Nem kóstolgatni akarlak, szóval no offense meg ijesmik , de az öreg (Giorgio Pianta & co.) .....szóval kísérleteztek szívó 2 literrel is ,de a kényszerlélegeztetett verzió egyszerűbb / életképesebb volt....
az internet előtti idők, gyári, belső használatú, papír alapon ki(nem)adott dokumentumai között fellelhető ennek nyoma.... ha kijössz velem észak olaszba, kellő szervezés után, össze hozhatlak, az egyik ,volt Alfa Corse-s mérnökkel....idős ember, nem a mi TSirke korosztályunk, leginkább olaszul kommunikál, és igazi hangulatember, de ellllllllllképesztő ismeretek tárháza a zÚriember.... ittam minden szavát, ha volt szerencsém.....
Szerszámkészlet van, lámpa nem igazán de majd kerítek valamit. Volt régen valami Decathlonos fejlámpaszerűségem, most utyasátáltatáshoz használják a lányok, talán az jó lesz.
Rakná a szájába egy harapós lónak, ez a +!%"'=() ....f@szszopó fórummotor!!!! Írtam egy elég részletes hsz-t, nem vágólapra.... persze, hogy kiléptetett ez a kattintásvadász reklámfelület.
Anyjukért nem csinálják meg, ingyen, tökéletesre?!?!?! :-)))
Dühöngés OFF
Röviden: ez a két literes szuper-szívó.
OFF ismét
Nincs 1 ledes lámpád meg egy szerszámkészleted, rövid távú kölcsönbe? Széthullott a kölcsönMultipla váltórudazata (faudi fej szerűség) .... pontosabban , bent maradt kettes sebességfokozatban. Az oldalara rész műúködik, csak az előre - hátra irány , lett OFFline....
Hideg dízel motorral, korlátozottan vagyok járóképes: utazó sebesség 25 km/h. Picit vagyok csak úttorlasz :-(((( OFkorz rükverc sincs, így eléggé fejben előre útvonaltervezős a közlekedés. A másik eszköz 6km-re van, gyalog, több, mint egy óra, 8ésfélméter hosszú, 3,7 magas és üresen hatésfél tonna. Eléggé hatóságmágnes, mint azt az utolsó előtti húszezresem sorsa is bizonyíthatná.....
Hab a tortán, hogy tegnap dél körül bevettem egy felet az új szív/vérnyomás gyógyszerből.... ez a többi körülménnyel együtt (félig kihordott tüdőgyula, stressz hegyek plusz plusz plusz) okozott egy újabb epe/vese rohamot..... Élmény az élet,nem?
Sziasztok, pár komment-el lentebb téma volt a felső kuplung munkahenger (159) csere, na most túl vagyok rajt,hát nem volt túl egyszerű a kiszerelés de nem is lehetetlen a pedáloktól lehet hozzáférni jobban, illetve a kuplung pedált kell oldalra nyomni,hogy ki tudjon bukni a munkahenger.. az olajcsövet egyszerűen lelehet húzni a tartály aljáról illetve ledugózni,hogy ne follyon ki az olaj, ami nehézkes a fém csövet lekötni a munkahengerről egy biztosító fém "gyűrűt" kell oldalra elnyomni és oldható is..
Első kör. Ki kell deríteni a hang forrását. Mint írtam, én addig járnék, vissza, hogy valami hibás amíg nem veszik a fáradtságot a kiderítésére. És 3-4 munkalap azzal, hogy "valaminek zaja van" vs "semmi baja nyugodjon meg" már elegendő alap arra, hogy ha beüt a krach akkor egyértelmű legyen, hogy ki állja a cehhet.
Boztos, hogy az ér be? És ha eltörték a műanyagburkolat egyik rögzítődülét és belül valamelyik görgő vagy kerék? Vagy nem a vezérmű hanem valamelyik egyéb szíj? Esetleg az egyik csapágy amit kicseréltek hibás? :P
Magánvéleményem, hogy először meg kell hallgatni, ki kell deríteni mi surrog, mi ér bele mibe, és utána azt javítani. Ja, és ezt sem a tulajnak hanem annak aki az a cserét elvégezte.... Vissza kell hordani addig garanciába ( és mindig felvetetni munkalapot a hibára!) amíg ki nem javítják.
Motortérben a kutyacsontnál kalapáccsal verjél ra párat a lemezre. Vagy pajszerrel / csavarhúzóval stb... feszegesd el a védőburkolatot annyira, hogy ne érjen bele a szijba.
Komplett vezérmű csere + laposszíj csere után alapjáraton meleg motornál ütemszerű surrogó hangot hallani. Hidegen nem. Szervízbe visszavittem és azt mondták semmi baj, de engem nyugtalanít a hangja mert a csere előtt nem volt ilyen. Van valakinek ötlete mi lehet ez?
Megjött a töltő. Azt elfelejtettem említeni, hogy EFB akksi van az autóban, nem AGM. A leírása azt írja, hogy azt a sima programmal is lehet tölteni, nem kell az AGM program.
Értem én de elméletileg ami megy rá a tűzfal felől a munkahengerre azt a műanyag házat csak egy lemezes biztosító rögzíti rá, amit ki lehetne pattintani csavarhúzóval és oldható. Amit meg nem tudok ,hogy a másik cső pedig az olajtartályra megy rá, azt meg onnan le lehet egyszerűen húzni?mert én nem látok rajt semmiféle bilincset illetve rögzítőt.
Ezt úgy szokás hogy először helyet csinálsz a szereléshez,, addig bontod a környezetét amíg elérhetővé nem válik. A vezérműszíjat sem úgy cseréled, hogy bennmarad a helyén a szervótartály meg a hűtő kiegyenlítőtartálya....
Kösd le a hengert a pedálról, és nézd meg az stabil-e. Ha igen akkor kuplunghenger csere. Ha nem akkor pedál/tartó csere. Valamelyiket meg kell majd csinálni, nem úszod meg.
igen , ezt énis észrevettem egyébként ,hogy a szőnyeg kritikus helyen van de sajna nem azzal lesz a gond.. újra lett légtelenítve is kb 20 pedálnyomás után újra jelentkezik a beragadás, aztán megint újra jó egy darabig.