Ismét nem tudtam ellenállni a csábításnak és vettem egy B vectra-t Y22DTR motorral Zender csomagos.
És ennek is előjött a tipikus nehéz hidegindítás (melegen, napközben még pár óra állás után is pöcc) probléma, már így vettem.
Ami már át lett nézve és cserélve:
Üzemanyag csövek.
Szűrő.
Adagolótól 2db porlasztóig cső cserélve.
Adagoló fel lett újítva.
Visszacsapó-szelepes kézi pumpa beépítve az szűrő elé.
Szívó-gyűjtőcső kitakarítva
Tapasztalatok:
Reggel indítás előtt kb. kétszer tudom összenyomni az üzemanyag pumpát, így arra jutottam, hogy ott nincs nagy mértékű levegősödés.
A pumpálás ellenére is nehezen indul kb. 8-10mp mire elkapja egy szép nagy fehér füst kíséretében, utána alapjárat további 1-2mp-ig ingadozik, majd minden helyreáll és szépen jár, nem csörög, kopog, zörög.
Amire gondolok, hogy a porlasztó csúcsok el vannak kormolódva/kopva.
Amit még meg fogok nézni, hideg indításkor, az a résolaj termelődés.
Addig is hátha van valakinek, még ötlete, mi okozhatja.
Nekem valaki azt mondta, hogy csak egyező színűeket szabad egymásra tölteni, ha az újnak más a színe mint a régi, a régit le kell ereszteni és csak az újjal feltölteni, azért kérdeztem. De végül már töltöttem bele csak ioncserélt vizet, egy darabig jó lesz így.
Nem a színe a lényeg, hanem hogy olyat vegyél, ami mehet alu hűtőbe. Ez például MOL kúton zöld színű, az Alucol fagyálló meg narancssárga. Tehát nem a színe a lényeg, hanem, hogy alu hűtőhöz való legyen.
Vectra B 2.0 16V 1996-os x20xev motorszámú autóba milyen színű hűtőfolyadék való? Online egy lista zöldet ír a 2.0 16V-hez, de abban a motorszám nem egyezik az enyémmel, x20xev motorhoz meg az Omegánál ír pirosat. Megnéztem milyen van most benne, de nem birom eldönteni hogy ez a szín zöld vagy kék, nem koncentrált abszolút a színe. Ha szívok ki belőle zöldes, de a tartályba belenézve kék.
De lehet egy pucolás is segít, az a helyzet hogy az veci motorfék után tesztelgeti az egrt és ha nem megfelelő értéket ad tilt, ha meg csak simán ledugózza az ember azért tilt .
Jajj, nagyon szépen köszönöm. Esküszöm, itt Pesten kihasználják újabban a szerelők, hogy a munkaerő piacon kevés az ember és már egy fizikai munkás is arany árban dolgozik, akkor ők miért ne csinálják meg azt ami régebben 70 vagy 80.000 volt 250 vagy 300.000-ért most. Kollégám is meséli, hogy a régebbi F astrájukban is pár éve felújítással mindennel fizettek kb 90.000-et. Köszönöm még egyszer.
Hát én már annyira kezdem feladni, hogy képes lennék akár levinni is az autót fejér megyébe, mert látom onnan vagy. Ha megvan még az ismerősöd aki csinálta esetleg nem kérdeznéd meg, hogy bevállalná-e? Köszi.
Igaz nem Pesti vagyok, így ajánlani nem tudok senkit, nekem is volt már hengerfejes, amit mondtak az nagyon sok. 3-4 éve csináltattam akkor 65 ezer volt a javítás - X20XEV síkolással együtt - bár te nem írtál motorkódot. Futómű feljavítás kompletten 4 éve volt 85 ezer. Egy megfelelő szerelő 5-6 óra alatt komplett össze is rakja, nem csak leszedi a hengerfejet.
Sziasztok. Tudna valaki segíteni hengerfejtömítés csere ügyben? Csak a tömítés, felújítás nélkül, mert nem mai autó és sokat nem költenék rá, nem engedhetjük meg magunknak sajnos :( Egy jó szerelő elérhetőségét ha megadnátok azt megköszönném. Szerelő látta és hengerfejesnek ítélte meg az autót, mert kemények a vízcsövek. Ez igaz, hogy hengerfejre utalhat? Néha ingadozik a hőmérséklet is, de nem megy fel 100ra, de erre is azt mondta a szerelő, hogy a hengerfej okozza. A hengerfej levétele igaz, hogy 8 óra egy Vectránál? 250.000 Ft körüli árat mondott nekem felújítással mindennel, de hát ennyit nem ér az autó, mert rozzsdás is és a futóműve is halott, arra is 180.000 számoltak fel a futóművesnél, de nem csináltattam meg, mert ez sok :( Köszönöm a segítségeteket. Budaörs vagy Budapest és vonzáskörzetében jó ha tud valaki szerelőt. Köszönöm szépen.
Sziasztok! Opel Vectra B 2.0 16v DTI 2001 évjáratú autóm van! Ha valaki tudna esetleg Győr és környéken opelos autoszerelot nekem azért nagyon hálás lennék! Vagy ha valaki találkozott már ilyen problémával az írjon nekem legyen szíves! Az autóval a probléma hogy ha elveszem a gáról a lábam vagy egyenletes tempóval megyek akkor kigyullad a check lámpa és nem megy az autó nem húz ha gyorsulni szeretnek! Ha adok egy kis gázt egy kis ido elteltével ami mondjuk 1-2 másodperc eltűnik a lampa és utána gyorsul az autó! Kiolvasás után 3 hibakódot irt ki a számítógép! Az egyik kipufogógaz visszakeringeto rendszer hibája a másik a motor fordulatszám érzékelő a harmadik a turbó nyomás mágnesszelep! Kicserélés után sem jó! Ötlet? Mindent szívesen meghallgatok!
simán benne van az amit írsz +hogy németben talán többet autópályáztak, és talán az előző gazdinak kisebb volt a lába :) , hosszabb távokat ment vele . 1Lityi fogyasztás változás nem sok.
A Vectra B-nél az mitől lehet, hogy 7.6-os átlagfogyasztással vettem át, és 2 hónap után 8.7-nél jár? Apám haverja adta a kocsit ingyen, szóval átverő buherálás a computerrel az kizárva. Lehet amiatt, hogy mi hegyvidéken lakunk, ők meg alföldön? Németből van a kocsi, esetleg a benzin minősége itt rosszabb? 2.0 16V motor van benne.
igen, pár éve már cseréltem a vezetőoldaliban a 2 kapcsolót, csak azt nem tudom, hogy az-e az oka a teljes központizárrendszer távirányítóval sem működésének vagy érdemes máshol megnézni.
A központi zárakban van egy mikrokapcsoló, az szokott tönkremenni, néhány 100 forintos tétel, vagy veszel bontott zárat. Kicsit macerás a csere, de megoldható.
Vettem VLink WiFi-s OBD2 olvasót, állati jó cucc, iOS-en Car Doctor nevű szoftverrel menet közben lehet minden létező értéket mérni.
Talált minden indítás és hibakód törlés után egy olyat, hogy P1230 Fuel Pump Low Speed. Pénteken elviszem megnézetni az üzemanyag nyomást. Ha ez a baja, akkor pumpa + nyomásszabályzó szelep csere lesz.
Fulladásnál / ingadozó alapjáratnál nincs hibakód sajnos.
Amit még tapasztaltam: szelepfedél PCV szelepe átereszt ide is oda is, nem zár, illetve a csöve, ami a fojtószelepre megy, nem szív, mert a fojtószelepen belül el van dugulva a kis furat.
Úgy látom ebből szelepfedél csere + új fojtószelep lesz. Hála istennek az nem borzalmas nagy költség (4+10e a bontott + tömítések pár ezer, meg némi csavarozás)
fater vectrájában elkezdte azt játszani a központizár, hogy hol müködik hol nem. Ha nem nyitzár akkor se kulccsal se távirányítóval nem megy, aztán fogja magát és ujra teszi a dolgát. Aztán megint nem. Ennek a parajenségnek mi lehet az oka?