A pontos jelenség az, hogy Tankolok. Lekattan a pisztoly, várok egy kicsit kicsit kihúzom a pisztolyt rányomok és ezt többször. "Nyakig" tankolnám, de alul dől a gázolaj. Kettővel ezelőtti tankolásnál szerintem több liter elfolyt mire szólt a "szomszéd, hogy ne vigyem túlzásba.
Szia! Megoldódott ez a gondod? Nem teljesen értettem, de feltelezem arra gondolsz, hogy a tankoláskor beakasztott csővégen található kis pöcök nem old ki és továbbtankol, tehát túltankolas történik? Kíváncsi vagyok én is arra, hogy ilyenkor milyen jelenség zajlik, mitől oldódik ki(kattan ki) a pumpa?
Kontakt-hiba (jó ég tudja hol), ill. ellenőrizd le, hogy nincs esetleg hiba a pendriveon? Windowsos gépen parancssor (cmd), chkdsk <pendrive betűjele>: /r ami kijavítja az esetleges korrupciós hibákat. Véletlenszerűen pl. jobban remegő útviazonyoknal vagy csak bizonyos számoknál, esetleg ugyanott csinálja ezt? Kovetkeztetni kell. VCDS Hibakód van? (az többnyire komtakthibánál jelentkezne)
Jelezném, hogy megoldottam a korábban említett csomagtér-világítás gondomat. A jelenség az volt, hogy csomagtérajtó nyitásnál nem gyulladt fel a csomagtér-világításom. (Golf 5 Variant (kombi), Jettaknál és Golf 5-ösöknél gyakori jelenség). Komfortelektronika rendben, biztosítékok rendben, hibajelzes nincs, csak a vak sötétség :)
Sajnos a csomagtér-zár volt a ludas, feltételezhetően a benne lévő mikrokapcsoló miatt. Erre hamarosan fény fog derülni, mert szét fogom szedni a kiszedett régi darabot ami még gyári volt, ellenben 9 éves.
A diagnosztikát is egyszerűsítettem, ugyanis korábban berendeltem egy újat ami idővel megerkezett és rendelkezésemre állt, azonban az ajtókárpit szetszedése előtt a manuális kézi-oldáshoz szükséges kis lyukon keresztül elérhető volt a zár 4 érintkezős csatlakozója amit egy 90fokos éles szerszammal kilazítottam, csati le, kábel kienged annyira, hogy az új csomagtérzárat rá tudtam csatlakoztatni és a csomagtér-világítás már egyből fel is villant. Zárni is tudod, ha egy csavarhúzót nyomsz a reteszbe, illetve ki tudod oldani a csomagtérzár kioldójával ami rajta található. Így a kábelszakadás kizárásával nekialltam és kicseréltem kb 20p alatt.
A kárpit leszedése 2 csavar (az ajtó alján két ovális műanyag rejti el őket) és óvatos korbepatentolás eltávolításával történt, nagyon figyeltem arra, hogy ne feszítsem túl és csak az alsó (csomagtérzár) felőli részt szedtem le úgy, hogy a felső műanyag-kárpit részt benne hagytam az ajtókeretben. Ugyanis úgy már bőven el tudtam érni a zárat, annak a két csavarját és már mehetett is az új (eredeti, gyári) a helyére. Nagyon fontos, hogy itt, ha csak lehet egyetlen patentot se törjünk le, ugyanis az végzetes lehet és soha nem lesz az igazi visszatevésnél. Ezt tapasztalatból, illetve más fórumokon való visszajelzésből is tudom, azert is voltam én is óvatos, én is ódzkodtam tőle, de nem nehéz így utólag. A patentok az ajtón kétoldalt, kb 1/3ánál kezdődnek alulról (a kiszedett csavaroktól) fölfelé, kb 3-4db/oldal, legalul csak egy-egy távtarto van mindkét oldalt ahonnan fel lehet lazítani és meg lehet kezdeni a felfeszitest (ismétlem: óvatosan, érzéssel! De mégis megfelelő nyomással kell meghúzni, hogy lazítson! Nem erőszakolva! Jól jön egy kis ellentartás alul-felul, hogy ne tépjünk túl nagyot!).
A visszarakás ennél egyszerűbb, fordított műveletben, ott már sokat nem lehet hibázni :) Így ez a téma is letudva.
Rns mfd2-m van és egy 4gb Kingston Data Travelerem(ezt tudja olvasni, táblázatból néztem ki) amin van úgy 380 szám( a könyöklő alatt van az usb csatim )
néha gondol egyet és elhallgatnak a számok, kiírja hogy CD1 track 1 0:00 de nem kezd el számolni és a többi mappát sem látom..
Lehet hogy a sok szám miatt túlterhelődik?
Valakinek valami ötlet?
U.i.: eddig azt észleltem, hogy megyek kb 70-80km/h val, amit tartok kanyarban is, akkor jelentkezik..
Kb 1 éve volt, mikor elkezdett kattogni a műszerfal alatt a levegőt terelő lapátok motoros állító egység eggyike. Először egy orosz videót találtam, amiben szétszedik az egységet, és kipucolják a potit. Az az elméletem, hogy a kattogás oka a potméter kikopása, ezért a vezérlő nem tudja pontosan beállítani a betanult helyzetet, ezért keresi->kattog. Nem tudom, miért hagyja abba később mégis...
Ezt én is megcsináltam, de fél év múlva megint kattogott. Próbáltam ilyen potit beszerezni, sikertelenül. Aztán találtam ebayen ilyen után gyártott egységet, kíváncsi voltam ennek a belsejére, ezért megrendeltem.
Méretileg ugyan az, passzol a gyári helyére, mindennek ellenére megpróbáltam csak a potit átrakni, de a belső kialakítása más, így nem tudok hibridet csinálni. Először nem is mertem beépíteni de aztán kicseréltem. 2 hónapja szépen teszi a dolgát, bár a kocsit szinte csak hétvégéken használjuk.
Ezen felbuzdulva rendeltem még 2-őt a belső levegő keringetés cseréjéhez is. Ezt a funkciót nem szoktam használni, ezért nem is értettem, miért kophatott ki az is. Nos, a hétvégén kiszerelt kesztyűtartóval autóztunk, és mikor lemostam a szélvédőt, mindig belső keringetésre kapcsolt. ( a kesztyűtartó kiszerelésnél egy légzsák kábel csatit szét kellett húzni ezért világít a visszajelző a műszerfalon, ez nekem nem gond mert ki tudom törölni szoftverrel, de akinek nincs ilyen, az csak lekötött akkuval húzzon szét légzsák csatlakozót)
A gyári új ilyen egység 25e ft körül mozog, és nem 1db van kocsiban. Mivel a karjuk kiszerelhetőek, felcserélhetőek és ebayen nem találtam mindegyik cikkszámból 5e ft körül, megrendelem azt amelyik van, és kicserélem majd a karját.
A karok 180°-nál kevesebbet tudnak forogni, ezért arra gondoltam, ha a potinak csak az egyik fele kopik, fordítok rajt egyet. Betanítást követően a belső keringetés nyitásra normálisan működött, azonban a zárás akadozva ment, illetve nem zárt le teljesen, ezért az az elgondolás nem jött össze.
A régieket is hajtotta direktben,de belül volt egy kuplung rész ami akkor zárt amikor a klímát kapcsoltad. Ez egy megtorpanást okozott menet közben.
Az újabbak folyamatosan hajtanak, ha jól tudom egy változó löketthosszú dugattyúrendszert. Alighanem öt dugattyú körben elrendezve, terhelés függő löketthosszal.
A nagynyomású mosók szivattyúja ilyen ha nem tévedek.
"Jótanács Golfosoknak: Ami biztos és több helyen jelezték, hogy magasabb fordulaton (menet közben, 1000-1500 fordulat fölött) hacsak lehet kerülendő és nagyon nem javasolt a klíma ki-bekapcsolasa, mert az nagyon megterheli a kompresszort és többszörös magas fordulaton való bekapcsolas következtében tobben is klimakompresszor-cserehez jutottak (a klimakompresszor belsejeben egy szerkezet nem birja ezt). Alapjáraton javasolt a bekapcsolasa, elindulas előtt vagy lámpánál, úgy hosszútávon semmilyen hasonló gond nem fordulhat elő. "
Én azt hallottam, hogy ezek a kompresszorok, folyamatosan pumpálnak. Nem az az elv, mint a régi kompresszornál, hogy amikor kapcsolsz, akkor zár egy kuplung és indul. Ez azokon az autókon érezhető is volt menet közben.
nem márkaszervizben cserélték, de a szakszerviz most nem kötött bele, szerintük rendesen megcsinálták és nem az a gond. szakszerviz alatt egyébként a Doni Motors-ra gondolok, nem tudom, kinek van tapasztalata velük, elsőre nagyobb volt az arc, mint amikor felhívtam őket, hogy köszi a cserét, előrébb nem vagyunk.
igen, elhangolót is cseréltek, külön örültem, amikor felvilágosítottak, hogy ez a kis csodakerék most 200 ezer és amúgy majdnem ugyanez skodába csak 80 ezer.
köszi a tippet, megpróbálom a másik fórumban is, hátha.
Attól, hogy a vezérlés nem rég volt cserélve, nem jelenti azt h az hibátlan. Az indulást követő kerepelés és annak pár másodperc utáni megszűnése pont olyan tünet, mintha a lánc nyúlott lenne, vagy elkopott a feszítő ami elengedin az olajnyomást és fellazul a lánc.
Gyári vezérlés került bele, márkaszervizben csinálták, vezérműtengely elhangolót is cseréltek?
van valakinek tippje, hogy mi lehet az alábbi probléma forrása?
az autó (golf V, 1.4 tsi, 103 kw, 2007-es évjárat) egyszerűen nem indul elsőre, amikor bepöccen a motor, azonnal lefullad. ez megismétlődik háromszor, aztán negyedjére nagyon rossz kerepelő hang mellett már sikerül felpörögnie. a kerepelő hang egy mp-ig tart, aztán szépen jár.
nem az akksi a gond az indításnál, mert egyrészt tavaly cserélték, másrészt a motor beindul, csak rögtön lefullad. komplett vezérléscsere kb féléve volt, az se lehet probléma. szakszerviz cserélte nemrég a vezérműtengely-jeladót, mert ők arra tippeltek (nem gyári volt benne állítólag), de elég rosszul tippeltek, mert semmi köze nem volt hozzá, viszont legalább kifizethettem.
nincs semmi hibakód, és semmi egyéb panasz nincs, az autó tökéletesen működik, bár a ronda hang máskor is visszajön, csak azt már megszoktam, meg amúgy is vonogatja mindenki a vállát, hogy ha darabokra szedi az egészet, csak akkor tud mondani valamit, és akkor is csak talán.
Köszönöm az információkat, megoldódott a probléma.
A biztosítéktáblámat alaposan végignézve, egy 7,5 A volt a 21-es lábnál kiugorva.
Sajnos az autóhoz adott leírásban nem szerepel a hozzá rendelt funkció, vagy én még eddig nem találtam meg. Kicsit bosszantó, hogy szerintem alapvető dolgok nincs feltüntetve, csak a szakszerviz számára.(,, A biztosítékok pontosabb elhelyezkedéséről tájékozódjon a Volkswagen-partnerénél") Hát köszi....
Tudom nem mókoljon senki, és nem történik semmi probléma.
Kesztyűtartó lámpát du. tesztelem, hogy nekem lekapcsol-e vagy sem becsukást követően.
Akkor feltetelezhetoen esetleges rovidzar okozhatott gondot. Az egész elvileg egy biztosítékon van. Kezikonyben keresd ki, a belso vilagitast+csomagteret+kesztyűtartót egy biztosíték lát el, talán az az egyetlen 7.5A-es biztosíték (kézikönyv szerint 15-ös) . De ha pl. működés kozben cseréltél vagy vettél ki egy izzót es azt helyezted vissza, simán elofordulhat, hogy a biztosítékot kivágta a hirtelen áramfelvétel miatt. Nézz körül a tobbi biztositeknal is ami a vilagitasokat illeti, van mikor 2-3 biztositekot is ki lehet ütni egy rovidzarral!
Az alábbi link segítségedre lehet a biztosíték megtalálásához:
A helyzet az, hogy sem a belsőtér sem a kesztyűtartó, sem a csomagtér világítás sem üzemel. Egyszerre szűnt meg mind.
Ezzért próbáltam az összefüggést keresni. Az előzménye az egésznek, hogy a kesztyűtartónál szereltem óvatosan, és ezután szűnt meg az egész. Nem csináltam zártatot legalábbis remélem. Ezért gondoltam a bizt. táblára és kerestem ott a hibát. De külön nem találtam a leírásban sem ide tartozó biztosítékot. Az ízót kicseréltem a kesztyűtartónál de nem oldotta meg a hibát.
Holnap világosban megmérem megkapja-e a delejt. De azt gondoltam egyszerűbb lesz megoldani a pr.mát.
Szia! Olvasd vissza előző hozzászólásaimat, én is pont ezekkel szívtam és egyiknek nincs köze a masikhoz :) A kesztyű - tartó megvilagitast megoldottam, ott (az én esetemben) a kesztyűtartót ahogy lenyitod V alakjának a belső fele nyomja meg pont a közepével a kesztyűtartó-vilagitas kapcsolót. Mivel az egész kesztyűtartó váza műanyagburkolatból van, így az az évek alatt, hideg-meleg befolyása alatt deformalodott annyira pár mm-t, hogy nem tudja megnyomni eléggé a kapcsolót és nem kapcsolja le a világítás, melyből adódóan az izzó x idő alatt csak akkor kapcsol le, mikor az autót lezarod és aramtalanitja az összes fogyasztót a riasztó kivételével, vagyis működő autónál, út alatt vegig ég az izzó, ami hosszasabb idővel előbb - utobb az izzót kiégeti (nalam ez lett), majd csere után vettem észre, hogy nem kapcsolja le, akkor jottem ra, hogy miert :) Megoldás : amennyire lehet ovatosan visszahajlitani a deformalodott muanyagot, hogy meg tudja nyomni a kapcsolót (kézzel ki tudod tapogatni, ha benyulsz a tartó v alakjanak a hátsó részének a kozepenel), illetve plusz erositeskent ragasztottam rá ontapados (2-3mm-es) gumitappancsokat, melyek közelebb ejtik az útat a kapcsolóra és így tökéletesen teszi a dolgát azóta is a benne lévő gorbulettel amit nem sokat bantottam. Szoval előbb izzó checkolas, utána figyelj a lampakapcsolora. Rosszabb esetben a lampakacsoloban lévő mikrokapcsolo a ludas.
Ha a belso tér megvilagitasod mukodik akkor biztos nem biztositek. A csomagter megvilagitas (ha az izzó rendben, mint ahogyan nalam is) altalaban maga a zár - retesz ami az ajtoban talalhato, a benne lévő mikrokapcsolo (csak teljes zár - cserével oldható meg) vagy a zartol a megvilagito izzoig levo valamelyik kábel megtört valahol. De ezt meg en se deritettem ki, jovo kérdése. Mindenesetre rendeltem egy teljes zárat ami már megerkezett, hogy ha már szetszedem az egesz ajtó boritast es kiderul megis a zár a ludas, akkor egyből tudjam cserelni.
Kulfoldi forumok tele vannak ezen hibajelensegekkel :) Golf-betegség!
amiket leírsz a fűtéssel / klímakezeléssel kapcsolatban teljesen rendben vannak, amit hibának vélsz az nem hiba :) A klímát levegő szárításra használja adott funkcióknál, pl. Szélvédő jégmentesitesnel (helytelenül használva: fűtésnél), ugyanis ahogyan elottem is már más is leírta, sokkal hamarabb tudja leszaritani a nedves, párás ablakot a klímakokpresszor által generált és szaritott levegővel, mint anélkül. A Golf kezikonyve nem sokat foglalkozik ezen részletesség leirasaval, de pl. az A6-os kezikonyvemben ezek mind jól körül vannak írva, hogy mit miert es mikor kapcsol be, valamint milyen haszna is van az egésznek. Mivel német tervezés, ők mindig a leghatekonyabb modszerekre hajlanak. Télen a klímát lehet használni, sokkal frissebb levegőt keringtet be, és igen, van olyan, hogy meleg levegőt fúj be, miközben a klíma is teszi a dolgát(bekeveri) . Mivel automata a rendszered, tökéletesen tudja(tobb tucat hőszenzor hőmérséklet-adataiból), hogy mikor mennyit kell bekeverjen ahhoz, hogy idealisan (nemet atompontossaggal) tartsa a belső hőmérsékletet anélkül, hogy a fejed lefujja a helyéről vagy a hajszálaid görbülnének :D Golfban csak a fullos GTI-nel/R32-nél van általában fűtőszálas fűtött első Szélvédő (meg a Passatokban + középkat feletti Audikban), a mi variációnk csupán szinte tokeletesen a Szélvédőre irányított és kozpontositott levegővel "melegíti" át(erre szolgál a műszerfal közepén /tetején, a Szélvédő alatt talalhato trapéz alakú rácsszerkezet, de még mindig csak a motor hőfokával teszi ezt. A klíma csak besegít, nem is keveset. A Te döntésed, hogy klímával együtt vagy anélkül akarod mindezt, de a hatékonyság róvására + megjegyeznem, hogy télen sem árt havonta 2-3 alkalommal járatni a klímarendszered karbantartás gyanánt (1-2 uton legalabb fél órára, ne csak 5 percre (akkor be se kapcsold)) , mert az csak jót tesz neki + szabadonfuto csapágyát megjáratod, stb. Az más kérdés, hogy van rendszer, mely adott alacsony hőmérséklet alatt be se kapcsolja a klímarendszert, annak ellenére, hogy jelzi (nem tudom nalunk a Golf esetében ez még hogy viselkedik), az A6-omnál pl. alapból kikapcsolt rendszernél is jaratja 6-8%-on a klímát a tökéletes levegő és belső klimatizacio/pára mentesítés miatt! (Erre akkor is rájöttem amikor nem volt elég klímagáz a rendszerben es télies, esős időben rendesen parasodtam, majd amint feltöltöttük a rendszert minden visszaállt a normál kerékvágásba és pára még a legpocsékabb időkben sincs sehol) Ha jól tudom kulfoldi forumon olvastam, hogy talán a Golf V-ben is így lenne?! Még nem volt időm megfigyelni, azonban annyit észrevettem, hogy a legutóbbi minuszokban próbáltam az AC-t bekapcsolni, felvillant a működés, de nem éreztem semmi változást az alapjáraton, mintha nem aktivalt volna fizikailag semmit. Elotte a tizenx fokokban az alapjarat fel is kuszott 1-200 fordulattal, ami normális.
Pl. ha Szélvédő-jégmentesitest kapcsolok A6-on, akkor a külső visszapillanto-tukor futest automatikusan hozzákapcsolja, stb + más funkciók is automatikusan aktiválódnak. Már csak azt kéne tudni, hogy mi mit és milyen hőmérsékleten befolyásol.
Ha vmiben tévedtem volna, javítsatok ki, illetve várnám én is a visszajelzéseket a fent felvetett kétségeimmel kapcsolatban a Golf / klíma (állandó?!) működésével kapcsolatban alacsony hőmérsékleten.
Jótanács Golfosoknak: Ami biztos és több helyen jelezték, hogy magasabb fordulaton (menet közben, 1000-1500 fordulat fölött) hacsak lehet kerülendő és nagyon nem javasolt a klíma ki-bekapcsolasa, mert az nagyon megterheli a kompresszort és többszörös magas fordulaton való bekapcsolas következtében tobben is klimakompresszor-cserehez jutottak (a klimakompresszor belsejeben egy szerkezet nem birja ezt). Alapjáraton javasolt a bekapcsolasa, elindulas előtt vagy lámpánál, úgy hosszútávon semmilyen hasonló gond nem fordulhat elő.
Segítségetek szeretném kérni belső világítással kapcsolatban. 1.6 Golf Plus MK5 belső, csomagtér, kesztyűtartó világítás nem működik. Kerestem a biztosíték táblán van-e külön erre biztosíték de nem leltem rá. Vagy nem jó helyen kerestem, vagy valamivel esetleg párosítva van. Hibás biztit nem találtam. Esetleg valakinek ötlete, merre keressem a hiba forrását.
Szélvédő páramentesítésnél normális, ha bekapcsol a légkondi, mert a hideg levegő szárít. Kérdés, hogy nyilak vagy fűtőszál van-e a gombodon? Szélvédő fűtésnél ugye fűtőszálak vannak a szélvédőben, de ez inkább passatnál jellemző.
Enyém automata, nem kell kapcsolgatni semmit, ezért nem is tudom, hogy mikor megy a klíma vagy mikor nem. Belső keringetésnél is szerintem normális ha bekapcsol, különben egyre csak melegedne a keringtetett levegő, bár erre vonatkozóan a kezelési útmutató nem ír semmit.
Azt a diagnosztikai kütyüt én is megrendeltem, 2* használtam, hogy megnézzem kb mikor éri el a hűtővíz az üzemi hőfokot (nekem nincs hőmérőm az órában). Hibakód volt a kocsiban, még sem írta. Szerintem jobban jársz egy vcds-el, azzal programozni is lehet, ezzel meg csak max élő adatokat nézegetni.
Segítséget szeretnék kérni egy 2007.évj, 1,6 benzines Golf 5 szokatlan hibájával kapcsolatban (kevés km, sérülésmentes, Mo-i).
Bekapcsolt klíma mellett a motor alapjáraton picit darabosan jár, olyan mintha a vezérlés el lenne rakva. Emellett a műszerfalból olyan hangok jönnek, mintha egy egér mászkálna benne. Feltételezem, hogy a szellőzőberendezés valamelyik kis csappantyújának szervo vagy léptető motorja adja a hangot. Ez a hang nem egy állandó, egyenletes, folyamatosan jelentkező hang, ami pl végállás hiba miatt folyamatosan fenn áll. A hang a műszerfal felső részéből/ a középkonzol sofőr felőli oldalából jön. A klíma megfelelően működik. A motor klíma nélkül tökéletesen jár, semmi rezgés vagy darabos járás. Terhelve és közlekedve klímával és klíma nélkül is a motor megfelelően működik, semmi torpanás, rángatás, stb.
Volt már több szerelőnél, diagnosztika szerint minden OK, teljesen hibakód mentes. Megbontva nem volt.
Ha valakinek volt hasonló tapasztalata akár Golffal, akár egyéb VW-nel szívesen veszem a segítségét. Előre is köszönöm!
Sajnos nem csak a beépített alkatrész lehet jobb a gyárinál, hanem a otthoni javítás is lehet jobb a szerviznél.
A sima vezeték helyett, amit gyárilag beraknak, a szilikonos sokkal időtállóbb. Ez a megoldás a gyáraknál még nem játszik.... pedig nem lenne számottevő ártényező.
A rossz idő miatt elnapoltam jövő hétre a hiba további feltárását, de akkor a javaslatod alapján a harmonika-szerű csuklós kábelkötegeket fellazítom és ránézek a kötegre. Ha nem ott lesz, akkor megvárom a Csomagtér zárat is, hogy ha már le kell bontanom az egészet, akkor legyen az is kéznél egyúttal. Nem szeretném többször szétszedni :)
Az én Audi/VW szerelőm is ezt vallja, hogy 1mm vezetéket nem hagynak szinte sehol pluszba, inkább kulon kabelkotegeket gyártanak le komfort-igeny szerint. Ezért érdemes elore a lehető legteljesebb igény szerinti felszereltséggel venni a használt autót, kulonben kesobb szívás és koltsegesebb lesz a móka, neha drágább a megfelelő kabelkorbacs, mint maga a modul :D Kivétel talán a tempomat bekötése a 2007 utániaknál, az is feltetelezhetoen csak azért, hogy konnyebben tudjanak ők szerelni vagy csupan nem érte meg (koltsegesebb lett volna :) ) áttervezni azt a pár plusz szálat :).
A szilikon-bevonatú javaslat valóban jobb lesz a hajlékonyság miatt is, feltétlenül azzal fogom megoldani, ha pótolhatatlan kábelszakadás lesz. Apámnál (ő elektro-műszerész) fogok is találni bőven.
Én az A6-nál jártam meg az első parkoló - radar érzékelőmmel, külföldi műhelyben végezték el a munkát (anglia, VW szerviz és természetesen nem mehettem be felügyelni), olyan okosan oldották meg a csatlakozónál a kabeltörést (teljes kábelkeszletet akartak rámsózni 270 Fontért + szerelés) , hogy rá fél évre nekem kellett újra szetszednem rovidzár miatt egy alaposabb kézi autómosás után. Konkrétan a kabeleket egyugyanazon helyen vágták el (hadd legyen később rovidzár-képes), a zsugorcsöveket amiket rátettek lötyögtek, a forrasztás után nem melegítették fel eléggé (szerintem egyáltalán nem), majd beszikszalagoztak (sima szalaggal, semmi hőtűréses, jobb ragadassal rendelkezo autoszerelo-szalaggal) és azzal meg is volt. Mindaddig, míg itthon nem talalkozott az auto a magyarországi meleggel, a szikszalag elengedett, a zsugorcsövek mentén meg a pára és a víz megtette a hatását, befolyt és rovidzarlatot okozott. Szerencsere az elektronika el van latva vedelemmel es a teljes parkolómodult lekapcsolta az első adandó hibaalkalommal. Szedhettem szét. Ha ezt láttam volna (ha bent lehettem volna) akkor biztos diplomatikusan leordítottam volna a fejét annak aki ezt így elvégezte. Ugyanott voltam, mint amikor bevittem nekik a kötelező szerviz mellett a Parkolóradart is megcsinaltatni (szakadast jelzett adott érzékelőnél). Erre számoltak fel pluszba 70GBP-t, egy szakszerűtlen forrasztásra / kábelcsatlakozo javitasra. Itthon persze megfelelő célszerszámok és anyagok mellett megoldottam úgy ahogyan azt illik, a 3 ért három különböző helyen vágtam el (termeszetesen itt már megint pluszba okoskodnom kellett az előzőleg elvegzett helytelen munka és kábelhossz miatt) megfelelő zsugorcsöveket tettem rá, optimalisan rámelegitve, utána hőálló száraz szigetelőszalaggal egyenként körbetekertem a 3 vezetéket és utána még kaptak egy vízálló teljes szigetelést is. Ez ott, azon a szakaszon, igy már 1.5 éve rendben és tartani fog! :) Ez csak egy példa volt, de szerencsemre nem is szoktam egyedül hagyni az autóimat a szerelőknél, kivétel az évek alatt jól bevált 2-3 szakinál(különböző autómárkák miatt) akikkel nagyon jóba vagyok és barterezünk gyakran (informatikai területen) . Szerencsére a becsületesség az ő erényük is, így (csak bennük) maximalisan megbízok, de soha tobbet kulfoldi műhelyben!
Másik autómmal (Omega) úgyszintén megszivtam ottani egyéb / maszek műhellyel ahol az eredeti, altalam beszerzett vízpumpát (4. vezérlés-csere elott voltam) olyan okosan cserélték ki(felarral 280GBP körül volt csak a munkadij!!!, csak a vizpumpa cseréje, semmi más ) , igaz 2.5 v6 motornál, üsse kavics, de haza szerettem volna jönni vele egyéb meglepetések nelkul :) Itthoni árakhoz képest tegyük ossze a két szép kezünket mennyiért robotolnak a sokkal jobban szakképzett és nagyobb gyakorlati tapasztalattal rendelkező szerelőink, igaz, őket nagyítóval kell keresni itthon is, mert elég sok a tapasztalatlan szerelő aki elkezdi babralni az autót és lecserelteti veled a fél autót, mire kiderul, hogy csak egy tomites lenne a ludas), hogy itthon amire a megfelelő szakimhoz jutottam, megállapította, hogy a tömítést helytelenül tették fel, megserult betevésnél és csöpögött a hűtővizem végig a motor elején! A tömítést ki kellett cserélni. Vezérléssel együtt egyszerűbb is volt. Tanulópénz volt, de ott a biztonság is kozrejatszott, hogy hazajussak vele és ne azon parázzak, hogy mikor esik szét a vízpumpa csapágya.
Viszont Németországban/Nurnberghez közeli Bosch szervizbe vittem az Audit motorblokk szelephaz felső tömítés cserére, mert enyhén engedte az olajat (gyertyakhoz is bejutott), egyúttal a kötelezők: olaj+gyertyák + különböző szűrők + bordásszíj/feszítő + termosztát cseréjére. Külön 3, Audira orientált szakit állítottak elém (mindegyik bemutatkozás és kézrázás után nevjegykartyat is adott, rajta volt a megfelelő képesítés, a munkafelvevo elmondta mit szeretnék, majd) ráeresztve őket az A6 motorblokkjára úgy szétkapták fél óra alatt, hogy pislogni/követni sem tudtam. Patika volt a műhely mindennemű felszereléssel és egy alaptol a mennyezetig ablakon keresztül a tulaj végignézheti egy kellemes kávé és fűtött helyiségből a műveleteket amit csinálnak az autójával(bekamerazott motortérrel végig figyelheted a műveletet egy kijelzőn is). Amíg az egyik csavarozott, a másik készenlétbe helyezte a következő muvelethez az alap dolgokat, szerszámokat, alkatrészeket, felcserélve vagy parhuzamosan végezték rajta a munkat, a 3. minden mást nézett át az autón (ez náluk alap szolgáltatás 80EUR összegért ami a diagnosztikat és egy kompressziómérést is tartalmazott, de azt nagyon profin csináljak, futóműpadra tették elsore) és diagnosztikázott, figyelve arra, hogy a társai milyen műveleteket vegezhetnek el az autón. Majd miközben negyed úton jártak és megbontottak a szelepfedeleket szóltak, hogy a motor belseje eléggé tele van lerakódásokkal / kokszolódás nyomainál több is van, így ők azt javasolták, hogy csak akkor tudnak vállalni garanciát az elvegzett munkára, ha azt is megteszik. Nem olcsó művelet, de nagyon javallott, mert a motor károsodásával járhat, ha ezt nem teszik meg. Azt tudtam, hogy az FSI motor kényes erre a témára, nagyot nyeltem az 1.300 +600EUR koksztisztítás munkadijra, majd persze tavoztam, mert ezt az egészet sajnos csak másnap delutanra tudtak befejezni és ha még valami felmerulne, ertesitenek. Azt hittem rosszul hallok. Itthon egy ilyen muvelethez napokig bent tartanák az autót és közel se járnának a hiba okahoz!!! :), ezek meg 1 nap alatt végeztek. Másnap hívtak is, hogy elkészült az autó és mikor elém tárták a motorházat, az egész úgy nézett ki, mintha a szalonból tolták volna ki. Kívülről is, lemosták. Igaz, elotte is tiszta volt, mert az egesz be van burkolva teljesen alulról is, de azert olajfoltok, nyomok voltak bent elotte még az előző szerelesektol is. Azonban annyira patika állapotra suvickolták az összerakásnál, hogy egy arva ujjlenyomatot nem lehetett találni a vadonatúj tömítések mentén és az elvegzett munka során. Az osszes felület és alkatrész (beleértve gyújtótrafók) le lett takaritva amihez csak hozzányúltak. Mindent elmagyaráztak (itthon elhajtanak vele), mit mire figyeljek, mit csináltak a-z-ig és mivel látták, hogy érdekel is, így mélyebb témákba is belemerultunk. Azt is felhoztak, hogy a motor belseje nem akarmiert lett ilyen, hanem a pocsek minőségű uzemanyagoktol (angliaban elég pocsek az uzemanyag minősége)+95-os premiumot tankoltam bele itthon is(ahogyan a konyve is irta fenykoratol) , de azota 98-ast tankolok itthon is bele kizárólag (nagyobb oktanszamot + tisztitast kivan a kozvetlen befecskendezeses motor, ha hosszu élettartamot szeretnék úgy, hogy minél kevesebbet kokszolódjon), és kutyabajom vele. Most jarunk 169ezernél :) Itthon a szerelommel kicsereltettem még a generátort (na itt merultek fel elektromos problemak es fals hibavisszajelzesek, végül a generátor és a fesszabalyzo adta meg magát) + termosztátot is és mikor belemerult a szetszedesbe alig hitt a szemének mennyire tiszta minden. Hozzáteszem itthon a szakim töredékáron dolgozik úgy, hogy ért is hozzá! Más (ismerős) meg egyből azt mondta biztos vaxoltattam a motort :)
Ehhez kepest a Golffal egyből egy rakás aprosaggal szívok + egyszerű motor alapjarati masszirozassal, itthon meg szakszervizbe nem merem elvinni a különböző lehuzasos sztorik és hozzaallasok miatt (tisztelet a kivételnek). A szakim is azt mondja, hogy a belső világítás 80% kabelszakadás lesz, de hogy hol... :), ahhoz szét kell szedni a teljes hátsóját és menet közben kiderul.
Bontsd meg bátran az ajtónál a gumi harmonikát. Látni fogod a gondot, ha ott van.
Hulladék, gyenge minőségű anyagokat használnak fel és külön csapat dolgozik azon, hogy hol lehet megtakarítani 1-1 cm. vezetéket. Mindenképpen az ő malmukra hajtja a vizet, hiszen megtakarítanak és ha elromlik akkor utánrendelnek alkatrészt. Ez csak errefelé divat, hogy otthon megpróbálnak hibát felkutatni és "sufituninggal" megoldani. Ezek minősége egyébként (sajnos) néha megegyezik vagy még jobb is a gyári megoldásnál.
Visszatérve a csomagtér kábelre... vettem javítókészletet 3.000- ért amiben volt 11 db. kb 25 cm. vezeték. Ennyiért villanyszerelő boltban több métert lehet venni. A lényeg, hogy szilikonbevonatú legyen, mert az talán jobban bírja a hideget.