Megjelent a MIO következő GPS "generációja", széles kijelzővel. Találkozott már vele valaki? A véleményeket várom, gyakorlatban hogy vált be, ki hol, mennyiért jutott hozzá, milyen térképek vannak hozzá.
Nehéz ezt elhatárolni, mert a kis falvakon keresztülvezető út ugyebár a főút, mégis előfordult már velem, GPS nélkül, hogy nem vettem észre, hogy a főút elkanyarodik, és vagy 3x lementem róla.
(persze ezen utasításokra építve a "menj tovább egyenesen" azt jelenti, hogy "ne kövesd a jobbra/balra kanyarodó főutat, hanem TÉLLEG egyenesen menj"...)
Ezt a főútvonalasat már én is beszoptam. Azt mondta, menj tovább egyenesen. Eszembe se jutott volna, hogy az azt jelenti, hogy a balra elkanyarodó főútról le kell kanyarodni jobbra. Persze, hogy túlmentem a kereszteződésen, de esze ágában sem volt azt mondani, hogy fordulj meg, hanem levitt mindenféle zergebaszta ösvényekre, hogy utána egy házzal arrébb visszafordulva kijöjjek ugyanarra a főútra.
Amikor jobbra, balra kell tartani, első utamon nem vettem komolyan, és elvitt a forgalmi sáv másfelé. Hallottam már én is a "Kövesd a főútvonalat", de ez inkább Bp-en volt. Nem árt az ábrára is figyelni, hogy mit mutat a szöveg mellett.
ezeket az ésszerűtlen mellékúti rövidítéseket úgy tudná a kivédeni a program, ha ezeket a mellékutakat hosszabb menetidővel(=kisebb sebességgel) súlyozná...
ezáltal a "gyors" módban a városi főút előnyhöz jutna...
azért valami difi mégiscsak van, mert pl.:
- az erzsébet hídtól a svábhegyi gyerekkórházig számol 5.8km-t/12.16 idővel "gyors" módban, de mégis a mellékutcákon visz fel, nem az istenhegyin...
ha viszont megadok egy köztes pontot az istenhegyin, akkor 6.8km-re jön ki /12.17 idővel...
tehát 1km-rel több az út, az idő viszont csak 1 másodperccel hosszabb...
(viszont sajna 1-gyel mégiscsak hosszabb, pedig az lenne jó ha (legalább) 1-gyel rövidebb lenne, mert akkor "gyors" módban ez lenne az optimális út...
"vagy olyan helyen akart lekanyarintani a főútról, ahol NEM lehetett lekanyarodni (partfal volt)..." Ilyenem nekem is van.
Valamint nálam is rendszeres az, ha a főútban van egy U betű, vagy egyéb nagyobb kanyarulat a városban, akkor eldugott utakon keresztülvág mindenen. Egyszer bevitt valami díszburkolattal borított térre :) Egyébként a madártávlat beállításaival kell játszani, hogy ne csak az adott kereszteződést lásd, hanem egy kicsit a környéket is, és feltűnjön, ha csak ilyen trükköket akar csinálni. Viszont amikor Bibioneban méterre pontosan az apartmann bejáratánál álltunk meg, az sokmindenért kárpótol.
Így Horvátországban jártam. A Szálloda parkolója mér itthon bekerült a "kedvencek" közzé, hogy ha bárhol járunk, csak rábökök és odavisz. Na talált is egy rövidebb utat egyszer. Megyek a száloda felé, és majdnem bementem a teraszon lévő székek, asztalok közzé. Neki az még rendes utcának volt jelölve, persze ez még a "régi Horvát" térképpel fordult velem elő.
Most megnéztem az új térképen, semmi változás a környéken :-(
ja, ezek a térképhibák érdekes helyzetet produkálnak...
tegnap érden jártam és jópár térképhibát találtam:
pl. olyan úton akart elvinni a célhoz (kinn a város szélén, ahol főként földutak vannak), ami autóval egyáltalán nem járható (terepjáróval sem), csak egy keskeny gyalogösvény...
ezt, pl. tuti nem járták be autóval, papírtérkép alapján készíthették...
vagy elvitt egy zsákutcás részre, ahol sehol nem volt átjárás, mégis úgy "tudta", hogy át lehet menni...
vagy olyan helyen akart lekanyarintani a főútról, ahol NEM lehetett lekanyarodni (partfal volt)...
és ezeket a helyzeteket csak úgy lehet áthidalni, ha megállok, megnézem a térképet, és kijelölök egy köztes pontot, hogy azon vezessen keresztül, különben ragaszkodik az "eredeti tervhez" és megpróbál visszafordítani, mondván: "de akkor is erre megyünk"...
budán meg elképesztően eldugott helyeken lévő (és szar minőségű) mellékutakon keresztül vitt (szinte kalandtúra volt... :-)
a probléma az, hogy ezt nem csak a "rövid" opciónál teszi, hanem a "gyorsnál is"...
(valószinű az lehet az oka, hogy mindenütt a megengedett 50-nel számol, pedig a rossz minőségű mellékutakon jóval alacsonyabb, pl. 20-30-al kellene.
így a "gyors" opcióban a hosszabb, de haladósabb városi főút (pl. hegyalja út)kerülne előnybe...)
Helyesbítek: A kihagyott útvonalon bejelöltem a bejárt úthoz egy-két km-es távot az úton, és Mo. felől elment addig, majd visszafordult és a korábbi távoli határátkelőn - kerülőút - megy tovább. Ezt lépésről lépésre megtettem, és már ott tartottam, hogy Kassán az uticéltól pár méterre lévő célt is bejelöltem, hogy érintse, és onnan is visszafordult, és követte a "megszokott kerülőutat". Sikerült olyan pontot is találni, amit mindkét nyomvonal érint, és mégis vissza navigál a kerülőútra. Egyszerűen nincs olyan közúti jelzés ami miatt ne mehetne a nyomvonal ott.
Bingó! Nyertél. Betettem megint az új térképet, hogy mi lehet a baj vele. Csak "Sürgősségi jármű" és "gyalogos" volt amit az E71-es főúton átenged "kifelé" irányba. Az útvonaladatok menüben pedig betett egy "Behajtani tilos" jelzőtáblát,és amikor rákérdeztem, azt írta ki a felnyíló kisablak, hogy "Az út korlátozott behajtású útszakasszal kezdődik vagy végződik." Ez oké is lenne, ha emiatt a kis szakasz miatt nem kellene egy huszadrendű úton átjutni Kassára. Valaki valamit elk...t.
Azt hiszem meg kell várnom az Új Magyarország térképet, mert a friss térképek, mindig az előző szomszédhoz igazodik, íg a 08.15-ém kiadott két térkép nem kompatibilis egymással.
Ha-Ha! itt olvastam valahol, hogy a térképek újjabb verziója van meg valakinek, esetleg női hangra lehet cserélni a Moha bácsit szóval ilyen okosságokra gondoltam. Az amit az előbb említettél az a "beújítás"
Visszatettem a régi (CD-n lévő) Szlovákia térképet, és ezzel jól működik. A jövő hétvégén megyek Komárno-ba és amikor azt terveztem, annál jobb volt az új térkép (Komárnón belül más útvonalat javasolt) Na most menjen el az ezsem.