Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Az egyik kolleganőméknek meg leégett a háza pénteken.
A ház mellett töltött elektronyos verda gyulladt ki, átterjedt a házra, amit a tűz nem tett tönkre, arról a tűzoltók gondoskodtak.
Most tudtam csak meg a takinénitől, mert a cégtől nem szólt senki. Mondjuk nem tudom ki tudhatott még róla. De érdekes lesz, hogy ki s mivel segíti meg őket...
Egyébként Pityuval értek egyet. Józan paraszti ésszel, teljesen felesleges kiadásnak tartanám ezt a konzolt, csak azért hogy tartson egy konnektort, vagy egy kapcsolót. Hacsak nem valami baromi nehéz dolgot kéne a homlokzatra rakni akkor megteszi az utólagos tipli is, töredék áron. Hogy melyik csinál nagyobb hőhidat, azt meg majd megmondják az épületenergetikai kollégák.
Azt a tipit arra találták ki, amikor nem kerül be ilyen a szigetelés alá. Nem kell mentegetőzni, mert nincs miért. ..és nem sok pénz ez ha azt vesszük alapul, hogy az utólagos megoldás műszaki szempontból a közelében sincs a koposféle rendszernek. Egyébként pedig már ezernyi nagyon hasonló hangnemben írt posztot olvastam a témában. :)
10-13 ezer ezeknek darabja. Baszott drága ahhoz képest, hogy csak egy darab műanyag. Van a házon 6 lámpa, 3 kapcsoló, 4 dugalj. 1,5 millió volt a szigetelés a házra 20-as grafitossal, hadd ne vegyek már a szigetelés 10 százalékáért 10 db műanyag darabot. Vettem ilyen betekerős spirál tipliből 9 centi hosszút a lámpákhoz, de még a függőleges esőcsatorna csövének a bilincsét is ez tartja, úgy tart a szigetelésben, mint a kurvaég. 200 Ft volt darabja, összesen nem került annyiba, mint ebből 1 db. El lehet verni a világ összes pénzét ilyenekre, csak nem biztos, hogy van értelme. Persze ha belefér, akkor jó dolog, vegye akinek kiadja a büdzsé.
Egyik kollégám vett 55 nm-es lakást egy Biatorbágyon található lakóparkban, szabadszemmel is jóllátható költség- és adósságvállalás mellett. A kecó mennyezet hűtéssel és fűtéssel van ellátva és nincs olyan lakás ahol ne dőlne a víz a plafonból. Nála idén másodszor bontották ki a nappali bizonyos részeit. Szóval hiába az új és energiahatékony technológia, ha a kivitelező nem veszi a fáradtságot arra, hogy elmenjen abban a témában egy képzésre, amelyre éppen vállakozni merészel és amit a gyártó ingyen tart éppen azon okból az iparosoknak, hogy ilyen szarságok miatt ne sározódjon a márkanév.
A veresi háznál a hőszigetelésbe a Kopostól vettünk magasított lámpatartó lapokat és magasított szerelő dobozokat. Amikor akkoriban a hőszig. topikon elővezettem a témát hogy éppen ezeket fúrkáljuk, elkezdtek a szakik engem leburzsujjozni, miközben egy ház külső falazatára akkoriban ez 20-30 eFt-ot jelentett körbe és ezek gombok ahhoz a problémához képest, mint amit a hiányuk jelent, vagyis azt sem tudták hogy ilyesmi létezik.
Én tegnap a Budai Várban szolgáltam :) Karsannal. A kollégák fele a nagyobb hóesés és a még be nem indult mentesítés időszakában már el sem indultak, mondván durván csúszik és akik páran velem együtt mégis felmentek (a Budai váron keresztül, Szél Kálmán-Deák tér 16-os viszonylat) azok általában 28-32 perces késésekkel járták meg. Nekem 8 perc volt ebben az időszakban a legtöbb. :D Kérdezték hogyan csinálom? Erre mondtam nekik, hogy elfogyott a forgalom és ezért üresek az utak. Hol itt a gond (persze én sem értem hogyan, valószínűleg csak kifogtam egy jó ütemet)? :D Fent a várban csiszolt macskakő van aminek elég egy kis nedvesség és már olyan mint a jég és ehhez képest pedig a Karsan hátsókerekes. Ez önmagában amúgy élvezetes konstelláció, de amikor a Bécsi kapuhoz érkezek akkor már hiába van ABS, ha ott sebességben hagyom a járművet akkor a fara mindenképpen alapjáraton kitör. Úgyhogy azon a lejtőn egészen a sorompóig azt csinálom amit úgy egyébként általában nem szabadna: N-be teszem és finomfékezéssel hagyom, hogy a gravitáció tegye a dolgát. Egyébként hóesésben késő este a kivilágított Vár gyönyörű. Sajnos elbaltáztam a videókat, mert a legszebb részeknél úgy rácsodáloztam a látványra, hogy elfelejtettem rányomni a felvétel gombra :D, de ha sikerül végre átvarázsolni a win-es gépemre azokat amelyek összejöttek, utána felteszem majd ide is.