Tényleg jó oldal, egy gyors átolvasás után: a hajó elsüllyedésének története ott van, és néhány dolog, illetve nevek azzal kapcsolatban, mi történt a ronccsal azóta, hogy elsüllyedt, és rengeteg technikai adat.
Csendben megjegyezve szeretnék kérni mindenkit, hogy ne feledje azt a fontos dolgot, amire Söphen László is felhívta a figyelmet, a filmet főleg nembúvár nézőknek kell eladni, ez a kutatás irányát is meghatározhatja szélsőséges esetben.
Szerintem meg kellene kérdezni ismerősöket, akik szívesen és lehetőleg sokat néznek dokumentum- és természetfilmeket, hogy ők mit látnának szívesen egy ilyen filmben, ez is segíthetne a forgatókönyv elkészítésében. és minden másban.
Rövidebb volt, mint amire emléxem. Mit fordítsak következőre?
Az 57-es gyorsnaszád.
A hajó (No. 12850) a Luerssen-Vegesack hajógyárban készült 1940 április 24-től augusztus 14-ig. A német hadi flottában 1940. október 1.-én kezdte meg szolgálatát. 1940-től 1943-ig az északi tengeri akciókban vett részt egészen 1943-ig, amikor áthelyezték a Földközi tengerre. 1944 elején csatlakoztott a 3. gyorsnaszádrajhoz a dél-adriai tengeren (a központ Dubrovnik). A flotta parancsnoka Müller hadnagy volt. Az s-57-es kapitánya
Hans-Georg Buschmann hadnagy volt.
A küldétés: konvoj kíséret, védelem és támogatás.
1944 Augusztus 17/18, éjszaka
Egy angol hadmozdulat, amelyet kalapács műveletnek hívtak. Célja egy hat hajóból álló konvoj (amely Korucla, és Dubrovnik között szállított olajat, gyógyszereket, lőszereket, és egyéb harci eszközöket.) megtámadása Mljet közelében. Az angol MTB 675, MGB 658 & MTB 653 hajók megámadták a konvojt 1944 augusztus 18.-án. Öt hajó süllyedt el. (a Dora elsüllyedt, de a Helga nevű olajszállító visszatért Koruclába sérülten)
Az S-57 utolsó küldetése
Mentési akció az angol támadás után, hogy biztositsanak bármilyen túlélőt. A küldetés augusztus 18.-án napnyugtakor indult a dubrovniki német tengerészeti bázisról. A német mentő flotta az S-57, S-58, S-60, S-30 és az S-33-as torpedó naszádból állt.
Augusztus 19, éjszaka 03:50
A mentő flottát brit torpedó nasszádok támadták meg (szintén Mljet közelében) Az S-57-es károsodott, és lángokban állt. Más Német hajók megpróbáltak segíteni, de eredmény nélkül. A többi hajók megpróbálták a partok közelébe vontatni, de a közelben csak sziklás tengerpart volt.
A végső döntés
Elpusztítani az S-57-est volt az egyetlen esély hogy elkerüljék a megadást az angol flottának. Robbanótölteteket helyeztek el a hajó belsejében, amelynek hatására az 57-es gyorsnaszád hajnali 04:32-kor tűnt el a habokban. (bahh költői véna rulez:))
S-57 ma
Az S-57 védelem alatt áll, Az 1992-es Croatiai (Jugoszláv???) háború alatt néhányan a megmaradt legénységből, és a kapitány fia elvittek jónéhány alkatrészt, amit szét tudtak szerelni. Igazi kalózok... Más hajók a megtámadott flottából 80m méllyen hevernek, a pozíciójuk ismeretlen.
Négy torpedó még mindíg a fedélzeten van, a "Flugabwehrkanone" 35m méllyen van (valakinek van ötlete, ez mi?). Akár a kezeddel is mozgathatod függőleges irányba. Ez a német technológia - 55 éve a vízben, és még mindíg mozog. Azannya (Amazing)! Nem próbáltunk lőni a gépágyúval. Igaz, nem tudhatjuk mi történne, mivel a gépágyú még mindíg töltve van lőszerrel!
Nem a magyarokra gondoltam, de mondjuk a horvátok simán összedobhattak egy filmet, akár turistikai propaganda célból. Ha mégsem, akkor el kell adni a horvátoknak, hogy ezzel hirdessék a jó kis merülőhelyeiket! :-))
Nos. angolt elég jól beszélem meg néha fodítani is szoktam szóval egy-kettőt bevállalok, csak az időm meglehetősen kevés :( szóval nagy az átfutás.... ColTuci mondd meg mit kezdtél fordítani és akkor azt már nem csinálom.
Igazából normális fordítást csak a történelmi háttérről érdmemes csinálni. A merülés, bázis, élménybeszámoló stb dolgokról meg csak vázlatosan egy összefoglalót kéne csinálni.
Német szövegeket nagyrészt megértem, de nem vagyok benne túl jó, szóval azt szívesen venném ha más vállalná be.
3D grafikus ismerősöm van, szóval az megoldható mondjuk nem tudom teljesen ingyér bevállalja-e (PhD ösztöndíj nem túl sok...), de elképzelhető. Ha van konkrét elképzelés jelezzél és felkeresem, ha minden igaz 7végén össze is futunk.
Látszik, hogy előbb kellene nézelődnöm majd utána jártatni. A vázlatos oldalon 1944 aug. nincs még meg, így valszeg ha csinálunk csatát, azt a többi oldalról kell kiokoskodni :(
Csaknem fogom be a szám. Nincs valakinek 3D grafikus ismerőse? ha van vázlatos rajz a csatáról (szintén Wictor), egy kezdetleges, ám annál hatásvadászabb 3d vázlatos - ki lőtt kit -csatát csinálhatnánk. Ha más nem, megcsinálom flashben, de az űbergagyi lesz :))
Lassan fogom fel az itteni infó tömkeleget, amiket wictor beidézett, főleg a történelmes, szerintem kezdetnek bőven elég. Azt esetleg 2 napos átfutással fordítom. Ellenvetés?
Gyerekek probáljuk meg az infokat magyarul összeszedni. Ez alatt azt értem, ha van valami forrás és felakarjátok tenni az teljesen rendben és jól is jönne, de Én sajnos nem beszélem sem a németet sem az angolt annyira, hogy elolvasgassak ilyeneket. Aki le tudja az anyagot fordítani még ha nem is szó szerint az irja fel és nagyon szépen megköszönöm.
Igen hatásvadászat az a szó amit kerestem, de nem ugrott be :))
Szálldogáljunk, aztán majd leüllepednek a dolgok és vmi reális is kijön belőle.
Egyik lapon az ovastam, hogy 92 es jugo háború alatt a legénység néhány tagja és a kapitány fia megpróbálták kifosztani a hajót. ill meg is tették, tehát vannak még túlélők :)
"S-57 is under the protection. During the war in Croatia in 1992, some members of still alive ship-crew and a son of a captain were there and took several parts they could disassemble. "
Ez az ötlet tényleg nem rossz, ha más nem, hatásvadászatra. meg a film végi néhány kocka mint befejezés sem utolsó.
Bevezetés: bőven össze lehetne foglalni, hogy ez az egész expedíció ennek a konvojnak a felkutatását célozza, az első állomása a már ismert S57, esetleg ha valakinek van németül beszélő nagyapja, keresünk egy első másod harmad tisztet, jól hangzó névvel, és meséltetjük milyen rossz volt amikor süllyedtek.
Igen, igen ezért gondoltaam, hogy "vetítés" jeleggel keretstorynak csinálni a dolgot, oda megyünk mert felmérjük a terepet stb, arra szvsz egyelőre esély sincs hogy valóban ilyen kutasába kezdjünk, konyvtáron kívül :)) Szóval marketing és ködösítés :P Ha mákunk van vki még rá is harap és akkor tényleg bele lehet kezdeni :))
Na jó teljesen kezdek elrugaszkodni a realitásokról kis magyar hazánk tekintetében ....
A búvárcsoport képzettségét illetően voltak, vannak-e bizonyos feltételek? Mert nyilván a merülőtársi rendszer egy forgatásnál nem úgy működik, a búvárnak képesnek kell lennie az önmentésre is. Másrészt megvannak-e a csapat felszínen illetve a parton maradó emberei is? Nyilván nem lehet felügyelet nélkül hagyni semmit, és a folyamatos felszíni jelenlét is elengedhetetlen.
Megjegyzés: bár ez meghaladja a csoport nagyrészének képességeit :(
A konvoj többi hajója a környéken van (80m körül) még nem találták meg.....
Lehet estleg vmi olyamit csinálni, hogy keressük a többit, könyvtár egyéb kutatás, elsőnek megnézzük a s 57 et, további erdmény a késöbbi részben :))))