Nezd,en mar parszor megtanultam: "az olcso husnak hig a leve"-dolgot..... Ha jot es megbizhatot akarsz venni az zsebbenyulosabb,de megeri..... Az altalam felsoroltakat pedig netrol is tudod frissiteni 1 usb kabel segitsegevel....ezt megprobalhatnad a 30.000 Ft-os-al is,de semmire nem mennel.... A metro oldalan most lattam 3.5-es kijelzovel oriont full europa Igo-8-as terkeppel valami 36.000-ert-na onnet lehet kezdeni gondolkodni,ha ram hallgatsz es nem lesz gondod a Gps-el.....
"Traffic Jam" figyeli a dugokat es,ha a kalkulalt utvonalon lezaras-torlodas,stb.. van akkor uj utvonalat ad ki automatikusan-nagyon jo dolog,mert elkerulod igy a dugokat...
Hat mar en is regota nem hasznaltam terkepet-pedig az is van a vekibe "szukseg" esetere.... :-))) Es valoban jo hogy utca es szinte hazszam pontossagal elvisz a megjelolt helyre....
A B omié milyen. A VW-ké olyan, hogy ha intervallumra kapcsolod egy pillanatra, akkor elindít egy belső számlálót és ha újra bekapcsolod intervallumba, akkor a két kapcsolás közti időt állítja be intervallumnak. A beállítást csak akkor felejti el és állít be új intervallumot, ha a fenti mókát megint eljátszod.
Hasznos, mert így pontosan az eső mértékéhez lehet állítani.
Én a telóban váltogattam és próbálgattam, melyik jobb. A TomTom és a Garmin jöttek be, bár legutoljára csak a Garmint használtam. Sajna a telóban meghalt a kijelző, mivel valaki (akié a telefon volt) leejtette és a kijelző fóliakábele megsérült. Nálam pár hónapig jó volt, aztán kezdte a hülyeségeket, hogy először csak néha, aztán később már egyáltalán nem jelent meg semmi a kijelzőn. Azóta szerencsétlen a polcon figyel én meg olyan olyan telefont használok, amit nem lehet kinyírni. Ragasztó tartja össze, de még így is, ha nem lenne bőrtokban, darabokra hullana. :)
Én a telefonommal használtam. Vettem egy használt Nokia E65-öt telefonnak, de mivel benne volt a lehetőség, hogy használható GPS-ként, ezért vettem hozzá egy külső GPS vevőt. Soha nem volt szükségem GPS-re, de abban nagy segítséget nyújtott, hogy nem kell vidéki településeken térképet keresgélnem, hogy utcaszintű képet kapjak a környékről. Általában a célpontot megnéztem Magyarország térképen és utána csak helyi navigáláshoz használtam.
Momentan nekem van 2 is-mivel eleg sokat vezttem-vezetek kulfoldon.... 1 regebbi Blaupunkt Lucca-2007-es full Europa terkeppel-amin Magyar.o. kicsit hianyos... 2 tomtom 300 nagyon popec mar a 2009 -es full E.u terkeppel....M.o. is 99%-os lefedetseggel....nagyon gyors,bluetooth,tcm, stb-funkciok....
A vateran levo gagyi 20-30.000 Ft-os kinaiakat keruld el... Ha veszel legyen benne magyar menu,a tcm megint jo dolog-igaz nalunk meg nem igazan mukodik... :-((( A jobbak :Blaupunkt,Becker,Tomtom,Mio,Garmin..........
En is megvagyok nelkule a B-s vekinel,de a C-s-ben most,azert megszoktam....
Milyen vooszvagenrul beszelunk kerem.... :-))) A calibrasok is regota az omegaet rakjak.....-amugy en sem vagyok kibekulve a gyarival-szerintem lehet megy bele nekem is az omie.... :-))))
Az a multitimerben lenne benne. Hogy az működjön, az egész belsőséget módosítani kellene. Egyeszerűbb megoldás lenne egy 555-ös ic-vel megoldott cucc, aminek az lenne a dolga, hogy amikor áramot kap az indexkapcsolótól, akkor behúzva tart egy relét egy ideig. Ha egyszerűbben lenne megoldva, akkor viszont rendes indexelésnél is tovább villogna egy picit, mikor az indexkapcsoló már ki van kapcsolva. Bonyolultabb lenne azt megoldani, hogy ez ne történjen meg.
Nekem az indexnél jobban hiányzik inkább az ablaktörlő intervallum időzítés, mint pl. a volkswageneknél.
Szal ahogyan mumtaz is irta a dolgokat.....de ha vezerlest cserelsz a vizpumpat ne hagyd ki.... Az izzitasnal pedig lehet izzitogyertyat kell cserelni...... Az index-igen jo dolog a C-s vekimben van.Megpoccinted es villan harmat:onnet kene valami rajzot szerezned,hogy C-s vectranal, hogy van megoldva...
És van még egy... bár ez már igazi "bágátell" a többihez képest. Ez nem más, mint az automatikus index... a régi kocsimban (2001 Dodge Caravan 3,8) volt ilyen, és nagyon hiányzik, és nem bírom megszokni, hogy rendesen kapcsoljak indexet, ne csak éppen megpöccintsem... tudom, néhányan lefikáztok, de a jót -mint mindenki másnak is- nekem is könnyű volt megszokni, és mai kocsik már nem jönnek ki nélküle... szóval létezik hozzá valami relé, vagy elektronika (megépítem én, ha van hozzá leírás és nyákterv) amit be lehet tenni?
1. Fontos kérdés, hogy a ventilátor beindul-e ilyenkor. Ha nem, akkor lehet, hogy a hőfokmérő mutat hülyeségeket, de lehet egyéb probléma is. Meg kell nézni, hogy amikor ilyen forróságot mutat, akkor a hűtő is forró-e. Ilyen hidegben lehet normális, hogy a ventilátor nem indul be, de lehet hiba is.
2. Hátsó lámpa búrát nem nagyon hiszem, hogy lehetne kapni, de ha lehetne is, akkor is ragasztani kéne, mivel egybe van sütve az egész. Komplett lámpákat utángyártottat többfélét is lehet kapni pár 1000 forintért.
3. Valószínűleg kontakthiba. Nézd meg, hogy a saruk rendesen rá vannak-e dugva az izzóra. Lehet vezeték szakadás is.
4. Ha ütemesen csinálja, akkor forgó alkatrész. 95%, hogy centríroztatni kell a kereket. 4%, hogy féktárcsa. 1%, hogy féltengely.
5. pasz
6. Szíjakat mindenképp érdemes cseréltetni egy használt autón megvásárlás után. Vezérműszíj+görgő szintén.
Nekem már ég a pofám, hogy ennyi problémám van, de mint új vectrás, még sok kérdés merül fel bennem, szóval megértést kérek :)))
1. Melegszik a vizem... de érdekes, mert normál használat mellett HIDEGBEN (3 fok alatt) üzem közben felmegy 100 fok fölé is. Melegben nem, esetleg csak akkor, ha sokat állok dugóban. Már előre félek... Nem hengerfejes ez? Mi lesz így nyáron? Nem kapcsolhatom be a légkondit? :(( Alapjáraton miért nem megy fel sosem?
2. Hátsó lámpa búrát lehet külön kapni? Mert az egyik el van törve, és a másik sem szép. Vagy csere az egész kompletten? Menyi egy pár ilyen, és hol lehet kapni?
3. Bal oldali fényszóróm -ha magasságot állítok- elalszik, felkapcsoláskor később kapcsolódik be. Csere, vagy ez valami defekt, ami javítható? Kontaktos lenne? Van erre valami megoldás?
4. 140 és felett ráz a kormány. Nem nagyon, de zavaróan. Ez kerék vagy fuómű probléma? Kihez vigyem?
5. Reggelente mikor beindítom, folyamatosan 5-7 másodpercig kell indítózni, mire felkapja. Ez mitől van? Nem izzít fel eléggé? Izzítsak többször?
Érdekes a hátsó ködlámpa szabályozása. Anno a rendőr keresztül lőtt, ha mind2 oldalon világított. Csak a baloldalon lehetett. Indoklás volt, hogy megzavarhatja a hátul jövőt, mert féklámpának hiszi.
még mikor B1es lámpákkal róttam az utakat, nem volt rossz a ködlámpa. persze kicsit állítani kellett rajtuk hogy feljebb világítsanak, ne csak 2 méterre magam elé. most h benne van a b2es fényszóró, már tök fölösleges, csak esztétika de arra jó! múltkor jöttem haza szombathelyről olyan ködbe hogy előttem haladó autót kb 20 méteres távolságból lehetett csak észrevenni, és akkor sem használtam a ködlámpát, csak a ködzárfényt. azt viszont meg akarom csinálni hogy világitson a jobb oldali is. amúgy jah , ezeknél a franciáknál tudnak ködlámpát gyártani , talicskáé is baromi jó csak annál a rendes fényszórót rontották el nagyon
Hat hiszed -nem en sem vagyok a kodossel kibekulve.....a pughoz visszaterve :azt,ha bekapcsoltad lattad a kulonbseget..... Igy az iden gondolkozom,hogy a kodosbe teszem xenont..... Ja,es a B2-e sem jobb....
Lehet, hogy újdonság (nekem az): Ha a klíma automata üzemmódban van és benyomom az ablak/tükörfűtést, akkor az egyik szervó beindul egy pillanatra. Amikor kikapcsolom, akkor megint. Mit állíthat át? Hogy több levegő menjen az oldalablakokra, vagy mit? Nem figyelte még valaki?
Jó ez a sztemélygépjármű. Minden kapcsolatban van mindennel.
na gyerekek mégis készen lett az autó ma. öninditót elvitte szerelő villamossági szakemberhez, és talált rajta egy két kifogásolni valót. kicserélte a bronzkeféket, meg valamit lakkoztak az öninditóban (??). kipróbáltam most mikor hazaértem, hát jóval határozottabban indít mint eddig. szorítsatok hogy megszűnt a probléma ezáltal! :)
Nagyon szívesen a képeket remélem meg sikerült fejteni a dolgokat!!
A B1 és a B2 világításkapcsolónak ugyan az a lábkiosztása!Szerintem a vezetékek ki vannak építve benne! Szóval bele van építve gyárilag mind a kettőben az első és hátsó ködfény funkció ,csak lehet a kapcsoló nincs bent a helyén! 3 megoldás van: az 1. ha veszel egy olyan világítás kapcsolót ami tudja mind a kettőt 2 lehetőség ha egy ködlámpa kapcsolót szerzel és a vak dugót kiveszed és annak a helyére bepattintod a ködlámpa kapcsolót vagy 3 lehetőség ha bent a kapcsolóban átkötöd a dolgokat és egy kapcsolóval egyszerre működik majd az elő és a hátsó!
Szóval senkit nem érdekel a gyári kerékcsapágy készlet. A bontósok szerint 25-ért szokták adni, annyiért én is odaadom.... Vagy ABS jeladóra, nyári gumira cserélném.
Minden megoldás érdekel mert jelenelg nem tudom hasznosítani.
Ahol a műszerfalon van egy kis találkozás, ott kell két oldalt benyúlni lapos csavarhúzóval és benyomni a biztosító lemezt. De ha nem menne itt le van írva : http://www.aty.hu/kek/
Holnap kikapom az egész kapcsolóházat (ugye pattintós???) és megnézem, mi a bibi. Lehet, hogy csak a kapcsoló hiánycikk belőle... :( (bár nem hiszem) és megnézem, hogy a ködfény egyáltalán be van e kábelezve.... Mikor lesz tali Budapesten? Majd elviszem, és akkor a NAGYOK átnézik... én még kicsi vagyok ehhez...