Na látod itt a baj. SEM a vasút, SEM a busz nem kínál megfelelő alternatívát. A vonat lassú, bár van rajta ülőhely, a busz meg gyorsabb, de tumultus van rajta, mellesleg vannak emberek akiknek forog a gyomra a buszon való utazástól, mert egyrészt egymás szájában kell utazni, másrészt a dinamikai viszonyok felkavarják a gyomrát. Ha kinyírjuk a vonatot, nem biztos hogy buszra száll majd az addig ott utazó ember, hanem inkább beül a kocsijába, és úgy megy, ha teheti...
a képeken elsősorban mozdonyok szerepelnek, így azért írtam, hogy sem az M41 sem az M47 nem kényelmsebb egy busznál. Ha utána kötnek néhány Bhv-t, akkor azok már igen :-)))
Igaz, de sajnos az embereket az is nagyon érdekli.
Taxxx példájában írt útvonal (Győr-Bf) vonattal kb. 4 óra, busszal 2,5.
De Győr-Veszprém is közt is gyorsabb busz...
Más kérdés, hogy ilyen én speciel inkább vonatozom 4 órát, mint buszozom 2,5-t, mert utóbbi alatt is vagy behányok, vagy bevizelek... :-), de a többségnek azért nem ilyen érzékenyek a belsőségei.
(Sőt, Füredről Győrbe én inkább felbuszoznék Veszprémig, utána meg átszállnék a vonatra, és megspórolnám a buszbanvaló ringatózást)
Mellesleg sem (a képeiden szereplő) Csörgő sem a Dácsia nem sokkal kényelmesebb egy busznál :-)))
Nem is arra reagálsz, amit felvetettem. Pedig szívesen elbeszélgetnék Veled pl. a 21-es vonal töküres Bz-iről meg nulla teherforgalmáról, a vonal villamosításának fölösleges voltáról.
Azt a forgalmat, ami a környező településekről a gyopárosi srtand- és élményfürdő be irányul, közvetlen járat nélkül is le lehet fedni. Ha meg egyszeri tömeges igény van, akkor ott a charter illetve különjárat, mint volt tavaly augusztusban.
Amikor rendezvények vannak Gyopároson, erősítva közlekedik pár vonat, de elég az 1+1-es Bz. Aki családostól jön, az meg autóval jön úgyis, mert kényelmesebb, gyorsabb.
"Nagyobb gyárak, több embert foglalkoztató intézmények": Ez sajnos 16 éve kissé idejétmúlt. A legnagyobb foglalkoztató szinte mindenhol az önkormányzat, ahol a klasszikus 3 műszakos termelés még megvan, ott meg eléggé alacsony a bejárók száma. Az orosházi üveggyári buszokon 60-80 utas szokott lenni. A volán a gyárkapuig viszi őket. A gádorosi busz is az Üveggyártól/ig közledik.
Ami még szerept játszik, az a barnevál és mindenféle reinkarnációja (B.Csaba, Szentes, O.háza). A jelenlegi kínálat ott is bőven lefedi az igényeket. Részben vasúton, részben Volán vagy bérelt busszal, részben egyéni közlekedéssel.
Már miért kellene ezeknek a vonatoknak megállni Velencén? És különben is, a tömött balatoni vonatokra úgysem férnének fel többen!!! Ezért van nyáron pont reggel és este gyorsított vonat, ami csak a Velencei-tó mellett áll meg mindenhol!
Ez a pótlóbusz is igen rossz időpontban megy, azért nincs rajta senki sem...Hogy ez miért éri meg a MÁV-nak...
Én a sok PR-ost leküldeném 2 hétre oda a kis falvakba, (meg már olyan helyekre ahol vicik járnak, és talán még menthetők lehetnének...(alföldi ismerettségem lévén pl: 145, 146, 147, 125, Vésztő meg Gyula térségébe stb stb.)
Tessék megnézni hol vannak nagyobb gyárak/több embert foglalkoztató intézmények...kik honnan járnak be, mikor van munkakezdés és munkavégzés, sok embert vonzó szabadidős rendezvények stb és ezt kellene összehangolni, esetleg ilyen munkásvonatokat indítani.
Pl: Gyopárosfürdőn szoktak lenni sokszáz embert megmozgató rendezvények. Soka jönnek a környékből, pl: Gyula - Békéscsaba - Orosháza - Gyopárosfürdő vonal nyáron nem hinném hogy ne lenne kihasználva. Vagy épp a Tisza-Tó és környékén is lehetne mit javítani. Nem csak Balatonból áll az élet.
Deha már 30-as vonal. Vajon Miért nem áll meg néhány reggeli és késő délutáni sebesvonat a nyári időszakban VELENCÉN ? Azért meg lehetne nézni azt a megállót mennyien tolonganak a peronon strandidényben.
Egy utast nem érdekli az átlagos utaszámok, ha azokhoz méretezve csúcsidőben szűkösnek bizonyulnak az elővárosi, és az IC szerelvények, és ez miatt nem talál ülőhelyet. Erről hozzávetőleges adatokkal a jegyvizsgálók rendelkeznek. Meg kellene őket kérdezni, az utasokkal együtt.
Azon utasok aránya, vagy száma, akik ingyen utaznak, lényegtelen, hiszen nem utasok száma, hanem a vonatok száma után fizet a MÁV-nak az állam.
Már írtam, de a túlságosan sok kedvezményt meg kellene nyirbálni!
OFF Ha tetszik egy fiatal nő, nagyszerű alakja van, akkor nem érdekelnek, és nem befolyásolnak az SI rendszerben kifejezhető méretbeli dimenziói, hiszen ez estben elég, ha a szememnek hiszek... ON
Utasszámok tegnapról (nem reprezentatív felmérés, és nem kívánok semmit sugallni vele, csak úgy).
A Drávafokra 15.23-kor érkező Barcs-Sellye pótlóbuszon egy utas ült, felszállt velem együtt három fő. Bogdásán még felszálltak ketten, összesen hatan érkeztünk Sellye állomásra.
A Szentlőrinc felől érkező 38216-ról (Bzmot+2 pót) leszálltak harmincan vagy harmincegyen (de mintha legalább kettő a nem a vonatszemélyzethez tartozó vasutas lett volna). A Villány felől érkező 38125-ről (szóló motor) tizenegyen szálltak le.
A menetrendi időponthoz képest kábé öt perc késéssel Villányba visszainduló vonaton (38126) tizennégy utast számláltam. Mielőtt felszálltam volna a Szentlőrinc felé induló 38213-ra, az állomás előtt álló pótlóbuszon tíz utast láttam ücsörögni. A 38213 negyvenegy vagy negyvenkét utassal rajtolt el. Menet közben nem néztem az utasforgalmakat, Szentlőrincen pedig az éppen szakadni kezdő eső miatt nem tudtam pontosabb számlálást végezni, de ötvennél többen (de legfeljebb hatvanan) szálltunk le a vonatról.
Ebben az esetben azt csinálod, hogy a hozott anyagot a megrendelőkkel előzetetesen jóváhagyatott eljárásokkal feldolgozod és az eredményt átadod nekik. Ezért ők kifizetik a megállapodott pénzt.
Hogy azok a számok nem feltétlenül jók, hogy a számokat szolgáltatóknak fogalmuk sincs, miképpen kell a számokat előásni, ahhoz ebben a folyamtban semmi közöd nincs. Ja, hogy ha nem jók az alapok, akkor teljesen félremegy a következtetés? Hát aztán? Ha a megrendelő nem a mi elképzeléseinknek megfelelően használja fel a következtetéseinket, azonban nem is ügyel olyan nagyon a következtetéseink pontosságára, akkor tán' vigyük bele a szakadékba éppen azzal, hogy pontosan az általa szabott keretek között tevékenykedünk. (Kis Diktátor Kézikönyv, 3. fejezet, 1. bekezdés - vagy valami ilyesmi. :) )
Ha a "normáliséknál" alatt a napi gyakorlat értendő, akkor két eset lehetséges: 1. Ha a sorból kilógó ember nincs domináns hím hormonokkal felvértezve, akkor az történik, amit leírtál. 2. Ha ellenben a sorból kilógó ember mindenáron nyerni szeretne, és még szociálisan is (túl)fejlett, akkor ahelyett, hogy felállna és távozna, hoz az asztalhoz még két szekérderéknyi rajongót. Ezek után az asztalnál eredetileg ülők szorulnak kisebbségbe, végül kénytelenek távozni. (A 2. eset érdekes változata az, amikor az eredeti asztaltársaság is tartalmaz egy vezérürüt, akinek nincs hová visszavonulnia: jó valószínűséggel ádáz harc bontakozik ki.)
(szintén bármiféle pro vagy kontra állásfoglalásom nélkül)
A gondolatmeneted kicsit sántít: Ha sokan ülnek egy asztalnál és jópáran azt érzik, hogy egyvalaki nem illik oda, akkor normáliséknál az érintett személy már a ráutaló magatartás megtapasztalását követően elköszön és feláll az asztaltól...
(bármiféle pro vagy kontra állásfoglalásom nélkül)
A május 13-i HVG-ben két vasúti témájú írás is van a 81-es vonal háza tájáról. Már a cikk címe is erre utal: Fordítókorongon. Egyik részben a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesületet és annak célját ismertetik, másikban meg a salgótarjáni fogaskerekűt, amit 100 millióért akarnak visszaépíteni a turizmus céljaira...
Tőled is pontos adatokat és számokat várok! Folyton csak azzal vagdalkozol, hogy nullaforgalmú mellékvonal meg nincs utas, de konkrétumokat nem tudsz írni. Eddigi munkásságod alatt egyetlen beszámolód nevezhető valamennyire hitelesnek: erminavettel együtt tett nyírségi utad. Az se teljesen hiteles, mert csak egy rövid időszakot ölel fel.
A legfrissebb tanulmányodat pedig hivatalból olvastam, egy "több évtizedes tapasztalattal és egyetemi oktatói múlttal rendelkező közlekedési szakembertől" többet vártam volna.
A megszokott tanárbácsis kioktatásból pedig nem kérek. Rövid idő alatt átláttam rajtad, éppúgy mint a többiek.