Sziasztok!
Tudtok nekem mesélni vmit a 2.2-es dízel (138 LE) Primeráról? A 126 pacisat mindenki lehúzta. Remélem ez már nem annyira lomha. Ha van vkinek infója / tapasztalata, megosztaná velem is?
Thanx
Én sem vagyok tévedhetetlen, de akkor a Euro NCAP tesztelői tök hülyék, mert az Accord és a Primera a Large Family Car kategóriában, a Civic és az Almera a Small Family Car kategóriában van. Egyébként ha már a tengelytávról beszélünk. A Civicnek pont akkora a tengelytávja, mint a Primerának, a Primera mégis hosszabb 30 centivel, és szélesebb 7 centivel. Az Accordnak viszont 1 centivel kisebb a tengelytávja a Civicénél, de hosszabb 40 centivel, és ugyan olyan széles, mint a Primera. Akkor most az Accord kisebb, mint a Civic? Asszem a Honda mérnökei ettől letennék a hajukat.:-) Azt hiszem az autó méretét nem csak a tengelytáv alapján kell meghatározni.
Most is Hondánk van, szeretem is, de a Civic az Almerával egy méret, a Primera az Accord mérete. Abból meg már megint csak kétezres kéne és a hondák drágábbak. Egyébként úgy tudom, hogy a 97es Primerákat még Japánban gyártották.
5 ajtós kellene (hatalmas ketreceket szoktunk néha cipelni és ez egy jó átmenet a kombi és a 4 ajtós között). A párom meg a Primerába szeretett bele...(A Hondán is filóztunk, az összes japán kocsit végigzongoráztuk és a biztonsági stb. tesztek + saját igények alapján ez jött ki nyerőnek). Hátha találunk egy nyerő darabot:)
Szóval... akkor ismét:)
Szegény Honda Ballade-nkat összetörték, ezért új autóra lenne szükségünk.
Mi egy Nissan Primera mellett döntöttünk - 2.0, 5 ajtó, 97-98-as évjárat, 1,2 millió körüli ár.
Megköszönném, ha szólnátok, ha tudtok ilyen eladó autóról.
Örök hála:)
4csin
Jelenleg egy autóvásárlás előtt állok és tanácstalan vagyok. A Kiszemeltem egy Primera P11 SLX i 2.0 Wagon. A 98 as évjáratból való 125e km van benne.
Vezetett szervízkönyves, elvileg rendesen szervizelt a kocsi, de törve biztosan volt itt-ott, a rétegvizsgáló kimutatta.... Szépen van megjavítva szakértő szem sem mondja meg a javítást, de a ketyere nem hazudik....
Főtartók nem sérültek, de itt-ott vastag a festékréteg....
Elméletileg rendben van a kocsi, de kíváncsi lennék ha megveszem egy ilyen "idős" autónál mire lehet még számítani?
Miket kell valószínűleg cserélni rajta? Lengéscsillapító? Kipuffogó? stb...
Elektromos rendszer? Klíma?
A 120e km szervizen májusban volt! Elméletileg....
Megnézettem a szerelőmmel is, szerinte ok. a kocsi. Azért nyugodt teljesen nem vagyok mert egy próbakör és egy utcai átnézés nem egyenlő egy rendes műhelyes állapotfelméréssel.... (Kereskedőnél van) Azt mondta nagy gáz nem lehet vele, de itt egy kicsi baki is több 10e HUF....
Igaz, hogy a 98 as kombik még a felkelő nap országában készültek és nem az ánglisoknál???
Ez tény, az új primera kényelmesebb. (A sógor 196 magas, bubifrizurás és van hely mögötte). +jók az ülések is. Engem csak egy dolog zavart benne: a magasabb fordulatszámon erős motorhang.
Hány centi magas vagy? Én 185, és ha beállítom magamnak a vez. ülést (igaz nem az "üléshátraváltóradőlök" típus vagyok) kényelmesen elférek magam mögött, és a fejemnél is van elég hely. A sofőrülés nekem magasságban állítható, így itt nincs gond, az eddigi utasaim pedig még nem panaszkodtak. Bár az tény, hogy a P10 viszonylag alacsony építésű autó.
Tavasszal vettem egy 1996. 09. hóban forgalomba helyezett sedan Primerát. 1.6 16V LX. 1,2 misibe ketült, viszont csak egy vidéki kisvárosi tulaj használta, és rendszeresen szervizelte. Ráadásul olyan NISSAN márkakereskedésből vettem, ahol van ismerős. A kocsiban van légkondi, elöl el. ablak, magasságban állítható kormány és mag. áll. vez. ülés. Ja és 1 légzsák.
Eddig közel 10e km került bele és a tapasztalataim:
Fogyasztás: max. 8,9 l (német rokonok voltak Bp-en és hétköznap napközben városi forgalom + majdnem végig légkondi). Min. (nálam eddig) 7,2 l Osztrák autópálya 4 személy full megpakolva 150-160 utazó, néha légkondi.
Futómű: Az egyik erőssége. Aki nem hiszi, próbálja ki, de forszírozott helyzetben is. Vezettem a sógor P12-jét, nincs olyan jó (magasabb a kocsi + súly), illetve az após N16-ját, ami pedig meg sem közelíti. Az N15-tel viszont annak idején hasonló jó tapasztalatom volt. Másrészről nézz alá az elejének. Nagyon masszív...
Utastér, kényelem: A másik erőssége. Kényelmes, tágas és csendes is (a fater 1.6-os fullos Suzuki sedanja után jöttem rá a valódi különbségre kis és nagy autó között, hiába 1.6-os az is). Csomagtér is bőséges.
Az én verzióm forgalmi szerint 66kw, ami lehetne több is, és előzéskor illetve az osztrák hegyekben eléggé "lefogja" a légkondi. Egyébként lehet vele dinamikusan haladni. Pályán 160 utazót gond nélkül bírja, a maxot még nem próbáltam (185-nél még volt egy kis nafta).
Szerintem jó választés volt. Eddig meg vagyok vele elégedve.
Más.: korábban szó volt az újautó <-> használtautó témáról. Meg hogy mikor mi mennyit ér. Egy új autó 1-2 év alatt veszít az árából 1 misit az biztos. Ezért az egy misiért pedig ha kifogod nagyon sokáig használható használtat lehet ám venni...
Lehetséges-e NISSAN PRIMERA(98as) klimáját átszereleni NISSAN ALMERA-ba(96os) ?
Az is érdekelne,hogy esetleg a szelepeket is át lehetne-e menteni?
Tudom,hogy nem kifejezetten kompatibilis alkatrészeket gyárt a NISSAN,de hátha...
Köszönök el?re is minden segítséget!
Ha valakit érdekelnek olcson bontott NISSAN alkatrészek külföldr?l,akkor szivesen segítek másoknak is.
Nissan Primera 1,6i , 1993-as motor hibásan, műszaki nélkül
eladó.
Irányár: 380.000 Ft
Tel.: 70/389-8619.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Üdv.Mindenkinek!
Én sokaktól eltérően nem vagyok hasraesve a Nissantól. Nekem egy P 11 144-esem van, de nagyot csalódtam benne. 9 hónaposan vettem 21 ekm-rel, és azt hittem jó cserét csináltam, de pofára estem. Előtte egy Carina E-m volt, klaszissal jobb autó, mint a kategória társa a Primer 2001-es kiadás. Azt hittem, hogy tanulnak egymástól a távolkeletiek, de nem teszik, vagy csak nem tudják ellesni a Nissanék a Toyota eredményeit. 1,6-os motort nem lett volna szabad beletenni a több, mint 12 q-ás autóba, sokat fogyaszt, kicsi a nyomatéka. Nagyon rossz az oldaltartása az első üléseknek, a motor kis teljesítménye miatt ( relatív kicsi 106 LE )sokat pörög, az első ülések közötti kartámasz minden csak nem az aminek készült. Egyedüli, szerintem nagyon eltalált dolog, az a futómű, feszes, de mégis kényelmes, kanyargós úton élmény vele közlekedni. Az utastér átszellőzését sem találtál el tökéletesen, miután a klíma elérte a kívánt hőmérsékletet, leáll a ventillátor, szakaszosan működik, és ez mondjuk egy téli időszakban párásodáshoz vezet. A karosszéria nem elég merev ( nekem 5 ajtós van, erről tudok véleményt mondani) pl. egy padkáról való lehajtásnál is "nyöszörög". A kormányszár és ezáltal a kormánykerék ferdén áll, a jobb kezem nem olyan tartásban van, mint a bal, kényelmetlen. Lehet, hogy ha nem olyan autóm lett volna mint a nagyon eltalált Carina E, akkor isteníteném a P11-144-et, hanem mondjuk egy kisebb kategóriából ültem volna át, de nem így történt. Szép estét mindenkinek!!!!
Hat nem tetszik a masodik. Micsoda? Peldaul tok jo volt a nyomogombos levegovalasztas. tekergetos lett. Aztan az egesz auto valahogy halovanyabb lett.
A mostani az viszont megint nagyon jo. Ebben ugyan nem tetszik a kozepre helyezett muszerfal es az onallo eletet elo levegobefuvas vezerlo. Van valami rezonancia amire meg nem jottem ra mi a fene adja.