ha kérhetném a zsebszótárba a szövegkörnyezetet is, de minimum a mondatot vagy a szókapcsolatot beemelni, különben "fosztogatnakból" "osztogatnak lesz"
persze tudom, hogy az absztrakciónak lehet még olyan foka is, hogy az általam mondott szavak betűit kiemelve, "megfelelő" sorrendbe állítva, abból új szót lehet alkotni, s titokban beírni a szótáramba :-)
kb. szó szerint ezt hallottam két haveromtól is a filmről. sőt, a werk filből is ez jött le nekem :-(
Ezek szerint két agyatlan látványfilm lesz terítéken szombaton.
jack, ha még is úgy döntenél hogy eljössz szombaton, akkor elviszlek.
Isten látja lelkem, hogy dícsérni szerettem volna Emmerich filmjét. Dícsérni, mert egy kicsit elfogult is vagyok a fickóval, és a trailer alapján egy remek szórakozásnak és látványorgiának ígérkezett a film. Ezek meg is voltak. Fél órában. A maradék másfél elment a "nem-törödtem-a-gyerekkel-20-évig-ezért-most-kimentem-a-hóviharból" és a "jaj-hányan-haltak-meg-mikor-én-mondtam-hogy-ne-induljanak-el" drámai elemekkel, amikhez mint tudjuk Emmerich nem ért. Meg amúgy is dögunalmasak voltak. A film első számú pozitívuma a látvány és a gyönyörű képek, a második poz..szal sajnos több nincs. Kedvenc német rendezőmnek most ennyire futotta. Sajnálom.
50%
(ezek után nincs sok kedvem bebuszozni, hogy még1szer lássam) :(((
beszéltem jack torrance-szel, ha a film után vki el tudná dobni a hűvösvölgyi buszpályaudvarra, akkor elvileg jó neki a második változat (s miért ne tudná? :). igazándiból nekem is az lenne jobb, sz'al ha jól sejtem, akkor a létszám a következő lenne:
Sekély Sírhant Több érdekes, ötletes jelenetet tartalmaz, mindazon által nekem kissé vontatott és darabos. S, ahogy azt előttem megjegyezték eljárt már felette az idő. Nálam nem egy soxor nézhető darab.
10/6.5
Trója Igazi gigafilm. Ömlik belőle a pénz. A látvány mind mikroszinten (kosztüm, fegyverek, ékszerek) mind makroszinten (épületek, csatajelenetek, tájak) lenyűgöző.
Azon ritka esetek egyike történt, hogy a bemutatóban a gyengébb jelenetek voltak kiemelve, a filmben sokkal reálisabb, jobb a flotta és a csatakép is. A 10 és 50 ezer fős sereg valóban annyinak tűnik. Nem 500 fősnek és nem is egymilliósnak. A harcok életszerűek és nem túlzóak, mi manapság igen ritka. Amitől a bemutató alapján féltem, nem jött be. Képileg tökéletes.
A rendezőnek nehéz dolga volt, mert az "eredeti" forgatókönv (szemben például a rendezői munkát nagyon megkönnyítő LOTR-el) hm... (bocsánat a Homérosz baráti kör tagjaitól) gyengécske. Iliász csupán elbeszélő eposzgyűjtemények csokra, hősök leltárszerű hőstetteinek felsorolása, vajmi kevés érzelmi töltéssel, belső tartalommal, lélekkel tölti meg a cselekményt.
Nehéz valódinak tűnő újkori érzelmeket, az önfeláldozással, pátosszal és mitológiával vastagon átitatott történetbe belemotírozni. Petersen tesz rá kisérletet, egy-két szerelmi szál, barátság, bűnbánat, gyávaság, bölcsesség néhány snittig történő bemutatásával, de egyiket sem meri kibontani, hangsúlyozni. Hogy ezek az érzelmi-hangulati szálak a szikár történet, a rendezői bátortalanság vagy a gyengébb színészi alakítások miatt buknak -e, nem tudom. Minden esetre a film érzelmileg üres marad, mint maga az eposz.
Még néhány flash: Parisz iszonyatosan idegesítő karakter, ha ez volt a cél, akkor Orlando Bloom ügyesen csinálja.
Mivel az egész film össze-vissza, keresztbe-kasul, átírogatta az eredeti művet, igazán nem kellett volna visszafogni magát pont a végén. A legvége valahogy nem illik az egészhez, bevágták az Iliász utolsó 2 oldalát szóról-szóra, majd jött a vége főcím. Bár történetileg rendben van, dramaturgiailag és hanguatilag összecsapottnak tűnik a film vége.
Nekem hiányzottak a csatában részt vevő mitológiai alakok. Hemzsegnek az Iliászban, itt meg csak ember ember hátán. Említhetnék még 1-2 kisebb-nagyobb bakit is, de ha jól látom a társaság nagy része még nem látta, igy nem spoilerkedem.
10/7
Életeken át A krimi-thriller összes létező közhelye és jól ismert "rafinált, csalafinta fordulata" megtalálható benne. A felhasznált eszközökkel azonban jól bánik, a közhelyek nem túl zavaróak, sőt több helyen szórakoztatóak. Még akadhat olyan néző is, aki meglepő csavarokat talál a történetben. S ha valaki endzsit szeretné ruha nélkül látni..., ez is egy ok lehet a film megtekintésére. Előző, harmatgyenge csontgyűjtögető krimijéhez képes határozott előrelépés.
10/5
Shaun of the Dead Nehéz lenne nekem erről bár mit mondani, hiszem számomra már a zombi filmek is paródiák. Önnmaguk paródiái. Egy paródiát paródiázó film pedig... Képi és szövegi poénból volt benne kacagtató, s számomra gyerekesnek tartott egyaránt. Kétségtelenül volt az egésznek egyfajta lezser "angolos" feelingje.
Pontszámot inkább nem írok, mert a film sokkal jobb volt annál, mint amit adnék rá.
Ringu 0 A szünetben érkeztem az előadásra és a 2. felét (inkább 40%-át) láttam. Annyi átjött ebből a "tömörített" élményből is, hogy egy megnézésre feltétlenül érdemes, jó film.
Underword Mivel sokan kellően felkészítettek a filmre, nagyon rosszat vártam. Ehhez képest egészen nézhető valami volt. Aki már látta a Mátrixot és a Pengét, az már ezt a darabot is látta. Ettől függetlenül agyatlan kikapcsolódásnak jó. Különben is, amiben egy Jag., egy Maserati és Kate (jack_torrance minősítésével határozottan egyet értek, az egyik legjobb, de lehet, hogy A...) együtt szerepel már nagyon rossz nem lehet. :-)
Azért az meglepő volt, hogy a készítők még ebbe a minimalista, semmit mondó történetbe is képesek voltak belezavarodni.
10/5
Old Boy Hogy aeon flux által leírt Korea valóban messiás a filmművészet egyre szűrkülő egén vagy csupán egy új és még szokatlan szín az általunk már agyonunt hálivúdi műgiccsek és az azt majmoló, estleg a kísérleti filmjeibe végletekig belegabalyodó európai kultúrsznob művészek alkotásai között, majd az idő eldönti. Ettől függetlenül ez a film ötletes, érdekes, hatásos.
Ami nekem nem tetszett benne, az annyira szubjektív, hogy szóra sem érdemes. A zenéje különösen jó, Philip Glasst idézte. Jól hallottam, hogy +van itt valakinek? 10/8
Kill Bill Tarantino idáig is abból élt, hogy hülyére vette a közönségét. Szereplői mindig igyekeznek valami meglepő, váratlan dolgot csinálni, miközben mindenféle elsőre jól hangzó, ugyanakkor blőd sületlenséget dumálnak. A cselekményszálakat pedig össze-vissza kuszálja, hogy a néző még véletlenül se legyen képes megsejteni, hogy mi fog következni. Ebben a filmben stílust váltott (vagy csak igazított?), sokak bánatára. Még annyira sem veszi komolyan az egészet mint ezidáig. Nincs csalafinta történetszál. Nincsenek összetett karakterek. Van egy csaj aki profin pofozkodik, vagdalódzik, gyilkolász, berágott néhány pasira, nőre, mert elszúrták az esküvőjét és most megy elszámolni. Minimalista story, fordított dramaturgiával. Az elején pörög, majd belassul s a végén szinte leáll. Érezni lehet, hogy a végén, ha lehetne még Bill-t is életben hagyná a rendező, csak hát a cím kötelez...
Az első részben ezt a "bonyolult" storyt a manapság felkapott (távol)keleti nyissz-nyassz környezetbe, míg a második részben egy már régen kikopott spagettiwestern alapra helyezi. A rendező egy percig sem tagadja, hogy a film minden perce innen-onnan összelopkodott, s mindenféle (általam csak részben vagy egyáltalán nem ismert) filmnek, színésznek állít emléket. De ahogy össze van fércelve a sok "kölcsönanyag", az profi varró kezeket sejtet.
Nem ez a film a kedvencem Tarantinotól. Sőt, "hátulról" ez a második. De szokatlan, provokatívan pofátlanul egyszerű.
Tetszik. 10/9
Született Gyilkosok - rendezői változat Tarantino novelláját a zseniális filmeket készítő Oliver Stone vitte vászonra. Olyan is lett, ami nem csak feltétlenül jót hozott. Egy kicsit hatásvadász, túl komoly, erőszakos. Végletekig sematizál, egyszerűsít.
Van benne társadalom, média, normakritika bőséggel, nem különben hordónyi művér. Vígjátéknak komoly, drámának komolytalan. A klippes, gyakran idegesítő szűrővel, kapkodó képváltásokka előadott látványorgia engem elég hamar közömbössé és fásulttá tett a képernyő előtt. Bár minden tiszteletem Stoné, szerintem jobb lett volna, ha az író maga rendezi ezt a vértől cuppogó ródmúvit.
A director cut, amúgy alig különbözik az eredetitől. Egy kicsivel több vér és több golyóközeli kép.
10/6
portás barátunk minden évben megrendezi az ART nézést, azaz az Annual Romero Trilogy eseményt. hamarost el kéne jönie annak is. de előbb mátrix-krónmológia. anak előtte meg három szín trilógia. mondjuk, valamikor 2-3 hét múlva?
ezen a bizonyos hajvágáson bizony többet forogtam, mint az oldboyon. ahogy a fizimiskád elnéztem, szilvinek nem sok humorérzéke lehet. szegény. :[ amúgy igaz, a felirat jól jött volna, majd ha meglesz dvd-n, ígérem, újrázunk egyet... na, most mik ezek a tagadó mozdulatok? :]
Shallow Grave Úgy hat évvel ezelőtt, mikor először láttam, még megadtam volna neki a 8-9 pontot. Ewan McGregor friss volt és vad, még nem félt attól, hogy ha megvillantja azt a gonosz tekintetét, kirúgják a dzsedi klánból, és talán Juliettel is jobban tudtam azonosulni, mint manapság. Most inkább vontatottnak tűnt a film, idegesítő kameramozgással és túl hosszú beállításokkal (ld. holtest az ágyon 5 percen keresztül, bár ezt állítólag egy Henry Wallis festmény inspirálta, szóval afféle belső poén lehet angoloknál). Mindezzel együtt hangulati alapozásnak nem volt rossz.
6.5/10
Ringu 0 Japánban a szellemek és a kislányok nem változnak. Mindenki mindenkinek az áldozata, rossz karakter továbbra sincs, mégis folyton balul ütnek ki az események. Japán egy nagy, feneketlen kút, és mi mindannyian beleestünk.
4/5
Shaun of the Dead Azt a sznob angol akcentusukat nekik! Legközelebb az ilyen filmet felirattal kérjük. 2x2-es táblázatban ábrázolva négy lehetőségem van az alapján, hogy megértem-e a poénokat és nevetek-e. Ha megértem és nevetek és közben a fiúm nem érti/nem nevet, az szar, és jön a hajvágás. Ha ő érti és én nem (höhö, elméleti lehetőség), akkor az jó, de ha egyikünk sem érti, csak aeon flux, akkor legközelebb el se megyünk.
Különben ahhoz képest, hogy milyen idétlen egy ilyen zombi, a film meglepő filozófiai mélységekig hatolt.
6.5/10
Oldboy Hát igen. Cannes-ban is születhet jó döntés.
10/10
Shallow Grave Úgy hat évvel ezelőtt, mikor először láttam, még megadtam volna neki a 8-9 pontot. Ewan McGregor friss volt és vad, még nem félt attól, hogy ha megvillantja azt a gonosz tekintetét, kirúgják a dzsedi klánból, és talán Juliettel is jobban tudtam azonosulni, mint manapság. Most inkább vontatottnak tűnt a film, idegesítő kameramozgással és túl hosszú beállításokkal (ld. holtest az ágyon 5 percen keresztül, bár ezt állítólag egy Henry Wallis festmény /A> inspirálta, szóval afféle belső poén lehet angoloknál). Mindezzel együtt hangulati alapozásnak nem volt rossz.
6.5/10
e film mellett még azt is hajlamos vagyok elfelejteni, hogy szintén tegnap láttam a shaun of the dead című remek angol filmet, amiről azt írja a plakát, hogy "egy romantikus komédia. zombikkal." tehát vmi romzomcom.
egyesek szerint kőkemény horrorfilm, tisztára igazuk van: a belezést, széttépést, fejlövést és sok-sok csúnya zombit nem lehet vmi nem létező posztmodern trendi számlájára írni.
egyesek szerint romantikus film, tisztára igazuk van: kisemberünk csak akkor döbben rá, mekkora lúzer, mikor a barátnője dobja, mostohaapja (bill nighy!) megveti, kollégái átnéznek rajta. elhatározza hát, hogy sutba vágja ezt a szar féléletet, hogy visszaszerezze a nőt, a zombikrízis pedig épp kapóra jön a felemelkedésre.
egyesek szerint vígjáték, tisztára igazuk van: komédiázásban az angolok verhetetlenek, a spaced című sorozat (ide vele!) kiötlői pedig jóval élesebb nyelvvel vannak megáldva, mint pl. richard curtiz; a humort inkább saját kis gonosz céljaik álcázására használják fel, mint a boyle-hodge-macdonald trió szokta.
a shaun of the dead nézése közben baromi sokat lehet röhögni, rémüldözni, s még a nőnket is elvihetjük rá (legfeljebb a film 2/3-ánál feláll :), de nem árt elgondolkodni a film kapitális üzenetéről: a zombik mi vagyunk! ámen.
az old boy az a típusú film, amiről ha írnom kéne, csak a szokásos tiszteletköröket tudnám lefutni:
- hogy milyen nehéz chan wook park rajongónak lenni (négy filmet rendezett, kicsivel többet pedig megírt - de nem mindegyik beszerezhető), mert a fazon állandóan a depresszió szélén keringőztet;
- hogy isten áldja a kistigriseket, meg azt a rengeteg embert a világon, aki megveszi a sok dél-koreai szart, hogy korea legyen a világ egyik leggazdagabb országa, és olyan filmekbe öljön pénzt, amilyenekre hollywood, vagy az öreg kontinens egy petákot se merne áldozni;
- hogy a külvilág számára (is) a koreai filmgyártás nem létezett a swiri előtt, s néhány év alatt rengeteg alapfilmet gyártottak;
- hogy ott ezek az alapfilmek jelentik a mainstreamet, és egy világ választja el őket attól, amit az itthoni plázákban nézni szokás.
ezek után csak ködösen mernék nyilatkozni magáról a filmről; a történetről szót ejteni pl. megbocsáthatatlan bűn, hisz már az első perctől magával ragad, és minden egyes leírt szó megrabolja ezt a páratlan élményt; talán azt is leírnám, hogy a film valódi ereje a részleteiben rejlik, audiovizuális trükkökben, finchert kopasztó beállításokban, sokkolóan realista zúzásban vagy álomszerűen szürrealista finomhangolásban. továbbá biztosan magasztalnám parkot, amiért képes lehengerelni, belém fojtani a szuszt: bérlete van a világ legmeredekebb hullámvasútjaira. kiemelném a film címszereplőjét, min-sik choi-t, akiről a failant és a swirit látva megállapítottam, hogy tisztára kitano, és most tessék, a legváratlanabb pillanatokban képes kitörni a rezignáltságból, s ripacskodásban még halle berry-t is lejátssza, mégis elhiszem neki. aztán ha mindez megvan, s ügyesen elkerültem tarantino nevének emlegetését is, a kritika-izé végre biggyesztenék egy pontszámot, amely egyértelműen 1o/1o lenne.
>habár minden bizonnyal ez is csak egy, az általad már 5-1o éve is megunt vicces képek közül. ;]
nem-nem, ez nekem sincs meg. valószínű még akkor küldözgették, amikor még nem volt számítógépem. :-D