Új vagyok itt.A haveromnak van egy 601-es trabantja.El szeretnénk indítani 20év állás után,de a gyújtásában az összes vezeték szét van szabdalva.Szeretnék kérni egy egyszerű kapcsolási rajzot hozzá(12v) Én erre gondoltam:
Az lenne a kérdésem,hogy az "A"-val jelölt ponton az a generátor vagy az akksi?
Az önindítót és a behúzómágnest külön hajtjuk egy akksiról.
Az enyém 4év alatt készült el.Itthon már szinte semmit nem kapsz hozzá.Néha felbukkan ez az,de mindenki meggazdagodni akar,horror áron árulnak alkatrészeket.Trabantwelt.de oldalon van minden,de csak egy példa a sokból:Az összes kéder,tömitö gumi,plusz emblémák kilincsek alátét gumija,szélvédökéderek egyben kb 250euró.Enélkül pedig ugye nem lehet szépet csinálni.Az eredeti kiszárad kireped,50éves ugye.Aki ilyet akar az kb ötszáz db ezrest tegyen félre a felújításra.Akkor ennyi,ha a kocsi már megvan.(vételár???kitudja mennyi...)Persze ha szépet akar.Le lehet fújni a garázsban is trináttal... :)
Üdv!A napokban vizsgázott a Trabim.Tiszta kipufogóval,normális olajjal,beállított karburátorral és gyújtással simán teljesítette az előírt 2000ppm-et.Ha jól tudom az a határérték,amit utólag kitaláltak a zsenik.Szerintem teljesíthető ha odafigyelünk.Katalizátor nem kell,határértéket kell tudni tartani.Rossz olajjal,túl olajos keverékkel,eltömődött kipufogóval nem sikerül.
Szeretnék érdeklődni, hogy mi a helyzet a Trabantok forgalomban tartásával, itt pontosan a környezetvédelmi vizsgára gondolok? Mennyire és hogyan tartható be az adott szénhidrogén érték?
Katalizátort hol lehet beépíttetni és nagyságrendileg mekkora összeggel jár ez?
Felújítás előtt az alapjárat egy másik ugyanilyen karbival, az alapjárati állító csavart teljesen kitekerve is épphogy elpöfögött, fulladozott. A felújított karbival teljesen becsavart állapotból alig pár fordulatot kellett kitekerni rajta, és stabil az alapjárat. Hidegindítás után kevéssel, a szivatót visszavéve is már elmegy alapjáraton, viszont gázadásra még fulladozik picit.
Van egy pont, ahol ha kicsit tekerek ki rajta még, akkor egész nagyot változik, növekszik az alapjárat, itt ez körül kellett játszani vele, hogy jó legyen. Ha tekerem tovább ki a csavart, akkor egészen magas fordulatig meg lehet növelni az alapjáratot.
Ami még feltűnt, hogy gázelvétel után most gyorsabban elejti a fordulatot, egész gyorsan visszaáll az alapjárat, gondolom ez a jó tömítettség eredménye. A még fordulaton forgó motor nem tud szívni a tömítetlenség miatt benzint, hanem egyből átáll az alapjárati üzemanyag ellátó rendszerre.
A felújítás költsége: ~300 Ft-os szimmering, 2 db ~30 Ft-os O gyűrű, és ~350 Ft-os tömítéskészlet. MEg egy pár óra munka :)
Szia! Örülök, hogy jól sikerült a karbi felújítás. Ez a BVF 28H 1-1 már jóval össszetettebb készülék a korábbi Trabi karbiknál, érzékenyebb a pontos beállításra. Nekem most rendre 6,7 liter vegyes fogyi jön ki vele, vegyes használatban, 90-nél nem gyorsabban hajtva. Viszont most végre sikerült atomstabil alapjáratot elérnem. A talp felfekvő felületének tökéletesen síknak kell lenni. A motorblokkhoz egy műanyag hőszigetelő közbetét két oldalon papír tömítés kombóval csatlakozik, ezért könnyen vetemedik felszereléskor.
Elkészült a karburátor felújítás, ha hiszizek, ha nem csodákra képes. Síkba lett köszörülve (üveg lapon) a fedél síkja, illetve a karima is síkja is. Kicseréltem a pillangószelep tengely belső szimmeringet, és kívül a gázkar felőli oldalon ment egy 6x1-es viton O gyűrű a tengelyre, hogy itt se szívjon falsot. Az alapjárati keverékállító csavarra pedig egy 7,5x2-es viton O gyűrű ment. Ezen kívül a felújító tömítéskészlet segítségével minden tömítést kicseréltem, az összes csavart, fúvókát kiszereltem, kitisztítottam. A járatokat kifújattam. A korábban belinkelt beállítási leírás alapján a karbot beállítottam.
Egyvalami ütött szeget a fejembe, van még pár bontott karburátor házam, ezeknek a karimája mind el van deformálva. Tolómérőt ráfektetve középen a szívóüregnél van kb 0,5 mm hézag:
Normális ez, vagy ezek mind el vannak deformálódva. A felújított karbin ezt a felületet lesíkoltam.
Rendeltem hozzá viton anyagminőségű O-gyűrűt, ami benzinálló. 6x1-essel, meg 6x1,5össel próbálkozom, szerintem előbbi lesz jó. Az alapjárat állító csavaron lévő O gyűrű is felkeményedett már, oda meg 7,5x2-est, szintén ugyanilyen minőségben. A tengelyt egyébként simán le lehet gyártatni vastagabb átmérőben, nem nagy dolog. De erre most nekem nincs szükség, mert nincs kikopva a furat. Az O gyűrű szépen le fogja tömíteni.
Viszont a motorra csatlakozó karima, illetve az a felület, ahova a fedél rámegy, borzalmasan el volt deformálódva a házon. Nem is értem hogy tudott ennyire. De már vissza van egyengetve, és egyengetés után síkba is "köszörültem" üveglapra feszített vászonnal.
Azon az oldalon néztem én is a túlméretes tengelyt. De mintha azt írták volna, utolsó darab. Egyébként meglepően sok apró bizb@sz kapható ott. Néztem a képet is a folytószelep tengelyről, azon is ott van az a bizonyos horony. Amikor enyémet szétszedtem, nekem nem tűnt fel, hogy ott lenne tömítés. De rég volt már, lehet rossszul emléxem. A ház felfúrásával nagyon óvatosan, mert jellemzően a furat nem központosan kopik ki.
el szeretném kérni a gépészmérnök hallgató elérhetőségét. (e-mail) Én is gépészmérnök vagyok (sajna csak végzettségileg, már soksok év óta mást dolgozok (tam). Konzultálnék vele a Trabant átalakításról.
Nem állítom, hogy gyári, lehet, hogy utólagos megoldás :) De minden esetre ötletes, végülis jobban tömít, és talán megkíméli a házat a kopástól, valamennyire, hisz elválasztja a fémet a fémtől.
Érdekességképpen, az említett weboldalon van túlméretes tengely is. Szóval ha kikopott, akkor is van megoldás, fel kell fúrni nagyobbra, és mehet bele a túlméretes tengely.
Nem tudok róla, hogy a másik oldalon lenne tömítés gyárilag. Emlékeim szerint ott csak a passzentosan illesztett folytószeleptengely tömít. Itt szokott kikopni a ház furata, ott valóban tud falsot szívni.
Engem érdekelne egy Trabant pick-up, nem bj, ha házilag let átalakítva
Hát, mivel gyáriból összesen kettő darab készült.... :D :D :D :D :D
Elektromost egyet ismerek egy gépészmérnök hallgató haverom alakította át (ez volt a diplomamunkája is egyben) , de egyrészt nem akarja eladni, másrészt belement majdnem egy új kisautó ára....
Köszi szépen. A másik oldalon, a gázkar felől is van egy tömítés, ami a fals levegő beszívását akadályozza meg. Arra nincs javaslatod véleltlenül? Mezei O gyűrű szerintem nem jó, mert megeszi a benzin.