Fontos: az alapítvány az vagyonösszesség, tehát kell neki egy vagyon, amit induláskor rendelkezésre kell bocsátani, meg kuratórium, satöbbi, míg az egyesület személyegyesülés, tehát nem kell neki semmilyen induló vagyon, csak 10 ember, aki elhatározza, tart egy alakuló közgyűlést, elfogadja az alapszabályt. Én segítek a fogalmazásban, meg az alapokban szívesen, úgyis ezt tanulom épp. (gabor(pont)marcell(kukac)gmail(pont)com, Írj!)
Nem akarok vészmadárkodni, csak próbálom mindkét talpamat a földön tartani: és az eddigi minimális (tavalyi) tapasztalatomból kiindulni: maximum két TVG menetet jósolok gyomirtás nélkül! Utána pedig már nem lesz min végigmennie a TVGnek. Kár a "gőzért".
Mindentől függetlenül elkészültem az alapító okirattal. Ez egyelőre alapítványi forma, ha kapok valakitől vázlatot egy egyesület alapító okiratáról azt is lekarcintom.
Nevet egyelőre a következőt adtam neki: A HAJTÁNYOZHATÓ VASÚTVONALAKÉRT ALAPÍTVÁNY
Akit érdekel annak röptetem mailben, egyelőre a nevek helyén és a címek helyén csak alternatívák vannak.
(Végül lehet, hogy kopaszhajnak van abszolute igaza és ezzel nem is kell foglalkozni így.)
Ja és a jövőhéten készítek egy magvalósíthatósági tanulmányt az Ajka Felsőcsinger vonal hajtányozhatóságáról. Ezt ismerem ugyanis és esetleg ez lehetne a minta más vasútvonalak hajtányohzatóságának megvalósíthatósági tanulmányaihoz.
Ezekkel a papírokkal meg mehetnénk tárgyalni. Ha az alapító okirat terve szerintetetk megfelelő akár egy hét múlva mehet bírósági bejegyzésre, és mint bejegyzés alatt álló szervezet a kuratórium tagjai máris tárgyalhatnak hivatalosan a MÁV Zrt illetékeseivel. Ettől függetlenül az alapítvány tényleges megalakulása minimum két hónap, de inkább több mert a bíróság 30-napos határidővel válaszol a beadott papírokra. Elsőre szinte tuti, hogy kell hiányt pótolni, és utána újra 30 nap.
Ha a papírokon múlik a dolog akkor mint a mellékelt ábra mutatja azokon nem múlik. Keresek három embert eki elvállalja a kuratóriumi tagságot.
Esetleg keresek felesleges pénzel rendelkező embert embereket, mert most csak 5000 Ft-vel tudom egyedül megalapítani az alapítványt ami törvény szerint elég, de a feladatok volumenét tekintve félő, hogy nem fogja elegendőnek találni a bíróság. (ebben az esetben a doksiban rendre alapítókat kell majd írni alapító helyett.)
Na nem is kellett az éjszaka az okirat megszülésére.
Kopaszhajnak mindenképpen elküldöm és lehet, hogy felrakja valahová ahonnan letölthető lesz.
Aki kéri küldjön mailt és a válaszban benne lesz az 1.1-es verzió!
Ja, és még valami. Azon a TVG-n bőven ül mindig annyi ember, ami az útátjáró fedezéshez kell. A minimális munkák a heti egy alkalom során elvégezhetők. Legfeljebb félórával tovább tart az út.
Mondom: ami ehhez kell, az ki sem mutatható költség.
Szerintem a heti egy menethez is szükséges némi munkálkodás. Évente egyszer le kell gyomirtózni a vonalat. Tisztítani kell az űrszelvényt. (A 64-esen két évvel a leállítás után már a PVG sem ment el, fák dőltek ki, benőtte az akác, sár folyt a sínekre) Pucoválni kell az átjárókat. Minimum két ember kell, hogy a szétlopott jelzők helyett tárcsával biztosíta az útátjárókat.
Azonkívül mindig ott lesz az a bizonyos zabszem, hogy nem loptak-e el pár hevedert, amitől a TVG a töltésoldalban köt ki.
Ne érts félre, nem ellene vagyok :-) A hazai hajtányosok kevesen vannak, jelenleg szerintem nem tudnák vállalni a vonal karbantartását. Esetleg a MÁV is belevághatna ilyesmibe, kb. 10 évvel ezelőtt volt hajtányozási lehetőség a Balaton mellett.
Mint egy korábbi hsz-ben leírtam, ez az "őrizgetés" egy amúgy Pécsről Barcsra (hetente többször) közlekedő TVG errefelé közlekedtetését jelenti, így (kimutatható) költséget nem jelent.
Hajtánypályaként egyébként meg lehetne őrizni. Elbontani (bontásra meghirdetni) a MÁV nem fogja: erre tulajdonosi engedély kell. A GKM egyelőre (legalábbis az önkormányzati választások előtt, de lehet, hugy utána sem) nem vállalja fel, mivel ennek döntésnek politikai következményei lehetnek.
Szintén kemény napom lesz majd az Andráshida-Bagod bejárása, és még aznap utána Zalaegerszeg-Oláról a delta bejárása, itt is 2 Zala-híd van, majd vissza Zalaegerszegre, ezt mind 1 nap.
Ezek a sínek normál nyomközű közlekedésre alkalmatlanok. Ha egyszer újra indulna itt a forgalom (...) akkor nagyobb sínek lesznek szükségesek. Kisvasúthoz viszont még jók lennének, vevő is akadna rá azonnal. Célszerű lenne ilyen célra eladni, vagy hagyni a fenébe, felesleges őrizgetni, minek?
Megkérdezhetem, hogy mit takar ez a 2,2 M/km /év? Kb. 75 M Ft/év? Lehet, hogy a barcsi pályás, biztberes és távközlő fenntartó szakasz ennyit terhelt erre a vonalra, de ez valójában messze van a valóságtól. Nem lepődnék meg, hogy ezen fenntartó szakaszok költségei az egyéb vonalakon 2006-ban megemelkednének...
Erre a vonalra pályás szempontból a vonalbejáró bérén, a sorompó izzócseréken (és az ehhez kapcsolódó költségeken), az évi egy alkalommal megtartott sorompó felülvizsgálaton és a két alkalommal történt légvezeték-helyreállításon kívül nem költöttek semmit.
Más. A Pályavasúti Főigazgató számára előkészítettünk egy rendelkezést, amelyet a Pécsi Pályavasúti Területi Központ felé ki fog adni. Arról szól, hogy a lopások megakadályozása (valószínűségének csökkentése) érdekében heti egy alkalommal egy TVG végigmegy a vonalon. Ez legalább a forgalom "látszatát" fenntartja.
26-án pénteken, ha az idő is jó lesz. Mivel nem határidősek a hídfotók, így csak akkor megyek, ha ragyogó idő van. Terveim szerint Pestről a 10:25-kor induló IC912-vel megyek Szombathelyre, innen tovább Vasvárra a 9844-el, amivel 13:59-re érek oda. Majd gyalog vissza a 4km-es állomásközben, közben itt is több híd van. Püspökmolnáriról meg vissza Szombathelyre a 9813-assal 16:58-kor (MD-s!), majd Szombathelyről a 17:55-kor Pestre induló IC911-el.
Mivel 27-én felsőcsingeri túra lesz, ezért nem kívánok pénteken is korán kelni, és ezért megyek csak később, és IC-vel.
Aki szereti a természetet, szeret gyalogolni, szereti a vicinálist, és még a hidakat is, annak nagyon ajánlom, hogy a 22-es vonalon járja végig a 7,3 km-es távot Nádasd-Körmend között.
Nagyon gyönyörű a vonal, szép a táj, 5 híd van útközben, igazi természet, látható, hogy milyen szép harmóniában megfér a vasút a természettel.
Nagyon sok kép készült a hétvégéről, itt ezt a szakaszt is végig fotóztam. Az ágyazat nagyrészt sóder, néha aprókavicsos, néha van egy kis köves ágyazat. A sín végig 48 kg-os. Van szétrohadt talpfa még bőven, de látható, hogy cseréltek most párat, igaz azokat is bontot anyagokból, illetve van betonaljas pótlás is, vagy 60-as évekbeli betonaljas szakaszok. A pálya elég stabil, köszönhető azért a 48 kg-is sínszálaknak. A Rába-hídon van 20-as lassújel, ez elég tákolmány már.
Most nem gyönyörű?
Szelvénykövekkel van végig fotózva ez a 7 km-es szakasz, majd nemsokára felteszem a keptáramba a többi képekkel egyben.
Következőleg tervezem végiggyalogolni a Vasvár-Püspökmolnári szakaszt is.
Valóban várom az ötleteket, hogy nulla forint rendelkezésre bocsátásával, ki és hogyan kívánja ezt megoldani.
Leszögezem, az alábbi ötlet nem az enyém. I.Gy.-vel hallottuk múlt héten a "sétahajó van, de sétavonat nincs" örökbecsűt kiagyaló mozdonyvezetőtől (pécsiek tudják, hogy az öregnyúltól:)).
Szóval egy csomó munka (közte az állagmegóvás, fenntartás, rekultiváció) elvégeztethető lenne a BV intézetek lightosabb lakóival. Könnyen őrizhető a munkaterület és mindenki jól jár:)))
Sőt bármilyen szüneteltetett vonal szóba jöhet. Szerintem............
Esetleg olyan is (Jó szervezés mellett) ami nincs is szüneteltetve. Pl. Vasárnap nincs forgalom Ajka Felsőcsinger felé sem, esetleg hajtányozható lehetne? Miért ne?
Szerintem meg az tegye aki ott bármilyen tevékenységet folytatni akar, ha ezek a hajtányosok akkor igenis a hajtányosok. Majd bolond lenne a cég ingyen oda adni a vonalat és még fenn is tartani. Köztünk legyen mondva nem is várhatjuk el tőle. Sztem valamit valamiért!
Attól tartok, ez a hajtányosok nyakába szakadna. Végigkaszálni nyilván kevésbé érdemes ekkora szakaszt, mint tárgyalni egy céggel, akinek van pl kétéltű Unimogja, és "támogatás" címén olcsóbban végigpermetezné a vonalat. Keresni kell a megoldást, megegyezést.
A hajtányos topicban felvetődött, hogy a jelen "hangulat" csak a 62-esre él, vagy mondjuk a 64-esre is? Érdekesebb, megközelíthetőbb, nagyobb állomásokkal....