Egyébként ha nem tűnt volna fel, pont hogy védtem Mustaine-t, mert menetrendszerűen megint mindenki fikázni kezdte az új dalokat, amikkel szerintem a világon semmi gond nincsen...
nem veszed észre azt, hogy kinek mi tetszik az kurvára ízlés dolga, de te itt továbbra is okoskodsz, h vitatkoznál bárkivel, h melyik maiden lemez melyikkel van egy szinten. (neked ez tetszik jobban, másnak meg az. ilyen egyszerű. fúj, de klísé, de kénytelen voltam leírni.) mint ahogy abban is nagyon okosnak látszol, h mustaine éppen most drogozik, meg alkoholizál vagy nem. gratulálok! gondolom napi kapcsolatban is vagytok...
A Maiden pont jó példa arra, hogy hoznak egy magas szintet. Hogy a Brave New World vagy a Matter Of Life egy szinten lenne a Numberrel vagy a Seventh Sonnal, arról nyugodt szívvel vitatkozom bárkivel.
Mondjuk én a Slayertől megelégednék egy Seasons in the abyss-szel, az Anthrax-től egy Persistence of time-mal, és a Megadeth-től pedig egy Countdown/Youthanasia szintő egyszerűbb, dallamosabb cucc nem volna elérhetetlen. Talán nem elég éhes már Dávid, meg az igazán ász zenésztársak is hiányoznak.
Azért haragszok Mustaine papára, mert csak fél szívvel csinálja. Ha az UA-n dolgozott volna még egy keveset, jobb keverés, hangzás, nem tesz rá 3 tölteléknótát (Never Walk Alone, Gears Of War, Túleman), a többit jobban kidolgozza, jobban megerőlteti magát vokált illetően, akkor egy nagyon ütős album lett volna, amely méltán sorakozott volna fel a klasszikus felállás albumai mellé. Csak még 15%-ot kellett volna dolgoznia rajta, javítgatnia. Kb. mintha futóversenyen a célegyenesben adta volna fel.
Az Endgame kiszivárgott nótái eddig jobbak sztem, mint az UA, de a hangzásból ítélve itt is megállt 80-90% között a munkában. Nem kéne sok hozzá, hogy itt-ott kiigazítva kifogástalan mestermunka legyen. A dalok alapvetően nagyon jók. De valami mégis hiányzik az egészből. Na ez az a 15%. Lelkesedés, profizmus, igényes részletek.
De ezt sem mondtam ebben a formában. :D A "mit vártatok" kizárólag annak szól, hogy ebben a topikban mintha mindenki azt várná, hogy Mustaine világmegváltással rukkol majd elő. Nem fog, sőt, senki az ő generációjából nem fog már olyan lemezeket csinálni, mint a Rust In Peace / Reign In Blood / Among The Living (mindenki válassza ki a neki tetszőt).
A kikerült dalok szerintem mindentől függetlenül jók, egy 20 évestől is azok lennének és egy 50 évestől is azok. De egyik sem olyan, hogy fejjel rohanok a falnak tőlük örömömben, viszont nem is vártam semmi világrengetőt, pusztán csak jót.
Te meg akkor vagy nagyon hülye, ha nem vagy képes leírt szavakat megfelelően értelmezni. Rohadtul nem azt mondtam, hogy nincs 50-60 fölött jó zenész, csak annyit, hogy a csúcslemezeiket a zenészek szinte kivétel nélkül lényegesen fiatalabb korukban csinálják meg (és ezt most a rock/metal vonalra értem).
Mondanál nekem egy olyan rockzenészt, aki 50-60 éves korában mindent túl tudott szárnyalni, amit fiatal korában letett az asztalra? Én egyet sem tudok, azokat ellenben hosszasan tudom sorolni, akik a nyolcadik-kilencedik-tizedik lemezükre ellaposodtak, kiszámíthatóvá váltak.
Belehallgattam a belinkelt felvételekbe, de legyűrtem a kíváncsiságomat 1 perc után. Az az érzésem, hogy Dave valami nagyon durva trash albumot lapátolt most össze nekünk függetlenül attól, hogy ki-mit vár tőle.
Most Dave-től függetlenül: sok olyan szitu van, hogy az idősödő zenész bepunnyad, megváltozik, megnyugszik, elégedett lesz... Pl. Bon Jovi. Borzasztó, amit mostanában produkál, mert bár jó számokat is írnak néha, de köze nincs a kezdeti vonalhoz. Az nem érv Nomadtól sem, hogy "mit vártatok?". Nincs olyan, hogy "na jó, ahhoz képest, hogy 50 éves, egész jó". Engem nem érdekel, Dave (vagy akárki más) éppen hogy kel fel, milyen hangulatban van, csináljon egy jó lemezt, oszt ennyi. Ha valami szar, akkor nem nyugtatom magam azzal, hogy egye fene, nem kellett volna várni valami mást, hiszen épp hasmenése volt a drágának, ahhoz képest tök jó lett.
már elnézést kérek, de te egy nagy hülye vagy, ha azt komolyan gondolod, h a dalszerzés ennyire korfüggő. sőt, pont az a logikus, h valaki minél több időt tölt a szakmában, mint egy dave mustaine, akkor az sokkal érettebb, kifinomultabb, profibb zenész. és nem pedig fordítva, h ő már ennyi idősen csak ennyire képes. van rá nagyon sok példa, nem hiszem, h sorolni kéne, h 50, 60 felett is létezik jó zene, zenész.
Nem hinném, hogy a drog meg az alkohol Mustaine-nél stabilan múltidő lenne. Most éppen nem, aztán majd megint, aztán megint nem. A '80-as évek eleje óta ezt csinálja.
Eddig kiszivárgott dalok toplistája nálam: Az Endgame címadó nóta nagyon tetszik. Állat. Ilyennek kéne lennie az összesnek. Bodies Left Behind is nagyon jónak tűnik. Ha nem lenne rosszabb dal, de jó lenne. A Headcrusher (elsőnek kiadott promo) kellemes, egész jó. Csak a vokál... A Dialectic Chaos kicsit egyhangú. De nem rossz. 1320 (másodiknak kiadott promo) a leggyengébb nóta eddig az albumon.
Csak a hangzás lehetne kevésbé UA. Idáig minden Megadeth album máshogy szólt. Remélem, most nem lesz ismétlődés.
Mustaine 50 évesen épp úgy tudna produkálni. Sőt, most többet várnék tőle. Nem fogják vissza a fiatalkori kilengések, alkohol, drog. Azóta technikailag is volt ideje fejlődni. Most lehetne igazán termékeny. A rásztinpíszezést én is nagyon unom már. Felhagyhatna az emlegetésével. Ne nosztalgiázzon és összehasonlítgasson, csináljon jobbat.
Mustaine lassan 50 éves, fel nem fogom, miért vártok tőle olyan lemezeket, mint amiket a legtermékenyebb korszakában csinált. Azért, mert ő folyton rásztinpíszezik minden egyes új album megjelenése előtt, még nem kéne bevenni ezeket a marketingrizsákat...
Semmi gond nincs ezzel a számmal, szerintem jobb, mint a Headcrusher. A lemez ezek alapján rendben lesz, minden különleges extra nélkül. Mint az a pályájuk hasonló szakaszában járó zenészektől megszokott.
ez a második új nóta, ami megjelenés előtt hallható, de remélem, hogy egyben a lemez 2 leggyengébb nótájáról van szó. én sem érzem azt, ami megfogna ebben a dalban. az eleje még tetszik, de a végén az a szólórengeteg kicsit fölöslegesnek, és unalmasnak tűnik.
meg úgy vagyok az egésszel, h mustaine egy ilyen szintű számot szerintem már 25 évvel ezelőtt képes volt bármikor összehozni. nem érzek mögötte én sem olyan szintű kidolgozottságot, mint egy RIP-CTE-YOUTH vonalnál. hiányolom a dallamokat is, ez tényleg csak cséplés, és darálás, de szerintem erőltetett. ha nem megadeth lenne a zenekar neve, szerintem már rég a kukában lenne ez a szám nálam, de így még próbálgatom ízlelgetni, megkedvelni.
az általam legkevésbé hallgatott lemez a KIMB, utána pedig az az UA. A többit nagyon szeretem maradéktalanul. a két legjobban kedvelt pedig a YOUTH és a RIP. és talán ebben a sorrendben is. (bár minimális különbséggel) tudom furcsa, és meglepő de nekem a youth hangzása, és dallamai nagyon tetszenek. sőt, talán egyre jobban, ahogy öregszem. :D
Ez a 2. új szám szerintem gyengébb a Headcrusher-nél.
Nekem is nagyon hiányzik a '90-es évekre beért (CTE) letisztult hangzás és a részletekbe menően kidolgozott, igényes stílus. Nem értem, azt miért nem tudják elővenni és miért kell ilyen széttorzított, kásás-tompa hangzást belőni.
Melyik az az 1 db album, ami ha nem lett volna, akkor szebb lenne a skála? Erre állítottunk fel a régebben album toplistát. Nagyon gyenge és amatőr a Killing is my business. 1986-1997-ig kiváló albumok születtek, igaz 1986-1990 közötti albumok hangzás terén hagynak kívánnivalót maguk után. A Risk az nem lenne rossz alternatív rocknak, ha nem Megadeth lenne. TWNAH is vér gyegne, noha vannak rajta jó dolgok, fele mégis töltelék. 2004 és 2007-es albumok végülis nem rosszak, csak gyorsan unhatók, főleg az UA.
Ha a Killing is my business-t nem vesszük, akkor a Risk-et és TWNAH-t kéne kivenni az albumok közül. Az UA bár gyenge, egymagában nem olyan rossz, hogy ki kéne venni. Egyszer szódával elment (a Never Walk Alone-t, Gears Of War-t és a Lacuna Coil-féle Túlemant kéne kivenni belőle). De annyira semmiképp sem jó, hogy az Endgame is UA II. legyen.
Amit nem értek, hogy Mustaine miért függ ennyire a producerektől. A CTE-ig érthető a függés. De miért ragaszkodott annyira Dan Huff-hoz, Jeff Balding-hoz, majd Andy Sneaphez? Szerintem csak lehúzzták a színvonalat. Mustaine van olyan erős anyagilag, hogy egymaga legyen producer és azt csinálja, ami neki tetszik.
A TWNAH-val én is így voltam, de valahogy egyre jobban kezdem becsülni (bár a When egy elég komoly bűntény volt azon az albumon. Emlékszem, hogy örültem, végre van egy 10 perces száma is a csapatnak! Az öröm egészen az első meghallgatásig tartott, amikor is azt hittem, hogy elromlott a hi-fi-m) Mire összejön újból a "klasszik" felállás, addigra már csak nyugdíjas klubokban fognak zenélni a srácok... (mi pedig a nagyothalló készülékünket állítgatjuk)
Jó a ritmusozás is ebben az 1320-ban, mondom, tipikus. Elvileg a World Needs A Hero totál üresjárat nekem, de azért a Systemet és a Unitedet se hallgatom sose. Mondom ezt úgy, hogy elvileg a kedvenc zenekaromról van szó. Olyan átmeneti időszaknak tartom ezt addig, míg össze nem áll a klasszik felállás, haha.
Kérdés: arról már rengeteget vitatkoztunk, hogy mik voltak a legjobb megadeth albumok, ezért inkább megfordítanám a kérdést: melyik az az 1 db album, ami ha nem lett volna, akkor szebb lenne a skála? Nálam ez egyre inkább az UA.
Én is ezzel hitegetem magam... De valahogy egyre jobban hiányzik a '90-es évekre beért (Countdown-os és Cryptic-es) letisztult hangzás és az a részletekbe menően kidolgozott, igényes stílus.
Ez már jobb a Headcrushernél. Van benne szóló rendesen, szeretem az ilyet. Meg tipikus védjegyek hallhatók benne, szóval OK. Remélem, a kiszivárogtatás egy trendet formáz, és csak jobb számok jönnek egymás után.
Semmi nincs benne, ami megmozgatna. Unalmas már a 3. hallgatásnál. A Never Walk Alone jut róla eszembe az UA-ról. Most már tuti UA II. lesz az egész album. Sajnos :-(