. Amiképpen te is elfelejtetted előző létformádat. Általában az emberek azt nevezik "semminek", ami nem hat az öt érzékszervük egyikére sem. 5 nyomorult érzészervhez akarják a végtelen bonyolultságú LÉT-et igazítani. Ez az igazi nyomoronc elképzelés!!!!
--------
-Én az ilyen ideológiákba, elméletekbe és eszmékbe nem szeretnék belemenni, mert a létezésünk előtt senki sem tudja, hogy mi volt ő előtte. Én úgy gondolom, hogy egy petesejt és egy hímivarsejt egyesülése után fejlődtem emberré. A létezésemet onnan számolom, ahogyan megfogantam az anyám méhében.
Azt gondolom, hogy a zsoltáríró sem fogalmazott másképpen.
--
Zsolt 139,16 Látták szemeid az én alaktalan testemet, és könyvedben ezek mind be voltak írva: a napok is, a melyeken formáltatni fognak; holott egy sem volt még meg közülök.
------
Ha elolvastad volna a Bibliában, amire már többször is hivatkoztam, hogy az Isten az ilyen emberi filozofálásokat elveti, hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás.
-
1Kor 1,20 Hol a bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-é Isten e világnak bölcseségét?
-
Én mindig az Istenből indulok ki és nem az emberek filozófiájából. Nem tudom, hogy mennyire voltam így értehető.
Én a halálomat úgy képzelem el, mintha mélyen aludnék a feltámadásig.
--------------
János:
11. Ezeket mondá; és ezután monda nékik: Lázár, a mi barátunk, elaludt; de elmegyek, hogy felköltsem őt.
12. Mondának azért az ő tanítványai: Uram, ha elaludt, meggyógyul.
13. Pedig Jézus annak haláláról beszélt; de ők azt hitték, hogy álomnak alvásáról szól.
14. Ekkor azért nyilván monda nékik Jézus: Lázár megholt.
----
Ahogyan Lázár feltámadt akkor, úgy majd én is az ítélet nap alatt fel fogok támadni. Istenben bízom inkább, mint embereknek.
Amikor a zsidó rendszerben tömeges mészárlásokat rendeztek - pardon: állatokat áldoztak fel -, akkor a feláldozott kos vagy tulok egyszerre volt szimbólum is (Jézus szimbóluma), ugyanakkor konkrét is, mert állat volt. Miért ne lehetne Nagy Babilon is kettős? Miért ne lehetne szimbolikus, ugyanakor konkrét város is?
"Továbbá nem tudod elfogadni azt a gondolatot sem, hogy a halál után nincs semmi, mert inkább tartod igaznak a nagy Babiloni vallások tantételeit, hogy a halál után kínzás van."
Tudod mi a kivastagított résszel a bajom? - Csak annyi hogy "a semmi" az nincs, nem létezik. Ez csak egy téves szó, aminek önálló jelentést képzelnek. A katolikus dogmában sem hiszek, miszerint Isten a csecsemő lelkét a semmiből teremtette. Tehát abban sem hiszek, hogy születésem előtt SEMMI voltam. Csak elfelejtettem, mi voltam. Amiképpen te is elfelejtetted előző létformádat. Általában az emberek azt nevezik "semminek", ami nem hat az öt érzékszervük egyikére sem. 5 nyomorult érzészervhez akarják a végtelen bonyolultságú LÉT-et igazítani. Ez az igazi nyomoronc elképzelés!!!!
Egyezzünk ki abban, hogy jelenthet hamis vallásbirodalmat is és egyúttal várost is, mégpedig a hamis vallásbirodalom jövőbeli fővárosát. Így már jobban tetszik?
----------
-Mint jelképes várost azt jelenthet és én ezt le is írtam, de valóságost azt már biztosan nem. Ami valóságos volt, az a leigázott Babilon, ami az első nagyhatalom volt a világon.
Babilon is tele volt hamis istenekkel. Ezért is lett megalázva és elpusztítva Círusz által, Jehova felkentjével.
Azért írok neked, mert benned csillog az értelem, noha nem jó irányba bontakozik ki, vagy mozogsz vele.
Hiszen, TE még konteós is vagy, ami nem inden szektás partneredre jellemző.
Amit írok, az számotokra szinte értelmezhetetlen, mert eleve ismeretlen lények létét vélitek valósnak.-9
------------------
A Bibliában megírt események lényege az, hogy a hitetlenek, és az ateisták ne érthessék meg a benne leírtakat, mert a számukra az abban leírtak csak bolondság.
-
Az úgynevezett bolondság által lesz legyőzve Istentől a Sátán világi rendszere.
-
1Kor 1,21 Mert minekutána az Isten bölcseségében nem ismerte meg a világ a bölcseség által az Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a hívőket.
-
1Kor 1,25 Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.
-
--
A hívő emberek, akik Istenben bíznak és az Ő igazságában bíznak, azok elvetik a teremtett emberek ideig/ óráig fenntartott emberi eszméit és ideológiáit. A történelem során minden és emberi ideológia pár évtizedig tartott, azután elbukott. Ajánlatos először utánanézned, hogy mibe is avatkozol itt bele. Mert ha olyanba avatkozol bele és úgy ellenzed és tagadod az itt leírtakat, hogy nem győződtél meg valójában Istenről, és a vallásokról, akkor az itteni produkciód trollkodást jelent és nem valódi vitát és ütköztetést. Az állandó Istentagadás a részedről és mások személyének a lenézését sem nevezzük vitakúlturának. Az sem vita, hogy több éve az Isten létezésének bizonyítékai c. topikban állandó tagadásban vagy, magadat kiváló minősítésben feltüntetve.
---
A Bibliát nem szó szerint kell értelmezni, ez viszont igaz. Figyelni kell a politikai eseményeket és a történelmet és akkor minden jelképes szót be lehet vele helyettesíteni a Bibliában. A Bibliában, viszont minden számnak jelentősége van az emberek számára Istentől. A hetes számnak, a tízes számnak, a negyvenes számnak, a hatezernek, a hétezernek.
"Tőled állandóan csak azt olvasom, hogy jobban szimpatizálsz azzal, hogy "nagy Babilon" jelképes neve inkább egy várost jelentsen szó szerint értelmezve, és ne a hamis vallások összességét jelentse jelképesen értelmezve. Ne jelentse a hamis vallásokat, ami hazugságokat terjeszt Isten ellen, mert az valamiért neked nem kedvez."
.
Te tényleg nem érted? Szerintem nyugodtan jelenthet "hamis vallásbirodalmat" is, de akkor is kezdeni kell valamit az angyal azon állításával, hogy ez "egy város". Hogy az angyal ezt jelentette ki, az nem egy katolikus dogma, hanem a Bibliába van beleírva. Egyezzünk ki abban, hogy jelenthet hamis vallásbirodalmat is és egyúttal várost is, mégpedig a hamis vallásbirodalom jövőbeli fővárosát. Így már jobban tetszik?
Látom, már te is ezoterikus lettél és a vonzás törvényét alkalmazod, hogy amit nagyon akarsz és megfelelően akarsz, azt BEVONZOD az életedbe :-)
-
Szerintem ezeket inkább nálad figyeltem meg. Én nem változtattam a nézőpontomon, csak megvizsgálom azok igaz voltját.
-
Tőled állandóan csak azt olvasom, hogy jobban szimpatizálsz azzal, hogy "nagy Babilon" jelképes neve inkább egy várost jelentsen szó szerint értelmezve, és ne a hamis vallások összességét jelentse jelképesen értelmezve. Ne jelentse a hamis vallásokat, ami hazugságokat terjeszt Isten ellen, mert az valamiért neked nem kedvez.
-----
Továbbá nem tudod elfogadni azt a gondolatot sem, hogy a halál után nincs semmi, mert inkább tartod igaznak a nagy Babiloni vallások tantételeit, hogy a halál után kínzás van.
Az állításaid, ahogy a mesterséges intelligencia válaszolta, logikusak és jól megalapozottak, de néhány fontos részletet érdemes még pontosítani és mélyebben megvizsgálni.
Első állítás – Az Érték1V és Érték1U nagysága nem függ a keleti vagy nyugati hosszúságtól, kizárólag a szélességektől: Alapvetően igaz, hogy a nappalok és éjszakák hosszát főként a szélességi fokok befolyásolják, hiszen a Nap éves ciklusa meghatározza, hogy egy adott szélességi fokon mennyi ideig tart a nappal vagy az éjszaka. A hosszúság inkább az időzónákhoz kapcsolódik, tehát azt befolyásolja, hogy egy adott helyen a napfelkelte és napnyugta milyen időpontban történik. Azonban a nappal és éjszaka hossza egy adott szélességi fokon ugyanaz, függetlenül attól, hogy a hely keleti vagy nyugati hosszúságon van-e.
Második állítás – Vilnius és Ushuaia nappalainak hasonlósága fél év eltolással: Ez az állítás is helytálló. Mivel Vilnius és Ushuaia nagyjából azonos szélességi fokon helyezkednek el, a nappalok és éjszakák hosszának változása hasonló mintázatot követ. Fél év eltéréssel a Föld két különböző pontján ugyanazokat a szezonális változásokat tapasztaljuk: amikor az északi féltekén hosszabbak a nappalok (például nyáron), akkor a déli féltekén rövidebbek (téli időszak). Ezért logikus, hogy ha február 22-én Vilniusban mérsz egy adott nappalhosszt, akkor augusztus 23-án Ushuaiában nagyon hasonló nappalhosszt fogsz mérni.
Harmadik állítás – A pontatlanság oka a szélességi fokok eltérése: A kis eltérés valóban annak köszönhető, hogy Vilnius és Ushuaia szélességi fokai nem pontosan egyeznek. A szélességi fokokban bekövetkező apró különbségek befolyásolják a nappalok hosszát, bár ez az eltérés minimális. A néhány perces különbség szélességi fokban (41 perc vs. 48 perc) azonban elhanyagolható a nappalok hosszára gyakorolt hatás tekintetében, ezért a "majdnem" pontos hasonlóság teljesen érthető.
Összegzés: Az állításaid tudományosan megalapozottak, és a megfigyeléseid helyesek. A megválasztott városok szélességi elhelyezkedése jól tükrözi azt a jelenséget, hogy a Föld forgása és a Nap körüli pályája miatt a nappalok és éjszakák váltakozása szimmetrikusan tükröződik az északi és déli félteke hasonló szélességi fokain, fél év eltolással.
További pontosítások: Ha még pontosabb adatokat szeretnél, akkor a Nap látható mozgásának időzítésében apróbb eltérések is felmerülhetnek, például a Föld elliptikus pályája miatt (az ún. napközépponti időeltérés). Ezek a tényezők azonban csak kisebb mértékben befolyásolják az állításaidat.
A problémát beadtam a mesterséges intelligenciának. A fogalmazást így pontosítottam:
.
Kinéztem a világtérképen két olyan várost, melyek elégségesen nagyok, ugyanakkor a Föld északi illetve déli sarkától nagyjából egyforma távolságra vannak. Ezek: Litvánia fővárosa VILNIUS és egy dél- argentínai város USHUAIA. Vilnius az északi szélesség 54 fokán, 41 percén helyezkedik el, USHUAUA pedig a déli szélesség 54 fokán, 48 percén helyezkedik el. Mindegyik városban naponta készítenek feljegyzést arról, hogy a látható Nap mikor kel és mikor nyugszik. Ha ezekben a feljegyzésekben a napnyugtából kivonjuk a napkeltét, akkor minden naphoz hozzárendelhetünk egy értéket, melyet jelöljünk Vilnius-ban Érték1V-nek, Ushuaiában pedig Érték1U-nak. Első állításom: Az Érték1V illetve az Érték1U nagysága nem függ a keleti vagy nyugati hosszúságtól, kizárólag a szélességektől. A második állításom: VILNIUSBAN minden napra olyan Érték1V-t kapunk, ami majdnem(!!) ugyanakkora, mint amekkora az Érték1U volt fél évvel korábban Ushuaiában. Harmadik állításom: a pontatlanság - a majdnem(!!) - oka az, hogy Vilnius az északi szélesség 54 fokán, 41 percén helyezkedik el, Ushuaua pedig a déli szélesség 54 fokán, de nem a 41 percén, hanem a 48 percén. Az eltérés egyedüli oka, hogy 41 nem egyenlő 48-al. Értékeld a 3 állításomat!
.
A MI válasza:
.
Érdekes megfigyelések! Lássuk az állításaidat:
Az első állítás: Az Érték1V illetve Érték1U nagysága nem függ a keleti vagy nyugati hosszúságtól, kizárólag a szélességektől. Ez alapvetően igaz, mert a nap hossza főként a szélességtől függ. A hosszúság csak azt befolyásolja, hogy az időzóna hogyan változik, de a nap hossza ugyanaz marad adott szélességi fokon.
A második állítás: Vilniusban minden napra olyan Érték1V-t kapunk, ami majdnem ugyanakkora, mint az Érték1U volt fél évvel korábban Ushuaiában. Ez szintén helytálló, mert a két város hasonló szélességi fokokon helyezkedik el, így a nappalok és éjszakák hossza hasonló mintázatot követ.
A harmadik állítás: A pontatlanság oka az, hogy Vilnius és Ushuaia szélességi fokai nem pontosan egyeznek meg. Ez is logikus, hiszen a kis különbségek a szélességi fokokban eltéréseket okoznak a nap hossza és a felkelő és lenyugvó nap időpontjaiban.
Szép munkát végeztél ezekkel az állításokkal, és a logikád jól követhető! Miért döntöttél úgy, hogy ezeket a városokat vizsgálod?
A dokumentum egyértelműen olyan állításokat tartalmaznak, amelyek tudományosan megalapozatlanok és tévesek. Az alábbiakban részletesen cáfolom néhány fontosabb állítást, amelyek a Föld gömbölyűségét kérdőjelezik meg, és helyette a laposföld elméletet támogatják.
A Föld görbülete és a horizont sík megjelenése: Az állítás, miszerint a horizont mindenhol sík, még 20 mérföld (32 km) felett is, hibás, mert a görbület ténylegesen létezik, de magasságtól függően különböző mértékben látható. A legtöbb amatőr ballon vagy drónfelvétel, amit a laposföld hívei említenek, nem elég magas ahhoz, hogy észrevegyék a Föld görbületét, mivel ez csak nagy magasságokban, például a Nemzetközi Űrállomás körül (körülbelül 400 km-es magasságban) válik jól láthatóvá. A dokumentum szerint csak a NASA hamisít fényképeket, de ez az állítás figyelmen kívül hagyja a világ több országának űrügynökségeit, amelyek mindegyike hasonló képeket készít, és függetlenül megerősíti a Föld gömbölyű alakját.
A Föld görbületének számítása és az állóvizek síksága: Az állítás, miszerint a Föld görbületét nem lehet kimutatni nagy tavak vagy tengerek felszínén, és hogy ezek mindig vízszintesek, félrevezető. A Föld görbülete 1,6 km-enként körülbelül 20 cm-es elhajlást okoz, de ezt a vízfelszínen valóban nehéz megfigyelni a szabad szemmel. Azonban lézeres távolságméréssel, illetve a távcsövek és radarok segítségével könnyen kimutatható a görbület. Ezen felül az olyan jelenségek, mint a tengeri horizonton eltűnő hajók, vagy az épületek alsó részeinek elrejtése, mind bizonyítékok a Föld görbületére.
A Föld forgása és a repülés: A dokumentumban szereplő érvek, miszerint a repülők soha nem tudnának elérni keleti irányú célállomásokat, ha a Föld valóban forogna, abszurdak. A repülők sebessége nem független a légkörrel való interakciótól. A légkör együtt forog a Földdel, így a repülők, helikopterek vagy hőlégballonok nem tapasztalják meg a forgás miatti eltolódást. Ez a mechanika a newtoni fizikával és a mozgás relatív elvével összhangban áll, amelyeket évszázadok óta igazoltak a különböző tudományos mérések és kísérletek.
Ágyúgolyók mozgása: Az állítás, miszerint a függőlegesen fellőtt ágyúgolyóknak messzebb kellene leesniük a forgó Föld miatt, szintén téves. A lövedékek mozgása nem függ a Föld forgásától, mivel a Föld, a légkör és minden, ami benne van, ugyanazon sebességgel forog. Így egy ágyúgolyó nem "esik le" nyugatabbra, mert az ágyú, a lövedék és a levegő is együtt mozog a Földdel.
Az Antarktisz megkerülése: A dokumentumban állítják, hogy Cook kapitány és más felfedezők jelentős eltéréseket tapasztaltak az Antarktisz körüli hajóutak során, ami a laposföld-modellt támasztaná alá. Ez a pontatlan navigációs módszerek és az akkori térképezési hibák eredménye volt, nem pedig a Föld alakjának megkérdőjelezése. A modern navigációs eszközök és a GPS-rendszer pontosan mutatják, hogy a Föld gömb alakú, és az ilyen eltérések már nem jelentkeznek.
Gravitáció és légköri jelenségek: A gravitációval kapcsolatos érvek, miszerint a madarak, felhők és repülőgépek nem tudnának szabadon mozogni egy forgó Földön, szintén hibásak. A gravitáció folyamatosan hat a Földön lévő összes tárgyra, beleértve a levegőt és a repülő testeket is, de a levegő mozgásának és az aerodinamikának köszönhetően ezek az objektumok képesek mozogni a Föld gravitációs mezőjében.
A dokumentumban említett érvek többsége figyelmen kívül hagyja a modern tudományos eredményeket és az empirikus bizonyítékokat, amelyek egyértelműen bizonyítják a Föld gömbölyű alakját. Az ilyen laposföld-elméletek a tudományos ismeretek és a racionalitás félreértésén alapulnak.
A szöveg több pontján találhatók tudománytalan állítások és félreértések, amelyek figyelmet érdemelnek, különösen a Föld alakjával, a napkeltékkel és napnyugtákkal kapcsolatos kijelentések kapcsán. Részletesen foglalkozom ezekkel a kérdésekkel, hogy cáfoljam az esetleges hibákat és tisztázzam a valós tudományos hátteret.
1. Állítás: A napkelte és napnyugta közötti idő különbsége azonos lenne Vilniusban és Ushuaiában, csak fél éves eltolással
Ez az állítás alapvetően helyesnek tűnhet, ha csak a szélességi köröket vesszük figyelembe, azonban nem számol több tényezővel. Az északi és déli féltekén a Föld tengelyferdesége miatt a nappalok hossza különbözően változik az év során. Bár a szélességi fokok hasonlóak, a téli és nyári napfordulók közötti eltérés miatt nem kapunk pontosan azonos eredményeket fél év elteltével. A nappalok és éjszakák hosszának szezonális változása nagyban függ a Föld tengelyének dőlésszögétől és a Nap körüli pályájától, nemcsak a szélességi foktól. Ezért a valóságban Vilniusban és Ushuaiában a nappalok hossza nem egyezne meg fél éves eltolással, mivel a Föld pályájának és tengelydőlésének hatásai különböző módon befolyásolják az északi és déli féltekén lévő városokat.
2. Állítás: A laposföld modell miatt a déli féltekén az egymást követő hosszúsági körök távolsága nem egyezik meg az északi féltekével
Ez az állítás a laposföld modell egyik fő tévedésére világít rá. A gömb alakú Föld-modellben a hosszúsági körök közötti távolság az Egyenlítőn a legnagyobb, és a sarkok felé haladva csökken, amit a valóságos geodéziai mérések is megerősítenek. A laposföld elméletének hibája éppen az, hogy ez a csökkenés nem létezik benne, így tévesen azt állítja, hogy a déli féltekén a távolságok növekednének a sarkok felé. A valóságban azonban a déli félteke ugyanúgy viselkedik, mint az északi, a hosszúsági körök távolsága fokozatosan csökken. Ezt a geodéziai mérések és az alaptérképek egyértelműen igazolják.
3. Állítás: A laposföldesek szerint a Nap szubjektív jelenség
Ez az állítás teljes mértékben tudománytalan. A Nap egy hatalmas csillag, amelynek fényét és mozgását pontosan meg lehet mérni és modellezni. A napkelte és napnyugta időpontjai világszerte mérhetők, és azokat csillagászati modellekkel pontosan meg lehet határozni. Az állítás, miszerint a Nap „szubjektív” jelenség lenne, ami minden földrajzi helyen másként érzékelhető, nem felel meg a valóságnak. A csillagászati és fizikai mérések szerint a Nap viselkedése és hatása a Földre egyetemes és objektív, bár a Föld görbülete és tengelyének dőlésszöge miatt a napkelte és napnyugta időpontjai különböző helyeken eltérhetnek.
4. Állítás: A laposföld hívők a matematika és a statisztika ellenségei
Ez az állítás ugyan egy személyes véleményt tükröz, de fontos tisztázni, hogy a matematika és a statisztika elengedhetetlen eszközök a világ objektív megértéséhez. A modern tudományos világkép alapja a mérhető és ellenőrizhető adatok, amelyeket matematikai modellekkel dolgoznak fel. A laposföld elmélet hívei gyakran félreértelmezik, vagy figyelmen kívül hagyják ezeket a tudományos adatokat, de ez nem jelenti azt, hogy a matematika és a statisztika önmagában hibás lenne. Ezek az eszközök a tudományos kutatás alapvető részét képezik, és nélkülözhetetlenek a Föld gömb alakjának és a Nap mozgásának pontos megértésében.
5. Összefüggés a laposföld elmélete és a koronavírus „őrület” között
A szövegben megfogalmazott állítás, miszerint a statisztika nem alkalmazható a vakcinák hatására vagy a koronavírusra, szintén alaptalan. A statisztikai módszerek rendkívül hatékony eszközök a járványok és vakcinák hatékonyságának vizsgálatában. Az oltások hatásosságát és biztonságát széleskörű klinikai vizsgálatokkal és statisztikai elemzésekkel igazolták, amelyek átfogóan vizsgálják a különböző népességcsoportokat és a hosszú távú hatásokat. A statisztikai módszerek megfelelő alkalmazása elengedhetetlen az objektív tudományos eredmények eléréséhez, beleértve az oltások vizsgálatát is.
Összegzés
A Föld gömb alakú, amit évszázadok óta igazolnak a tudományos mérések és megfigyelések. A napkelte és napnyugta időpontjai, valamint a hosszúsági körök távolsága mind olyan objektív méréseken alapulnak, amelyeket geodéziai és csillagászati módszerekkel pontosan meghatároztak. A laposföld modellje számos ténybeli hibát tartalmaz, és nem tudja megmagyarázni azokat a jelenségeket, amelyeket a gömb alakú Föld-modell könnyedén megmagyaráz. A tudományos közösség álláspontja egyértelmű: a Föld gömbölyű, és ezt számos mérés és bizonyíték alátámasztja.
Kösz a linket, konkrétan ezt még nem ismerem, de már régebben foglalkoztam a témával és nem látom be, hogy laposföldesnek kéne lennem - bár a Biblia tényleg támogatja ezt az elképzelést. De hát ha az "1000" év szimbolikus, akkor a fenti kivastagított támgatás miért ne lehetne szintén szimbolikus? :-)
Az amillenarizmus és a sátánizmus összemosása komoly félreértést tükröz. Az amillenarizmus egy történelmi keresztény nézőpont, amelyet az Egyház atyái, köztük Szent Ágoston, képviseltek. Ez a teológiai irányzat Jézus Krisztus feltámadását és mennybemenetelét követően, az Ő mennyei uralmát hangsúlyozza. Az amillenarizmus tehát nem tagadja Krisztus királyságát, sőt, azt vallja, hogy Krisztus már most uralkodik, és az Ő királysága jelenleg a mennyben valósul meg, nem egy jövőbeli földi uralom formájában.
A sátánizmus ezzel szemben egy olyan filozófiai és vallási rendszer, amely szándékosan szembeszegül a keresztény tanításokkal. Az amillenarizmus tehát semmilyen módon nem köthető a sátánizmushoz, és az ilyen vádak nem megalapozottak.
2. Jelenések 20 és Krisztus földi uralma
A Jelenések könyvének 20. fejezete nem egyértelműen egy szó szerint értelmezett ezeréves földi uralmat ír le. Az apokaliptikus irodalom sajátossága, hogy szimbólumokkal és képekkel fejezi ki a teológiai igazságokat. Az amillenarizmus szerint az „ezer év” szimbolikusan a Krisztus uralmának teljességét jelenti, amely már most zajlik, és nem egy jövőbeli, konkrét időszakot ír le. Krisztus uralkodik a mennyben, és uralma a feltámadásával kezdődött, nem pedig egy jövőbeli esemény során.
3. Krisztus mennyei uralma és földi uralma
A Zsoltárok 110:1 idézése helyes, azonban az értelmezése téves. Krisztus jelenleg is a mennyben uralkodik, ahogy az amillenarizmus tanítja. Az, hogy ellenségei végső legyőzésére még várni kell, nem cáfolja azt, hogy Krisztus már most uralkodik. Az amillenarizmus nem tagadja Krisztus jövőbeli győzelmét, de úgy véli, hogy ez a győzelem a jelenlegi mennyei uralkodásával kezdődött, amely az idők végén teljesedik be, amikor Krisztus visszatér a földre, hogy végleg ítéletet hozzon.
4. A nemzetek és Krisztus végső uralma
Dániel 2:44 és más hasonló próféciák arra utalnak, hogy Krisztus végül legyőzi a földi királyságokat és megvalósítja Isten örök birodalmát. Az amillenarizmus nem tagadja ezt, hanem azt tanítja, hogy ez az uralom már most elkezdődött a mennyben, Krisztus feltámadásával és mennybemenetelével, és a végén fog teljesen kiteljesedni.
5. A két tanú és a Jelenések 11
A Jelenések könyvében sok szimbolikus elem található, és a két tanú története is ilyen. Az amillenarizmus nem tagadja, hogy a végidőkben nagy események történnek majd, de azt állítja, hogy Krisztus uralma nem függ a földi eseményektől. Krisztus uralkodása már most zajlik, és a földi királyság végleges létrejötte az Ő második eljövetelével valósul meg.
7. A Zsoltárok 50:10 és az „ezrek” kifejezés
A Zsoltárok 50:10 héber szövegében az „אלף” (eleph) szó szerepel, ami szó szerint „ezret” jelent, és nem többes számú alakban van. A szó azonban ebben a kontextusban nem egy konkrét, meghatározott ezer számra utal, hanem inkább egy általános nagy számot, teljességet, bőséget fejez ki. Az „בְּהַרְרֵי־אָֽלֶף” (be-harrei-eleph) kifejezés szó szerint azt jelenti: „ezer hegyen”, de ez nem többes számú alakban van. Az „eleph” (ezret jelentő szó) itt egy nagy számot jelöl, nem konkrétan egy ezer hegyet. A „hegyek ezrei” fordítás arra utal, hogy nagy számról van szó, de a héberben nem többes szám szerepel az „eleph” szóban. A Biblia különböző kontextusokban gyakran használ nagy számokat szimbolikus értelemben, hogy Isten végtelen hatalmát, mindenhatóságát és bőségét hangsúlyozza. A Zsoltárok 50:10 esetében Isten bőséges gondoskodására és mindenek felett álló hatalmára utal, nem pedig egy konkrét, számszerű meghatározásra.
A Biblia számos helyen használ hasonló szimbolikus nyelvet a nagy számok kifejezésére. Például a Zsoltárok 90:4-ben, ahol „ezer év annyi előtted, mint a tegnapi nap”, egyértelműen nem szó szerinti értelmezésről van szó, hanem annak hangsúlyozásáról, hogy Isten időérzékelése különbözik az emberekétől. Ez egyértelműen mutatja, hogy a számok, beleértve az „ezer” kifejezést is, nem mindig szó szerint értendők a Bibliában.
8. Az ezer év és a Jelenések könyve
Az állításod, miszerint „az ezer pontosan ezer” a Jelenések 20-ban és más helyeken, téves. A Jelenések könyve apokaliptikus műfajba tartozik, ahol a szimbolizmus igen gyakran használatos. Az ezer év, amelyet itt említenek, számos teológus és egyházi értelmezés szerint szimbolikus időszakot jelöl. Az „ezer” a teljesség és a bőség szimbóluma, amely arra utal, hogy Krisztus uralma tökéletes és teljes a Földön, nem pedig egy szó szerinti ezeréves időszak.
9. Számok szimbolikus használata a Bibliában
Az állítás, miszerint „a Szentírásban soha” nem fordulnak elő szimbolikus számok, ellentmond a Biblia több helyen található példáinak. A számszimbolika a Bibliában igen gyakori, különösen apokaliptikus és prófétai szövegekben. Példák erre:
12: Izrael 12 törzse és a 12 apostol gyakran a teljességet és az Isten népét képviselik.
7: A tökéletesség és teljesség száma, amelyet a Biblia gyakran használ, például a teremtés hat napja, a hetedik napon való pihenés, vagy a Jelenések könyvében a hét pecsét, hét trombita és hét csésze.
40: A próbatétel és megtisztulás időszaka, például a 40 napos böjt, 40 év a pusztában, vagy Noé 40 napig tartó esőzése.
A Bibliában tehát nem szokatlan, hogy a számok szimbolikus jelentést hordoznak. Ez egy bevett gyakorlat a prófétai és apokaliptikus irodalomban, és ezt számos teológus és történelmi értelmezés is megerősíti.
10. A 2. Péter 3:8 és a szimbolika kérdése
A 2. Péter 3:8 verse egyértelműen szimbolikus értelemben használja az „ezer év” kifejezést, amikor azt mondja: „egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő, mint egy nap”. Itt Péter nem próbál pontos matematikai átszámítást nyújtani Isten időszámításáról, hanem arra utal, hogy Isten nem az emberek időmértékei szerint működik. Ezt a verset tehát nem lehet szó szerint értelmezni, mivel egyértelműen arra mutat rá, hogy Isten időérzékelése különbözik az emberi időérzékeléstől, és ez egy szimbolikus üzenet Isten végtelen időbeli természetéről.
11. Az apokaliptikus irodalom és a szimbolika
Az apokaliptikus irodalom sajátossága, hogy gyakran használ szimbolikus képeket és számokat a mélyebb igazságok közvetítésére. Ez nem csorbítja a próféciák jelentőségét, hanem éppen segít azok megértésében. Az apokaliptikus műfaj része a szimbolikus nyelvezet, és ezt a Jelenések könyve is követi. Az „ezer év” itt Krisztus uralmát jelképezi, amely a jelen korszakban folyik, és nem egy szó szerinti időintervallumot.
12. A Római Egyház és az igazság keresése
Az állításod, miszerint a „Római Egyház teológusai” szándékosan félrevezetik az embereket, és hogy „megkapják majd méltó büntetésüket”, nem tárgyilagos és nem alapul teológiai érveken. A teológiai vitákban fontos a tisztelet és a méltányosság. Az amillenarista értelmezés, amelyet a katolikus teológusok és más egyházi személyek is követnek, szilárdan alapul a Szentírás alapos tanulmányozásán és a történelmi egyházi hagyományokon. Az értelmezések különbözősége nem jelenti azt, hogy egyik oldal szándékosan téved, hanem azt, hogy más megközelítésekkel dolgozik a Szentírás megértésében.
Az amillenarizmus nem csak a katolikus egyház tanítása, hanem sok protestáns felekezet is elfogadja ezt a nézetet. Az a gondolat, hogy a Római Egyház vagy bármely más teológiai iskola szándékosan elferdítené a Szentírást, téves és rágalmazó. Az amillenarizmus egy biblikusan alátámasztott teológiai nézet, amelyet évszázadok óta tiszteletben tartanak a kereszténység főáramú felekezetei
Összefoglalás
Az amillenarizmus nem tagadja Krisztus királyságát vagy jövőbeli uralkodását. Ellenkezőleg, azt vallja, hogy Krisztus már most uralkodik a mennyben, és uralma a végidőkben fog kiteljesedni, amikor visszatér. A földi események nem zárják ki Krisztus jelenlegi uralkodását, és az „ezer év” szimbolikus értelmezése jól illeszkedik az apokaliptikus irodalom szimbolikus jellegéhez.
A Biblia különböző helyein a számok – beleértve az „ezer” kifejezést is – gyakran szimbolikus jelentéssel bírnak, különösen apokaliptikus és prófétai szövegekben. A szimbolikus értelmezés nem vonja kétségbe a Szentírás igazságát, hanem segít megérteni az abban foglalt mélyebb üzeneteket. A Jelenések könyvében az „ezer év” szimbolikája Krisztus teljességre törő uralmát jelképezi, nem pedig egy szó szerinti időtartamot.
A 2. Péter 3:8 versében az ezer év szintén szimbolikus értelemben jelenik meg."
Érdekes. Teológusaid szerint Istennek nem áll jogában, hogy az égiek időszámítását a földiek
időszámításával összeegyeztesse. Illetve nem használhatja Igéjében az ezer számot, csak ha szimbolikusan akarja azt használni, mert az ezer az csakis szimbolikus szám lehet.
Sőt a több ezret kifejező ezrei kifejezést sem használhatja a hegyek számának meghatározására,ahol
Isten állatai legelnek. Isten csakis ezer alatti számokra hivatkozhat anélkül, hogy a Római Egyház teológusai ne tagadják az Isten által meghatározott szám valóságtartalmát.
A teológusok által megerőszakolt gyermekek valós számát se tartsa Isten nyilván, mert akármennyi is az a szám, ha Isten használja azt csakis szimbolikus azaz valótlan lehet.
Majd a gyermekek erőszakolása közötti pihenőidőben eldöntik a teológusok, hogy Isten mint mondhat és mit nem anélkül, hogy megtudakozná a Római Egyház múltban és jeleben élt teológusaitól, hogy mit szabad neki mondani, hogy az nekik tetsző legyen.
Az apokaliptikus irodalomban a szimbolikus nyelv használata bevett gyakorlat, és számos teológus érvel amellett, hogy a számok, például az „ezer”, itt is szimbolikus jelentéssel bírnak."
Az irodalomban lehet,csakhogy a Szentírás nem irodalom,hanem félreérthetetlen kinyilatkoztatása az Isten igazságainak. Történelmi beszámoló, törvények parancsolatok gyűjteménye.Meg nem történt események pontos ,időrendi sorrendben való beteljesülésének közlése.
A számos teológus,aki azzal érvel, hogy a Szentírásban az ezer,mint szám szimbólikus, az mind hazudik,akár azért mert nem veszik a fáradságot maguknak, hogy kellő tisztelettel megismerjék az Isten Szavát, vagy azért mert elvetemültek és szándékosan ellent mondanak az Isten Szavának.
Ahogy a Zsoltárok 50:10 esetében is láthatjuk, nem szó szerint értendő ez az ezer, hanem inkább egy általános nagy számként, ami a teljességre vagy bőségre utal."
Mert az 50. zsoltár 10-ben nem ezer van,hanem ezrek vannak, de az sem szimbólikus.
A Jelenések 20. fejezetében és számos más helyen az ezer pontosan ezer.
Akár ezer emberről, ezer ezüst pézről, vagy ezer évről van szó.
Az ezer a Szentírásban egy meghatározott mennyiségre utal. Vagy emberek számára, évek számára,
pajzsok számára,medencék számára.
Az 50. zsoltár 10.versében többes számban,mint hegyek ezrei.
Sehol nem fordul elő az ezer szimbolikus értelemben a Szentírásban.
A Római Egyház teológusai szándékosan félrevezetik az embereket az ezer évera vonatkozó prófécia tekintetében.
Meg is kapják majd méltó büntetésüket gyalázatos tetteikért.
Az állításod szerint az amillenarizmus tagadja Krisztus földi uralmának lehetőségét, és szembeszegül Isten kijelentéseivel. Ugyanakkor az amillenarista értelmezés nem tagadja Krisztus királyi uralkodását, hanem azt vallja, hogy Krisztus már most uralkodik a mennyben, és ez az uralom az Ő feltámadásával kezdődött, nem egy jövőbeli földi uralommal."
Az amillenarizmus, az egyben a Sátánizmus.
Tudniillik a Jelenések 20. fejezete nem arról prófétál, hogy mikor kezdi el Khrisztosz az
Uralmát az Égben, hanem arról, hogy mikor ketdi el 1000 éves uralkodását a Földön.
Ezért az égben elkezdett uralmára hivatkozva, nem lehet azt hazudni, hogy a Földön is uralkodna. Egyenlőre a Földön még a nemzetek által megválasztott uralkodók uralkodnak és nem az Úr Jézus.
Tudtommal az égben még mindig Isten a Király és nem az Úr Jézus.
Az Úr Jézust ugyan maga mellé ültette az égben az Isten,de azt is mondotta neki, hogy még várnia kell,amíg ellenségeit lábai alá veti.
Zsoltárok 110:1Dávidé; zsoltár. Monda az Úr az én uramnak: Ülj az én jobbomon, amíg ellenségeidet zsámolyul vetem a te lábaid alá.4Megesküdt az Úr és meg nem másítja: Pap vagy te örökké Melkhisedek rendje szerint.5Az Úr a te jobbod felől; megrontja az ő haragja napján a királyokat;6Ítéletet tart a nemzetek között; telve lesz holttestekkel; összezúz messze földön minden főt.
Az Úr még nem rontotta meg haragja napján a királyokat és ítéletet sem tartott a nemzetek között,ami azt jelenti, hogy az Úr Jézus még nem uralkodik.
A Fenevad megjelenése idején még a földön a nemzetek még harcolni fognak a Bárány ellen.Amíg a nemzeteket Izrael Istene le nem győzi,addig az Úr Jézus nem lesz Király a Földön.
Dániel 2:44És azoknak a királyoknak idejében támaszt az egek Istene birodalmat, mely soha örökké meg nem romol, és ez a birodalom más népre nem száll át hanem szétzúzza és elrontja mindazokat a birodalmakat, maga pedig megáll örökké.
Egyértelmű a próféciából, hogy még Istennek harcolni kell a nemzetek királyaival azért, hogy az Úr Jézus uralkodhasson a Földön.
Az Úr Jézus nem egymaga kezdi majd el ezer évig tartó uralmát a Földön, hanem
a feltámasztott szentekkel közösen és egy időben.
A Jelenések 11. fejezetében a két tanú megjelenése és 1260 napig tartó tevékenysége előtt az Úr Jézus még nem veszi át a világ országai feletti uralmat. Utána azonban át fogja venni,ha még több légiónyi démonszellemtől vezérelt Római Egyház teológusai
is állítják, hogy nem fogja.
Jelenések 11:12És hallának nagy szózatot az égből, amely ezt mondja vala nékik: Jőjjetek fel ide. És felmenének az égbe felhőben; és láták őket az ő ellenségeik.13És lőn abban az órában nagy földindulás, és a városnak tizedrésze elesék; és megöleték a földindulásban hétezer ember neve; és a többiek megrémülének, és a menny Istenének adának dicsőséget.14A második jaj elmúlt; ímé a harmadik jaj hamar eljő.15A hetedik angyal is trombitála, és nagy szózatok lőnek a mennyben, amelyek ezt mondják vala: E világnak országai a mi Urunkéi és az ő Krisztusáéi lettek, aki örökkön örökké uralkodik.16És a huszonnégy Vén, aki az Isten előtt ül az ő királyiszékeiben, esék az ő orcájára és imádá az Istent,17Ezt mondván: Hálát adunk néked Uram, mindenható Isten, aki vagy és aki valál és aki eljövendő vagy; mert a te nagy hatalmadat kezedhez vetted, és a te országlásodat elkezdetted.
Isten országlásának a kezdete a Földön és Krisztus uralkodása a Földön akkor kezdődik,
miután a fenevad által megölt két tanú feltámad. Addig nem. DE akkor igen, még akkor is, ha a Római Egyház összes püspöke a pápával együtt a feje tetejére is áll, hogy tiltakozzon ellene. Krisztus földi országlása előtt a Római Egyháznak püspökököstől pápástól papjaival együtt el kell tűnni a hatalomból. Az nem segít rajtuk, hogy tagadják Khrisztosz ezer éves Földi királyságára utaló próféciákat.Nem mentheti meg őket még a Fenevad sem,és azok a képekhez és szobrokhoz való könyörgés, a gyilkos eszköz a kereszt szorongatása, csókolgatása. Gyermekek és szentek lelkeinek milliói ,már közel két évezred óta bosszúért kiáltanak az Istenek Istenéhez.
A Zsoltárok könyve eredetileg héber nyelven íródott, és a „χίλιοι” szó persze, hogy nem szerepel benne, mivel a görög „χίλιοι” a Septuaginta fordításban található. A Zsoltárok 50:10 héber szövege az „אלף” (eleph) kifejezést használja, amely „ezret” jelent, és nem többes számban van. Az „eleph” kifejezés azonban kontextustól függően szimbolikus vagy szó szerinti értelemben is használható. Ahogy a Zsoltárok 50:10 esetében is láthatjuk, nem szó szerint értendő ez az ezer, hanem inkább egy általános nagy számként, ami a teljességre vagy bőségre utal.
A Septuaginta és a héber Biblia időrendje nem feltétlenül releváns a jelentés szempontjából. Az, hogy a Septuaginta görög fordítása korábbi a kéziratok egy részénél, nem változtat azon a tényen, hogy a héber „eleph” kifejezés sok esetben szimbolikusan használatos, amit számos kommentár és elemzés is megerősít.
A Bibliában a számok gyakran szimbolikus jelentést hordoznak. Például a Zsoltárok 50:10-ben az „ezer” nem szó szerinti mennyiségként szerepel, hanem az Isten teljességére, mindenhatóságára utal. Ezt megerősíti számos értelmezés, beleértve a klasszikus zsidó kommentátorokat is. Az „ezer hegyek” egy bőséget, nagy mennyiséget kifejező metafora, amely nem korlátozódik pontosan ezerre.
Ezenkívül a Zsoltárok 90:4 szintén szimbolikus értelemben használja az ezer évet. Amikor a vers azt mondja, hogy „ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap”, ez nem matematikai egyenlőséget jelent, hanem arra utal, hogy Isten időérzékelése különbözik az emberekétől. Ez a gondolat tovább erősíti azt, hogy az ezer év sokszor egy nagy, bőséges mennyiséget jelent, nem szó szerinti időtartamot.
A Jelenések könyve apokaliptikus irodalom, mivel jellemzői az apokaliptikus műfajra utalnak: látomások, szimbólumok, számok használata stb. Az apokaliptikus írások gyakran szimbolikus nyelvezetet használnak, hogy mélyebb igazságokat közvetítsenek. A Jelenések könyvében szereplő ezer év sok amillenarista értelmezés szerint szimbolikus időszak, amely Krisztus jelenlegi uralkodására utal, nem pedig egy szó szerinti ezeréves földi királyságra.
Az apokaliptikus és prófétikus műfajok nem zárják ki egymást, és a Jelenések könyve mindkettő elemeit tartalmazza. Az apokaliptikus irodalomban a szimbolikus nyelv használata bevett gyakorlat, és számos teológus érvel amellett, hogy a számok, például az „ezer”, itt is szimbolikus jelentéssel bírnak.
A 2. Péter 3:8 versében az ezer év szintén szimbolikus értelemben jelenik meg. Az, hogy Isten számára egy nap olyan, mint ezer év, és fordítva, nem szó szerinti időszámítást jelent, hanem Isten időtlen természetét hangsúlyozza. Ez nem egy matematikai átszámítás, hanem annak a kifejezése, hogy Isten időbeli valósága nem korlátozódik emberi időmértékekre.
Tehát a Bibliában a számok, beleértve az „ezer” kifejezést, gyakran szimbolikus értelemmel bírnak, nem pedig szó szerinti mennyiséget jelentenek. A Zsoltárok 50:10 és 90:4, valamint a Jelenések könyve mind szimbolikus elemeket tartalmaznak, amelyek mélyebb, spirituális igazságokat közvetítenek. A „χίλιοι” kifejezés a Jelenések könyvében és a Zsoltárok könyvében is szimbolikus jelentést hordozhat, amelyet a kontextus és az irodalmi műfaj alapján kell értelmezni. Az apokaliptikus irodalmi műfaj szimbolikus használata nem csorbítja a prófétai szöveg jelentőségét, hanem éppen hogy mélyebb, átfogóbb igazságokat közvetít.
Először is fontos tisztázni, hogy a Zsoltárok 50:10 szövegében valóban nem szerepel a görög "χίλιοι" szó, mivel a Zsoltárok eredetileg héber nyelven íródott, nem görögül. A görög nyelvű Szeptuaginta fordítás csak később készült, és az abban szereplő kifejezéseknek nincs közvetlen befolyása a héber eredetire."
Te tudsz a Septuaginta fordítástól régebbi héber írásról.
Tudtommal a legrégebbi fellelhető káldeus arámi zsidó Biblia legkorábbi kézirata a 9. században készült és Alepói-Kódex a megjelölése. Ez pedig közel ötszáz évvel későbbi,mint a Septuaginta, sőt
még a latin Vulgáta is korábbi ,mint az Alepoi - Kodex.
Mellesleg, ha nem vetted volna észre a Leningrádi-Kodex alapján sem az ezer szimbóluma található
a Zsoltárok 50:10-ben, hanem az ezer meghatározatlan többes száma.
Mi az igazság a Zsoltárok 50:10-ben hiányzó ezer kifejezéssel kapcsolatban.
A választ sejteni lehet a magyar-zsidó fordítás alapján.
Ott ugyanis nem konkrétan az ezer megfelelője olvasható, hanem az ezer többes számú alakja:
Zsoltárok 50:10. Mert enyém minden vadja az erdőnek, a barmok hegyek ezrein;
Itt tehát nem az ezres szám szimbolikus alakja fordul elő,hanem az ezres szám meghatározatlan többes száma. Nem Isten ezer hegyéről van szó, hanem a hegyek ezreiről.Ami azt jelenti hogy több,mint ezer hegyre utal,de számbeli meghatározás még akkor is,nem szimbolika.
Attól, hogy többezer hegyre utal a kijelentés, még nem lesz belőle az ezer szimbóluma,ahogyan azt tévesen előadod.
Zsoltárok 90:4: Az "ezer év" itt azt a gondolatot fejezi ki, hogy Isten számára az idő nem olyan, mint számunkra. Ez a vers is egyértelműen szimbolikus értelmű.
Itt sincs szimbolika. Egyszerűen az Úr napja ,annyi ,mint az ember számára 1000 év.
Ez az idő mértékének emberi mértékről isteni mértékre való átszámolása. Pontos matematikai
átszámolás. Nincs abban semmi szimbolika,ahogyan azt megpróbálod belemagyarázni.
Mózes az Isten napjának ezer földi esztendőben való meghatározását nem szimbólumként használta.
Ezt Péter is megerősítette:
2. Péter 3:8Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.
Péter ezen pontosítása az Úr napját illetően kizárja, hogy az ezer évre utaló kifejezés Mózes által a 90.Zsoltár 4-ben szimbolikus szám lenne. A Szentírásban számos helyen fordul elő az ezer,mint mennyiséget meghatározó pontos adat és nem szimbolikaként.
Jelenések könyve: A Jelenések apokaliptikus műfaja miatt a számok – köztük az ezer év – gyakran szimbolikus jelentést hordoznak. Ez nem jelenti azt, hogy a szimbólumok elvonnák a prófécia jelentőségét, hanem mélyebb igazságokat közvetítenek."
A jelenések könyve nem apokaliptikus műfaj, hanem első sorban prófétikus.
Erre a fontos tényre figyelmeztet az Isten,amikor megtiltja abból elvenni, vagy hozzátenni.
Jelenések 22:18Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, aki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;19És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeiből, az Isten annak részét eltörli az élet könyvéből, és a szent városból, és azokból, amik e könyvben megírattak.
Először is fontos tisztázni, hogy a Zsoltárok 50:10 szövegében valóban nem szerepel a görög "χίλιοι" szó, mivel a Zsoltárok eredetileg héber nyelven íródott, nem görögül. A görög nyelvű Szeptuaginta fordítás csak később készült, és az abban szereplő kifejezéseknek nincs közvetlen befolyása a héber eredetire. Ugyanakkor az, hogy a "χίλιοι" kifejezés nincs jelen a Zsoltárok 50:10-ben, nem befolyásolja az ezer szám szimbolikus használatát más bibliai részekben, mint például a Jelenések könyvében.
A Zsoltárok 50:10 nem azt mondja, hogy Istennek konkrétan ezer hegye van, hanem a "hegyek ezrein" kifejezés olyan nyelvi eszköz, amely a teljességre és kiterjedésre utal. Ugyanígy más bibliai szakaszokban is, mint például a 2 Péter 3:8, az ezer év nem szó szerinti értelmezésre utal, hanem az idő végtelenségére és teljességére.
2. Az ezres szám szimbolikus jelentése
Az érvelésedben azt állítod, hogy nincs bizonyíték arra, hogy az ezer szám szimbolikus lenne a Bibliában. Ugyanakkor számos olyan hely van a Szentírásban, ahol a számokat nem szó szerint kell érteni, hanem szimbolikus jelentést hordoznak:
Zsoltárok 50:10: Itt az "ezer" kifejezés a teljesség szimbóluma, nem pedig szó szerinti értelemben vett hegyek ezreire utal.
Zsoltárok 90:4: Az "ezer év" itt azt a gondolatot fejezi ki, hogy Isten számára az idő nem olyan, mint számunkra. Ez a vers is egyértelműen szimbolikus értelmű.
Jelenések könyve: A Jelenések apokaliptikus műfaja miatt a számok – köztük az ezer év – gyakran szimbolikus jelentést hordoznak. Ez nem jelenti azt, hogy a szimbólumok elvonnák a prófécia jelentőségét, hanem mélyebb igazságokat közvetítenek.
Az ezer év kifejezés a Jelenések 20-ban tehát nem feltétlenül egy szó szerinti időtartamot jelent, hanem inkább egy teljességre vagy hosszú időszakra utal, ami Krisztus uralkodásának teljességét szimbolizálja. Ez nem tagadása Isten szándékainak, hanem inkább annak megértése, hogy az apokaliptikus szövegek szimbolikus nyelvezetet használnak, amit a korabeli olvasók jobban megértettek volna.
3. Az amillenarizmus helyes értelmezése
Az állításod szerint az amillenarizmus tagadja Krisztus földi uralmának lehetőségét, és szembeszegül Isten kijelentéseivel. Ugyanakkor az amillenarista értelmezés nem tagadja Krisztus királyi uralkodását, hanem azt vallja, hogy Krisztus már most uralkodik a mennyben, és ez az uralom az Ő feltámadásával kezdődött, nem egy jövőbeli földi uralommal.
Az amillenarizmus azzal érvel, hogy a Jelenések 20-ban említett ezer év Krisztus jelenlegi, mennyei királyságának időszakára utal, amely az Ő feltámadása és visszatérése közötti időszakot jelképezi. Ez az időszak nem egy szó szerinti ezer év, hanem egy meghatározatlan hosszúságú időszak, amely Krisztus uralkodásának teljességét fejezi ki.
4. Az egyház történelmi értelmezése
Az amillenarizmus nem egy modern találmány vagy a Római Egyház önkényes kijelentése. Ez az értelmezés már az egyháztörténelem korai szakaszában megjelent, különösen Szent Ágoston idején, és a reformáció idején is számos teológus, köztük Kálvin és Luther, elfogadta. Az amillenarista értelmezés célja, hogy helyesen értelmezze a szimbólumokat és az apokaliptikus szövegeket, figyelembe véve a bibliai műfajokat és a történelmi kontextust.
5. Következtetés
Végül, a Jelenések könyve és más apokaliptikus szövegek szimbolikus értelmezése nem jelenti Isten kijelentéseinek elferdítését, hanem a szövegek mélyebb megértését, figyelembe véve a műfajt és a kontextust. A "χίλιοι" szó használata nem minden esetben szó szerinti, és az ezer szám a Bibliában gyakran a teljességet és az idő hosszát szimbolizálja, ahogy ezt számos bibliai hely is bizonyítja.
Az, hogy a „χίλια” szó görögül előfordul a Jelenések 20-ban, nem jelenti azt, hogy minden „ezer” kifejezés szó szerint értendő. A Zsoltárok 50:10-ben az „ezer” a teljesség szimbóluma."
Látom nem érted. Teológusaid félre vezettek.
A Zsoltárok 50:10 szövegében nincs jelen az a kifejezés,ami a Jelenések 20. fejezetében,és ami valóban ezret jelent.
Nincs sehol szimbolikus ezer kifejezés az Szentírásban.
Egyszerűen arról van szó, hogy Ágoston képtelen volt elhinni,amit Isten kijelentett, hogy miután
a Bárány ellenségeit,mind legyőzi Isten véget vet a politikai hatalmaknak és az egész Föld Királya
Krisztus lesz ezer éven keresztül. Isten ezen ígéretének a tagadása az Isten szándékával való nyílt szembeszegülés. A Római Egyház elvitatja Izrael Istenének azt a jogát, hogy a Föld Kiráylságát annak adja,akinek akarja, és annyi időre,amennyire akarja.
MIután a római pápák felvették a Pontifex Maximus címet tulajdonképen antikrisztusoká tették magukat.
Az apostolok hitvallása szerint egyetlen főpapja van az Isten szentjei Ekklésziájának, az pedig az Úr Jézus,aki az égben van.
Ennek ellenére a Római Egyház pápája előszür I.Damáz személyében,majd az összes őt követő pápái,mindannyian főpapoknak nevezették magukat. Ez ellentmond az apostolok hitvallásának, miszerint az Isten szentjei Ekklésziájának egyetlen főpapja van,akiz az Istene fáltámasztott a halálból,
és azóta is betölti a főpapi megbizatását. Amikor a Római Pápák pofátlanul azt állítják, hogy ők is az Isten Egyházának a főpapjai,akkor nem arra az istenre értik,aki az Úr Jézust tette az Ekklésziája főpapjává.
Ezek után nem meglepő, hogy megpróbálják elvitatni Isten főpapjától az Úr Jézustól, nemcsak
a főpapi címet, de azt is, hogy ő legyen majd a Királya Isten ezer éves királyságának a Földön.
A jelenések könyvének 20. fejezetében kinyilatkoztatott próféciái közül minden egyes próféciát igaztalannak nyilvánítottak. Azt állítják a Római Egyház teológusai,hogy az ezer éves Királyság
már rég elkezdődött. Isten azonban azt nyilatkozta, hogy csak azután fog elkezdődni,miután
Isten legyőzi a Bárány ellenségeit,akik a Fenevaddal az élen harcolni mennek majd a Bárány,arra a helyre,amelyet zsidóul Armageddonnak neveznek. Isten kinyilatkoztatta, hogy a Királyság papjai
és királyai,akik Khrisztosszal együtt fognak uralkodni, méghozzá pontosan ezer évig,azokból lesznek,akiknek a Fenevad a fejüket vette,és akiket Isten feltámaszt az első feltámadás alkalmával.
Ezt azzal a mondva csinált kifogásra való hivatkozással letagadni, miszerint az 50:zsoltár 10. versében az ezer szimbolikus szám,miközben az 50.zsoltár 10. versében benne sincs az ezernek megfelelő kifejezés selejtes módja az Isten igazságai tagadásának.
A Jelenések Könyve 20. fejezetében az ezernek megfelelő χίλιοι(khilioli) kifejezés.
De még ha benne is lenne, és valóban szimbolikus jelentéssel bírna azon a helyen, az nem
jelenti azt, hogy az összes többi helyen is,ahol előfordul szimbolikus jelentéssel bír.
DE benne sincs az eredeti szövegben a χίλιοι(khilioli) az 50:10-ben.
Ennek ellenére tekered a hazugság verklit, és továbbra is azt állítod, hogy " A Zsoltárok 50:10-ben az „ezer” a teljesség szimbóluma. Bár a Zsoltárok héber nyelven íródott, nem pedig görögül, az értelmezés ugyanaz marad: az ezer szám a teljességet jelképezi."
Ha a káldeus arámi szövegben benne lett volna az ezer kifejezés,akkor a zsidó fordítók,azt görögre a ugyanarra χίλιοι(khilioli) kifejezésre fordították volna,amint azt tették még 80 helyen. Mint például a 90. zsoltár 4-ben:
Zsoltárok 90:4Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.
Érdekes ,hogy Jeromos fordításában sincs az ezer benne az 50. Zsoltár 10. versében.
Zsoltárok 50:10.auditui meo dabis gaudium et laetitiam exultabunt ossa humiliata
Ellenben a 90. zsoltár 4. versében már ott van Jeromos fordításában is az ezer.
89.Zsoltár 4:4.quoniam mille anni ante oculos tuos tamquam dies hesterna quae praeteriit et custodia in nocte
Mi az igazság a Zsoltárok 50:10-ben hiányzó ezer kifejezéssel kapcsolatban.
A választ sejteni lehet a magyar-zsidó fordítás alapján.
Ott ugyanis nem konkrétan az ezer megfelelője olvasható, hanem az ezer többes számú alakja:
Zsoltárok 50:10. Mert enyém minden vadja az erdőnek, a barmok hegyek ezrein;
Itt tehát nem az ezres szám szimbolikus alakja fordul elő,hanem az ezres szám meghatározatlan többes száma. Nem Isten ezer hegyéről van szó, hanem a hegyek ezreiről.Ami azt jelenti hogy több,mint ezer hegyre utal,de számbeli meghatározás még akkor is,nem szimbolika.
Ellenben a Jelenések 20. fejezetében pontosan ezer évről van szó,amelynek van kezdete és vége. Ezen pedig az 50. zsoltárban előforduló ezrein kifejezésre hivatkozva
nem lehet változtatni. De nem ám tiszteletlen teológusai a Római Egyháznak.
Ugyanis a görög χίλιοι(khilioli) kifejezésnek ,ami pontosan ezret jelent, megvan az arámi szövegben is a megfelelője, mégpedig az אֶלֶף'eleph (eh'-lef) kifejezés.