Igen, az egy bug, hogy a trapézzal nem tud mit kezdeni, azon még dolgoztatni kell a köv. verzióig. Ez hasonló, mint hogy neked nem akar a suno orgonálni, csak többszöri noszogatásra. Ennek itt csak annyi az értéke, hogy kb. 0 programozói tudásommal mindössze mondtam mit hogy csináljon, jópárszor átfogalmazva, de egy pontosvesszőt nem voltam hajlandó tenni. Gyakorlatilag hangszert lehetne vele építeni a web audio API és tone.js platformokat használja, midit is kezel. PC billentyűről simán viszi a C dúr skálát is, ami kell, már kipróbáltam. :) Jó móka! Nem hittem hogy mindez már lehetséges! Ez amúgy látszik, hogy a monoton gépelgetés gondját már simán le tudja venni az ember válláról, ami az ilyen ügyek favágós rabszolga része. Azért gép a gép, hogy helyettünk dolgozzon sziszifuszi dolgokon, ebben látom a nagy előnyét + ha nem tudsz miről kit megkérdezni, ő hajnalban is készségesen és informatívan társalog bármiről. Ez nagy előny! De azért a hátrányai oldalán vannak kétségeim még, mert nem biztos hogy mindig jó kezekbe fog kerülni aminek nem kéne… Na de a puskától az internetig is van mindennek árnyoldala viszont megkerülhetetlen a használni sok mindent, aztán van ami van.
Majdnem! :) Hang! Nálam ez jelenik meg, rá kell nyomni a peros gombra csodaváráshoz. (Ha nálad nem így jelenik meg, akkor csak a saját böngészőm sütijei miatt kötődik hozzám, mert itt született, de majd emailben átküldöm a html fájlt neked.)
Pár példa a nagyszámú selejtre. Alapvetően a hangszerek rendben vannak, mármint a dob-gitár-basszus. De a megadott műfajt figyelmen kívül hagyja legtöbbször. A korábbi orgonás megfejtésre próbáltam alternatívákat (reuse prompt) kalkuláltatni. Ha elsőre nem megy, katasztrófa. Egy hétre fennhagyom:
Igen, jó észrevétel, ez a Reboppin' a jazz Dongója :-)
Nagyon önfejű a Suno. Fent bekapcsolom hogy instrumentális zene legyen, lent a műfajban pedig próbálom behatárolni iránymutató szavakkal: Hammond, trio music, bebop, swing... És néha beletrafál. Zömében jazzgitáros témákat ad ki akkor is, ha beírom neki hogy NÓ GITÁR!!! (ahogy a sztendáp megfejtéseimben is ritkán fogad szót hogy nó mjúzik!) Nagyon sok kikalkulált változatot lehüvelykujjazok és dobok a kukába hogy tanuljon már végre :-D
Azonban ha egy kommersz dalt szeretnél, a siker garantált. Ha fent megadod, miről szóljon, a szövegét is megírja. Magyarul természetesen. (bele is lehet javítani) Lent a stílust, oszt' hajrá!
Amit mellékeltél, nem tudom értelmezni. Sok betű, szó, de hogy ez mire jó? Talán képgenerátor?
Hallgattam ezt a Gospel orgonaszoftvert. Meg külön a lezlijét is. Szerintem elég középszerű. Ok, Crumarral érdemes előadni, mert az PC VST orgona, mint volt a Hamichord, nem kell külön midi kábel. A videók alapján számomra ez a B5 tűnik még mindig a legjobbnak, leghitelesebbnek.
Reboppin - sztem a bebop műfajra utal, ami eleve az “autóversenyhez” hasonlít tempóban, arról szól. Amúgy a szordínós trombita szólam sem piskóta benne! Klasszikusban a Dongóhoz tudnám hasonlítani.
Igen, te másfajtákat szeretsz. Azonban a fiatal Joey ezen száma talán felülmúlhatatlan virtuozitású, amiben ebben az esetben emiatt jó gyönyörködni. Egy fiatal (21 éves!), tehetséges, ambíciózus előadótól ezek a leggyorsabb virgák várhatók. Érdekes módon ezt a számot nem szokták átemelni más előadók a műsorukba :-)
A mesterséges zenék még elég messze vannak egy elvárt szinttől, de ez nehéz műfaj. A populárisabb stílusok, hangszerelések esetén már sokkal előrébb tart.
Visszatekintve, még megkérdőjeleztük annó a mobiltelefon valaha jó lesz-e zenélésre? Most egy újabb gyerekcipő. Kérdés, mikor növi ki és lehet ismét a cipőboltba menni.
Jó játék nyaggatni bármilyen ötlettel. Készséges partner mindenben és véletlenül még szórakoztató eredmény is születhet. Ingyen van...
Fogarasira nem is gondoltam, ámbár lehetne, ha azt mondod hogy utófelvétel az orgona sáv, de talán neki sem ez a stílusa szerintem. Sajnos őt már nem tudjuk megkérdezni. Talán leginkább a 74-ben ott munkálkodó hangmérnök önthetne tiszta vizet a pohárba. Állítólag a királyi rádióban olyan szaki is dolgozott, aki saját maga építette a keverőpultot a felvételi stúdióba ha igaz (vagy csak átépítette?).
"Nekem ez a Hammond hang visszaköszön az Omega Éjszakai országúton című albumról:"
Igen, Pressernek is L100-asa volt. (A P100 meg gyakorlatilag L100, csak krómlábú, hordozhatóbb szekrénybe téve)
----------
Tovább gyötröm a Mesterséges Intelligenciát: SUNO. (A másikat -UDIO- egyenlőre hagyom. Részleteiben még élethűbb, de macerásabb, bonyolultabb)
Az AI egyenlkőre még mindig ellenáll a Hammond orgona megidézésének. Amennyire otthon van gitáros, dobos, énekes témákban, a Hammond még idegen. Így örülök amikor sokadszori noszogatásra tényleg mégis előveszi ezt a hangszert is. Ebben a számban pl. egy kétperces progresszív rock intróban tipikusan spinet/L100 hangra emlékeztet:
És végre, a tipikus műfajokon túl már egész elborult stílusokba is bemerészkedik. A másik még elborultabb zene lett, de szintén bevállalta az orgonát, mégpedig oda és annyit, amennyit írtam! (improvizációban fejlődnie kell, de így tanul a gyerek)
A fentieket nem szabad kész, végleges szerzeményeknek tekinteni, demó ötletnek, javaslatnak ellenben szerintem kitűnő.
Van más műfaj ahová fergetegesen bevált. Esemény alkalmával gyorsan lehet jó minőségű, személyre szabott dallal feldobni az alkalmat.
Fiam esküvője, cimbi szülinapja során mindenki felkapta a fejét, hogy profi szám szól, közben róluk szól és még a vendégek is meg lettek név szerint említve.
Van harmadik műfaj. Abban nagyon partner. Lubickol az ökörködésben és már sikerült rávenni hogy ne zenéljen, hanem mint színész adja elő a dumát prózában. (stand up comedy)
Nem hiszem hogy Presser vagy Fogar játszott volna Máté Péter alá. Mikori a felvétel? Talán az is segíthet. Továbbra is szürke eminenciásra gyanaxom :-)
Més. Jimmy Smith hiánypótló francia felvétele 1962-ből! Műszakilag olyan amilyen, az 1969-eset is túlvezérelték. Ilyenek ezek a franciák :-) De jól bemutatja játéka jellegzetességeit. A kemény, lecsapós effektet úgy mint a blokk szólónál, a 3 középső ujja ökölbe van hajlítva. Vagy a balladáknál, jobbkéz kíséret, balkéz szóló. A lezli érdekes. Csak kimért tremoló, legfelül az éxíjjal, nó stop.
Lehet, hogy a Presszer Gábor, esetleg a Fogarasi János keze is benne van a nótában? Sajnos nem tudom az omega számot megnyitni a jutubon, mert az adblockot nem szeretik :-)
Hallgatom, egész jól szól az orgona. Ugyan mijez? A 2006-os dátumot tekintve Hammond XK3c-nek vélem. Ok, két nagy 122/147 lezlivel, meg a felvétel kép- és hangminősége is alacsony, de egész jó rekedtes, károgós hangzás. https://www.youtube.com/watch?v=W75Jg8_7pV4
Megkérdezem. Kocsi Miki gitáros cimbi együtt turnézott vele, vagyis kísérte őt. Igaz, a kíséret alkalmi, változhat, nem egyezihet a stúdiósessionokkal.
S11-ben Rátonyi billentyűzött úgy tudom és Dobsa, de Rátonyi sztem nem orgonált, ahogy Dobsa is inkább zongorázott. Legalábbis nem tudom nagyon elképzelni tőlük ezt a fajta játékstílust. Mátétól is nehezebben, mert akkor ezzel is tündökölhetett volna, de mindig csak zongora mögött láttuk vagy gitárral, úgyhogy nekem ez még talány. Lehet hogy az élő pályatársak még meg tudnák mondani, mint Wolf vagy Malek…
Volt neki egy zenekara. Egyébként nem találtam semmit a nótáról, hogy ki játsza. Volt a Főnix, és a Studió 11 akivel készültek felvételek. Szerintem ezzel a brigáddal készült a felvétel:
Szerintem Máté Péter orgonál utólag rájátszva. Hangra olyan L100/P100 760-as lacin. Ez igen elterjedt összeállítás volt akkoriban. Több felvételén hallható ez a stílusú játék.