E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
Hol voltak a nők és mi volt a szerepük ebben a társadalmi struktúrában? A nők társadalmi státuszát, jogállását szintén a mózesi törvények determinálták. A férj tulajdona volt a ház, az asszony és a rabszolga. A feleség és a rabszolganő között az volt a különbség, hogy csak a rabszolganőt adhatta el a férj, a feleségét nem. Az asszony nem kezdeményezhetett válást soha, és örökölni sem örökölhetett férje után. Leánygyermek is csak abban az esetben kaphatta meg apja után a jussát, ha nem volt a családban fiúgyermek. A leányok fogadalma apjuk, míg az asszonyok fogadalma csak a férjük egyetértésével érvényesülhetett. A férfiak mindezek ellenére tisztelték, egyenrangúként kezelték a jogilag alárendelt asszonyaikat. Az utódnemzés volt a nő első számú kötelezettsége. A sok gyermek növelte az anya presztízsét a férj szemében és a társadalomban. A meddőséget Isten büntetésének tekintették, és szégyen terhelte. A gyermektelen özvegyasszonyt kötelezte a levirátus házasság intézménye. A gyermektelen özvegyeket a törvény védte. A szexuális tabuk megsértése szigorú következményekkel járt a mózesi törvények értelmében. Zömében különféle halálnemekkel végződtek, mint a megkövezés vagy megégetés. Enyhébb esetben hitük szerint gyermektelenséggel bűnhődtek. Az ókorban királyi privilégium volt a hárem. Salamon királynak hétszáz felesége és háromszáz ágyasa volt.
Csakugyan az volt Isten szándéka, hogy a férfiak megvetően és durván bánjanak a nőkkel?
Nézzük meg, mit mond erről a Biblia.
A bűnbeesés.Isten „az őskígyót” átkozta meg, „akit Ördögnek . . neveznek”
14 Az Úristen így szólt a kígyóhoz: „Mivel ezt tetted, átkozott leszel minden állat és a mező minden vadja között. Hasadon csúszol, és a föld porát eszed életed minden napján.15 Ellenkezést vetek közéd és az asszony közé, a te ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te meg a sarkát veszed célba.” 1Mózes 3:14, 15, )
Amikor azt mondta, hogy Ádám „uralkodni fog” Éván, nem a beleegyezését adta ahhoz, hogy a férfi hatalmaskodjon a feleségén (
A világ teremtése.27 Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket. 28 Isten megáldotta őket, Isten szólt hozzájuk: „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a földet és vonjátok uralmatok alá. Uralkodjatok a tenger halai, az ég madarai és minden állat fölött, amely a földön mozog.”29 Azután ezt mondta Isten: „Nézzétek, nektek adok minden növényt az egész földön, amely magot terem és minden fát, amely magot rejtő gyümölcsöt érlel, hogy táplálékotok legyen.(1Mózes 1: 27-29,v ).
A DERÉK ASSZONY DICSÉRETE 10 Derék asszonyt ki talál? Értéke a gyöngyét messze meghaladja. 11 Férje (egész) szívével ráhagyatkozik, és nem jár rosszul vele.(Példab: 31:10-11,
4 Ebben az időben Lappidot felesége, Debora prófétaasszony bíráskodott Izraelben.5 Ráma és Bétel között, Efraim hegyén ült törvényt, a Debora-pálmafa alatt, és Izrael fiai hozzá mentek peres ügyeikkel. 6 Elküldött, és magához hívatta a naftalibeli Kedesből Abinoám fiát, Bárákot, és így szólt hozzá: „Ezt parancsolja az Úr, Izrael Istene: Menj fel a Tábor hegyére, és vigyél magaddal tízezer embert Naftali és Zebulun fiai közül..(Bírák 4:4–6,;)
2Akkor Ezdrás a férfiak, a nők és mindazok gyülekezete elé tárta a törvénykönyvet, akik meg tudták érteni. A hetedik hónap első napja volt…8 Ezdrás felolvasott az Isten törvénykönyvéből, lefordította, és megmagyarázta az értelmét, úgy, hogy meg is értették, amit felolvasott.( Nehémiás : 8 ::2, 8 v) Óvás a gonosz cimboráktól . 8 Hallgass, fiam, atyád intelmére, s ne vedd semmibe anyád tanítását! (Példab: 1: 8,v)
Van olyan hívői csoport, aki szerint 1 az az egy neve van:
"Istennek csak egy személyes neve van. A héber írásmódja יהוה, melyet magyarul általában úgy adnak vissza, hogy Jehova. a Isten az egyik prófétáján, Ézsaiáson keresztül ezt mondta: „Én vagyok Jehova. Ez a nevem” (Ézsaiás 42:8). Ez a név körülbelül 7000-szer fordul elő az ókori bibliai kéziratokban, sokkal többször, mint bármely más, Istenre utaló kifejezés, vagy mint bárki másnak a neve. "
"Istennek a héber Bibliában sok elnevezése született, de csak egy olyan volt, amelyet idővel kimondani sem mertek. Isten „szent nevét” (Zsolt 103:1) négy betűvel írták le [יהוה JHVH], de a magánhangzókat akkor még nem jelölték, így pusztán a bibliai szövegből eleve nem lehet a kiejtést rekonstruálni. A Név „hiábavaló” kimondásának tilalma (harmadik parancsolat), papságra korlátozott használata (engesztelésnap, ároni áldás), a jeruzsálemi Szentély 1. századi lerombolása és a kultusz megszűnése miatt a Név kiejtése végleg feledésbe merült. A fogság után a Nevet az Adónáj („Úr”) címmel helyettesítették.
"Istennek több neve van a Bibliában. A Midrás (Vájikrá rábá, Smot 3:6.) szerint Istennek nincs „valódi neve”, hanem mindig úgy nevezzük, ahogy éppen megnyilvánul. Másként „szólítjuk”, ha szerető Istenként nyilvánul meg (JHVH), mint pl. ha a büntető Istenként (Elohim).
A legszentebb neve a jól ismert négybetűs név, amit a jud-hé-váv-hé (יהוה – JHVH) betűkkel jelölünk. Az a háláchá (Talmud, Pszáchim 50a.), amire magában a Tórában (2Mózes 3:15.) is van utalás, hogy ezt a nevet másként olvassuk, mint ahogy le van írva, és helyette az álef-dáled-nun-jud (אדני – Ádonáj) formát használjuk.
Valójában Isten négybetűs nevéről, amit a lubavicsi hászidok sém hávejeként említenek, nem tudjuk, hogy kell kiejteni. Az ismert kiejtés, amely egy keresztény vallási csoport nevében is felmerül, csak találgatás, az Ádonáj név kiejtése alapján (lásd Jáákov Kamenetsky: Emet löJáákov, Orách chájim 5. fejezet végén).
A Talmud (Jomá 66a.) azt mondja, hogy Isten nevét Jom kipur napján a jeruzsálemi szentélyben ejtette ki a főpap: ilyenkor mindenki leborult a földre. Ugyanakkor azt is mondja a Talmud (Kidusin 71a.), hogy ezzel egyidőben a többi kohén énekelt, hogy ne lehessen érteni a pontos kiejtést."
A Talmud és a Biblia az két különböző könyv. Ez a topik a Bibliáról szól, és nem a Talmudról. Nem tudom, hogy miért nem érted meg, hogy ennek a topiknak mi a témája. Javaslom, hogy olvasd el:
A jézusi időkben élő nők társadalmi megítélése drámaian megváltozott ókori társaikhoz képest. Jézus korára a nők társadalmi szerepe rendkívül rossz irányt vett. Elméletben a nőket nagyra becsülték az első századi zsidó társadalomban, ám a gyakorlatban ez nem mindig volt így. A cenua koncepciója, ami a nők szerepét a magánélet keretei közé szorítja, a Zsoltárok 45:13-on alapul: „Csupa dísz a királylány odabent [...].” Míg a férfi elsődleges társadalmi felelősségét tehát nyilvánosnak tekintették, addig a nő élete majdnem teljesen a család magánszférájára korlátozódott.
A nők nem tanúskodhattak a bíróságon. Ezzel gyakorlatilag egy kategóriába sorolták őket a pogányokkal, a kiskorúakkal, a süketnémákkal, s olyan „nemkívánatos” személyekkel, mint a hazárdjátékosok, az elmebetegek, az uzsorások, és a galambreptetők, akiktől szintén megtagadták e kiváltságot.
Az Újszövetségben megemlített asszonyok valószínűleg írástudatlanok voltak, mivel a rabbik nem tekintették kötelező érvényűnek a nők számára az olvasás ismeretét a Szentírás tanulmányozása céljából. Az 5 Mózes 4:9 alapján, „ismertesd meg azokat fiaiddal [...],” a rabbik kijelentették, hogy az asszonyok mentesek az alól a parancsolat alól, mely előírja a Tóra megtanulását. Sőt, a Talmud azt mondja, hogy „bolondság a leányodnak a Tórát tanítani” (Sotah 20a).
Az egyik talmudi szakasz talán legjobban összegzi az első századi nők helyzetét: „[Ők] be vannak fedve, mint egy gyászoló [utalás az arcuk és a hajuk befedettségére], elkülönítettek az emberektől, s be vannak börtönözve” (Eruvin 100b).
Mi idézte elő ezt a folyamatot, amely során a nők szerepe drámaian megváltozott a héber Írások történelmi korszakaihoz mérve – ahol megbecsült társadalmi szerepükhöz képest az újszövetségi időkre szinte teljesen kirekesztette őket a társadalom? A nők lealacsonyítása nagy valószínűséggel a görög gondolkodásmódból származik. A nők státuszát illetően bámulatos a hasonlóság a hellén és a talmudi szemlélet között. Pogány szomszédaik befolyása révén a rabbik fokozatosan lealacsonyították az asszonyokat első századi kirekesztettségük szintjére. Ahogy a fenti bekezdések bizonyítják, e nemi alapú normák nem a Tanakhon vagy a zsidó kultúrán alapultak, hanem a görög és a római családi normákon, amelyek elterjedtek voltak birodalmaik minden szegletében.
A hegyi beszéd. 1A tömeg láttára fölment a hegyre és leült. Tanítványai köréje gyűltek, 2 ő pedig szólásra nyitotta ajkát. Így tanította őket: A nyolc boldogság.3„Boldogok a lélekben szegények, mert övék a mennyek országa. 4Boldogok, akik szomorúak, mert majd megvigasztalják őket. 5Boldogok a szelídek, mert övék lesz a föld. 6Boldogok, akik éhezik és szomjazzák az igazságot, mert majd eltelnek vele. 7Boldogok az irgalmasok, mert majd nekik is irgalmaznak. 8Boldogok a tiszta szívűek, mert meglátják az Istent. 9Boldogok a békességben élők, mert Isten fiainak hívják majd őket. 10Boldogok, akik üldözést szenvednek az igazságért, mert övék a mennyek országa. 11Boldogok vagytok, ha miattam gyaláznak és üldöznek benneteket, és hazudozva minden rosszat rátok fognak énmiattam. 12 Örüljetek és ujjongjatok, mert nagy lesz a mennyben a jutalmatok! Így üldözték előttetek a prófétákat is. Az apostolok feladata.13 Ti vagytok a föld sója. Ha a só ízét veszti, ugyan mivel sózzák meg? Nem való egyébre, mint hogy kidobják, s az emberek eltapossák.14 Ti vagytok a világ világossága. A hegyen épült várost nem lehet elrejteni.15 S ha világot gyújtanának, nem rejtik a véka alá, hanem a tartóra teszik, hogy mindenkinek világítson a házban. 16Ugyanígy a ti világosságotok is világítson az embereknek, hogy jótetteiteket látva dicsőítsék mennyei Atyátokat! Az ószövetségi törvény tökéletesítése.17Ne gondoljátok, hogy megszüntetni jöttem a törvényt vagy a prófétákat. Nem megszüntetni jöttem, hanem teljessé tenni. 20 Ezért mondom nektek: ha igazságotok nem múlja felül az írástudókét és a farizeusokét, nem juttok be a mennyek országába. A harag.21Hallottátok, hogy a régiek ezt a parancsot kapták: Ne ölj! Aki öl, állítsák a törvényszék elé. 22Én pedig azt mondom nektek: Már azt is állítsák a törvényszék elé, aki haragot tart embertársával. Aki embertársát ostobának nevezi, állítsák a nagytanács elé. Aki azt mondja neki, hogy te bolond, méltó a pokol tüzére.
1A hét első napján kora hajnalban kimentek a sírhoz, s magukkal vitték az előkészített illatszereket is. 2Úgy találták, hogy a kő el volt a sírtól hengerítve….4 Még fel sem ocsúdtak meglepetésükből, már két férfi jelent meg mellettük ragyogó ruhában. 5 Ijedtükben a földre szegeződött a tekintetük. De azok így szóltak hozzájuk: „Miért keresitek az élőt a halottak között? 6 Nincs itt, feltámadt. Emlékezzetek vissza, mit mondott nektek, amikor még Galileában járt: 7 Az Emberfiának – mondta a bűnösök kezébe kell kerülnie, fölfeszítik, de harmadnap feltámad.”8 Erre eszükbe jutottak e szavai. 9 A sírtól visszatérve mindent hírül adtak a tizenegynek és a többieknek.
Az üres sír. Ján :20: fej: (1-10, 19-29 v )
1A hét első napján, kora reggel, amikor még sötét volt, Mária Magdolna kiment a sírhoz. Észrevette, hogy a követ elmozdították a sírtól. 2Erre elfutott Simon Péterhez és a másik tanítványhoz, akit kedvelt Jézus, és hírül adta nekik: „Elvitték az Urat a sírból, s nem tudni, hova tették….”
4Mind a ketten futottak. De a másik tanítvány gyorsabban futott, mint Péter, és hamarabb ért a sírhoz.5Benézett, s látta a gyolcsot, de nem ment be. 6Nem sokkal később Péter is odaért, bement a sírba, és ő is látta az otthagyott gyolcsot 7meg a kendőt, amellyel a fejét befödték. Ez nem a gyolcs közt volt, hanem külön összehajtva más helyen. 8Most már a másik tanítvány is bement, aki először ért oda a sírhoz. Látta, és hitt. 9Eddig ugyanis nem értették az Írást, amely szerint föl kellett támadnia a halálból. 10 Ezután a tanítványok visszatértek övéikhez. ..
Jézus megjelenik a tanítványoknak. 19 Amikor beesteledett, még a hét első napján megjelent Jézus a tanítványoknak ott, ahol együtt voltak, bár a zsidóktól való félelmükben bezárták az ajtót. Belépett, megállt középen, és köszöntötte őket: „Békesség nektek!”… 22 Ezekkel a szavakkal rájuk lehelt, s így folytatta: „Vegyétek a Szentlelket! 23 Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad.”… 25A tanítványok elmondták: „Láttuk az Urat!” De kételkedett: „Hacsak nem látom kezén a szegek nyomát, ha nem helyezem ujjamat a szegek helyére, és oldalába nem teszem a kezem, nem hiszem.”
Máté 1:23 Ímé a szűz fogan méhében és szűl fiat, és annak nevét Immanuelnek nevezik, a mi azt jelenti: Velünk az Isten."
Válasz!
23 Íme, a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti: Velünk az Isten.
Dávid Fia: Jézus Krisztus messiási-királyi címe. -Az →Emberfiához hasonló kifejezés, a Dávid családjából való származást hangsúlyozza.A Messiásnak ui. a próféciák szerint Dávid házából kellett születnie (2 Sám 7,14; Iz 9,1-6; 11,1-10). Mt és Lk
Jézus neve: a megtestesült Igének, az emberi nem Megváltójának Istentől adott neve. – A Mt 1,21 és Lk 1,31 szerint Józseffel és Máriával Gábor főangyal közli, hogy Isten akaratából a →Jézus nevet kell adniuk a születendő gyermeknek. Máté a név tartalmát is megadja: „ő szabadítja meg népét bűneitől”.
megváltás (lat. redemptio, a redimo, 'visszavált, -vásárol' igéből): 1. a szó eredeti értelme szerint korábban birtokolt, majd eladott, elzálogosított, elveszített érték visszavásárlása. A természetes vallások a ~ vágyát fejezik ki, s ennek jeléül használnak bizonyos szert-okat. A hangsúly mindig az ember teljesítményén van, vagyis inkább ön~ról van szó. A ~ olykor közvetítő szellemek műve (→gnózis). - A kat. egyh. tanításában a ~ a bűnbe esett emberiség kiragadása a halálból és visszavitele az atyai házba Jézus Krisztus keresztáldozata árán.
Jézus föltámadását, ill. föltámadása utáni megjelenéseit tartalmazza
Az apostolok küldetése. 16 A tizenegy tanítvány elment Galileába, arra a hegyre, ahova Jézus rendelte őket.
17 Amint meglátták, leborultak előtte, bár néhányan kételkedtek. 18 Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: „Én kaptam minden hatalmat égen és földön.19 Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, 20 és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.”
Bébiként a világra jött, aki a keresztény elképzelések szerint a "teremtő".
Immánuelnek jósolták ószövetségi alapon, aki állítólag Betlehemben, ki tudja melyik év, hónapján és napján, Jézus névvel ismerten, Krisztus előtt valahányban félistenként született.
De a neve ippeg annyira kérdéses, mint az egyetlen Istené akit a zsidók kreáltak.
Jézusnak a születésének az éve sem derül ki pontosan a Bibliából, mint köztudott. A "Jézusi kor, 33 év, az ostobaság, mivel senki sem tudja pontosan a születésének az évét, sem pontos idejét.
És még a mítosza alapján, (hála az evangélistáknak?) még a halálának pontos napja is vita tárgya.
Én ezt mind tudom.
De meglepett, most olvastam, hogy a neve is kérdéses!
Amúgy meg filozófiai alapon, miként lehetett "bűntelen" Jézus (eltekintve a 2000 disznó kinyírásától, vagy a tulajdonos távollétében a szamár ellopatásától) ha egyszer a mítoszában, EMBER VOLT AZ ANYJA?
Mert a kereszténységnek dogmája az az alátámasztatlan állítás, hogy mindenki bűnösnek születik.
Még az is, akit állítólag egy szűz nő szült meg!
Ádám és Éva Isten iránti engedetlensége az Éden kertjében bevezette a bűnt a világba (1Mózes 3:6). Bűnükkel együtt járt a halál, ahogy Isten előre figyelmeztette őket (1Mózes 2:17). Ennek eredményeként az emberiség bűnös természettel születik (Róma 5:12-19)
Mert hiába a "Szent Szellem" sperma termelő képessége, a szűznek a petéje adott volt.
Biblia ide vagy oda, az ott írottak alapján aki gondolkozik, az átlátja.
Messzebb megyek!
Ezen az alapon Joshua ben Joseph csak félisten lehetett.
Kérdezgess csak. De mi közöd van neked hozzá, ha nem neked lett címezve?
Fogást keresel, vissza akarsz vágni valami másért, mert úgy érzed, hogy ez eddig nem sikerült. De csak kötözködj szorgalmasan, legfeljebb kapsz egy X-et.
Az alábbi rész nem neked szól elterito. Akinek nem inge, ne vegye magára. "Egy olyan lélek lehetsz, mint a légió. Így gondolkozol: Ha te meghalsz, akkor mindenki haljon veled. De nem kell ezt gondolnod. Megszabadulhatsz a kötelékeidtől, ha a testvéreidre tekintesz, és elfogadod őket magaddal egyenrangúnak."
Azt nem tudom hogy van-e rajtad sapka vagy nincs de az most engem nem is annyira érdekel, én csak megkérdeztem tőled, hogy amikor azt mondtad hogy
"Egy olyan lélek lehetsz, mint a légió", akkor vajon kire céloztál, s kinek mondtad, hogy: "egy olyan lélek lehetsz, mint a légió"?
Ki az a személy, akiről állitást írtál?
Erre már válaszoltál? Mert nekem úgy tűnik hogy nem.
De ha igen, akkor add meg légyszíves a hozzászólásod számát, ahol válaszoltál rá, mert különben valószínűleg ezt újra meg fogom kérdezni néhányszor tőled.
szellemÉlő→személy, akinek értelme, emlékezete, fantáziája és akarata van, de teste nincsen. - - Teremtetlen szellem→Isten, aki három személyben mint Atya, Fiú és Szentlélek (→Szentháromság.
Teremtettszellemek a szent →angyalok és a kárhozott →ördögök.
A szentszellemek alkotják a teremtett létezők hierarchiájának felső rétegét.
A kegyelem, mely az Isten utáni szent vágy ébredésével kezdődik. Magát a vágyat is Isten ébreszti az emberben, és Ő az, aki az →istenkeresésre válaszolva magához emeli a lelket. Az ember csak azért tud fölemelkedni, mert Isten Fia a megtestesülésben leszállt a földre, és utat készített az embernek az égbe, Istenhez.
Szentlélek gyümölcsei:A világosság gyümölcse csupa jóság, igazságosság és egyenesség.( Ef 5: 9, )
A világosság fiaitanításában az igazak, szemben a sötétség fiaival.
Az elbukott emberi természet ösztönösen azt akarja, ami tilos. Így a törvény felébreszti az egyébként alvó testi vágyakat a bűnös életben.
Minél jobban próbálkozik az ember, annál rosszabb lesz, még végül minden reményét elveszti. Így a bűn kihasználja a törvényt, hogy megszüntessen minden reményt a megjavulásra. Az ember úgy látja meg régi természetének rendkívüli bűnösségét, ahogy az előtt sosem. Vágyott szabadnak lenni belső embere szerint, amit így fogalmazott meg...
22 A belső ember szerint az Isten törvényében lelem örömöm, 23 de tagjaimban más törvényt észlelek, s ez küzd értelmem törvénye ellen, és a tagjaimban levő bűn törvényének rabjává tesz. 24 Én nyomorult! Ki vált meg e halálra szánt testtől? 25 Hála az Istennek Urunk, Jézus Krisztus által! Értelmemmel tehát Istennek szolgálok, de testemmel a bűn törvényének.( Róma 7,22-25 )
Pál apostol leírja a hívőben megkezdődött küzdelmet, amíg nem ismeri azt az igazságot, hogy a halálban és a feltámadásban azonosult Krisztussal.
Pál hálát ad az Úr Jézus által, hálát ad Istennek, hogy ő már nem a megelőző vers nyomorult embere. Krisztus felszabadítottra szívét jóra a Szentlélek kegyelme és ereje által. Isten törvényének szolgál, de hústesttel.
ÚJJÁSZÜLETETT. Azt a konfliktust, ami a két természet között van, és a annak a lehetetlenségét, hogy saját erejéből szabadulást találjon a benne lakó bűn hatalmából. Pál elismeri, hogy TÖRVÉNY SZELLEMI, vagyis szent önmagában, és az embert szellemijavához alkalmazkodik. Felismeri ugyanakkor azt is, hogy ő viszont testi, az életben nem tapasztal győzelmet a benne lakozó BŰN hatalma felett.
( Joel. 2: 28-32.)28És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet • minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak."
( Joel. 2: 28-32.)28És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet • minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak."
Isten nem lélek.
Rossz fordítást idéztél.
János 4:24 Az Isten szellem: és akik Őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják./Károli KSZE/
Joel 2:28 És lészen azután, hogy kiöntöm Szellememetminden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak. 29 Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én Szellememet. 30 És csodajeleket mutatok az égen és a földön; vért, tüzet és füstoszlopokat./Károli KSZE/
Péter beszéde.14Péter a többi tizeneggyel előlépett, és zengő hangon beszédet intézett hozzájuk: „Zsidó férfiak és Jeruzsálem lakói mindnyájan! Vegyétek tudomásul, és hallgassátok meg szavamat! 15Nem részegek ezek, amint vélitek, hisz a napnak még csak a harmadik órájában vagyunk,16hanem ez az, amiről Joel próféta szólt. 17A végső napokban – mondja Isten –kiárasztok Lelkemből minden testre.Fiaitok és lányaitok prófétálni fognak,az ifjak látomásokat látnak,az öregek álmokat álmodnak. 18Még szolgáimra és szolgálóimra iskiárasztom Lelkemet ezekben a napokban,és prófétálni fognak.
( Joel. 2: 28-32.)28És lészen azután, hogy kiöntöm lelkemet • minden testre, és prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat látnak.• Ésa. 44,3. Csel. 2,17. 29Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban az én lelkemet.• Ezék. 37,14. Ámós 8,10.