Keresés

Részletes keresés

gmarc Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11663
Na látod itt a baj. SEM a vasút, SEM a busz nem kínál megfelelő alternatívát. A vonat lassú, bár van rajta ülőhely, a busz meg gyorsabb, de tumultus van rajta, mellesleg vannak emberek akiknek forog a gyomra a buszon való utazástól, mert egyrészt egymás szájában kell utazni, másrészt a dinamikai viszonyok felkavarják a gyomrát. Ha kinyírjuk a vonatot, nem biztos hogy buszra száll majd az addig ott utazó ember, hanem inkább beül a kocsijába, és úgy megy, ha teheti...
Előzmény: Törölt nick (11660)
M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11662

"...a képeken elsősorban mozdonyok szerepelnek, így azért írtam, hogy sem az M41 sem az M47 nem kényelmsebb egy busznál..."

 

sajnos ez sem igaz... :-)))

Előzmény: HG. (11661)
HG. Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11661

Urak, 

 

a képeken elsősorban mozdonyok szerepelnek, így azért írtam, hogy sem az M41 sem az M47 nem kényelmsebb egy busznál. Ha utána kötnek néhány Bhv-t, akkor azok már igen :-)))

Elnézést a pihent agyamér' :-)

M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11659

"Nehogy újra nyissátok a busz-vonat vitát !...............:-)))))"

 

Nincs semmilyen vita. A vonat a jobb és kész... :-)))

Előzmény: Törölt nick (11657)
M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11658

"...én speciel inkább vonatozom..."

 

én is, ezzel egyetértek

 

"Mellesleg  sem (a képeiden szereplő) Csörgő sem a Dácsia nem sokkal kényelmesebb egy busznál...:-)))"

 

ezzel nem értek egyet...

Előzmény: HG. (11656)
HG. Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11656

Igaz, de sajnos az embereket az is nagyon érdekli.

 

Taxxx példájában írt útvonal (Győr-Bf) vonattal kb. 4 óra, busszal 2,5.

De Győr-Veszprém is közt is gyorsabb busz...

 

Más kérdés, hogy ilyen én speciel inkább vonatozom 4 órát, mint buszozom 2,5-t, mert utóbbi alatt is vagy behányok, vagy bevizelek... :-), de a többségnek azért nem ilyen érzékenyek a belsőségei.

 

(Sőt, Füredről Győrbe én inkább felbuszoznék Veszprémig, utána meg átszállnék a vonatra, és megspórolnám a buszbanvaló ringatózást)

 

Mellesleg  sem (a képeiden szereplő) Csörgő sem a Dácsia nem sokkal kényelmesebb egy busznál :-)))

Előzmény: M41 2202 (11654)
M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11655

A félreértések elkerülése érdekében:

 

Az 1. kép Veszprémvarsányban készült 2004. június 13-án a 39515-ös (Veszprém-Győr) személyvonatról.

 

A 2. kép Csajágon készült 2005. július 10-én a 39551-es (Siófok-Győr) személyvonatról.

Előzmény: M41 2202 (11651)
M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11654

Nem volt kérdés melyik a gyorsabb... :-)))

 

Csak azt írtam melyik a kényelmesebb! Szerintem egyértelmű... :-)))

Előzmény: HG. (11653)
HG. Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11653
Csak ezek sajnos sokkal lassabbak... :-(((
Előzmény: M41 2202 (11651)
vaskerék Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11652
"Ha ez igaz, akkor hogy-hogy nem tudod a 21-es ügy fejleményeit ?"

Nem hallottam erről én sem új fejleményt...
Kérlek világosíts fel erről engem.

Köszönöm!
Előzmény: Törölt nick (11649)
M41 2202 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11651

Az egy nagy 0!

 

Utazási szempontból a legkényelmesebb járművek ezek (a 11-es vonalon is):

 

Előzmény: Törölt nick (11650)
Fázishatár Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11648
Megint mellébeszélsz. Miért politika?
Előzmény: Törölt nick (11647)
Fázishatár Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11646
Nem is arra reagálsz, amit felvetettem. Pedig szívesen elbeszélgetnék Veled pl. a 21-es vonal töküres Bz-iről meg nulla teherforgalmáról, a vonal villamosításának fölösleges voltáról.
Előzmény: Törölt nick (11629)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11645
Igen, de nálunk ahol Bz közlekedik szinte mindenütt tiltva van az áru feladás...
Előzmény: Krtek (11644)
Krtek Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11644

Biztos, hogy CSAK UTÁNFUTÓKÉNT KÖZLEKEDHET?

 

http://www.hc-slavia.cz/data/cart/cze-dmu810.asp?cislo=11

looksharp Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11643

Gyula: fürdőváros

Orosháza - Gyopárosfürdő: megintcsak.

Azt a forgalmat, ami a környező településekről a gyopárosi srtand- és élményfürdő be irányul, közvetlen járat nélkül is le lehet fedni. Ha meg egyszeri tömeges igény van, akkor ott a charter illetve különjárat, mint volt tavaly augusztusban.

 

Amikor rendezvények vannak Gyopároson, erősítva közlekedik pár vonat, de elég az 1+1-es Bz. Aki családostól jön, az meg autóval jön úgyis, mert kényelmesebb, gyorsabb.

 

"Nagyobb gyárak, több embert foglalkoztató intézmények": Ez sajnos 16 éve kissé idejétmúlt. A legnagyobb foglalkoztató szinte mindenhol az önkormányzat, ahol a klasszikus 3 műszakos termelés még megvan, ott meg eléggé alacsony a bejárók száma. Az orosházi üveggyári buszokon 60-80 utas szokott lenni. A volán a gyárkapuig viszi őket. A gádorosi busz is az Üveggyártól/ig közledik.

Ami még szerept játszik, az a barnevál és mindenféle reinkarnációja (B.Csaba, Szentes, O.háza). A jelenlegi kínálat ott is bőven lefedi az igényeket. Részben vasúton, részben Volán vagy bérelt busszal, részben egyéni közlekedéssel.

Előzmény: Törölt nick (11638)
r1232 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11639
Már miért kellene ezeknek a vonatoknak megállni Velencén? És különben is, a tömött balatoni vonatokra úgysem férnének fel többen!!! Ezért van nyáron pont reggel és este gyorsított vonat, ami csak a Velencei-tó mellett áll meg mindenhol!
Előzmény: Törölt nick (11638)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11638

Ez a pótlóbusz is igen rossz időpontban megy, azért nincs rajta senki sem...Hogy ez miért éri meg a MÁV-nak...

Én a sok PR-ost leküldeném 2 hétre oda a kis falvakba, (meg már olyan helyekre ahol vicik járnak, és talán még menthetők lehetnének...(alföldi ismerettségem lévén pl: 145, 146, 147, 125,  Vésztő meg Gyula térségébe stb stb.) 

Tessék megnézni hol vannak nagyobb gyárak/több embert foglalkoztató intézmények...kik honnan járnak be, mikor van munkakezdés és munkavégzés, sok embert vonzó szabadidős rendezvények stb és ezt kellene összehangolni, esetleg ilyen munkásvonatokat indítani.    

 

Pl: Gyopárosfürdőn szoktak lenni sokszáz embert megmozgató rendezvények. Soka jönnek a környékből, pl: Gyula - Békéscsaba - Orosháza - Gyopárosfürdő vonal nyáron nem hinném hogy ne lenne kihasználva. Vagy épp a Tisza-Tó és környékén is lehetne mit javítani. Nem csak Balatonból áll az élet.

Deha már 30-as vonal. Vajon Miért nem áll meg néhány reggeli és késő délutáni sebesvonat a nyári időszakban VELENCÉN ?  Azért meg lehetne nézni azt a megállót mennyien tolonganak a peronon strandidényben.

Előzmény: Muntanitz (11636)
vaskerék Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11637
Nincs pontos szám.
Nem is lehet.
Nem is kell.

Egy utast nem érdekli az átlagos utaszámok, ha azokhoz méretezve csúcsidőben szűkösnek bizonyulnak az elővárosi, és az IC szerelvények, és ez miatt nem talál ülőhelyet. Erről hozzávetőleges adatokkal a jegyvizsgálók rendelkeznek.
Meg kellene őket kérdezni, az utasokkal együtt.

Azon utasok aránya, vagy száma, akik ingyen utaznak, lényegtelen, hiszen nem utasok száma, hanem a vonatok száma után fizet a MÁV-nak az állam.

Már írtam, de a túlságosan sok kedvezményt meg kellene nyirbálni!

OFF
Ha tetszik egy fiatal nő, nagyszerű alakja van, akkor nem érdekelnek, és nem befolyásolnak az SI rendszerben kifejezhető méretbeli dimenziói, hiszen ez estben elég, ha a szememnek hiszek...
ON
Előzmény: Törölt nick (11624)
Muntanitz Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11636

Üdv!

Utasszámok tegnapról (nem reprezentatív felmérés, és nem kívánok semmit sugallni vele, csak úgy).

A Drávafokra 15.23-kor érkező Barcs-Sellye pótlóbuszon egy utas ült, felszállt velem együtt három fő. Bogdásán még felszálltak ketten, összesen hatan érkeztünk Sellye állomásra.

A Szentlőrinc felől érkező 38216-ról (Bzmot+2 pót) leszálltak harmincan vagy harmincegyen (de mintha legalább kettő a nem a vonatszemélyzethez tartozó vasutas lett volna). A Villány felől érkező 38125-ről (szóló motor) tizenegyen szálltak le.

A menetrendi időponthoz képest kábé öt perc késéssel Villányba visszainduló vonaton (38126) tizennégy utast számláltam. Mielőtt felszálltam volna a Szentlőrinc felé induló 38213-ra, az állomás előtt álló pótlóbuszon tíz utast láttam ücsörögni. A 38213 negyvenegy vagy negyvenkét utassal rajtolt el. Menet közben nem néztem az utasforgalmakat, Szentlőrincen pedig az éppen szakadni kezdő eső miatt nem tudtam pontosabb számlálást végezni, de ötvennél többen (de legfeljebb hatvanan) szálltunk le a vonatról.

 

 

amicus Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11635

OFF Elnézést, hogy régire reagálok.

Ez bántó, sértő

Az elmúlt 6 évben még sohasem neveztem magam : tanító mesternek

Bocsánat ha félreérthető voltam. Nem nevezted magad tanítómesternek, viszont sokan így tekintettünk, tekintünk rád.

Remélem, ez olyan felelősség, ami néha örömet is okoz :-)

ON

Előzmény: Törölt nick (11535)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11634
Alkalmazó vagyok.

Ebben az esetben azt csinálod, hogy a hozott anyagot a megrendelőkkel előzetetesen jóváhagyatott eljárásokkal feldolgozod és az eredményt átadod nekik. Ezért ők kifizetik a megállapodott pénzt.

Hogy azok a számok nem feltétlenül jók, hogy a számokat szolgáltatóknak fogalmuk sincs, miképpen kell a számokat előásni, ahhoz ebben a folyamtban semmi közöd nincs. Ja, hogy ha nem jók az alapok, akkor teljesen félremegy a következtetés? Hát aztán? Ha a megrendelő nem a mi elképzeléseinknek megfelelően használja fel a következtetéseinket, azonban nem is ügyel olyan nagyon a következtetéseink pontosságára, akkor tán' vigyük bele a szakadékba éppen azzal, hogy pontosan az általa szabott keretek között tevékenykedünk. (Kis Diktátor Kézikönyv, 3. fejezet, 1. bekezdés - vagy valami ilyesmi. :) )

hm
Előzmény: Törölt nick (11632)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11631
Ha a "normáliséknál" alatt a napi gyakorlat értendő, akkor két eset lehetséges:
1. Ha a sorból kilógó ember nincs domináns hím hormonokkal felvértezve, akkor az történik, amit leírtál.
2. Ha ellenben a sorból kilógó ember mindenáron nyerni szeretne, és még szociálisan is (túl)fejlett, akkor ahelyett, hogy felállna és távozna, hoz az asztalhoz még két szekérderéknyi rajongót. Ezek után az asztalnál eredetileg ülők szorulnak kisebbségbe, végül kénytelenek távozni.
(A 2. eset érdekes változata az, amikor az eredeti asztaltársaság is tartalmaz egy vezérürüt, akinek nincs hová visszavonulnia: jó valószínűséggel ádáz harc bontakozik ki.)

(szintén bármiféle pro vagy kontra állásfoglalásom nélkül)

hm
Előzmény: GyöBzs (11630)
GyöBzs Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11630
Csak erre a hsz-re koncentrálva:

A gondolatmeneted kicsit sántít: Ha sokan ülnek egy asztalnál és jópáran azt érzik, hogy egyvalaki nem illik oda, akkor normáliséknál az érintett személy már a ráutaló magatartás megtapasztalását követően elköszön és feláll az asztaltól...

(bármiféle pro vagy kontra állásfoglalásom nélkül)
Előzmény: Törölt nick (11629)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11628
A fogaskerekűt visszaépíteni 100 millióból? Jól átgondolt kis számítás lehet...
Előzmény: Andó Gergely (11627)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11627
A május 13-i HVG-ben két vasúti témájú írás is van a 81-es vonal háza tájáról. Már a cikk címe is erre utal: Fordítókorongon. Egyik részben a Kisterenyei Körfűtőházért Egyesületet és annak célját ismertetik, másikban meg a salgótarjáni fogaskerekűt, amit 100 millióért akarnak visszaépíteni a turizmus céljaira...
Fázishatár Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11626
Tőled is pontos adatokat és számokat várok! Folyton csak azzal vagdalkozol, hogy nullaforgalmú mellékvonal meg nincs utas, de konkrétumokat nem tudsz írni. Eddigi munkásságod alatt egyetlen beszámolód nevezhető valamennyire hitelesnek: erminavettel együtt tett nyírségi utad. Az se teljesen hiteles, mert csak egy rövid időszakot ölel fel.

A legfrissebb tanulmányodat pedig hivatalból olvastam, egy "több évtizedes tapasztalattal és egyetemi oktatói múlttal rendelkező közlekedési szakembertől" többet vártam volna.

A megszokott tanárbácsis kioktatásból pedig nem kérek. Rövid idő alatt átláttam rajtad, éppúgy mint a többiek.
Előzmény: Törölt nick (11624)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11625
Nem is rossz :-)
Előzmény: síncsavar (11618)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.15 0 0 11623

Nekem ás a feladatom...

Éppen ezért nagy a felelősséged is.

Néhány rossz adattal félre vezethetsz "egy orvost" aki azután dönt, de a várt eredmény vmiért nem jön össze...

Neked rá kellene mutatnod az esetleges pontatlanságokra, hibákra, hiányosságokra is. 

 

S a számaink vitathatók, ezt elismerjük.

Finoman szólva...

 

Előzmény: Törölt nick (11600)
gmarc Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11622
Így igaz. A váltókulcsokat megkapja a tolatásvezető, és máris nem kell az állomásra személyzet.
Előzmény: FOMA (11616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!