barat hianyoltad a suzukit....
suzuki swift 80k szerviz 18064 Ft 10w40 olajjal szurokkel (benzinszuro is)
+ egy kis kilincsjavitassal
65 k serviz 17472Ft mar nem emlexem mi volt benne
+ volt egy gyujtasellenorzes 5760 Ft
mindegyik szamlaval brutto
szerviz/benzinkoltseg az elmult evben:
41296Ft / 328658 Ft azaz majdnem 1:8
a kocsi 95/02 havi
ja volt 1 futomuellenorzesem kb 2000ft ert mert a mult telen lepadkaztam egy jardaszigetet 30km/h-val, de a futomuvon nem kellet allitani... azon nem kellet meg allitani (17e Km rel kerult hozzam a gep )
Sajnos a 2:1-es benzin-javítás arány nálunk is áll, de az alap jóval kisebb. Az utolsó (70ezres) átvizsgálás (olajcsere + 1 gömbfej) 25 eFt-ből jött ki, de ehhez hozzátartozik egy nem túl régi 85 eFt-os futómű update (2 első lengéscsillapító csere, két féltengely felújítás, futóműbeállítás, stb.) Ja az autó: majd 7 éves Citroen ZX.
A 850-est nem ismerem ilyen szempontból, de a 400-assal igazad van, mindig van vele valami piszmogni való. Mondjuk én szeretek piszmogni és elég sok mindent megcsinálok magam, amihez nem kell felemelni a kocsit. Így azért olcsóbb.
A gyertaárakhoz csak annyit, nekem a gyári került kb. 4000-be (Champion N3G platina elektródás), igy az 5000 szerintem egy spéci gyertáért elfogadható ár. (pl. a régi középmotoros R5 Turbo-ba való is kb. ennyi) De remélem nem Splitfire, az sz*rt sem ér.
A szervizköltség/benzinköltség arányod nagyot tetszik, én örülnék ha az én 20000/hó benzinemhez 10000 Ft-os szerviz tartozna. :)
A fékeket szerintem akkor cserélik, amikor ekopnak, nem feltétlenü a szervíz alkalmával. Ráadásul most nem kopás miatt cserélték a betéteket, meg különben is az elsôk a gyorsabban kopók, azoknak viszont nem volt baja...
Hát havi fixbôl nehéz lenne fenntartani a verdát, de még a szervíz a legkisebb költség, havonta sajna még 2x annyit tankolok bele. Nem is bánnám, ha a benzinárban lévô útadót arra költenék, amire való -- de így, hogy ráadásul még sz@r utakon is kell döcögnöm... :-(
Szerintem a fekbetetek csereje is a kotelezo szerviz resze, de ezen ne vesszunk ossze. A 49e forint mondjuk meg igy is egy havi atlagkereset, de persze ezt csak a szocialis demagogia mondatja velem :-)
a 107k-ból csak 49k volt a kötelezô szervíz költsége, a többi az extra.
A 25k jó magyar pénzt én is kissé soknak találtam öt darab gyertyáért, ráadásul nem is kérdezték, de mivel ismerjük egymást és távol álljon tôlük, hogy át akarjanak verni, ezért elfogadtam, hogy szükséges volt: most kapott a kocsi tuningot, a magasabb turbonyomás miatt nagyobb hôértékű gyertya kellett. Az áraik, ha a mezei alkatrészeket hasonlítod össze, akkor tényleg elég magas: 1 db hátsó ablaktörlô lapátot több mint 8000-ért adnak. Mezei Bosch -- inkább a Corában veszem meg.
Skoda Favorit '93, 120e, az uj VW M5 kereskedes:
33 375 Ft (olaj Castrol 10W-40, szurok, gyertya, fekfolyadek, egy-ket igazan apro dolog, takaritas [fenyezes helyenkenti megsertese...]). Ja, es elfelejtettek a sebvaltoban olajat cserelni, pedig kellett volna... :-( Legalabb nem szamoltak fel :-)
A Mentesnel olcsobb, csak k*rva hosszu az atfutasi idejuk (a farmotoros Skodakat olcsobban, az Octaviakat dragabban vallaljak, de a naluk vasarolt auto elete vegeig 15% kedvezmenyt kap, plusz levelben allandoan bombaznak -- maximalisan korrekt -- ajanlatokkal. Most eppen ugy lehet a "torzsvasarloknak" autot venniuk, hogy 3 evig atvallaljak a teljes (!!) szervizkoltseget!)
Ha lenne penzem 850-es Volvora, val'szeg nem izgatna egy olyan 100e+ szamla, amikoris az autoval semmi extrat nemcsinalnak, de igy egy kicsit aggaszto. Negy gyertya 25 penzert szinten szivatas. A letezo legdragabb 4-elektrodas csucs Bosch kerul a benzinkutanl 6 ezerbe -- negyesevel!
esedékes karbantartás: 26 eFt (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, stb.)
lengőkarok: 25 eFt
kuplung: 30 eFt (a teljes szerkezet cseréje)
fék: 56 eFt a teljes szerkezet cseréje)
szimering: 22 eFt (az alkatrész csak 2 eFt, a többi szerelés, de ehhez lehet,
hogy nem jól kerestem ki a tételeket)
Vectra 2000 16v A kuplungom most szart be.A gyári szett kb 80 rugesz, az tágyártott ,ami még jó minőség 75 rugesz ,úgy hazai német lez benne kintről kb a felééert.
Harvester:
akkor itt van a 49k részletezve:
- 90.000 km átvizsgálás,
- fojtószelep tisztítás,
- alapjárati motor tisztítás,
- tester,
- elektromos átvizsgálás,
- olaj,
- olajszűrô,
- tömítés,
- féktisztítás
+ ezeken felül a leírt egyéb javítások és az emelt teljesítmény miatti nagyobb hôérték gyertya.
Nekem a 460-as hosszú távon sokkal többe került, szinte havonta vittem a szervízbe valami apróság miatt. A 850-es lényegében sokkal tartósabb, maszívabb konstrukció, nem akar elromlani.
Opel Astra Classic 1.6 16V 1999. 03 havi MÉG garanciális: 45 ezres szervíz: 67 000 Ft.
Volt benne fékbetét csere, olaj + szűrő Aral High Tronic 5W/50 ( 3.5 liter + két liter tartalékba. Lehet,hogy kitart a következőig :)))) ), pollenszűrő, + gariba cserélték a toronycsapágyat, a két hátsó telót, a kuplungbowdent, ja és a szervópumpát mert folyt. Ha egy hónappal később vittem volna, akkor ez + kb 128+10+2*19+2+25e munka=203ezer forint lett volna!!!! Ja csak a számlán vettem észre, hogy a garanciális autó időnkénti háromhengerességét az "Én" számlámra valami csodatisztító benzinadalékkal gyógyították. Mondván, hogy fennragad az AGR szelep. Majd a következő szervíznél szóljak, hogy tisztítsák ki, szükség esetén cserélik. Csakhogy a hiba most keletkezett, addigra meg felteszik a kezüket, hogy már lejárt a gari, lehet a kasszához fáradni. +10-től 45 ezerig.
HIbátlan 3 éves Opel Corsa 1,2-es, (full fapad extra) 75ezer km. 34 ezer Ft. (olajszűrő, levegőszűrő, semmi extra, mindig feészámolnak azért a qrva "ablaklemosó folyadék"ért pedig frankón tele volt.)
A 60 ezres 80ropi vot, a kocsinak szintén semmi baja.
Jól számolom, 49k a szervíz órabére volt? Tíz órát molyoltak a kocsidon? Ugh maradok a 440-esnél egyelőre, nem bírnám zsetonnal a 850-est fenntartani..:-(((((
Ebbôl 25k volt egy garnitúra spéci gyertya, 22k egy garnitúra hátsó fékbetét csere, 2k a külsô-belsô takarítás, 6k egy lekoccolt fényszórómosó-törlô javítása és 3k egyéb apróság. Tehát a szervíz maga az csak 49k volt.