hát igen, érdemes a biztonság kedvéért megcsinálni, de itt azért lényegében az is kérdés, vajon forgalmi adónak lehet-e tekinteni (pontosabban annak tekintik-e) a regisztrációs adót?
olvasd el meg egyszer. az unios jogok ervenyesuleserol van szo. ha a magyar jogalkoto keslekedik, az neked nem okozhat hatranyt. a vpop-t szep beadvanyban figyelmezteted, hogy a visszajaro osszegre szamot tartasz. ha nem szolsz idoben, akkor nincs jogfenntartas, es nem kapsz semmit. ennyiben hasonlit a ketto.
Rohadjak meg ha én ezt értem, a linken Iparűzési adórol van szó ez = a Regisztrációs adóval? Ezt nem kötelező befizetni? ...vagy be kell ugyan fizetni, de viszza igényelhető teljesen/részben a szükséges papírok birtokában?
Jelenlegi ismereteim szerint ha mondjuk az usából hozatok/hozok egy kocsit akkor NADA által megvan határozva egy usatax (eu-ban eurotax) vagy minek hívjak ár! Ennek alapján 10% vám +regadó áfával növelve nem? Tehát mondjuk egy 15000 dolcsis 2000ccm-2500ccm euro3-as kocsinál 1500 dollár vám + 1023750huf az áfával növelt regadó nem? Ez így van vagy sem na most ezek fényében ezekből mit nem kell befizetni??
Ha ezt a luxemburgi taláros testület az uniós szabályokkal ellentétesnek ítéli, akkor nagy valószínűséggel a magyar adónem sem EU-konform. Ebben az esetben mindazon adófizetők, akik a leendő magyar bírósági, illetve az annak kapcsán esetlegesen induló európai bírósági eljárás ítélete előtt beadják visszaigénylési kérelmüket, valószínűleg megkapják a 2004. május 1-je utáni időszakra jutó befizetéseiket - véli Heinczinger Róbert.
szoval aki nem keszit szep papirt, hatarozat masolataval megtamogatva a majus 1 utan feleslegesen befizetett regadojarol, az bottal utheti az osszeg feleslegesen befizetett 80-90 szazalekanak a nyomat.
nekem az a véleményem hogy jelenleg euroIII-as 2ezer köbcentiig benzines kocsit az usából még mindig érdemes behozni annak ellemére, hogy sok a regadó!
pl.:celica gt-s 1.8 192 paci manual 6gang 8000-9000 dollárért már nagyon szépeket kapni, 2002-es évjáratut. Van jópár a Commercial Bay-en érdemes kutakodni.
Amit viszont nem tudok, hogy nem únios kocsiknál van egy felbecslése a kocsinak ehhez eu tax árakat vesznek alapul? Mert ugye amerikában az autók árai jóval az aeurópai piac alattiak ezt azért jó lenne tudni hogy mi után fizetsz adót!
Mert pl be akarsz hozni egy acura rsx-et azt annak akarják venni az eu tax árát elég érdekes lenne mivel annak nincs eutax ára mivel acura nem árusít kocsit az euban tudtommal! Lexus meg az infiniti már igen!
Na most ennek fényében légyszi VOMIT mond vmi biztatót!
szerencsere 2004 majusaban dicstelenul kimult a termekdij. arra kell figyelni, hogy itthoni vamkezeles (nem eu-s behozatal) eseten kivetik. vagyis usabol, svajcbol, romaniabol, az oroszoktol stb hozott auto utan levesznek, mint a kalapot.
Azt esetleg meg tudnád mondani, hogy mi lett a behozott autók után fizetendő termékdíjjal? Azt most be kell még fizetni vagy nem?
KOrábban azt is a vámosok vetették ki, de már hallottam/olvastam olyat, hogy azt az APEh-nek kell befizetni, meg olyat is hogy nincs is már ilyen kötelezettség.
na, ha ezt az autot itthon egymillio felett szeretnenek kapni, pedig ugyanezt nemeto-ban 2500 euroert utanad dobjak, akkor mi okozza a csalast?
az itthoni peldannyal szemben a nemetet akkor nem diszkriminalnak, ha a jelenlegi 472500 forintos regado helyett kb. 46 ezer volna a teher. lehet igy meg volna is ember, aki kifizetne. persze ezzel a teljes autopiac atalakul, felejtos lesz az 1M-s arcedula, es lesz belole mondjuk 700e. azzal aztan meg kevesebb (31e) lesz a legnagyobb megmagyarazhato regado. errol is kellene irni, hogy a hianygazdasagbol orokolt autoaraknak rovidesen vege.
Ezek szerint az igazi regisztrációs adó a forgalombahelyezési díjnak nevezett - a 19300 Ft, az állítólagos "regisztrációs adó" néven hozzácsapott összeg valójában egy forgalomakadályozó VÁM.
Az illetékes szervek kifejezték hogy nem nézik jó szemmel a - közösség területéröl történö - jármübehozatalt.
Lásd a parlamenti jegyzökönyveket.
Lásd azt, hogy a VÁM hivatal végzi az EU-ból behozott gépkocsik vámkezélését és a regisztrációs adónak csúfolt VÁM kiszabását.
Ha az ország ráfizet - akkor vegyék elö a jogszabálytervezetet kidolgozó, véleményezö, elöterjesztö "szakértöket".
az a tablazat gagyi, nincs ilyen, hogy forgalomba helyezheto. amit mas allamban legalisan lehet hasznalni, azt csak egyedi eljarasban, a nagyon sulyos felmerulo karok korrekt bizonyitasa mellett lehet eltanacsolni, biztositva a jogorvoslatot. ilyen hogy kohem rendelet megaszonta, es nalunk igy szokas, az nem kifogas.
ha megolvasod a belinkelt szoveget, lehullhat a halyog a szemedrol. olyan van, hogy nemzeti tipusengedely es europai tipusengedely. mi most annyira ejropak vagyunk, hogy a nemzeti tipusengedellyel nem is engedunk be semmit. ha mondjuk itthon tiltanak a 96 elotti autok adasvetelet, akkor lehetne vmire hivatkozni. igy viszont a belso piacot gatlo szandekos genyozas.
amugy az europai tipusengedellyel rendelkezo autoknal az egyedi forgalombahelyezes nevu, 19300 forint erteku lenyulas fel sem merulhetne (a jarmurol tudott a kivitele). plusz kotelezo muszaki vizsgara (7x00 forint) behozott auto akkor iranyithato, ha a belfoldi hasonlo koru autonal szinten esedekes volna (4 ev felett), vagy ha az orszagban mindig minden atiraskor muszakiztatni szoktak. ha egyik sem all fent, akkor a behozatalt akadalyozo szendekos genyosagrol van szo. a problemat reszletezve panasszal lehet elni Brusszelben, vagy hatarozattal a kezedben (ahogy tegnap az mgoe csinalta) magyar birosagnal pert inditani.
en irtam, koszi a magyar rendeleteket sajnos ubereli az unios jog, ha ellentmondas merul fel. a szojetunio idejebol szarmazo kohem rendelet igy vedhetetlen, ugyanaz lesz a sorsa, mint a diszkriminativ regadonak. >A közösségi jog elsőbbsége. A közösségi jog mind a korábban, mind a később >keletkezett nemzeti jogszabállyal szemben elsőbbséget élvez. http://www.im.hu/fooldal/cikk/cikk.phtml?menupontid=827
aztan ha valami erdekeset szeretnel olvasni, akkor a belso piaci fobiztos honlapjan az alapszerzodes 28-31 cikkelyeinek gepjarmuvekkel kapcsolatos vonatkozasait csemegezd. http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/goods/art2830.htm ha nincs meg azonnal, ezt a reszt keresd: >Commission interpretative communication on procedures for the type-approval and >registration of vehicles previously registered in another Member State - 1.4 MB
angolul, nemetul, franciaul az eredeti kozlonybeli szoveg van fent. a magyar forditast remenyeim szerint rovidesen kiteszik, egyelore ez meg nem hivatalos: http://vomit.index.hu/regado/31996y0513(01).rev.htm
ez egy nyolc eves szoveg, vagyis senkit nem erhet a meglepetes erejevel. az hogy nem olvastak, egyik miniszteriumot sem mentesiti. a jogalkoto mulasztasa nem veszi elejet az unios jogaid ervenyesulesenek. sot alaposan felrohato esetben az allam karteritessel tartozik az okozott kar miatt. sot ha magyar birosag elso nekifutasra nem kepes atlatni a helyzetet (hogy pl. szar a magyar jogszabaly), es az unios papirokat lengeto csokat elzavarjak a busba, akkor ok is karteritesre perelhetok. http://europa.eu.int/eur-lex/accessible/en/about/abc/abc_23.html
egy evvel a csatlakozas utan fel kellene mar ebredni, nem a duma kell ejroparol, hanem viritani a kozossegi jogot megsuvegelo torvenyeket. vagy pedig monnyonle mind.
plusz korábban volt a Közlekedési Felügyelet honlapján egy nagy táblázat, amiben az egyes autók részletes műszaki tulajdonségai mellett meg lehetett nézni, hogy az forgalomba helyezhető-e Magyarországon vagy sem.
jelenleg nem emgy a honlapjuk, de egyébként www.kff.hu
a korábban említett anyagban olvastam, egy magyar rendelet határozza meg ezeket a feltételeket:
Behozható személygépkocsik kora
A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990.(IV.12.) KöHÉM rendeletet módosító 34/2004. (III.30.) GKM rendelet szabályozta az Európai Gazdasági Térség tagállamaiból történő járműbehozatalt. A módosítás 2004. május 1-vel lépett hatályba.
A rendelet értelmében: "közösségi járműnek" számít az Európai Gazdasági Térség tagállamában használatba vett jármű, amely a járművet nyilvántartó tagállamban kiadott érvényes forgalmi engedéllyel és rendszámmal rendelkezik a Magyar Köztársaság területére történő behozatalkor."
„A közösségi jármű egyedi forgalomba helyezésének engedélyezése során
a) az európai típusbizonyítvánnyal ellátott M1 kategóriájú jármű,
b) az 1996. október 1. napját követően az Európai Gazdasági Térség tagállamában az új járműtípusok forgalomba helyezésére vonatkozóan hatályos követelmények alapján használatba vett egyéb jármű esetében a jármű gyártásának időpontjában hatályos MR. szerinti további műszaki feltételeket kell alkalmazni."
A mostani szabályozás szerint tehát első sorban nem a környezetvédelmi besorolás, hanem személygépkocsiknál az európai típusbizonyítvány, egyéb járműnél (pld. tehergépkocsi, motorkerékpár) az első forgalomba helyezés időpontja a meghatározó.
A járműveknek károsanyag-kibocsátás és zajszint vonatkozásában meg kell felelniük a forgalomba helyezésük időpontjában érvényben lévő, új járművekre előírt feltételeknek.
EURO- I. besorolású jármű továbbra sem kerülhet hazai forgalomba.
Az Európai Gazdasági Térség tagállamaiból behozott legalább EURO-II. besorolású, még érvényes hatósági engedéllyel rendelkező, használt gépjármű hazai forgalomba helyezését - a behozatalt követő 30 napon belül -a területileg illetékes Közlekedési Felügyeletnél kell kezdeményezni.
A forgalomba helyezési eljárás során a Közlekedési Felügyelet meghatározza a jármű vámtarifaszám és környezetvédelmi osztály szerinti besorolását. (A besorolásoknak a regisztrációs adónál van szerepe.)
A nem EU tagállamokból, az úgynevezett harmadik országokból, csak EURO-III. minősítésű gépjárművek hozhatók be. Az ilyen járművek forgalomba helyezési eljárása azonos a május előtti eljárással, vagyis a motorkerékpárt, az M1 és N1 kategóriájú gépkocsit a Központi Közlekedési Felügyelet kijelölt vizsgaállomásán, egyéb gépjárműveket a területi Közlekedési Felügyeletnél vámelőzetes vizsgálatra kell állítani, majd a vámeljárás befejezése után forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgán bemutatni.
Az Európai Gazdasági Térség tagállamaiból behozott, vagy behozandó gépkocsikról a területi Közlekedési Felügyeletek adnak információt, illetve tájékoztatást az eljárás menetéről. Elérhetőségük megtalálható az illetékes Közlekedési Felügyelet honlapján.
http://www.eu2004.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1048
mondjuk én úgy tudom, hogy bizonyos korlátozások vannak arra (nem csak nálunk) hogy hány éves autót lehet maximum behozni egy tagországból. és ezzel azért én egyet is értenék. szemetet sem szabad csak úgy papírok nélkül az egyik országból a másikba vinni
egyébként mindenki úgy tudja, h. csak 1996-os kocsit lehet behozni, de lehet öregebbet is, ha van típusbizonyítványa
+ az is előírás, hogy forgalomban kellett lennie abban az irszágban, ahol vették
egyébként láttad a tegnapi idexes összeállítás a regadós perről?
sajnos ez nem igy mukodik ("majd mi gatat szabunk") olyan mintha miskolcrol nem engedned vasba levinni az autot. igazabol pont ilyen lepukkant gepjarmupark mellett semmilyen indok nem all meg, hogy plusz egy csotroganyt miert ne lehessen behozni. ha barmilyen hatart szabsz, az azonnal diszkriminacio, mert ugyanolyan siman veheto itthon. tevedes azt hinni, hogy csak euro2-es autot lehet behozni, ha vki venne a faradtsagot, bebizonyithatja, hogy akar a trabant is bejohet.
szerintem az unio inkabb be lehetve szarva, hogy az itteni roncsok elarasztjak a piacat. miert nem akadalyozzak, nem agalnak ezerrel? talan mert itthon a roncsok eszmei erteke a behozatal gatlasa miatt olyan magas, hogy van meg ember aki foglalkozik veluk. kint meg a kutyat nem erdekli, mivel jarnak itt az emberek, illetve a veteranosok johetnek csemegezni.
a lepukkant autok behozatalat egyedul az fogja meg, ha itthon sem erdekelnek senkit. ha kicsit utananezel, nyugat-magyarorszag kiskertjei fel ev alatt telelettek levetett osztrak autokkal, illegalisan bontjak oket. a hasznaltauto.hu tele van "nemet papiros" autokkal, na ezekbol egy filler bevetele nem lesz az orszagnak, mennek a roncsba egyenesen, vagy rossz esetben vki radob egy kamu rendszamot, es hasznalja amig szetesik. szoval ide vezet, ha vkinek azt mondod, hogy nem hozhatja be.
és mondd, te milyen szisztémát javasolnál? MInap olvastam valahol, hogy az autókereskedők szakmai szervezete a környezetvédelmi besorolás alapján történő adó meghatározással egyetért. gondolom csak a mértékével nem :)))
épp az origo fórumába írtam pár nappal ezelőtt (lehet, h. neked?), hogy egy akadályozó tényezőre azonban tényleg szükség van a behozatal során.
Kinn hihetetlenül olcsón meg lehet venni az öregebb kocsikat, s bizony ha nem lenne semmi anyagi visszatartó korlát, akkor könnyen előfordulhatna, hogy a jelenleg zsigulikra váró fiatalok tömege egyszerűen tömegesen hozná át az ócskábnál ócskább autókat bagóért, s az valljuk be valóban nem tenne jót.
Szerintem egyszerűen kellene húzni egy határvonalat pl 1998-as évnél, s az ennél később gyártott kocsikat simán be kellene engedni, mert ezzel fel tudnánk frissíteni a magyar gépkocsi parkot.
sőt környezetvédelmileg ez akár pozitív is lehetne. ezek az autók ugyanis abszolút lenyomnák a régi tragacsok árát (amik abszolút környezetszennyezőek) s ez megteremtené annak a lehetőségét is, hogy a keleti határon kiengedjük őket. (ha ott forgalomba engedik őket.) a daciákat is abszolút kivitték az országból.
igazából a regadó számításánál a komplikáltságot sem értem. pl. a regadó táblázatra nem értem, hogy miért így írják: 5-ös körny védelmi besorolásnál jobb / rosszabb.
Utána próbáltam ennek egyszer nézni, de nem jutottam túl sokra, mert további érthetelen dolgokkal találtam magamat szembe: (a hivatkozott jogszabály ugyanis ezt tartalmazza:
A gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolása
A gépjármű kipufogógázának szennyezőanyag-tartalmát meghatározó konstrukciós jellemzők és a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet függelékeinek mellékleteiben meghatározott szennyezőanyag kibocsátási követelmények teljesítése alapján a gépjárművek környezetvédelmi osztályba sorolása a következő táblázat alapján történik.
A környezetvédelmi osztály jelzés (kód)
A környezetvédelmi osztályt meghatározó jellemző
0
- katalizátor nélküli, Otto-motoros
- a jóváhagyási előírások szerint nem minősített Dízel-motoros
- ENSZ-EGB 83.00 - 83.01/A vagy 49.00 - 49.01/A előírás szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
1
- katalizátoros, nem szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros
2
- katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, Otto-motoros
3
- az ENSZ-EGB 83.01/C vagy 49.02/A előírás (EURO-I.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott, Dízel-motoros
4
- az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03/C, 83.03/D, 83.04/C, 83.04/D, illetőleg a 49.02/B és 51.02 előírások (EURO-II) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
5
- tiszta gázüzemű- vagy elektromos meghajtású, illetőleg
- hybrid (elektromos és Otto- vagy Dízel-motoros) hajtású
6
- katalizátoros, szabályozott keverékképzésű, az ENSZ-EGB 83.05/B előírás szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Otto-motoros
7
- az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D, illetőleg a 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerinti jóváhagyási jellel ellátott Dízel-motoros
8
- az ENSZ-EGB 83.05/C, 83.05/D vagy 49.03/A és 51.02 előírás (EURO-III.) szerint jóváhagyott, OBD-rendszerrel ellátott Dízel-motoros
Forrás: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja
Megjegyzés: A 3. jelzésű környezetvédelmi osztályba kell besorolni azokat az ENSZ-EGB 49. számú előírás hatálya alá tartozó gépkocsikat is, amelyek szennyezőanyag-kibocsátás szempontjából kielégítik a 4., 7. vagy 8. osztály követelményeit, azonban zajkibocsátás tekintetében nem felelnek meg az ENSZ-EGB 51.02 számú előírásban meghatározott követelményeknek.
http://www.eu2004.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786
na most ezt egy halandó hogyan értelmezze???
szamold ki mennyi volna a jogos. ha az otode (300e) akkor sokat mondok. hasonlo szamolot cikkbe teve nemsokara kiteszek (valaszthato lesz a 2004 v. 2005 os tarifa, HUF/EUR bevizel lesz esatobbi) http://vomit.index.hu/regado/regado2005.html
nem vitatkozok, kimondottan magas a magyar regadó. vegyünk egy példát: be szeretnék hozni mondjuk egy 1996-1997-es opel omegát, aminek ugye elég gyakori, mondhatnánk az általános kategóriába tarozik a 2500cm3 benzines.
Az autót megvehetem kinn kb 4000 euróért, ami durván 1 millió forint.
Nem hiszem, hogy tagadni lehetne, hogy magyar autóhelyzetet ismerve ez egy jó autónak számít.
MOst lássuk mit kell rá fizetnünk:
a regadó 1229000 forint, s mivel magánszemély vagyok, ezt még meg kell szorozni 1,25, azaz ez több lesz mint 1,5 millió forint. Csak a regadó.
Szokták valóban említeni, h. van ahol a kocsi értékének a 100%-át elkérik regadóként, de mi még ezt is túl szárnyaljuk.
Ami még érdekesebb: ha valaki hazatelepül mondjuk németországból (mert kinn dolgozozz 3 évet) és szeretné magával hozni az autóját, annak is ugyanúgy ki kell fizetnie a regisztrációs adót.
kulonben a tagallamok mar minden lehetseges trukkel megprobalkoztak az importot korlatozo ado megmagyarazasara, ujat villantani itt mar nem fogunk. -volt ahol azt bizonygattak, hogy tuti jol szamolnak, az autok ertekvesztese linearis -volt ahol azt mondtak, hogy a hasznalt autok ertekeben nem aranyosan csokken a regado osszege, hanem minden mas elfogy idovel, de a regado nem -volt akik az orszag csatlakozas utani sulyos gazdasagi nehezsegeivel indolkoltak volna a diszkriminaciot/az afa tiltott felszamitasat -hivatkoztak gyakorlati nehezsegekre, hogy ennyi autot nem lehet egyenkent es megbizhatoan felbecsulni -volt ahol azt probaltak elmeselni, hogy a diszkriminativ adomertek utan is olcsobbak a kulfoldi autok, mint a belfoldiek. es meg egy par hasonlo, ami nem ugrik most be. ezek kozul egyik indok sem mukodott
koszonom a konstruktiv kerdest, egyvalamit viszont elfelejtesz. a hasznalt autok mashol nem az uj autokkal vetelkednek (nem az ujjal azonos adot szedik be utanuk). vagyis az uj autokra kivetett adok tekinteteben lehet csak kozepmezonyban vagyunk, a hasznalt behozatalt ledurungolo adoban viszont vilagbajnokok. lehetne kesziteni tablazatot arrol, hogy a kulfoldi adoosszegekbol, ha arra tevelyedne az adott hasznalt auto, aranyaban es osszegeben vajon mennyi a megfizetendo. az 1-2 eves autokat kiveve mindenhol nyerunk.
a pdf-hez: ismerem ezt az irast, a kozos adorendszer kialakitasanak eselyeit merlegeli, es megnezi mi van a tagallamokban jelenleg (ertsd 1999/2000-ben). kulonben reszletesen elmondja a hasznalt autok kulonleges helyzetet is. azota a finn regado torvenyt a Tulliasiamies vs. Antti Siilin (C-101/00) ugyben hozott birosagi elmarasztalas nyoman kenyszeruen megvaltoztattak (ebben a formajaban nem zarta ki a diszkriminaciot, rossz volt az ertekcsokkenes szamitasa)
amire a pdf-bol felhivnam a figyelmet: 19. oldal: a magas adot kiveto orszagokban idosebb a jarmupark 30. oldal: atlagos regado osszege UJ autonkent 46. oldal: ha az auto netto ara 100%, orszagonkent mennyi ado jon meg hozza 54. oldal: a magas adoju orszagokban kevesebb uj autot adnak el 57. oldal: ket eves koraban az ujkori ara hany szazalekat eri az auto 59. oldal: mennyi papir es ido kivonni fogalombol 60. oldal: mennyi papir es ido a forgalomba helyezes 61. oldal: forgalombahelyezes koltsegei
de a legfontosabb, a 61. oldal aljan: Direct costs only become considerable in case of double taxation. The main rule in countries that levy registration taxes on cars is that cars at import have to pay registration taxes (again). These registration taxes take in various ways the depreciation of cars into account so that only a fraction of the original registration tax (of a brand new car) has to be paid.
63. oldal regado kivetesi modja ujra, hasznaltra es attelepulok eseten. Peldaul Hollandia: Registration tax is 45.2% of the net list price, the result of which is reduced by NLG 3,394 (NLG 722 diesel cars). The older the vehicle, the lower the registration tax (3 years of age: 57% reduction, 9 years of age: 90% reduction).
Abban egyetértek veled, hogy a reg. adó, főleg a magyar viszonyokat figyelembe véve (pl. fizetések, gépkocsik átlagéletkora stb), hihetetlenül magas!
De, amit korábban írtam azt most is tartom, vagyis, hogy másutt is van regadó, sok több helyen nem csak "adminisztratív költséget" takar, hanem kemény pénzéket.
Vannak ezalól kivételek. Amennyiben új autót veszel (6000km-nél kevesebbet futott, vagy fél évnél fiatalabb), akkor a vásrlás helye szerinti tagországban nem fizetsz ÁFÁ-t, helyette itthon kell megfizetned a 25% ÁFÁt.
Szintén Magyarországon történik az ÁFA fizetés, ha valaki ÁFA alany. Ilyenkor ugyanis a kocsi vétel közösségen belüli beszerzésnek minősül, függetlenül attól, hogy új vagy használt az autó.
Én német rendszámú autóval járok. Müncheni barátom nevén van, több rendőri igazoltatás útán sem volt semmi gondon. Hetente átlagosan készet lépem át a határt, ott sincs semmi gond. Na nézzük a matekját:
Ford Focus diesel 1.8 tddi.
Regadó lenne : kb 520 + vizsga 10 + eredetvizsga 18+ forgalmi 8 + zöldkártya 6 + kb 50 kért volna aki gyorsan elintézi. Legyen kb 650
Biztosítás évi 75-80 , súlyadó 10
Németország: vizsga 78 Euro ebben bent van a zöldkártya. Rendszánm 40 Euro.
Ha van müszaki vizsgád ( TÜV) és biztosításod 20 perc alatt kész a forgalmid és a breifed.
Viszont kint minden drágább:
Éves biztosítás : 850-900 Euro, súlyadó 257 Euro.
Én úgy gondolom hogy kb 4 év alatt "hozza be " a regisztrációs adó a többlettkölcséget, utánn kb nap + 500 ft a plusz költség, és mi a biztosíték, hogy nem törlik el a regadót?
Viszont ha német biztosítással törik az autómat meg is fogom kapni azt az összeget amiből meg lehet csináltatni.Másrészt a műszaki nem olyan szigorú, az enyém csöpögő szervoval simán átment.
Azt nem is számolom, hogyha el akarom adni akkor egy másik piacon adom el, és nem bukom minden adásvételnél a adót.
Tehát akkor ha Németországban élő ismerősöm nevén lenne az autó és megcsinálnánk ezt a kölcsönadási szerződést akkor azt én itt vezethetem a magyar jogsival? Ennek csak az lenne a hátránya hogy a biztosítást meg ilyeneket kint kéne intézni ugye?