltözik a bíróságra az érdekeit helyreállítani.:(

 

 Nem biztos hogy egy civil szervezet tisztában van vele, milyen szinten és hány évig tartott a GVM-ek után, Ganz és a BKV viszonyt is megrontó garanciális vita, ami most természetesen megújulhat.

 

 A BKV ráadásul olyan alvállalkozókat preferál elsősorban, akik a hazai munkaerő piacot használják, és ezt még akkor is előtérbe helyezi, amikor a civil szakmai logika már régen elveszti a fonalat, mert ez nem  csak szakmai kérdés.

 

 

 

 


 

 

Előzmény: vrobee (720)
vrobee Creative Commons License 2006.01.17 0 0 721
bocs a dagi betűért
Előzmény: vrobee (720)
vrobee Creative Commons License 2006.01.17 0 0 720
A legnagyobb ellentmondást talán itt látom. Tudniilik ha szakmáról beszélünk, az szerinted hány ember?

Nem fogalmaztam pontosan, belátom.
A VEKÉ-ben vannak műkedvelők is, és nem mindenki van a VEKÉ-ben, aki többnyire egyetért velük, vagy aki együtt dolgozik velük.

Számos esetben kiderült, hogy bizonyos kérdéseket minden oldalról remekül meg lehet védeni és támadni is egyszerre.
Ez így van :)
De amikért a VEKE kiáll, azoknak a többsége (mondom, a többsége) esetén szerintem egyértelmű a helyzet.

A hannoveri villamosok a legjobb példa arra, hogy csak politikai zsarolással lehetett kicsikarni a megvételüket, és emlékszem rá, hogy annak idején a szakma is teljesen megosztott volt ez ügyben. A Veke véleményére nem emlékszem.
Én emlékszem, sőt arra is emlékszem, hogy ki vetette föl az ötletet először, itt az Index-fórumon. Vissza lehet keresni.
Amúgy szerintem így utólag kevesen vitatják, hogy jó döntés volt.

Mindenesetre, a Metro építés kérdése nagyon hasonló.
Hát nem tudom. Mutass egy _független_ szakértőt, aki szerint a négyesmetrót a mai formában szükséges megépíteni. (Ellenpéldát te is tudsz...)
Avagy mutass bárki szavahihető embert, aki szerint jól lett megtervezve a két aluljáró, vagy aki szerint nem mutat érdekvezérelt rövidlátást az új villamosperonok 54m-nél kisebb hossza. És még sorolhatnám.

Ha emlékszel milyen felháborodást váltott ki pont a tömegközlekedési topicon a kerékpárosok tüntetése, és milyen ellenséges hangulatban fogadta, többek közt éppen a Veke.
_Egyes_ Vekések. Emlékszem :)
És mégis, az egyesület leült tárgyalni velük, és együtt dolgoznak a budapesti közlekedés fejlesztéséért.
Előzmény: sjanius (719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!