Ha korrekt E85 konverziót kerestek, van egy fóti cég, amelyik valóban korrekten csinálja, tisztességesen beállítva.
A szett ára 50ezer beépítve.
A sztoichiometrikus jellemzők miatt csodák nincsenek, 30% az akkor is annyi, ha a fejünk tetejére állunk, kicsit csalni lehet a műszaki tartalom károsodása nélkül.
Az alkoholos üzemmód nem a spórolósok megoldása, hanem a környezettudatosoké, valamint a versenyzőké.
Viszont egy normális beállítással az elektronika tudja azt, hogy hidegen mennyi kell, normál menetben mennyi kell és durvulásnál mennyi kell a motornak.
Igazad van, LPG matricát leveszem én is, a betöltőnyílásra meg teszek mondjuk egy halálfejes matricát inkább. Minden tankolásnál matricacsere rajta.....Lutra album lesz.
Én is lemegyek mindenhova. A múltkor elkezdtem legurulni az Örsön az Ikea alá a parkolóba, de felakadtam azon a lógó izén, ami figyelmeztet, hogy túl magas a kocsi. Elég kellemetlen volt, mert mögöttem persze már álltak.
Nincs még..... Jövő hét végefelé tankolok majd. Mondjuk a guminyomást is emelni kéne kicsit, az is számít, főleg ezeken az új tappancsokon, amik harapják az utat :) Ti mennyit tesztek bele? 26-30PSI (1,8-2Bar)? Előző tulaj felfújta az előző gumikat, mint a lufit (kb.2,7bar volt benne), pattogott is nagyon minden kavicson.
Mivel építőmérnök vagyok, csak mondom, hogy a mélygarázsoknak az elmúlt tíz évben egyre szigorúbb lett a tűzoltó szakhatósági előírásai, tehát mindenhol jelentős, többfokozatú, Állandó gépi kényszerlégcsere van.Parkolóházaknál ez még durvább előírásokat tartalmaz, jelentős többletköltséget okozva a beruházásoknál.
Azt hogy LPG-vel ne állj be egy nagyon régi szabályból jön, amikor a tök lezárt garázsba ha beállt a Daciás az ósdi palackkal, ami eresztett a szelepnél vagy a vezetéknél, akkor ott a gáz lefelé áramlott és gyulladó elegyet alkothatott a padlón vagy a szerelőaknában a megfelelő sűrűség elérésekor, ami logikusan robbanásveszélyes volt.
Ma a beépíthető gázos alkatrészek TüV előírásai is teljesen megváltoztak, szigorúbbak lettek, mint a benzintanké. Továbbá a benzinnel teli tankkal beállni egy modern garázsba veszélyesebb, mint a gázzal, mert a benzin folyik a padlón, kúszik másik autó alá, másik szintre lefelé, végiggyújthat láncként több autót is, ha belobban, a másik meg légnemű gáz, a levegővel keveredik és a gépi szellőzőrendszeren át szinte azonnal távozik, ha esetleg uram bocsá kilukadna vagy szivárogna a tank. Éppúgy mint a kipufogóból távozó CO is lefelé áramlik, ezért láthatod a légvezetékek beszívónyílásait a padló közelében, mert onnan szívják a levegőt a ventillátorok folyamatosan.
Szóval nem is értem, miért nem változik már meg ez a régi szaros szabály. Haladni kéne a korral.
Nem vagyok szakértő, másodkézből, egy nagyon jó barátom E85-öt kezdett tankolni tavaly és nagyon megszívta. Állítása szerint az alkohol kioldott állítólag egy csomó szutykot a tank felületéről és a vezetékből (nem új kocsiról van szó), továbbá az injektorok gumigyűrűit is kikezdte, cserélnie kellett sok mindent. Az alkoholban a másik alkotóelem a víz (ami a benzinben nincs) És télen nem is tudta használni ráadásul kb 25%-al többet fogyasztott neki amikor ment vele. Erre mondtam, hogy kösz nem, inkább az LPG. Parkolókba beállok vele (eleinte megkérdeztem a garázsmestert, csak vonogatta a vállát), zárt a rendszer, szaga nincs, vizsga majd akkor lesz, ha amúgy is vinnem kell (addig kihúzom az ideiglenes engedéllyel amit kaptam a beszereléskor).... LPG-t ajánlom. (most hogy már benne van az enyémben is) Mondjuk az LPG működésekor jelentős kondenzvíz csapódik ki a hátsó kipufogódobban, ahogy megfigyeltem, szóval annak cseréje esedékessé válik (amúgy is, csak így hamarabb).
Amikor tankoltam, mellettem egy Merci taxinak a csatlakozója éppen a gyári benzinfedél alatt volt a gyári betöltőnyílás mellett, nem is lehetett látni kívülről semmit és így egy darab matrica se volt rajta, hogy hahó LPG lenne. Észre se lehetett venni. Expin sajnos nem volt elég hely ott takarva, így maradt a lökhárító sarkán, az meg látszódik, szóval matrica fel. Lehet így utólag a hátsó lökhárító közepén a gyári vonóhorog helyére vagy alá kellett volna esetleg tenni teljesen takartan. Mindegy, így is jó.
Nekem még nincs benne a gáz,de ha benne lesz nem megyek be oda ahová nem lehet bemenni lpg-vel, minthogy nem megyek 200-al ott ahol 50-el lehet menni, lassitok és átengedem a gyalogosokat az átkelőn, nem előzök záróvonalon,stb. a szabályokat,még ha értelmetlenek is betartom. Arról nem beszélve ha meg valami történne egy mélygarázsba akkor nem szívesen vinném el a balhét. :)
Gazos expivel leszarjatok az LPG tilto tablat es be szoktatok menni melygarazsokba, vagy tudomasul veszitek a tiltas es nem. Mi a helyzet a masik gazzal, CNG ha jol emlekszem? Ez a foldgazos rendszer. A gaz olcsobb, gyakorlatilag otthon is megtankolhatod a halozatrol, de a rendszer ha jol tudom dragabb, mert nagyobb nyomason uzemel.
Én sokat számolgattam még az expi megvásárlása előtt, mivel a benzin üzem mint olyan már alapból felejtős számomra. Vannak különböző oldalak ahol ki lehet számolgatni a megtérülést stb mert ugye ez eléggé használat (km) függő. Én nem sokat megyek az autóval kb. 18000km/ év 376ft-os 95ös üzemanyaggal ha az etanolt nézzük évente kb. 100ezer maradna a zsebembe,míg gáz esetén 350ezer körül, jó hogy a gáz átalakítás drágább de én három évre kalkuláltam így a 300k áll szemben az 1m forintal mínusz beépítés költségek. Arról nem beszélve hogy szerintem egy gázos expit könnyebb is eladni ha egyszer odajutok.
Tisztán se nagyon. Ahogy nézegettem 30-40 %-kal többet eszik tisztán etanolból. (az enyém gyárilag tudja) A kocsi leírásában meg figyelmeztetnek, hogy azért ha lehet ne sokat menjünk etanollal.
Van valakinek etanol üzemre beépített átalakítója??? Olcsóbb a beszerelése mint a Gáz-é és még mindig 80-100Ft -al olcsóbb a benzinnél az etanol. A bátyám már egy éve beépítette az autójába /igaz nem explorerbe/, és most térült meg neki a 40000Ft amit az átalakítóra költött.Feles tankolással átalakító nélkül nem éri meg ne is kisérletezzetek vele...
Nem tud valaki mínuszos ET számú mangels stílusú 16" alufelnit eladót kicsi pízé? Szeretném a nyomtávot szélesíteni és a gyári kerekem is polírozásra szorulna ezért inkább lecserélném.
Van egy 20"-os garnitúra Status Wheels csak festésre szorul gumival együtt azt meg eladnám.
Az ráér a következő műszaki vizsgán. Persze csak ha rugalmas a beszerelő és majd annak idején adja ki a papírokat. (Nekem anno legalábbis így meg lett oldva)
Ha valakinek kell P265/70 R16 Toyo Tranpath gumi, hasznalt, oreg, fos, de nem kopott (pl.: valami erdojaro autora, vagy akarmi) akkor az elviheti tolem.
Én vidéken csináltattam, mert rámentem az occsóságra, de megbántam, mert utólagos beállításokra nem érte volna meg lemennem, ezért terméktámogatás nélkül maradtam. Találtam egy céget itt Pesten, akinek a hozzáállásával maradéktalanul elégedett vagyok.
Engem az érdekelne hogy a felnijét milyen szerrel lehetne a legtisztábra lemosni? Sima mosogatós, habos víz megtisztította,de azért messze nem tökéletes, azt szeretném hogy csillogjon :)
Az se baj ha sokat kell suvickolni,úgyis csak itt áldogál szegény az udvarban.