Megtudtuk: a képviselő több éve folyamatosan egyeztet az ügyben az érintett települések vezetőivel, a hatóságokkal, a bányák és a MÁV képviselőivel, hogy a méltatlan helyzet mielőbb megnyugtató módon rendeződjön a több mint 20 ezer kárvallott érdekében.
"Erre van is lehetőség, mert a Kál-Kápolna-Recsk közötti vasúti vágányt az első Orbán kormány ideje alatt felújították, teherbírását megnövelték épp azért, hogy a kőbányákból a követ vasúton lehessen szállítani. Ezt a vonalat a Gyurcsány-kormány bezáratta, újranyitása azóta sem sikerült."
Persze, mivel meg sem próbálták újranyitni, pedig lett volna rá már 11 évük. De mindennek az elmmúúúúútnyóóóócév az oka, és a mindent háttérből irányító tudjukkicsoda! Szánalmas.
Köszi! Jártam arrafelé gyalog a vonalon, az Oroszlány-Dad állomás azért Oroszlányhoz az ég alján volt... ennek az irattárnak utánanézünk, egy kolléga már tekintélyes mennyiségű Arcanum Hungaricanán átrágta magát, neki ez sétakocsikázás... :-)
Többet nem tudok. A MÁV Irattárban van három doboz a Pápa-Bánhida HÉV anyagaiból. Abban van több Környe rajz, illetve Környe-Lipótakna vonal anyagai.
Abban van Környe bővítési terve 1902-ből, melyen szénrakhely, vízállomás, és fűtőház van. Akár lehetett is, a mai Környe hosszabb állomás már, a helyén akár vágányok is lehetnek.
Illetve Oroszlánynak már akkor volt egy állomása a vonalon, a mai erőmű kiágazás után Dad felé, még a jobbos ív előtt.
Nem tudja valaki, a rendeletben írott építmények (mozdonyszín, "tisztítógödör", vízmedence) megépültek annak idején Környe állomáson, és, ha igen, mikor bontották le őket?
Kutattam sokáig a nyomát ,de semmit se találtam a helyszinen is jártam, és ott se. Viszont a 151-be becsatlakozó résznél volt egy régi nyomvonal, ami a mostani rakodón át csatlakozott be 2x is keresztezve egy ottani patakot/csatornát. A nyomai megvannak, ez biztosan létezett.
Én a Tisza-hídra tudok gondolni, stratégiailag fontosnak gondolhatták a +1 vasúti átkelőt a Tiszán. Egyébként a két vonal építése párhuzamosan haladt, a Földvár-Soltot '51 végén, a lakitelekit '52 májusában avatták.
Az az érdekes, hogy még az újjáépítés során, '51 körül is arról cikkeztek, hogy Solton teljesen új állomás épül, (miközben ugye Újsolt nem lett újjáépítve), illetve hogy Fülöpszállásig épül a vonal.
Talán a háborúban megépült kunszentmiklósi delta miatt sorolódott hátrébb a Solt-Fülöpszállás, aztán ugye '54-'55 környékére elfogyott a pénz.
Nem értem a szocializmusban hogy nem sikerült megépíteni.
Az 50-es években a dunaföldvári híd újjáépült, Dunaújvárost gőzerővel építették a túloldalon, megépült a rétszilasi vonal kapcsolatként a dél-dunántúl felé, és erre belekezdtek inkább a lakitelek-kunszentmárton vonal építésébe. El nem tudom képzelni hogy előzte meg prioritásban.