"1975-ben a Szilágyi Erzsébet fasoron vágányépítés kezdõdött, emiatt a járat már csak Budagyöngye és Zugliget között közlekedett. Az építkezés 1976 szeptemberében befejezõdött, de a villamosok többé már nem látták a Moszkva teret. [...] Emiatt 1977 legelején Szarvas Gábor utca és Zugliget között már csak egy vágányon közlekedtek a villamosok. Aztán két részre oszlott a vonal: a Szarvas Gábor utca és Zugliget, és Budagyöngye- Szarvas Gábor utca között egy-egy kocsi járt csak, és aki fel akart jutni a Libegõhöz, annak a kettõ között át kellett szállnia. [...] átszállós rendszer nem tartott sokáig, ugyanis 1977. január 17-én megszünt a járat. Innentõl a János kórház és Zugliget között az 58/V jelû buszjárat közlekedett. [...] 1980. március 3-a óta 158-as jelzéssel a Moszkva térrõl buszjárat indul a Zugligetbe."
Tehát maga a villamos megszűnésekkor már nem járt Moszkva térig, hanem két szakaszban közlekedett?
Hangsúlyozom, nem kételkedés miatt tettem fel a kérdést, hanem az útvonaltörténete miatt! Mindenkinek elhiszem, amit mond, mert nem tudom és nem is akarom leellnőrizni a hitelességét!
Megköszönném mindenkinek, aki tudna valamilyen érdemi választ adni erre a három útvonalra!
Beszkenneltem egy Kartográfia Bp térképet 1980-ból. Ezen is a Virányos úton megy és kórházkerüléssel fordul vissza. Az első térképem ugyanezen kiadvány 1977. És van mégegy, IBUSZ Bp térkép, 1981. Ezen is Virányos út. Tehát minimum 4 évig hibáztak a térképkészítők? Na erre rákérdezek az igen régóta az utcámban élőktől.
Egyszer sem mondtuk, hogy nem hisszük neked! Legalábbis én nem. Én csak azt kérdeztem, hogy ez az útvonal történelmi szempontból mettől meddig volt? Én a beszúrt 78-as térkép alapján kérdezem, Te a személyes emléked alapján. Ezen nem fogunk összeveszni, mert nincs is szándékom! Én csak ki szeretném deríteni, hogy akkor hogyan is volt4
Lehet a villamosjárat megszűntetésekor úgy volt, hogy csak János Kórházig járt Kútvölgyi - Diós árok - ? útvonalon.
Majd Moszkva téri meghosszabbításkor a térképen látható Virányos úti útvonal szerint.
Illetve (gondolom) 158-asra számozva már az ismert, megszűntetéséig bejárt útvonalon.
Térképekről annyit, hogy sem az 1986os, sem a 95ös térképen nem m1 a Virányos úton, mert soha nem is ment ott! Viszont láttam olyan internetes útvonaltervezőt, amelyik szerint a, Kelenföldi p.u. alatti aluljárón át lehet menni autóval! De nem ott ahol most van, hanem a régi, szűk, sötét Bartók B.-Rimaszombati út köz5tin.
Épp most akartam beírni, hogy az 58V nem ment a Moszkva térig! A villamos leállítása után, a villamospótló csak a János kórházig ment. Pontosabban a kórházzal szemben lévő, Rhédey utcában volt a végállomása, orral a Pasaréti út felé! A kereszteződés átépítése kapcsán lett 158-as busz. Az pedig, ahogy már írtam a Krisztina kőrúti Posta mellől indult. Csaba u.-Városmajor u.- Szilágyi E. fasor-Zugligeti út.
A Városmajor utcáról ment ki a fasorba, onnan tkp. a villamos vonalán ment végig. Az 58V -ben nem vagyok ennyire biztos, de 99%, hogy az is erre ment, kb. első perctől kezdve.
A térképen jól látszik az 58V a Városmajor utcában is. Szóval elment a Moszkva térig. Inkább más bizarr dolgot vélek felfedezni. Méghozzá hogy a busz a Virányos úton ment végig!
Azért kellett a nyomorultnak megkerülni a János-kórházat mert másképp nem lehet a Városmajor utcából a Virányos útra menni.
Kb. 2000-ig a Virányos út főútvonal volt, utána gyűjtötték be a háromszög táblákat a ráhajtó utcák kerszteződéseiről.
Persz utána is bizarr volt hogy a János kórházhoz a rövid SzE fasor helyett a VM úton került a busz amikor tovább már a SZE fasoron járt a Budagyöngyéig.
A mostani járatok is érdekesek. Valami 222 Kerül egyet a Zugligeti útra hogy visszaszenvedjen a Kuruclesi dugóban. Viszont a 291 vagy mi, ügyes. Átszállás nélkül kis kanyargókkal át lehet jutni a Nyugatiig, tehát Pestre, ill. a kékmetróig.
Mióta keresünk a BKV -ban logikát...? :-D A 158 -as törpebusz is a Városmajor utcában ment anno sok-sok éven át, mikor mindenki tudta, hogy ott örökké dugó van!
Az okot nem tudom. De az biztos, hogy - a térképeden is látható módon - a Diós árok - Kútvölgyi út útvonalon fordult meg a busz. A végállomás a 256-os mai János kórháznál lévő megállója volt hivatalosan.
A XII. kerület önerőből felépített egy bitangdrága sportközpontot. Nem vagyok meggyőződve hogy annyira hasznos-e mint drága? Eddig is voltak tornacsarnokok, uszodák bőven. Pl. ebből a pénzből. Meg Eu-s pályázatból...
Biztos nagyobb híre kelt volna mint egy újabb tornateremnek, rövid uszodának.