Na lassan lejár a műszaki, és elkezdtem a műszerfal keresést, de elakadtam. Nem találok 46800840-es óracsoportot. Van esetleg ami még jó lehet hozzá Arra gondolok, hogy mintha a 46800841-es lenne valahol.
Esetleg pár bontót írnátok a tatain kívül? Mert én csak őket ismerem. Arra is gondoltam, hogy esetleg egy másik óracsoportból csak ezt az lámpaellenőrző modult átemelni lehetséges-e. Vagy ennyire nem célszerű szétboritani?
Ugyan nem nagyon értem, hogy mit jelent a magához rántás, de le kell szedni akkor és rendesen szemrevételezni. Nem egyszerű. Az alu szívósor nem jó, hiszen nincs benne a változó szívócső geometria, ami lényegében egy vákuum által, elektromos szelep beiktatásával működtetett terelőlap. Nem igazán olvastam, hallottam még a szívósor hibájáról, de ha mégis olyat találsz, akkor nekem van egy Bravo HGT motorom bontás alatt ugyanezzel a motorkóddal.
Istmét bombáználak Titeket néhány kérdéssel. Ott tartok, hogy alapvetően hibakód mentes az autó (2.0 20V VIS 154Le). Azonban hirtelen gázadásra még mindig fulladozik, nem megy normálisan. Sőt észrevettem, hogy a motor és a tűzfal közötti műanyag szívosort az autó gyakorlatilag magához rántja emiatt szerintem szét is nyílik mivel két darabból tevődik össze. Egyelőre ma lesz leszedve az autóról, kitakarítom aztán meglátjuk. Kérdés. A FIATokban lévő alumínium szívosor jól lehet a Lybrára is vagy azt felejtsem el, mert nem tökéletesen kompatibilisek? Esetleg járt már valaki, úgy hogy tönkrement ez a műanyag szívosor (felkeményedett, elrepedt, eltömődött stb.)??
Szívesen! Igen, minden információ kinyerhető. Sőt, a hibakódokhoz legalább normális megnevezés és leírás van a programban. Minden mást én csak himi-humi kiolvasónak szoktam nevezni, a Multiecuscan minden igényt kielégít.
Vásároltam egy 2000-es évjáratú 2.0 20V VIS motorral szerelt Lybrát. A megszerzést követően szépen felgöngyölítettem a hibákat, a cserés dolgokat. Helyre lett téve a vezérlés (ami nem volt egyszerű a rossz gyári leírás végett), mindegy egy orosz videó segített. Viszont egy problémával még vesződök. Egyrészt nem találok hozzá normális kábelt, programot amivel megfelelő információkat kapnék nem csak hibakódokat (egyébként ezt nem ad ki). A gond a következő, indítás után az első gázadásra hebeg-habog a motor és megáll, ha véletlenül nem fullad le, akkor pedig erőtlenül húz azt is csak olyan 4000-ig. Személy szerint a levegő mennyiség mérő hibájára tippelnék, de szeretnék kapni valamilyen tanácsot mielőtt veszek egyet, hátha elkerülhető.
Sziasztok, gondoltam megosztom mai tapasztalatom... Mivel szürke csodát megtörték és sokáig tartott a biztosítási procedúra, én meg ugye dolgozom és kell az autó vettem egy másikat szintén 1.9,csak ez 115 le. A régi gazdit nem minősítem nem volt túl segítőkész utólag a hibák orvoslásánál. Mert ugye milyen jó lenne fölösleges időt, pénzt megtakarítani. Tehát tudtam hogy kell rá költeni kopogott az alja, kuplung szar stb... de legalább nem túl rozsdás és minden működik, nem világít semmi hibajelző. Nagyjából szépen lassan orvosoltunk mindent csak hát nagyon kopog az eleje... Mindent kicseréltünk(lengőkarok,külső belső korm.összekötő,motortartó bakok stb) ..kopog.Mi a f.. Futóműves ismét feszes minden. Akkor biztos lengéscsillapító. Átrak másikról.. kopog. Egyedül a stabrúd szilent. Megint szerelő nézi, rángatja ez jó. Ok de akkor mi a f.. kopog mint az állat. Ma megint szerelő mondom tudom hogy szted jó az a szilent de azért cseréld ki. Anyázás szedjük szét. Eredmény:szilent valóban jó ám a két felfogató csavar közül mindkét oldalon 1 törött, minden felütésnél koppant a fém a fémmel, már megnyúlt az a szerencsétlen 1-1 csavar oldalanként. Régi a probléma orvosolták is az előző gazdinál:lemez beüt a gumi szilent alá és az összeszorító bilincset hogy ne essen ki a gumi Összeheggesztették!! B.. eg ennyi erőfeszítéssel akár meg is csinálhatta volna...nem megvárjuk míg kiszakad a helyéről a stabrúd. Na ennyi ha vkinek makacsul kopog vmi és nem tudja az előéletét az autónak jól nézzen szét alul.. Sziasztok
Főtengely jeladó lesz a rossz!Zárlatos!Bemelegszik nem adja a jelet.Kihül,akkor jó egy darabig.Önidító alatt van.Aknáról 2 perc a csere!Gyári bosch-t vedd meg bele!Kb 8-10e ft.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy 2001. 1.9 SW Lybrám. Nagyon szeretem a motorja miatt, gazdaságos, megbízható, eddig sose hagyott állva.
Nemrég jöttünk haza vidékről, öten ültünk benne csomagokkal, és egy erősebb gyorsítás után rántott egyet a motor, aztán kis idő múlva, elkezdett világítani a motor hibajelző lámpa. Kinyomtam a kuplungot, a motor leállt. Nem is akart indulni utána. Szerencsére jöttek mögöttünk barátomék, elkezdtek vontatni. Kb egy jó negyed óra múlva (5km) lámpánál megálltunk, indítozunk, motor beindul. Jártam vele 1 hónapig dolgozni (8km), délután hoztam a gyereket suliból (+5km város) nem volt vele gond, tette a dolgát. Eljött a névnap/ nőnap, elmennénk vacsorázni párommal. Persze nem sikerült. Kiértünk a városból, felgyorsítok kb 100km/h sebességre, ismét kihagyott a motor. Kivillan a hibajelző, kinyomom a kuplungot, motor leáll. Szólok havernak, megint vontatás. Megyünk ismét kb 5km-t vontatva, motor beindul. Hazáig volt 10km, jött haver utánam, hátha vontatni kell még. Városig szépen ment az autó, beértünk az első lámpánál megállunk, még semmi gond. Elindul a sor, felkapcsolok kettesből, a motor megint kihagy. Kb megyünk még 1km ismét hibajelző kivillan, motor leáll. Már csak 1km van a házig, várok 15 percet, motor beindul, lépésben megyek hazáig. Kétszer 2000 fölé pörgettem, le is állt. 15 perc után indult, így haza keveredtem. Másnap szétszedtem az EGR szelepet, be volt gyógyulva rendesen. Kipucoltam szépen és vissza raktam. Mentem egy kört, váltáskor eregette a szép kormos füstöt, erőtlen volt. Elkezdtem szétszedni a rendszert, Turbót levettem, lötyögött az egész, ennek annyi. Elküldtem Pestre javításra, másnapra meg is volt. Kicseréltem a nyomásszabályzót is a turbó előtt, olajcsere +ami még ilyenkor kell. Tegnap összeraktam, minden tuti. Először alapjáraton járattam kb 10 percig aztán elmentem egy óvatos körre, ami kb 10-15percig tartott (városban). Hazaérek, beállok a garázs elé, nyitom az ajtót, a motor ismét leáll. Most nem kellett várnom 15 percet, hogy újra beinduljon, csak kb 2 percet. Olyan az egész, mintha melegen nem akarna dolgozni, míg hideg, nincs semmi gond, csak miután már üzemi hőfokon van a motor, akkor kezd el fekete, kormot eregetni, és olyan erőtlen lesz a motor.
Hibakód olvasásra még nem jutottam el, mert nem mertem elindulni vele, meg ugye hétvége volt.
Szerintetek mi lehet a gond? Találkozott valaki hasonló problémával? Köszönöm előre is a segítséget! Z.
Jó autó a lybra!Nekem is van és el sem adnám!DE:Eladni majd nem tudod!A pénzt nem kell sajnálni rá!Ez prémium kategória volt,nem lehet fillérekből fenntartani!Ennek tudatában vegyél csak!!!
Szia!Nekem van egy jó 1.9Jtd-m eladó,valóban keveset futott,ha érdekel szívesen elmondok mindent róla,és általában a tipusról.25 éve csak olasz autóm van.Telefonon vagy mailon?
Hi. Az általános dolgok erre a típusra is érvényesek. A német és osztrák területről hozottak tényleg rohadtabbak. Próbálj olaszból hozott vagy már régóta itthon futó kocsit venni. Nagyon sok a munkás autó a behozott kombik között. Rendes használat mellett 300e-ig újszerűnek kell kinézni kívül-belül. Lógó tetőkárpittal, szakadt üléssel, 220e km-rel kínált autó nevetség. A választék aljából csak akkor vegyél, ha sok időd plusz pénzed és aknád is van. Műszakilag nem sok gond van velük. Üdv Kapi
Azért írok, mivel Lancia Lybra vásárlásában gondolkodom és látom, hogy meglehetősen aktív a fórum, ezért tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Egy JTD 1,9 literes kombit szeretnék venni. A kocsival kapcsolatban hallottam jót és rosszat is. Kérdésem, hogy mire figyeljek oda vásárlás során?
A legtöbbszor azt olvastam, hogy elég erősen rohad, ellenben a motorral és a váltóval sok gond nincs, és az elektronika is viszonylag megbízható.
Esetleg tudtok tanácsokat adni, hogy mit nézzek meg egy Lybra esetében feltétlenül? Melyek a tipikus Lybra betegségek? És tényleg annyira rohad, mint ahogy olvasni lehet?
Végül pedig a benzinesek között érdemes nézelődni? (Én az 1,8 benzinest kicsit soványnak találom, de lehet nincs igazam.)
Hi. Jó felé gondolkodtok, valószínű a plusz terhelés okozta a problémát. Ellenőrizni kell a világítást. Ha ezeknek is fóliás a biztosíték táblája ott is szokott gond lenni. Jellemzően fólia törés, hideg forrasztás. Üdv Kapi
Köszönöm a helyesbítést, ennyire nem vagyok benne az elektronikában, csak tapasztalat útján tanulok. Tisztában vagyok a 7 pólusú csatlakozó bekötéséven és a plusz a 2x21W féklámpa izzó fogyasztásával.
Csakhogy lentebb arról volt szó, hogy a helyzetjelzők megduplázása után jött elő a hiba, és az utánfutó nélkül is fent áll, ezért gondoltam, hogy kicsit túl terhelte a rendszert.