Köszi, ezt még majd megrágjuk, még egyelőre azt se tudjuk, hova mennénk pontosan, és lehet, hogy nem is jelentene sok rövidítést Bosznia. Hogy normális kajálda nincs, az nem számít, mert a kaját mindig hozott anyagból biztosítjuk.
Ha még eszedbe jut valami, azért írd ide, meg persze mindenki más is, akinek van valami információja. A benzin mennyibe kerül ott?
"hihetetlen, hogy semmi tapasztalat, semmi 5let, semmi tipp, semmi elmenybeszamolo.
HALDOKLIK A TOPICOM!!!!!!!!!!!"
Itt van egy kis infuzió a haldokló topicodnak:)
Élménybeszámoló:
1985-ben szüleimmel egy Trabanttal nekivágtunk Olaszországnak.Egyik kutnál egy kiscsaj "elájult" a kocsi láttán aztán mutogat,hogy álljunk előrrébb,mert nem ér hátra a pisztoly:) Fater kiszál és elől felnyitja:) Ekkor a kiscsaj infuzióra kötötte magát:)
Aztán hazafelé Ausztrián át jöttünk.Egy olyan kuthoz értünk ahol nem volt mosóbenzin:) Akkor bele a Super-t:) + egy kis oil:) Hadszoljon:) Ugy ment mint a golyo (trabi viszonylatban:) Aztán jött egy hosszú emelkedő:) Szépen 80-al tolja is fel magát szegényke,de a felénél az egyik dugattyu megszorult picit:) Kis kényszer pihi:)Ekkor egy nyugati verda (tipusra nem emlékszem) elhúz mellettünk és egy halom német köcsög kilógva az ablakból röhög rajtunk:( Trabi kis idő után ujra menetkész. Elhatároztuk,hogy az első pihenőnél megállunk kajálni és pihenhet még kicsit a verda:) A pihenőben utolértük Stefan-ékat:):):) Épp a felforrt járgányba próbáltak vizet őnteni,de az rendre kirotyogott belőle:)
Induláskor szépen integettünk nekik:):):)Sose értek utol minket pedig utána még sokat mentünk 80-al:)
Bocs, hogy a Ganxsta-val OFFoltuk a topikodat, írok neked egy kicsit.
Én is imádok autóval utazni, tavaly Portugáliában és Spanyolországban voltunk természetesen kocsival. 4 hét alatt majdnem 11000 km-t mentünk, amúgy repülő+autóbérlés lehet olcsóbban jött volna ki, de szerintem saját kocsival az igazi. Megjártuk a Pireneusok hágóit, Gibraltárt, a Sierra Nevada hegységet (3000m-ig lehet kocsival felmenni), Toledo szűk utcáit, ahol kis híján búcsút mondhattam a visszapillantó tükröknek valamint pár mediterrán nagyvárost (Madrid, Lisszabon, Sevilla) kaotikusnak tűnő, de a magyarhoz képest kultúrált közlekedéssel. Az üzemanyag kb 200 ft volt mindkét országban, az autópálya díjak sem voltak túl veszélyesek. A legdrágább Franciaország benzin és autópálya tekintetében. Visszafelé megszívtuk rendesen, az andorrai határ előtt záróvonalon előztem egy kocsisort és sajna a két motoros rendőr is észrevette. 20000 peseta volt a büntetés, de lehetett bankkártyával is fizetni :-)))))
Az eszméletlenül tetszik benne, hogy beállítom a tempomatot 180-ra és az M1-en mindenki kiindexel, bezzeg a Beetle-nek sokan próbálják megmutatni, hogy ők is bírják ezzel a tempóval.
Nagyon OFF
Nem semmi a gép, de a Beetle-ben azért jobban érzem magam. Amúgy apám is imádja, Európán belül szinte sosem utazik repülővel, már Londonban is volt vele.
Én még nem jártam soha Boszniában és egyelőre nem is szándékszom. Apám viszont üzleti kapcsolatban van egy bosnyák céggel és rendszeresen jár Szarajevóba. Ő azt mondja, hogy maga az ország elég biztonságos (új Mercedes S500-al jár) , az SFOR felügyeli a rendet, de rendszeres a katonai ellenőrzés és ilyenkor elég sokat kell várni. Az utak sem túl jók, benzin éppen van, de ha meg akarsz állni ebédelni, európai igényeknek megfelelő helyet nem igen találsz. Állítólag eszméletlenül lopják az autókat, de ez átutazás esetén nem hiszem hogy probléma lenne. Szóval apám szerint biztonsági szempontból nem kockázatos -ő egyébként jövő héten megint megy Szarajevóba- , de ha nyaralni megy az ember, jobb ha kihagyja.
Andd,
épp azért kérdeztem, mert nekem is kb. ennyi ismeretem van Boszniáról. Ha nem kapok semmi használható tapasztalatot, akkor két dolog lehetséges: vagy a biztonságra megyünk, és kikerüljük, vagy vállaljuk az úttörő szerepet, feltételezve, hogy ott is emberek élnek. Persze kizárólag szilárd burkolaton, mert Boszniáról eleget hallottam már, hogy elaknásított terület.
Mellesleg 5 évvel ezelőtt voltunk először nyaralni Horvátországban, akkoriban még mindenki hasonló véleménnyel volt volt Horvátországról, mint most te Boszniáról, mégis elmentünk. És lám, Horvátország teljesen biztonságos országnak bizonyult, bár az kétségtelen, hogy jócskán láttunk szétlőtt házakat útközben.
Járt valaki az utóbbi időben Bosznia-Hercegovina felé? Érdekelne, hogy mit tapasztalt, mert mennénk majd nyaralni valahová a dalmát tengerpart irányába, és Bosznia-Hercegovinán keresztül jóval rövidebb lenne, mint körbe. Aki csak Neumot érintette, az inkább ne szóljon, mert 3 éve mi is voltunk Dubrovnikban.
Szóval: kell-e tartanunk bármiféle atrocitástól, és mennyibe kerülhet arrafelé a benzin (ha van)? Túl pénzes turistáknak aligha fogunk látszani, tekintve, hogy az én kétütemű Wartburgomon kívül egy Zastavával mennénk. Persze lehet, hogy arrafelé már pénzesnek számít mindenki, akinek kocsija van, de én teljesen tudatlan vagyok, mert még akkor sem jártam Bosznia-Hercegovinában, amikor még útlevél nélkül lehetett utazni Skopjéból Ljubljanába.
En is szeretek utazni, meg szoktam is. Ket het mulva megyek Milanoba, igaz ceges ugyben, de nyaron megyek Bibione-ba is, de akkor mar nyaralni. Szerintetek erdemes Horvatorszag fele menni vagy inkabb Ausztria fele? Jart mar valaki Horvatorszag fele, mert Ausztria fele mar voltam tobbszor is.
M3: 210 km, kenyelmesen abszolvalhato 2 ora alatt (rendes autoval ezen belul is). Az egyetlen sz*r szakasz a Hortobagy-Debrecen (~30 km), az ut minosege kritikan aluli, keskeny, toldott-foldott, hullamos. Forgalom az M3tol kozepes ill. gyenge, trafix ritka.
Nem, Pesti vagyok :) De Nő miatt messzire is képes az ember fia elmenni :)))) Tudom hogy ott mindig mérnek mármint a 2*2-es részen, volt hogy mozgó kocsiból is.
Halihaw.
Cgo:
Dehogynem szeretni, sőt rullah. :-))
Trieszt azért vort zűrös nekünk, mert asszem nem volt jó térképünk, meg ellszállt a kocsin a hűtőviz hőgomba, az autósboltok meg mind zárva voltak hétfőn :-OO. Ez persze eddig egyéni szoc probléma, de voltak egyebek is.
Télleg, nem tud valaki olcsó szállást a Tatry környékén?Olyan 100-200kcs körül.
Mennék egy kis bicajtúrára.Kemping is jó.Kösz elöre is.
Capri-3:
Ez a Neunschwanstein.(Huhh, nem lennék német.) Bár ez is-az is II.Luigi épitménye.
Osztrák-német szakasz nagyon jó.Berchtesgaden,Hitler sasfészke, Königsee mind-mind szabályoznak.
Irjatok még nyaralási 5leteket.
Üdv
KZG
Zoltanka, csak nem maga is debreceni szarmazasu???? En is ma megyek debibe, de en az M3on....A szolnoki 2x2n meg nagyon sasolni, soxor jottem ott, szinte mindig van radar valahol azon a szakaszon!
Cgo hát ma megyek Debrecenbe ha minden igaz végig a 4-esen :) Nem nagy távolság, de ha valalki nem tudná (én sűrűn jártam arra), kialakítottak egy elég hosszú 2*2 sávos pálya részt kb 15km-en keresztül Szolnok után, ott igen kellemeseket lehet zingetni, az erdőnél meg szoktak mérni a rendőrök, a Budapest felé tartó sávban. :)
Cgo szerintem igencsak jók az utak a Tátrában legalábbis amikor én arra jártam tényleg jók voltak. Annyiban lehetjobb az alpok hogy ott autópályák vannak gondolom, míg Tátrában nem igazán.
Pugfan km-ben nemtudom, de mi Szombathelynél mentünk át ha jól emléxem, M3on itthon, kint nincs pálya de nincs is nagy forgalom! Egy lámpát láttam öszvissz egy kereszteződében Poprádon, az sem működött.... :)
Hat sok sztradara ne szamits, de nem baj, legalabb nem kell matrica :)
Amig nem ersz a hegyek koze, dogunalmas utad lesz, de azutan szuper. Kilometerben nem tudom mennyi, de holnap megnezem.
regensburg utan (joval) van egy viadukt, ami 170 meter magasan szel at egy volgyet!
ha valaki ismeri, tudja micsoda elmeny.
egyebkent nalam tovabbra is az osztrak nemet hatarvonal jon be, foleg salzburg, de fussen, a tirol kapujakent szamontartott resz is!
hochenschwangau-t latnia kell mindenkinek!