Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aero-wrx Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1285

Most értelmesen vitázni, társalogni jöttél ide vagy Vukot cseszegetni?

Méghozzá karácsonykor... hmmm

Előzmény: PONT RS (1282)
archkoven Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1284
Beleolvastam a topikba és mondhatom ennyi zagyvaságot már rég láttam egy helyen! Persze már a kérdésfeltevés is egy hülyeség, hiszen a nyomaték és a teljesítmény nem azonos fizikai mennyiségek. A teljesítmény a nyomatékból van származtatva egy a főtengely egy adott fordulatszámán, íg y összehasonlításuk is teljesen értelmetlen. Az autót a kerék és az út között létrejövő erő hajtja előre ami a kerék ami az érintkezési pontban a talaj síkjában, a haladási iránnyal megegyező irányban, de ellenkező értelemben hat. Ez az erő -mivel a kerék sugara állandó- arányos a hajtott kerék tengelyén mérhető nyomatékkal. A motor nyomatéka módosul a váltó és a differenciál áttételén (mivel mindkettő lassító, ezért növekszik) és ez a módosított nyomaték jelenik meg a hajtott tengelyen. Könnyen belátható, hogy ha az autó egy bizonyos sebességgel halad akkor minél alacsonyabb fokozatban van a váltó, anál nagyobb a lassítóáttétel, következésképpen annál nagyobb mértékben növekszik meg a motor által leadott nyomaték mire a tengelyhez ér. Hiába ad le a motor a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám fölött egyre kevesebb nyomatékot, egy visszaváltáskor a motornak bár alacsonyabb nyomatékú tartományát használom, de magasabb a váltóban az áttétel ami a kerékhez vezető nymatékot módosítja így végeredményben a keréken letrejövő nyomaték mégis magasabb lesz, ez az oka, hogy a motor alacsonyabb fokozatban jobban gyorsul. Egy autó egy adott fokozatban mindig a legnagyobb nyomatékához tartozó fordulaton gyorsul a legjobban, ezt elhagyva a gyorsulás is csökken a nyomaték csökkenésének mértékében. A benzinmotorok konstrukciójukból adódóan magasabb fordulatszámon járnak általában mint a hasonló teljesítményű dízelek és a maximális nyomatékhoz és teljesítményhez tartozó fordulatszámuk is magasabb, ezért a differenciálműben lévő végáttételük is nagyobb, ezért azonos sebességgel haladva mindig nagyobb az erőátvitelüben az áttétel, tehát a benzinmotorok alacsonyabb nyomatéka nagyobb arányban növekszik mire a kerékhez ér mint a dízelek esetében, ez olyan hatást kelt mintha mindig "alacsonyabb fokozatban" lennének. Tehát a motor tengelyén mérhető nyomatékból nem lehet következtetni az autó gyorulóképességre, hiszen az a kerék tengelyére érve módosul. Ehhez a nyomatékhoz kell még a hozzátartozó fordulatszám is. A nyomatékból és a hozzátartozó fordulatszámból képzett fizikai mennyiséget pedig TELJESÍTMÉNY-nek nevezik. Hétköznapi módon megfogalmazva: a nyomaték egy erőt fejez ki, a teljesítmény viszont egy munkavégző képességet. Egy erő áttételekkel módosítható míg a teljesítmény nem. A motor tengelyén mérhető teljesítmény elméletileg azonos a keréken mérhető teljesítménnyel (valamivel kisebb mivel nem 100% az erőátvitel hatásfoka), tehát a gyorsítóképességet csak a teljesítménnyel lehet kifejezni, pusztán nyomatékkal (fordulatszám nélkül) nem. A forma-1-ben a 3000cm-es motorok nyomatéka 18000 ezres fordulaton kb. 350Nm, a maximális nyomatékukat nagyon magas fordulaton adják le, alig valamivel a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám alatt (nagyon alacsony a nyomaték- és fordulatszám rugalmatlanságuk), ugyanis így lehet maximalizálni a kerékre jutó nyomatékot, az ára a dolognak, hogy a teljesítmény rohamosan csökken a fordulatszám csökkenésével, hiszen ekkor már a nyomatéki görbe is erősen leszállóágban van, tehát a motort pörgetni kell. Ez pont ellentétes azzal amit az ember egy utcai autótól elvár, azaz, hogy alacsony fordulaton is jól húzzon, ez meg is valósítható, de annak a maximális teljesítmény látja a kárát (a változó szelepvezérlések pont erre lettek kitalálva), de a való életben az ember maximum előzések alatt pörgeti ki rendesen a motort. Kevesen akarnak olyan autót ami csak akkor húz amikor szétforgatják, az alatt viszont erőtlen mint a harmat. Végkövetkeztetés: önmagában nem sokat mond a magas NYOMATÉK, azt is nézni kell, hogy azt mekkora FORDULATSZÁMON adja le a motor, ezzel viszont már el is jutottunk a TELJESÍTMÉNYHEZ.
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1283
Na most meg vagy, bazze!!! :)))) Elszóltad magad...
Előzmény: PONT RS (1282)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1282
Na-na!!!!! Kis köcsögggg!!! Szerinted vállalja az ember????  Vegyél egy új kocsit!!!! Vuuuuukokt akarom, festőő a szagmálya????
Előzmény: AstraF16v (1280)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1281

Te Vuuuuuk!

Akkor tenisz!! Az hogy megy???? Nehogy fallabdázzmintmenőmenegarek....najo ha honda gyorsulás vissza nem játszod eszed megtanitalak teniszezni!!!!!! Lófaszt!!!!

AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1280

"De nyitott vagyok."

 

Melyik végeden? :))) 

Előzmény: PONT RS (1279)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1279

Kedves Télapó

Te Vuuuuk állítolag elég jól nyomulsz a Honda nevű gépjárműveddel. dDe nekem azért lassú, ha ismersz!!! De nyitott vagyok. 

avantage Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1278
Pedig van egy valag ilyen. Lasd dizel tuning topic.

Versenyen en meg csak egyszer lattam tonkremenni huzott VW TDI motort, es nehany biza nem kevessel 200 Le felett van.
Előzmény: Bihus (1268)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1277
Na tökoruak, mi a palya?? Vukkkk?????
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1276
Ez attól is függ, hogy mennyi pénzt kap érte. Ha nagyon sokat, akkor nem az. :-)))
Előzmény: Bihus (1274)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1275
Kezdek én is erre gyanakodni. :-)))
Előzmény: AstraF16v (1270)
Bihus Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1274

Egyesek manahernek vagy menáhernek is mondják :)))

 

A jelentése kb. annyi, hogy: hülye. :DDD

Előzmény: HondaVuk (1256)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1273
Nekem meg pont ezért jön be. :-)))
Előzmény: Bihus (1271)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1272

Teee, vukii, mivel te hoztad létre es te vegy a legjobbangyorsuló hondatulajdonos en birlak, amugy ha nem  szolnoki vagy bekaphatod.

Bihus Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1271

Ez a stílus nem a versenypályákra való, hanem a közutakra.

 

Nekem ezért pont ez jön be :)

Előzmény: HondaVuk (1234)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1270
Vagy Tsch. valaki csak szivat mester, ne rágj be! :)
Előzmény: HondaVuk (1265)
Bihus Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1269

"A nagy "teljesítményjavulást" a nyócmilióbáronfecskendezünk be technológiának köszönhetik (javarészt)."

 

Hát, meg mintha a turbónyomás is emelkedne folyamatosan :)

Előzmény: oslagbar (1233)
Bihus Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1268

"Lathatod, hogy a felhuzott, 200 lovas 450 Nm-es 1.9 TDI-k is nagyon jol birjak a strapat."

 

Én ilyet nem látok sehol :) 

Előzmény: avantage (1229)
Bihus Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1267

"Nem volt idő arra, hogy az az egy ember, aki kezelte, minden alkatrészt modellezzen rajta. Most minden alkatrészt 3D-ben terveznek, van szilárdságtani, termodinamikai elemzés. Mielött egyetlen alátét is elkészülne egy motorhoz, már pontosan lehet tudni, hogy mik lesznek a gyenge pontjai és a kezdeti gyártás elött ki lehet javítani azokat. Tehát maga a konstrukció sokat fejlődött az elmúlt 10 évben is."

 

Azt nem állítottam, hogy nem volt fejlődés, csak azt, hogy az nem tartja a lépést a teljesítmény növelésével...

 

Különben nem 10 évről van itt szó, hanem csak 4-5-ről.

 

Legalábbis 4-5 éve egy 1.8-2.0 dízel még "csak" 90-100 lóerős volt.

Előzmény: AstraF16v (1228)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1266
Illetve akarni még csak el akarom hinni, de tudni, azt nem tudom. :-))
Előzmény: HondaVuk (1265)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1265
Nemmondod??!! Ez ZolikA fikanickje? Nem akarom elhinni.
Előzmény: AstraF16v (1263)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1264
Zavarban kizárólag a helyesírásod miatt vagyok. Sok köze ugyanis nincs a magyar nyelvhez (meg úgy általában semmilyen nyelvhez sem). A topicot meg jó lenne, ha hanyagolnád, mert ez nem a te egocentrikus hajlamaidnak kiélésére lett létrehozva.

IGNORE ON részemről
Előzmény: PONT RS (1262)
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1263
Unatkozol ZolikA? :)
Előzmény: PONT RS (1262)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1262

De Vuuuk!!!!!

Zavarba vaaagyyy!!

eddig mérnök has ment!!!! mi vagy müegyetem?????? Vagy diff egyenklet meggyy... szarmaztatott hülyeségek......

Előzmény: PONT RS (1261)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1261

Semmi gaz!!!!! Mindent, JNSZ Megyében nem érthetsz. Majd gyorsulunk egyet. Honda vagy nem lenni?????

Baliszoft Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1260

:-O

 

Minden esetre Bulldog Karacsonyot mindenkinek ;)

HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1259
Fogalmam sincs, hogy miről beszélsz. Nem is értem és kötve hiszem, hogy bárki is érti rajtad kivül. Ez valami dadaista vers? Annak azért elég gyenge.
Előzmény: PONT RS (1258)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1258

Te VUKIIIIII?????

Áruld már el, merre bútorozol? Meg-meg-meg meg száloottt Hooooondás vagy??? Meg annyi képletet irtál???? Naaaaaa????

PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1257

Lám-lám!!!! 24.

Boldog karácsonyt!!! Te tohonya Honda, eddig Alfa mit kedveltem, de ezek után HONDA!!!!!!!!!!

Előzmény: HondaVuk (1256)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1256
Szívesen lennék menager, de fogalmam sincs, hogy eszik-e vagy isszák.

Elolvastam a hozzászólásaidat (mind a 23-at), mert megkívántam rövid szösszeneted alapján. Ajánlom mindenkinek. Vagy inkább mégsem, nem vagyok szadista. :-)))

Amúgy meg KÜK mindenkinek! :-)
Előzmény: PONT RS (1255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!