Keresés

Részletes keresés

Alfred Creative Commons License 1999.07.11 0 0 29
Monthy:
Végig olvastam, és ez a véleményem.
A közjegyzőt pedig azért írtam, mert a családunkban volt ilyen eset, és volt szerencsém belülről végig élvezni a szabálytalankodó áldozat hozzátartozóinak harcát a vétlen gázoló ellen.
Amikor én bicajoztam a városban még csak a 70-es felé kivezető, és a budai rakparton fölvezető kerékpár út volt meg. Végül is azért hagytam abba, mert egyszerűen féltem a forgalomban. Kínosan szabályos voltam, tulajdonképpen KRESZ-t játszottam, kerékpáros szemmel nézve hatalmas fölösleges kerülőket tettem az egyirányú utcák miatt, de élveztem. Ma is biztos sokan vannak így, de nem ők a feltűnők, és szerintem nem is ők vannak többen.
Érthetetlen, hogy a Lágymányosi hídon miért nem lehet a bicikli úton menni, pedig ott széles, sima és főleg biztonságos. Rendszeresen látok profinak öltözött versenyzőket a szélső sávon tekerni, ezzel előzésre, vagy mögöttük slattyogásra kényszerítve a forgalmat.
Többször tapasztaltam, hogy kerékpáros futár visszaélt gyengeségével, és úgy közlekedett a belvárosban, hogy ne merje megelőzni, sőt megközelíteni autó.
Egy idősebb futár a József Attila utcában a belső sávban imbolygott, dudáltam, megsértődött, majd elöttem billegve lassított, lassított, közben ordított, és igyekezett bebizonyítani, hogy úgy is ő a bátrabb, mert ő mer olyan helyzetet teremteni, amiben én tojom össze magam.
A városi kerékpározás jó dolog, de hiába minden szabály, ha a kerékpáros tudva azt, hogy a fenekén nincs szám, gyakorlatilag minden szabályt megszeghet.
Előzmény: Monthy (26)
MDE Creative Commons License 1999.07.11 0 0 28
En robogoval, bringaval, gyalog es autoval is szoktam kozlekedni.
Ugy tunik, hogy aki nem hasonloan tesz, hamar megfeledkezik a tobbiekrol. Az autosok tobbsege egyebkent nem csak a bringasokat, hanem a robogosokat (sot, neha meg a "nagy" (>400ccm) motorosokat) is teljesen figyelmen kivul hagyja. Ez kulfoldon altalaban azert nem problema, mert majdnem mindenki vegigjarja a lepcsot az autokig, es nem felejti el a tobbieket.
Az egyebkent kesz vicc, hogy a jobb oldali tukor az autokon nem kotelezo, mar tobbszor is meleg helyzetben voltam miatta (2 savos uton, jelzes nelkul ramhuzodik, nekem meg teljesen ra kell fekeznem...). Az ilyeneket azert neha elobb eszre lehet venni, de nem mindig.
Az is erdekes, hogy majdnem mindenki az ut kozepen halad (mondjuk nehany helyen csupa godor az ut szele), es meg akkor sem huzodik le, ha elkezdem elozni. Nehany autobol akkora fust jon, hogy szinte meg lehet fulladni mogotte, a teherautokrol meg mindenfele szemet potyog az emberre (vagy ele).
Szerintem boven itt az ideje egy jelentosebb kozlekedesi (kultura) reformnak, mert egyre huzosabb a helyzet. (vagy arra varnak, hogy nehanyan meghaljanak miatta?)

ps. bringauton segedmotoros kerekparral (<50ccm) max. 20 km/h-as sebesseggel lehet haladni.

pps. az szep dolog, hogy csinaltak nehany bringautat, de nem kene ezeket karbantartani?

neptancos Creative Commons License 1999.07.11 0 0 27
1Ésszel...!
2A piros lámpától, a büntetéstől, az aányázástól nem döglök meg, de ha sárguló lámpánál befékezek, jobbak az esélyeim.
3Csinálni kell! Nem igaz, hogy annak a csak-autósnak, akit én is egyszer majdnem kiszedtem a kocsiból, még szemléletesebben el kellene mesélni egy 30-al haladó montis, és egy 50-el poroszkáló géperejű jármű vezetójének adranalinszintje közötti különbséget.(Én t.i. nem csak tekerek, de félek is.)
5.Aki a Sz. E. fasorban a gyerekével(!) az úttesten bringázik, az egy állat!Ugyanakkor plö a SztE-i bringaúton kerülgetni a mopedeseket (Vác felé dettó) az fakírság.És versenygéppel rossz üzlet is.
6.Szóval: Sebesség! Több ideig látnak kisebb sebességkülönbség esetén. Kisebb térbeli távolságoket is ki tudsz játszani te is meg az autós is. És meglát!
7 Bicikliút: különösen, ha ki van kövezve: max. 20km/h-ra alkalmas. Pechemre, montival se szoktam/szeretek sík terepen 25 alatt. Pláne, ha éppen mögöttem jön egy khm. korlátozottan figyelmes autós.
8.A kresz a suliban: IGEN! (Csak ne a néptán(ok) kárára)
9 Gyakorlatlan, bizonytalan, kezdő bringás ne menjen az úttestre! (Pesten)
10 Vezess úgy, mint aki még fog arra biciklizni!
+1 Belgiumban külön foszforeszkáló aszfaltsáv van irányonként a leállósáv és az autóssáv között, pont fele olyan széles, mint a váci bicikliút, amit némely autós még éppen elég szélesnek talált --magának. Nálam tapasztaltabbak is így tudják?
Monthy Creative Commons License 1999.07.11 0 0 26
Alfred te végigolvastad a topicot? Vagy csak gondoltad jól megadod nekem?!
Ha elgázol egy barom az nem azért lesz mert én nem tartottam valamit be!
8 éve tekerek és nem is keveset úttesten, bicikliúton mindenhol. A pirosozás miatt még soha semmilyen veszély nem ért ellentétben az autósok figyelmetlenségével. Ha mindenki ésszel élne, rugalmasan kezelné a szabályokat és figyelne a másikra kevesebb gáz lenne. Ha betű szerint vesszük a szabályokat a rendőrnek is igaza van amikor megvág 2 ficcsre mert nincs nálad izzókészlet, és ha elromlana az utacai lámpa és mindig pirosat mutatna te ott élnéd le az életed az utca egyik oldalán. A biciklis balesetek többségében az autós a hibás. Szóval szerintem ne merevedj le. Az én trekkemen van lámpa és ha összeütközünk te attól még hazamész majd vacsizni a kocsiddal, én viszont korántsem biztos...
Monthy
Előzmény: Alfred (25)
Alfred Creative Commons License 1999.07.10 0 0 25
"Szerintetek mit kellene tenni ahoz, hogy végre a biciklistákat is a közlekedés teljesjogú résztvevőinek tekintsék,...?"
Végre nem a jogokért kellene ágálni, hanem a kötelességeket komolyan venni!
Ma Budapesten egyáltalán nem, vidéken pedig csak nagy vonalakban tartják be a kerékpárosok a KRESZ szabályokat.
Jogszabály írja elő a kerékpár kötelező tartozékait - na, ezekből_semmit_nem szerelnek föl a kerékpárosok. Vidéken egyszerüen lerohadnak a kerékpárokról a lámpák, Pesten pedig a divatos terepbicikliken már a boltban sincs.

Monthy:
"Én mindig átmegyek a piroson ha nincs veszély, az autóúton megyek ha túl zsúfolt vagy szar a bicikliút. És? Mást nem szoktam akadályozni a saját veszélyeztésemhez meg kinek mi köze? "
Sétálj el egy közjegyzőhöz, írd le, es szignáltasd vele három példányban.
Egyet adj anyukádnak/feleségednek, egyet csatolj a végrendeletedhez, egyet pedig mindíg tarts magadnál. Ez azért fontos, mert amikor valaki elgázol a te hibádból, és kinyiffansz, akkor a családod ne fogadjon jónevű ügyvédet azért, hogy a gázoló autósról mindenáron bebizonyítsa, hogy ittas volt/gyorsan hajtott/szándékosan tette.

Előzmény: Gyurka (-)
Rastaman Creative Commons License 1999.07.10 0 0 24
regebb ota fogyelem a topicot, de eddig nem igazan ertem ra firkalni...
:((

de most aztan!!!!!!!!
:))

eloszor is, NEM, nincs kerekparos kultura Mo-on, de asszem ezen a kerdesen mar tul vagyunk...

a legutobbi hozzaszolasrol az a Baleset megleozesi reklam jutott eszembe, ahol a kisgyerek all a kamion elott "Vigyazz ram! en vagyok a kisebb" felirattal...
na kb. ez kene bringassal, bar nem tudom, h mekkora hatasa lenne (ha egyaltalan lenne)

vki azt mondta, h kit zavar ha atmegyek a pirosan, addig amig nem veszelyeztetek mast: na marmost nem csak jogaid vannak, hanem kotelezettsegeid is....nem mondom, h soha nem mentem at a piroson, sot, de meg kell erteni azt is, aki lebunkoz emiatt!

megint mas:
leszoritasosdi:
1-szer talalkoztam a fogason (eppen hazamentem, es nem a Normafara, nehogy mar ezert beszoljon vki) egy bringassal teljes DH szerkoban, bukosisak, stb.... el volt torve a kezen a muanyag vedo"pajzs": egy muki leszoritotta a szentendrei uton...

na es meg vmi:
a gyalogosok:
ok nem tudjak felmerni, h bringaval te ugyanolyan gyorsan mesz mint kocsival, es emellett hosszabb a fektavolsag: ketszer is megesett, h ugy leptek le elem a jardarol, persze nem zebran, h alig birtam megallni....az egyiket el is csaptam...szerencsere nem lett baja

John Zero Creative Commons License 1999.07.10 0 0 23
Igen, lehet, hogy a bicikliseknek is jobban kellene figyelniuk kicsit, de a nagyobb felelosseg akkoris az autosoknal van.
Mert ugye autoval siman halalralehet gazolni egy figyelmetlen biciklist, ugy, hogy kozben a vezeton karcolas sem esik, mig forditva eselytelen a dolog (biciklivel halalragazolni egy autost).

Ez kicsit olyan is, mint amikor valaki autoval ovoda/piheno ovezet/stb. kornyeken jar, es latja, hogy az uttest mellett szaladgal sok gyerek, es lathatoan nem figyelnek, akkor inkabb lelassit, nem pedig arra apellal, hogy ha a kisgyerek nem tudja a KRESZ-t akkor megerdemli a halalt.

Szoval autoban nyugodtan es figyelmesen, meg ha egy "orult" biciklisi is szambazik az uton. Nem eri meg a baleset...

Hellhammer Creative Commons License 1999.07.10 0 0 22
:-))) ez a leszorítás ez ismerős dolog
a következő történt velem a napokban: haverommal megyünk a budai rakpart melletti bringaúton, elérünk a margit hídhoz. lámpa zöld, átgurulunk az úton. Egyszercsak a kanyarodósávban jön egy Suzuki, látja hogy jövünk, padlógáz, és átszáguld előttünk - de csak azért nem rajtunk, mert akkorát kellett fékezni hogy majd leestem a bringámról. Adrenalin föl, fej vörösre vált. Gyakran járok arra én is kocsival, így tudtam, hogy a következő lámpánál pirosat fog kapni. Utol is értük. Bevágtunk elé hogy ne tudjon elmenni, először ki akartuk rángatni a kocsijából, de aztán megsajnáltuk. Embert még nem láttam úgy elsüllyedni a kocsi ülésében a félelemtől. Mondjuk nem meglepő, mert úgy üvöltöttünk vele ahogy a torkunkon kifért.

Na szóval ez a kis történet csatolható az autós magatartása a bringással szemben c. fejezetéhez a topicnak.

stoki Creative Commons License 1999.07.10 0 0 21
Na erről van szó, mintha csak belőlem szólt volna...
Ez olyan mint a munkahely ...van egy főnöked, akit utálsz, mert szemét, mert csicskáztat és ha bekeményítessz, akkor se érsz el vele sokat..., de azért együtt kell vele élni és ezt nem durcával érdemes, hanem valamiféle lavírozással. Én amondó vagyok, amit tekergo mond, de azt soha nem szabad elfelejteni, hogy az életeddel is játszol egyben, ha bringázol. Egyes országokban nagyon esélyed van, hogy meg is tartsd, máshol meg a fejed fellett lóg a pallós...
Mire vén k*va leszek talán itt is lesz kerékpáros kultúra, persze, ha addig nem egy autó hűtőrácsán végzem ...!!!
Előzmény: tekergo (19)
Monthy Creative Commons License 1999.07.10 0 0 20
Üdv

Hú de ideges lettem amikor végigolvastam a topicot és előjöttek belőlem a saját esetek. Pedig jó a topic.
Nekem eddig ötször kellett felmenekülnöm a járdára mert az autósok nem vettek észre (egyszer egy útjelzőtáblában álltam meg) és az öt autósból négy nő volt. Mindennapi félelem nincs bennem, de tudom ha elég barom az autós a biciklis nem mindig mentheti meg a saját életét.

Gyurka - hasonló eset történ egy kedves ismerősünk (most már ex, a rendőr hallálra gázolta) fiával. A rendősrök még a nőknél is rosszabbak.

A bicikliutak némelyike nem rossz. A motoros buziknak én mindig beszólok. A gyalogosok ki tudja miért általában az út közepén mennek, ha ötfős a család akkor kézenfogva egyszakaszban. Ha épp ideges vagyok akkor én nevelem az ilyeneket. A lehető legközelebb megyek el mellette. Néhányszor már csaptam el tagokat, ilyenkor mindig nekik áll feljebb, de szóban is kapnak. A legtrébb a Római melletti út. A múltkor látom hogy egy nő sort előz és egyenesen felém tart. Lefékeztem de ő mintha nem is látott volna, egyenesen belémszált. A megdöbbenéstől szólni sem tudtam (szerencséjére) A kereket meg cserélhettem.

hzolee - Én mindig átmegyek a piroson ha nincs veszély, az autóúton megyek ha túl zsúfolt vagy szar a bicikliút. És? Mást nem szoktam akadályozni a saját veszélyeztésemhez meg kinek mi köze? (már sok húzos esetem volt de egyik se ilyen szituból) Rendőr szerintem nem tudna elkapni egy ügyes biciklistát. A biciklisták károkozását meg komolyan gondoltad? Imádom a természetet ahohy a legtöbb biciklista, és állítom még a Normafánál sem szenved szinte semmit tőlünk a jó öreg anyaföld.
Monthy

tekergo Creative Commons License 1999.07.10 0 0 19
Legyél határozott, de tudjad mindig hol vannak a kerékpárod határai. Nekem bevállt. Ne az út legszélén menj, ne adj esélyt rá, hogy leszorítsanak. Szabályosan előzzön az autós közlekedő partner, ne csak elsuhanjon a kormánytól 2 centire. Tartasd be az elsőbbségedet, de úgy, hogy az utolsó előtti pillanatban meg tudj állni vész esetén. Csak így fogják megtanulni, hogy mi is létezünk, és jogaink vannnak, kerékpárosoknak. Természetesen a szabályos, udvarias autósnak kijár egy kis barátságos mosoly vagy köszönet-intés.
tündérlala Creative Commons License 1999.07.10 0 0 18
És az miért van, hogy az általános iskolában már halmazelmélet van csak, meg népitánc és furulyaoktatás, de KRESZ meg közlekedéskulúra oktatása nulla...
Szerintem minden hiányosság itt kezdődik.
Egyébként én is úgy érzem, hogy amikor a kerékpárutakon közlekedem, akkor vagyok a legnagyobb veszélyben...
Ritka a tudatos jobbra tartás, gyakran úgy érzem, mindenki a káoszelméletben bízik...
Plumpy Creative Commons License 1999.07.09 0 0 17
Nem lehet! A magyar átlagembereknek egyszerűen nem telik normális brinyiglire. Mármint olyanra, amivel lehet sporolni is. (Akármit) Aki közlekedik a biciklivel, annak meg úgyis csak az számít ne üssék el, az, hogy mi van alatta tök mindegy. Én biciklizés alatt azt értem, hogy minimum az erdőbe lemegy az ember az egyik pályára, és ott teker néhány km-t. Ez a minimum. Ezt kik teszik meg szinte minden nap. Nem a Juliska néni huszonnyócassal kapával együtt.
megvesztegethetetlen Creative Commons License 1999.07.09 0 0 16
Malmöben lakom, Svédországban. A város kissebb mint Szeged. Több mint 300 km bicikliút van. Én biciklizek és autót is vezetek. Az itteni szabály szerint mindig az autós a hibás, bármi történjék. A vezetési tanulásnál külön beparáztatnak a biciklisektöl. Baleset az van böven ennek ellenére de nagyon sokan bringáznak. Egy bicikliúton egyszer áthajtottam autóval nem látva a közelben levö rendört. Úgy odavágtak az autóm oldalához mint a filmekben a legdurvább bankrablókat. pesten nem sürün mernék biciklizni, esetleg a külvárosban.
hzolee Creative Commons License 1999.07.08 0 0 15
Hellhammer: benne van a KRESZ-ben. én legalábbis még így tanultam. Persze az is benne van, hogy kocsival rámenni vagy parkolni szintén tilos. Nincs nálam a kresztankönyv. :-)

Kerékpárutak állapotában igazad van.

dancsi Creative Commons License 1999.07.07 0 0 14
Lehet, hogy sokan meg fognak sértődni, de szerintem addig nem szabadna az utcán kerékpározni, amíg egy kreszvizsgája nincsen az embernek. Múlt héten majdnem elütöttem egy kerékpárost Szombathelyen (életemben nem láttam még ennyi biciklist egy városban), 45-50 km/h - val mehettem, a kerékpárostól 5 méterre voltam, ő gondolt egyet, hátra sem nézve sorolt be a balra kanyarodó sávba. Eltudjátok képzelni a fék hangját + a mögöttem jövőkét? Sajnos hasonló minden másnap történik hasonló.
Csak ennyit akartam írni a kerékpáros kultúráról.
Hellhammer Creative Commons License 1999.07.07 0 0 13
hzolee:
""-Kerekparut helyett uttesten menni - szerintem ezt szabaly nem tiltja, "
pedig tiltja."
Idézd be a szabályt, kérlek... :-)

A gond az emberek mentalitásával van. Mo.-on még nincs kialakult kerékpáros kultúra, ez tény. Amivel nekem tele van a tököm biciklizés közben:
- Ha a gyalog ott ballag a kerékpárút közepén, és még nekiáll szövegelni nekem (jó példa erre a Moszkva tér és környéke, valamint a budai rakparton a kerékpárút)
- Ha az autós nem adja meg nekem az elsőbbséget, amikor _jár_

Kerékpárutak: Hát erről is van mit mondanom. Kevés a jó út. A felfestés szar, mert a gyalogosok nem igazán törődnek vele; valahogy úgy kéne mint ahogy a fogaskerekűnél van, hogy piros kövekkel van kirakva. A járda / kerékpárút kombináció életveszélyes bringásra és gyalogosra is (lásd Andrássy út a Hősök terétől az Oktogonig), itt lehet pl az úton menni, de akkor az életeddel játszol. Az Andrássyn az Oktogontól befelé jó lenne, ha a sok paraszt, főleg a bunkó állat taxisok nem parkolnának rá. Aztán van az olyan kerékpárút ami jó lenne, csak nem tartják karban, ilyen pl a Szentendrére kivezető út, ahol vannak szakaszok hogy a belógó bokroktól nem férnek el a szembejövők egymás mellett. És végül van a kitáblázott kerékpárút, ami abból áll, hogy van a teljesen héköznapi mellékutca, és az elejére kiraknak egy zöld táblát, rajta kerékpáros piktogrammal.

Na, mára ennyi dühöngés épp elég. Ja, akit érdekel: a főpolgármesteri hivatalban ingyen osztogatják a kerékpárút térképeket. Deák tér.

stoki Creative Commons License 1999.07.07 0 0 12
"-Kerekparut helyett uttesten menni - szerintem ezt szabaly nem tiltja, "
----- szerintem is TILTJA ...
Előzmény: hzolee (11)
hzolee Creative Commons License 1999.07.07 0 0 11
John Zero:

"-Kerekparut helyett uttesten menni - szerintem ezt szabaly nem tiltja, "
pedig tiltja.

" Persze amit nem latok, az biztos nincs is ;)"
de nem is szaguldozok kocsival az erdoben, pedig jo lehet. (rally feeling). persze a fust a varosbol is odaszall, szoval 1:1, ha kocsival lehet karositani, akkor bicajjal is ;-)

az igaz lehet hogy csak az tunik fol, akiket leirtam.
persze mikor bringaval vagyok, a tobbieket is latom.

z.

stoki Creative Commons License 1999.07.07 0 0 10
Jaj Istenem mennyi problémátok van ...
...bár én életem során úgy 40.000 kilométert bringáztam, de eddig csak egy Opel Astrát törtem össze, mert nem adta meg az elsőbbséget ...

Szóval gyerekek, ha kellően odafigyeltek, akkor nagyon sok veszélyhelyzetet előre lehet látni...

Az, hogy milyen a kerékpáros kultúra ???... olyan, mint az ország ...hatékonyan, nyugatiasan szar ...

A közúti kerékpározás egy lutri ... vagy hazamész, vagy nem ... én ezt már így élem meg 12 éves korom óta ...

John Zero Creative Commons License 1999.07.07 0 0 9
hzolee:
-Kivilagitatlanul kozlekedni?
Nem tudom, de en ugy lattam, hogy a legtobb biciklisnek van legalabb hatso villogo piros lampaja... legalabbis aki este kozlekedik.

-Kerekparut helyett uttesten menni - szerintem ezt szabaly nem tiltja, es nem is lehet olyan veszes... A tobbseg ugyis a kerekparuton fog menni, mert ott nem kell figyelniuk/idegeskedniuk az autosok miatt.

-A Normafai downhillezes lehet, hogy tenyleg art a talajnak... De ha belegondolsz, az auto kipufogogaza es egyeb szennyezesei sokkal tobbet artanak a kornyezetnek. Persze amit nem latok, az biztos nincs is ;)

Amugy nekem is versenybiciklim van, es tenyleg eleg szarok az utak bp-en. (Demagogia: autopalyat epiteni bezzeg van penz! ;)

Szerintem a kerekparosok tobbsege akkor se olyan, mint leirtad. Csak az ilyeneket veszed eszre inkabb, ezek maradnak meg jobban.

Előzmény: hzolee (8)
hzolee Creative Commons License 1999.07.07 0 0 8

kerékpáros kultúráról (én is nyomom):

azóta divat, mióta "cikk" volt/lett az MTB.

kivilágítatlanul közlekedni, az megy. persze a jogokat mindenki ordítva követeli, de a kötelességeit mindenki elfelejti, pedig az eredeti megnevezés "állampolgári jogok ÉS kötelességek". a te jogaidat a másik ember úgy biztosítja, ha tartja magát a kötelességeihez, és viszont. ebben az országban ez nem működik. érdekes, mikor én kitaláltam, hogy bicajjal járok munkába, első dolgom volt felszerelni a világítást, a magam és MÁSOK (ez a szó ugye szintén ismeretlen) biztonsága érdekében.

egyirányú forgalomban szembejönni, mert "úgyis elférek és egyébként is olyan profi vagyok hogy nekem mindent lehet". Az eszébe sem jut, hogy
mivel ott SENKI sem jöhet abból az irányból, esetleg én úgy veszem a kanyart, hogy találkozunk.

tilos jelzésen átmenni, szintén. ezt a gk vezetők is csinálják persze (SAJNOS!, de ez másik topik), a narancssárgán, meg az utána 1-2mp piroson "még" átmennek.. de teli pirosnál azért meg szokás állni. meg is álltunk vagy tizen. biciklis manus jobboldalról mindenkit végigelőz, aztán a tiloson át. (és ott volt a kerékpárút is kiépítve, de az ugye büdös a MENŐknek). mert "csak" egy zebra volt ott. persze, kiabálnak hogy az autósok elnyomják őket, ugyanakkor a gyalogosok felé éppen ugyanazt adják elő.

kerékpárút helyett az úttesten menni, az különösen menő dolog. merthogy "én olyan de olyan gyors vagyok, hogy engem ott akadályoznak a többiek" (fék vagy kormány? az nincs) - hogy ő kit akadályoz az úttesten, az persze lényegtelen. (igen, nekem is van fék és kormány - de ha nem férünk el?) Idevágó: Egyszer szóltam egy apukának, aki 2 gyerekkel és feleséggel a szilágyierzsébetfasorban (ismeritek) az úttesten kerekezett (még kocsival is félek ott, olyan szűk és olyan gyors: 70-80-nál lenyomnak az útról) - szóval szóltam neki, hogy a sinek túloldalán ott a kerékpárút, ott biztonságosabb, főleg a gyerekeknek. Hát nem elküldött?!

Menjetek el sétálni a budai hegységbe, és nézzétek meg mi maradt a talajból. (pl Harang-völgy, normafa környéke). Kurvanagy sport felmenni fogaskerekűvel, és onnan leszáguldani a fák között, gratulálok. csak úgy repülnek a fűcsomók.

A fentiek miatt nem cseréltem le a régi versenybringámat, mert nem akarom hogy engem is azok közé soroljanak, akik az MTB-divat miatt kezdték. pedig ebben a városban (bp) a legbrutálabb MTB kell, különben tönkremegy a felnid a szar utaktól.

És a többség ilyen, mint fent leírtam. Én betartom a közlekedési szabályokat, mikor bicajjal vagyok. Az is jármű, GY.K. Mikor kocsival vagyok, vigyázok rájuk, akkorát előzök, mintha autót előznék (oldaltáv!), és gyorsan, hogy lehetőleg rövid ideig legyek mellette. Még az egyirányúban szembejövőre sem nyomom rá a légkürtöt, mert összeszarja magát és lezuhan a cangájáról. A mögöttem jövő alá. Nem is mutogatok meg kiabálok, kőfejűekkel úgysem lehet mit kezdeni. A fenti pasinak is azért szóltam, mert a gyerekei is vele voltak, gondoltam nem is tud a kiépített kerékpárútról - de meg is kaptam érte, ami itt a jószándékért jár!

na, EZ a kerékpáros kultúra.

illetve a magyar kultúra, mert a gyalogosok, az autósok, pontosabban mindenféle kategorizálás nélkül a többség az ILYEN.

uff.

z.

Gyurka Creative Commons License 1999.07.07 0 0 7
A kárt természetesen nem fizették ki, de nem mertem reklamálni, mert a végén még kitalálják, hogy nincs csengő a bicajon, és rámhúzzák az egész ügyet. Ráadásul a 2 zsarun kívül nem volt más tanu, úgyhogy azt tehettek volna velem, amit akarnak. Szerencse hogy megúsztam ennyivel. Most legalább kénytelen leszek végrehajtani a régóta halogatott nagygenerált a cangán. :-)
Matsesz Creative Commons License 1999.07.07 0 0 6
Jaj, Halászkirály! Müchen... SOHA, DE SOHA nem fogunk arra a szintre eljutni!
Gyurka!
Mi lett a biciglivel? Kifizetik? Gondolom a rendőrt nem merted feljelenteni! De mit is várjunk tőlük? Azt hiszik, mert ők rendőrök (???) nekik már mindent szabad. Megkülönböztető jelzéseik hasnálata nélkül is száguldoznak, mint a hülye. Azért annyit megjegyeznék még, hogy a kerékpárosok zöme nem tudja a szabályokat. Sajnos. De talán pont ezért kéne rájuk (ránk) jobban vigyázni.
Előzmény: Halászkirály (3)
Bendeguz Creative Commons License 1999.07.07 0 0 5
erdekunkbe=erdekunkben
Előzmény: Bendeguz (4)
Bendeguz Creative Commons License 1999.07.07 0 0 4
En is kerekparral jarok dolgozni, ezert kello mennyisegu negativ tapasztalatom van kerekparos kultura ugyeben. Azzal mindenki tisztaban van, hogy az autosok (akar autoban ulnek, akar gyalogolnak) egyaltalan nem veszik figyelembe a kerekparost. Ezert igy is szamol az ember, jobb hijan hozza kell szokni. Az erdekes azonban az, hogy a legveszelyesebb szituaciok a kerekparutakon adodnak. Tobbszor utkoztem mar masik kerekparossal, mert egyesek keptelenek felfogni, hogy a kerekparuton is celszeru a jobbratartas, a kiszamithato mozgas es barmilyen hihetetlen, a fejunkbol torteno ki- es elore fele bamulas. Tegnap tortent eppen, hogy huzok ezerrel a szentendrei kerekparuton es Bekasmegyer utan nem sokkal latom am, hogy valaki olyan modon kerekezik szemben velem az ut kozepen, hogy egyik iranybol sem volt eselyem elmenni mellette. Nem baj, gondoltam, meg nem vett eszre, de majd ha eszrevesz, lehuzodik o is. Nos ahogy egyre kozeledtunk, lehuzodas helyett eppen nekem kormanyozta a kerekparjat. Arra volt idom, hogy egyreszt eszrevegyem, hogy az illeto (holgy) egyaltalan nem az utat nezi, hanem felalomban bobiskolva az elso villa kornyeket, masreszt, hogy rakialtsak, harmadreszt, hogy az ut helyett a fuben folytassam az utat. Az a keresem tehat, hogy ha mar masok nem teszik, legalabb mi, kerekparosok figyeljunk egymasra. Es ne felejtsuk el azt sem, hogy a kerekparozas a sport es a szorakozas mellett kozlekedest is jelent, aminek a szabalyait be kellene tartanunk, meg a kerekparuton is, a sajat erdekunkbe. Egyet ertetek?
Halászkirály Creative Commons License 1999.07.07 0 0 3
Hát igen, nem vagyok egy nagy bicajos, de veletek értek egyet!
Az a röhej, hogy most már a kerékpárosokat is igazoltathatja a rendőr, megkövetelik mindenféle szabályok betartását, de közben meg senki se tekinti a kerekeseket egyenrangú félnek!
Münchenben például a kerékpárutak mindenhol párhuzamosan haladnak a gyalogosjárdával, de senki sem lép rájuk, nem parkolnak rajta, mindenki tiszteletben tartja a kerékpárosokat. Messze vagyunk mi még ettől... :(
garage Creative Commons License 1999.07.07 0 0 2
Szisztok,
Gyurka, együttérzek, én is sokat bicajozom, szerencsére terepen, de amíg oda kiérek..., egyébként van egy kerékpáros topic alább, írhatsz oda is!!!
A rendőrség kifizeti a bicajod árát, vagy javítási költségét?
Matsesz Creative Commons License 1999.07.07 0 0 1
Hát, igen! Én is tapasztaltam, hogy az autósok 90%-a kuglinak nézi a kerékpárosokat, és azon élvez, ha fellökheti őket. (Minket.) Én már csak egy megoldást tudok: géppisztollyal közlekedni, és .... egy rövid sorozat ...
Előzmény: Gyurka (-)
jeegynullas Creative Commons License 1999.07.07 0 0 0
Kerekparos nulltura.
Előzmény: Gyurka (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!