Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20885

A motorcsere előfordulhat,mert áll az udvarban egy hátulról teljesen karamolos 1989-es kombi motor és gyújtás nélkül. 

A motorcserét viszont lepapírozva végezték,mert a forgalmiban lévő motorszám egyezik az autóéval.

Előzmény: norbee601 (20884)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.26 0 0 20884

Akkor 23 lóerős, 18-as gyertyamenetes motornak kéne benne lennie:)

 

Ha 26 lóerős, 14-es gyertyamenetes volt, akkor kompletten motort cseréltek mindenestül (erre tippelek)

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20883)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20883

Tehát ha jól értem akkor a kapcsolási rajz "A"-pontja egy 12v-os akkumulátor.

A motort átforgattuk,karbantartottuk.Szép kompresszió is van mind a kettő hengerben.

Ha a motor elindult akkor nekilátunk a felújításnak.

Maga az autó 1969-es krómkilincses,csak az előző tulaj kicserélte a 6v-os gyújtást erre a tirisztoros 12v-osra.

Köszönöm a segítségét!!!

Innentől dokumentálom a trabi sorsát.

Előzmény: norbee601 (20882)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20882

Természetesen az akksi (a generátor csak az akksit tölti, alapból minden az akksiról működik az autón.

 

Ha ilyen rohadt sokat állt akkor indítás előtt mindenképp forgassátok át a motort kézzel, némi 2t olajat betöltve.

Előzmény: Csepregi Attila Gergely (20881)
Csepregi Attila Gergely Creative Commons License 2016.01.25 0 0 20881

Sziasztok!

Új vagyok itt.A haveromnak van egy 601-es trabantja.El szeretnénk indítani 20év állás után,de a gyújtásában az összes vezeték szét van szabdalva.Szeretnék kérni egy egyszerű kapcsolási rajzot hozzá(12v) Én erre gondoltam:

 

              

Az lenne a kérdésem,hogy az "A"-val jelölt ponton az a generátor vagy az akksi?

Az önindítót és a behúzómágnest külön hajtjuk egy akksiról.

ugur Creative Commons License 2016.01.15 0 0 20880

Remekül megy a félretájékoztatás.Eddig "szakmaibbnak" hittem őket.

Előzmény: norbee601 (20879)
norbee601 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 20879
http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/2016/01/14/forgalombol_kivontak_eladhatom-e/

De jó hogy a Totalcar is a hülyeséget terjeszti.... (katalizátor )
heggla Creative Commons License 2016.01.08 0 0 20878

Az enyém 4év alatt készült el.Itthon már szinte semmit nem kapsz hozzá.Néha felbukkan ez az,de mindenki meggazdagodni akar,horror áron árulnak alkatrészeket.Trabantwelt.de oldalon van minden,de csak egy példa a sokból:Az összes kéder,tömitö gumi,plusz emblémák kilincsek alátét gumija,szélvédökéderek egyben kb 250euró.Enélkül pedig ugye nem lehet szépet csinálni.Az eredeti kiszárad kireped,50éves ugye.Aki ilyet akar az kb ötszáz db ezrest tegyen félre a felújításra.Akkor ennyi,ha a kocsi már megvan.(vételár???kitudja mennyi...)Persze ha szépet akar.Le lehet fújni a garázsban is trináttal... :)

HG. Creative Commons License 2015.12.20 0 0 20877

Álomgyönyörű...

Nem mernék kimenni vele forgalomba, úgy félteném..., de többen megbámulnának vele, mint egy sport merciben, bmw-ben, stb., az biztos :)

Van egy kb hasonló a hahu-n 1,5 milkóért...

Előzmény: Törölt nick (20875)
Steew97 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20876

Attól féltem hogy muszáj a katalizátor, mivel az sok cikk ezt írja, de így jövőre lehet belevágok egy ilyen projektbe.

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20875
ugur Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20874

Üdv!A napokban vizsgázott a Trabim.Tiszta kipufogóval,normális olajjal,beállított karburátorral és gyújtással simán teljesítette az előírt 2000ppm-et.Ha jól tudom az a határérték,amit utólag kitaláltak a zsenik.Szerintem teljesíthető ha odafigyelünk.Katalizátor nem kell,határértéket kell tudni tartani.Rossz olajjal,túl olajos keverékkel,eltömődött kipufogóval nem sikerül.

Előzmény: Steew97 (20873)
Steew97 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 20873

Helló!

 

Szeretnék érdeklődni, hogy mi a helyzet a Trabantok forgalomban tartásával, itt pontosan a környezetvédelmi vizsgára gondolok? Mennyire és hogyan tartható be az adott szénhidrogén érték?

Katalizátort hol lehet beépíttetni és nagyságrendileg mekkora összeggel jár ez?

MBman Creative Commons License 2015.12.12 0 0 20872

A 72,25-öst, vagy a 72,5-öst be tudod állítani alapméretre. De még szerintem a nagyobbat is. Ha nem kapsz 72-est, akkor ezek közül tudsz választani.

Előzmény: sudani9 (20871)
sudani9 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 20871

sziasztok valakinek  lenne alapméretes gyűrűje sehol nem tudok venni se rendelni

MBman Creative Commons License 2015.12.06 0 0 20870

Felújítás előtt az alapjárat egy másik ugyanilyen karbival, az alapjárati állító csavart teljesen kitekerve is épphogy elpöfögött, fulladozott. A felújított karbival teljesen becsavart állapotból alig pár fordulatot kellett kitekerni rajta, és stabil az alapjárat. Hidegindítás után kevéssel, a szivatót visszavéve is már elmegy alapjáraton, viszont gázadásra még fulladozik picit.

Van egy pont, ahol ha kicsit tekerek ki rajta még, akkor egész nagyot változik, növekszik az alapjárat, itt ez körül kellett játszani vele, hogy jó legyen. Ha tekerem tovább ki a csavart, akkor egészen magas fordulatig meg lehet növelni az alapjáratot.

Ami még feltűnt, hogy gázelvétel után most gyorsabban elejti a fordulatot, egész gyorsan visszaáll az alapjárat, gondolom ez a jó tömítettség eredménye. A még fordulaton forgó motor nem tud szívni a tömítetlenség miatt benzint, hanem egyből átáll az alapjárati üzemanyag ellátó rendszerre.

A felújítás költsége: ~300 Ft-os szimmering, 2 db ~30 Ft-os O gyűrű, és ~350 Ft-os tömítéskészlet. MEg egy pár óra munka :)

 

Előzmény: pézsé69 (20869)
pézsé69 Creative Commons License 2015.12.05 0 0 20869

 Szia! Örülök, hogy jól sikerült a karbi felújítás. Ez a  BVF 28H 1-1 már jóval össszetettebb készülék a korábbi Trabi karbiknál, érzékenyebb a pontos beállításra. Nekem most rendre 6,7 liter vegyes fogyi jön ki vele, vegyes használatban, 90-nél nem gyorsabban hajtva. Viszont most végre sikerült atomstabil alapjáratot elérnem. A talp felfekvő felületének tökéletesen síknak kell lenni. A motorblokkhoz egy műanyag hőszigetelő közbetét két oldalon papír tömítés kombóval csatlakozik, ezért könnyen vetemedik felszereléskor.

Előzmény: MBman (20868)
MBman Creative Commons License 2015.12.05 0 0 20868

Elkészült a karburátor felújítás, ha hiszizek, ha nem csodákra képes. Síkba lett köszörülve (üveg lapon) a fedél síkja, illetve a karima is síkja is. Kicseréltem a pillangószelep tengely belső szimmeringet, és kívül a gázkar felőli oldalon ment egy 6x1-es viton O gyűrű a tengelyre, hogy itt se szívjon falsot. Az alapjárati keverékállító csavarra pedig egy 7,5x2-es viton O gyűrű ment. Ezen kívül a felújító tömítéskészlet segítségével minden tömítést kicseréltem, az összes csavart, fúvókát kiszereltem, kitisztítottam. A járatokat kifújattam. A korábban belinkelt beállítási leírás alapján a karbot beállítottam.

 

Egyvalami ütött szeget a fejembe, van még pár bontott karburátor házam, ezeknek a karimája mind el van deformálva. Tolómérőt ráfektetve középen a szívóüregnél van kb 0,5 mm hézag:

Normális ez, vagy ezek mind el vannak deformálódva. A felújított karbin ezt a felületet lesíkoltam.

Lehet nem kellett volna?

MBman Creative Commons License 2015.12.01 0 0 20867

Rendeltem hozzá viton anyagminőségű O-gyűrűt, ami benzinálló. 6x1-essel, meg 6x1,5össel próbálkozom, szerintem előbbi lesz jó. Az alapjárat állító csavaron lévő O gyűrű is felkeményedett már, oda meg 7,5x2-est, szintén ugyanilyen minőségben. A tengelyt egyébként simán le lehet gyártatni vastagabb átmérőben, nem nagy dolog. De erre most nekem nincs szükség, mert nincs kikopva a furat. Az O gyűrű szépen le fogja tömíteni.

Viszont a motorra csatlakozó karima, illetve az a felület, ahova a fedél rámegy, borzalmasan el volt deformálódva a házon. Nem is értem hogy tudott ennyire. De már vissza van egyengetve, és egyengetés után síkba is "köszörültem" üveglapra feszített vászonnal.

 

Előzmény: pézsé69 (20866)
pézsé69 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 20866

 Azon az oldalon néztem én is a túlméretes tengelyt. De mintha azt írták volna, utolsó darab. Egyébként meglepően sok apró bizb@sz kapható ott. Néztem a képet is a folytószelep tengelyről, azon is ott van az a bizonyos horony. Amikor enyémet szétszedtem, nekem nem tűnt fel, hogy ott lenne tömítés. De rég volt már, lehet rossszul emléxem. A ház felfúrásával nagyon óvatosan, mert jellemzően a furat nem központosan kopik ki. 

Előzmény: MBman (20864)
PoPi13 Creative Commons License 2015.12.01 0 0 20865

el szeretném kérni a gépészmérnök hallgató elérhetőségét. (e-mail) Én is gépészmérnök vagyok (sajna csak végzettségileg, már soksok év óta mást dolgozok (tam). Konzultálnék vele a Trabant átalakításról.

Előzmény: norbee601 (20860)
MBman Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20864

Nem állítom, hogy gyári, lehet, hogy utólagos megoldás :) De minden esetre ötletes, végülis jobban tömít, és talán megkíméli a házat a kopástól, valamennyire, hisz elválasztja a fémet a fémtől.

Érdekességképpen, az említett weboldalon van túlméretes tengely is. Szóval ha kikopott, akkor is van megoldás, fel kell fúrni nagyobbra, és mehet bele a túlméretes tengely.

Előzmény: pézsé69 (20863)
pézsé69 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20863

 Meggyőztél. Konkrét ötletem nincs, csapágy-szimering boltokban, barkácsgép alkatrészes- javítóknál, vagy a korábban említett cégnél van javítókészlet.

Előzmény: MBman (20862)
MBman Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20862

A tengelyen van egy "O" gyűrű horony, illetve amikor kihúztam a karburátor házból, egy cafatokban lógó fekete O gyűrű maradvány volt rajta.

Ha megnézed a képet, akkor látható a horony a gázkarhoz közel.

 

Előzmény: pézsé69 (20861)
pézsé69 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20861

 Nem tudok róla, hogy a másik oldalon lenne tömítés gyárilag. Emlékeim szerint ott csak a passzentosan illesztett folytószeleptengely tömít. Itt szokott kikopni a ház furata, ott valóban tud falsot szívni. 

Előzmény: MBman (20856)
norbee601 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20860

Engem érdekelne egy Trabant pick-up, nem bj, ha házilag let átalakítva

 

Hát, mivel gyáriból összesen kettő darab készült.... :D :D :D :D :D

 

Elektromost egyet ismerek egy gépészmérnök hallgató haverom alakította át (ez volt a diplomamunkája is egyben) , de egyrészt nem akarja eladni, másrészt belement majdnem egy új kisautó ára....

Előzmény: PoPi13 (20859)
PoPi13 Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20859

Engem érdekelne egy Trabant pick-up, nem bj, ha házilag let átalakítva. Szólj légyszi, ha tudsz egyet. Érdekelne továbbá elektromosított Trabant is.

Előzmény: norbee601 (20814)
MBman Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20858

Házi készítésű gépbe szerelve, a 2T trabanthoz képest minden négyütemű, vízhűtéses, ráadásul diesel motor bonyolult :)

Persze meg lehet oldani, csak kétszer annyi hülyeséget kell előkészíteni, beszerelni.

Előzmény: hétdiplomás hétnyelvű (20857)
hétdiplomás hétnyelvű Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20857

Az egyáltalán nem egy bonyolult motor. 

 

 

Előzmény: MBman (20855)
MBman Creative Commons License 2015.11.30 0 0 20856

Köszi szépen. A másik oldalon, a gázkar felől is van egy tömítés, ami a fals levegő beszívását akadályozza meg. Arra nincs javaslatod véleltlenül? Mezei O gyűrű szerintem nem jó, mert megeszi a benzin.

Előzmény: pézsé69 (20853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!