Németben? Ennyiért ajándék volt a kocsi, ott ráadásul vigyáznak is rá! ;)
Én ROWE olajat használok, ha jól emlékszem pont német. :)
Na igen elvileg, de nekem nem csattogott a hidrotőke mégis cserélhettem....
Nincs mit, ha valami van csak kérdezz nyugodtan. ;) Majd e.z-t is beszervezzük egy kis találkozóra! Nekem is gyári az alu rajta amúgy csak nekem kicsi. :)
Nekem a fehér is nagyon bejön, egy V6-al el bírnám viselni, csak valaki tankolja! :DDD
Szerencsére most csak egy windows XP újratelepítést kéne csinálni, de hónapok óta húzom, mert utálom. A Windows 7-en gondolkozom. Érdemes feltenni? Mennyivel erősebb rendszer kell neki?
Nem,vidéki vagyok,kb 100kmre Pesttől. Jelenleg külföldön dolgozom,itt vettem az autót is. Jóval olcsóbb mint otthon,az autó ára kb 600ezer forint volt. Milyen olajt javasolsz?Itt elég szűkek a lehetőségek,így lehet hogy az ebayről kell majd azt is rendelnem :S . A kormányszervót megnézzük,köszi hogy felhívtad rá a figyelmem. A hidrotőkéről azt hallottam,hogy ha már nem jó,akkor lehet hallani a motor hangján. Olyan hang,mint amikor a szelephézag nincs beállítva rendesen. Ezért akkor esedékes a cseréje,amikor hallani már azt a tipikus kopogó hangot. Valamelyik nap mjad rádcsörgetek,és megbeszéljük a téli gumit. Legközelebb január végén leszek otthon,akkor összefuthatnánk tapasztalatcserére :) ,és köszönöm a segítséged!! Csinálok majd pár fotót,de az enyém elég szériának néz ki.Gyári alufelnivel. A tied nagyon szép,láttam a fotót itt.Nekem még az ezüst metál tetszik a feketén kívül,meg a szürke. Ha számítástechnikával kapcsolatos problémád van,nyugodtan írj,nekem az a szakmám és a hobbim is.
Pesti vagy amúgy? Ha gondolod összefuthatunk és megmutatom a télit. ;)
Nincs gond a PD-vel csak figyelni kell az olajcserére és a hidrotőkére. Ha megadja magát pikk-pakk belerág a vez.tengelybe. :( A másik a PD elem, ami elég drága, de ebay-en lehet gyárit olcsón venni és vannak jó felújító műhelyek is. De ezek is lazán elmennek 300e km-en túlra is.
Igazából minden kocsin van amire oda kell figyelni és karbantartani. Ha ezt megteszed nem lesz vele gond. Én már túl vagyok a nagyszervizen. :)
Talán az INA lehet a gyárija, de a Ruville, Gates, SKF meg még pár van ami teljesen korrekt minőségű! Sokszor csak átcsomagolják a gyárit. :)Ha elküldted az adatokat akkor utánanézetek ismerőssel és leírom melyiket lenne érdemes. 50körül lesz szerintem gyári is! ;)
Az olajra nagyon figyeljetek oda, csak PD-be valót szabad beletenni! Nézd meg a kormányszervó olaját is, hogy szinten van e benne, mert ennyi km-nél lehet fogyott belőle már. (Nem egy drága dolog) Ha csak kicsi kell bele akkor tudok adni, mert én már töltöttem az enyémbe! ;)
Engem lehet érdekelne a téligumi szett. Azt hallottam hogy a pdtdi motrok nem valami jók. Tudsz erről valamit? Azért vettem meg mert nagyon egyben van az autó,és a motorja is szépen szól. 50 ezer lehet az utángyártott,és 70 ezer a gyári vezérműszett? Mindenképp gyárit akarok,az utángyártottba valahogy nem bízok már... Megnézem az alváz és motorszámot,és átkűldöm mailban.
A gyári égő H4-es ebben benne van a tompított és a távolsági is. Az utólagos xenon gondolom nem bi-xenon volt ezért nem ment a refi. ;)
Gratulálok!! Akkor te is a PDTDI mellett döntöttél, mint én. :) Vezérlés szett 50-70 körül van talán, de egy ismerősöm alkatrészekkel foglalkozik, ha Bp.-en laksz vagy jársz erre akkor tud intézni Unix áraiból kedvezményt. Megadom az emilem, ha ide elküldöd az alváz és motorszámot akkor szólok neki, hogy kérdezzen rá mennyi az annyi. (donvalentino@freemail.hu)
220e km után majd lassan a hidrotőkék cseréje esedékes lesz, ha nem cserélték még, erre figyelj majd oda. ;)
Ha esetleg tudsz valakit akinek kellene 16"-os téli, felnivel akkor szólj nyugodtan, én 17-est szeretnék helyette. :)
Közben rájöttünk,utángyártott xenon volt,elég olcsó fajta. Visszaraktuk az erdeti égőt,így már jó a refi is. Azt nem tudod véletlenül hogy mennyibe kerül egy vezérműszíj szett az autóhoz? Beleszerelni beletudja egy ismerősöm,csak az alkatrészek árát nem tudjuk.
Itt vagyok újra,közben megtörtént a kocsivásárlás :) . Végül rád hallgattam,és a tdi mellett döntöttem. 1.9 es 6 sebességgel és 130 lóerővel. A kilométer picit sok benne,220ezer. Egy baj van csak vele: Valamelyik korábbi tulaj rakott bele egy xenon szettet,de a reflektor nem működik. Helyzetjelző van,meg tompított is. Nincs tipped hogy miért lehet? Vagy ez a xenon olyan lehet hogy nincs benne reflektor opció? Amúgy nagyon jó az autó,kb 4.5et evett amíg hazahoztam.
Ez biztos nem gyári VW felni, ilyet még nem láttam. Meg a gyáriknak a kupakja VW-es szokott lenni.
Mikori a gyártási évük? Árban mekkora a különbség köztük illetve felszereltségben? Régebben a dízelek jobban fel voltak szerelve, mert jóval drágábban adták őket a benzineseknél.
A 300km, hogy jön össze? pár km munkába járás vagy hétvégi hosszabb túrák? A dízellel legrosszabb esetben is elmész 6literrel, a benzines szerintem 1,5-2 literrel többet fog enni. Pályán 130-nál a dízel biztos, hogy kevesebbet fog enni. Menetteljesítményre a dízel talán kicsit jobban fog menni, mert nagyobb a nyomatéka, hiába gyengébb 10lóerővel.
Egyik ismerősömnek pont egy ilyen tdi volt ( most már 180le :) ) rákérdezek nála milyen hibái voltak! ;)
Persze, hogy lehet kérdezni. A téli érdekelne vagy a nyári?
Még annyit szerettem volna kérdezni,hogyha nem használom sokat az autót, kb havi 300 kmet,akkor a tdi illetve az 1.6 közti fogyastáskülömbség kevésbé lesz mérvadó,ugye? Vagy csak én gondolom így :) ? Autópályán pedig nincs is nagy külömbség a két autó fogyasztása között,ugye?
Köszönöm válaszod. Sajnos linket nem tudok betenni,mert nem internetről van az autó. A tdi 90 lovas,és 175ezer kilométer van benne,a benzines pedig 120ezer kilométert futott. Az alufelni márkáját nem tudom sajnos,de azthiszem gyári Volkswagen. Ha van ilyen :) .... Itt egy kép róla amit kaptam mailben:
A felnik+gumi lehet hogy érdekelne. Nem tudom itt lehet árat kérdezni?
Az 1,9TDi elnyűhetetlen, nagyon sokan tuningolják is, mert jó alap. Fogyasztásban 5-6 literrel lazán eljársz. Egy sima széria chip-el is erősebbé lehet tenni ami egyáltalán nem megy a motor rovására.
Én dízel párti vagyok, mert nekem is az van, de nem csak ez az érv. A dízelnek jóval kedvezőbb a fogyasztása, ott a nyomaték is ami igazán jól jön, ha megpakolod. Könnyebben indítja meg a kasztnit.
Apámnak volt két 1,6 100lovas octaviaja ue. a motorral, mindkettő nagyon jól ment 8liter körül fogyasztottak és 180000km-ig semmi gond nem volt velük, csak mindkettőnek nekimentek. :( Az 1,6-os 100000km után hajlamos 8-9-et lazán lenyelni és problémásabb a dízelnél. Van pár cikk a totalcaron a népítéletben.
Megvan a link hozzá? Milyen 18-as kerék?
Km futás? Mo.-on vagyunk minden vissza van tekerve, szervízkönyvet meg 20-ért lehet kapni, ez nem számít semmit. Lélektanilag 120000-150000 szerintem a határ, de ha több van benne és látszik, hogy rendesen karban volt tartva akkor az nem gond szerintem. Ha megveszed akkor egy olajcsere illetve vezérlés csere mindenképp érdemes! kb. 70e HUF mindkét kocsira.
Van amúgy 16"-os téli garnitúrám vas felnin, meg egy 16" BBS alu is nyárival. Én majd nagyobbat szeretnék. :)
Ha van még kérdése csak mondd, remélem segítettem! :)
Szeretnék tanácsot kérni olyanoktól akik már Bora tulajdonosok,vagy hozzáértők. Szándékomba áll venni egy Borát,de nem tudom mi a külömbség az 1.9 tdi és az 1.6os 16v S tipus között. Fogyasztásban sokkal jobb az 1.9tdi? Egy ajánlatom van ami 1.6 benzin 16 v S,de 18"os alukerék van.Ezzel mennyit fogyaszthat körülbelül? Mennyi futott kilométerig érdemes megvenni a két tipust?
Sziasztok érdeklödnék egy 1.9es diesel borám van reggel mig hideg jól indul de ha bemelegszik nem akkar várnom kell és ha az izítás megjelenik simán indul???Esetleg szerelési kézi könyv valakinek elöre is köszi...................