A legszebb akkor is az az idő volt, amikor még Púposok jártak itt,
Most is járnak elvétve, tehervonatokkal.
Én is emlékszem a 90-es évek elején még voltak gőzfűtésű személykocsik, mentem is ilyennel, amit a púpos vitt, volt olyan, hogy a szerelvény környékén gőzfelhő volt.
A 81-essel kapcsolatban annak idején már kész tényként közölték, hogy ott fog majd járni:
-az interpici
-a Desiro.
Persze ezekből semmi sem lett, így hát kissé szkeptikus vagyok az usgyik ezen vonalon történő közlekedtetésével kapcsolatban. (Bár akkor az IP meg a Dezső trendi dolog volt, most a Tégla már nem az, így ki tudja...)
(A legszebb akkor is az az idő volt, amikor még Púposok jártak itt, Salgótarjánban fejeltem le életemben először a vezetőállás ajtó keretjének tetejét beszálláskor ;) Meg az sem volt rossz, amikor gyereknapkor gőzös ment fel az acélgyárba, élmény volt kanyarogni a nosztalgiaszerelvényel az ipartelep közepén. Rég volt :)
Gondoltam. De akkor is megdöbbentő. Elvégre egy fővonalról van szó, és már a 80 sem volt valami jó tempó. Így a vonat versenyképessége tovább csökken. :(((
Ahogy nézem e számok NEM utasszámlálás, jegyeladás adatai, hanem az ülőhelyek szorzata egy kihasználtsági szorzóval. Vélhetően a vonal gazdaságosságát érdemben nem befolyásolja, hogy 0 vagy 75% volt a kihasználtság... :(
Tudod azt imádom amikor értelmetlenül át kell szállni.
Kisterenye világváros meg Kál is. Itt kell átszállni, már ha sikerül és van vonat.
Kisterenyénél ott van 13 km re Salgótarján de a vonat nem megy be.
Ha valaki körbe utazik (Debrecen, Miskolc, stb) akkor meg Hatvanon keresztül megy.
Így meg több menetdíjat fizet. De az meg jó a Vasútnak, csak ha folytatódik a tendencia akkor 17 év felett mindenki autóval fog közlekedni egy belátható időn belül kivéve aki szociálisan nem szorul rá a tömgeközlekdésre.
Én azért nem szeretem a tömegközlekedést legyen az bármi (BKV MÁV VOLÁN) mert a fizetésekhez képest sokat kell fizetni, hacsak nincs valamilyen kedvezménye az emberkének.
Kiszámoltam jelenleg olcsóbb ha valaki kocsival jár dolgozni, mert akkor nyer egy órát vagy másfelet és ezt fizetésként megkapja.
Szerintem ha valóban lett volna 30 fő feletti utas a szóló Bz-ken, nem szüneteltetik a forgalmat.
Az elsődleges ok nem az alacsony utasszám, hanem a kritikán aluli pályaállapot volt a megszünetésre.
A 41-es is csapnivalóan rossz Kaposvár és Dombóvár között. (31 km ca. 37 (!!!) perc, ami 50 km/h-s átlagnakl felel meg. Ami egy személyvonat átlaga kellene, hogy legyen, és nem egy IC-é!!!) Ha arra nem jut pénz, akkor hogy jutna egy vicinálisra?
Szervusz/tok,üdvözlet Mátranovákról. Igen,van itt "Ganz-gyár" igaz,már Bombardier-nek hívják,de legelőször a Ganz volt,aki nem kívánt élni a vasúti szállítás lehetőségével. (Történetesen vasúti forgóvázakat gyártanak!) A személyforgalom megszűntével a szénbányák még használták a vonalat,de már ők is megszűntek. Egyedül a szén az ami nem szűnt meg a környéken,de ha újraindul is a bányászat,az már közúton szállít. Húsvétkor végigjártam én ezt a vonalat, és még rosszabb a helyzet,mint azt tavaly "TNikol" (Törölt nick?) képsorozatából lehetett látni. Nem elveszett,hanem -sajnos-halott vágányok (helye). Gyakorlatilag a bazaltkövet kivéve minden fogy.(De még a telefonpózna is-egy jellegzetes magasság fölött fűrészelve.) Azért reménytelen a helyzet,mert az igény is megszűnt itt a vasútra. Rossz nyelvek szerint ebben a MÁV is ludas lehet a menetrend kialakításával; állítólag a Kisterenye Kál-Kápolna vonal is egy púp a hátán-itt is "meg fog szűnni az igény". És ,ha nem történik rendelet módosítás,akkor az a vonal is ugyanúgy ellopódik.
Nem a régiség a lényeg, hanem a vonal, illetve a környékbeli vonalak építési ideje és a pályában fekvő sinek összefüggései. A 62-es mostanában szóban forgó szakaszában az a "jó", hogy leginkább még az eredeti sínanyag van benne - vagy még az eredetinél is régebbi.
Nagyon sok "c" vasúton van 189x évjáratú sínekből álló szakasz. A Szentes-Orosháza át nem gombgolt részei 1905-ös diósgyőri gyártású "i" anyagúak. Az Újszeged-Szőreg szakasz is 1912-13-as 'I" sínekből van.
Szép képek és helyszínek. Az 1910-es resicai sín figyelmet érdemelhet. A 62-es Siklósig tartó szakasza ugyanis akkor épült, nyilván oda vásárolták ezeket. Néhány közülük átkerült a 2 évvel később átadott szakaszra... (Az 1894-es és 1895-ös sinek más tészta, azok jó valószínűséggel a 61-esről jöttek anno.)