Én is megyek vissza csütörtökön kormáynmű cserére. Nekem is problémás volt, mert már lejárt a 2 év garancia, de én már az elejétől többször szóltam és nem vettek komolyan. :) Szerintem a 2. év végéig ne is törődj vele. Addig cseréljék gariban! Igaz, hogy 8 óra alatt tudják megcsinálni és így nincs autóm addig. Majd utána gondolkozz a felújításon ! Vinettu írta, hogy ő most csináltatja meg.
Kb. egy fél éve olvasgatom a hozzászólásaitokat, de csak most jutottam el odáig, hogy bekapcsolodjak a "beszélgetésbe". Röviden: 2004.08. havi Corsa 1.2-esem van a "sima" 75 LE-s változatban. TELJESEN meg vagyok elégedve a kocsival, de a napokban sajnos utolért engem is a Corsa-betegség, amiről már többen írtatok: KOPOG a kormányművem (8.500 km). Tudom, hogy most még garanciában cserélik -az biztos-, mert piszkosul az asztalra verek. :) Namost a cserével nem tudom mennyire nyugodhatok meg, mert egyszer lejár a garanciaidő is és nem szeretnék 8-10.000 km-enként kormányművet cserélni... Amúgy bontás nélkülén is nézegettem aknából a problémát és szerintem majdnem mindenkinek a problémát a fogasléc-vezető műanyagjának kopása jelenti a jobb (hosszabb) oldalon. A szervízben is mutattak nekem egy ilyen műanyag perselyt, háááát már a látvány sem volt túl masszív konstrukcióra utaló. Olvastam, hogy valaki írta, hogy nem cserélték neki a kormányművet, hanem egy kormánymű-feljavító szaki csinál(ta)ja neki. Lehet,hogy nekem is ezt az utat kellene legközelebb választanom? Mármint, ha a 2. kormánymű-szett is kikopna... Mert ki fog... Szerintem... Bocs, hogy az első hozzászólásom egy kicsit kesergő, nameg hosszú lett...
Az Opel fed.compok nagyon pontosak. 400-500km után 1liter + vagy - eltérésen belül lehet lehet tankolni. A tankolásnál mért hőfok pl. 30fok majd a következő reggel 10fokban is benne marad az 1 literben. Ha azonos hőmérsékleten tankolsz és megközelítőleg ugyanolyanon mész akkor közel 0 az eltérés. Mindez többszáz km után. 100km-re gyakorlatilag nincs érdemi eltérés. 4 Opel fed.comp tapasztalata.
Azért is kérdezek olyan embereket, akiknek van fedélzeti computerük, és netalántán 1.2-es. :) Illetve azért, mert van több tipusú és nagyságú (cm3) autókból ilyen mérésem és hasonlítani szerettem volna.
1,7 DTI, vegyes (BP és 4 főút és van benne szerpentin felfele is), 110-120-nál nem megyek többet, kissé sportosan közlekedve 4,5 körül mozog, klíma néha megy.
Gondolom ha zúznám akkor egy kicsivel több lenne, de ez az autó nem gyorsulásra van....
1-->2-->3->5 ha nem sietek (50-55 tempoval haladok varosban)
4-s 50 kornyeken ha nem halad folyekonyan a forgalom
3-ban jol lehet ralizni :-D
menjetek 60-nal 5.-ben a palyan ugy hogy tenyleg allando sebbeseggel mentek. Akkor tenyleg nagyon keveset fogyaszt szerintem 4 liter vagy picit alatta lesza fogyi...
ui.: en mindig anniyval megyek amennyit bir a kocsi... tehat corsa 140-150(bar jo tudni miert mentek nyaralni? azert hogy menjetek vagy hogy ott legyetek...)
Az 1 és 2 fokozat nagyon eszi a benzint. Ha lehet hamar elérni az ötvenet és 3-ba vagy 4-be tenni. A 3. ideális városban 2500-3000 között. Ilyenkor a gyorsítás is elfogadható fogyasztást produkál. A 4. 2000-2500 közöt elég takarékos de a gyorsításoknál sokat zabál. 2000 alatt csak a dizellel menj.
Csak azt mértem amit leírtam. 90-100 körül biztos kevesebbet fogyaszt az ilyen kisautó. A klíma általában terhel 0.5 - 1 litert. Minél gyorsabban vagy nagyobb teherrel mész annál jobban terhel pluszban a klíma. A kisebb motor jobban megérzi fogyasztásban a klímát. (Ez 4 autóból levont tapasztalat.1200-3000ccm közöttiek.)
Még a 3000ccm-nél is érezni a klíma hatását. Igaz ott csak a fogyasztásban.
Mennyi computeres! Hurrá! Ha már a mérési eredményeknél tartunk: városban hogyan jövök jobban ki? Ha alacsonyabb seb fokban 2000-3000, vagy magasab sebességfokozatban 1500-2000? Melyik fordulatszámnál ugrik meg a fogyasztás nem lineárisan? Mert ezeket a dolgokat kicsit nehéz a benzinkúti tankolóórával kimérni.... Szóval nagyon érdekelne, és szerintem ez nem csak engem( fed.comp. nélkül is vagyunk páran...) :-) Előre is kösz.
Már bocs, hogy belepofázok, de egy értelmű, hogy 90-nél a legkevesebb, 130-nál a legtöbb. A legjobb választás 100-110. A klíma nem oszt, nem szoroz országúton, folyamatos temponál. Talán 2-3 deci. Annál többet fesztesz a rád ég az autó...
Azt írtad, hogy: sok(k). Ebből azért sejtettem mire utalsz.
A klíma kb 6decit fogyaszt alapjáraton. Az átlagsebességem 20-25km/óra. Ebből kiderül, hogy sok az állás időm.
Tehát a fogyasztás azért magas mert:
-sok az indulás/megállás. ez széles gumival lényegen több benzin mint a gyárival.
-sok az állások miatti fogyasztás, klímával különösen sok.
-bejáratós motor szintén sokat fogyaszt.
Amit nyerni tudok majd ha lesz kb 3000km a kocsiban, hogy a bejáratott motor miatt 5decivel csökkenhet a fogyasztás.
Sajnos olyan helyeken kell járnom amelyeken a fogyasztás jobban nem cökkenthető.
Télen még csökkenhet mivel klíma lényegesen kevesebbet fogyaszt majd.
Egyébként az APEH is másként határozza meg az országúti, városi, és budapesti fogyasztást. Budapest +30% az országúthoz képest és a klíma is kap plusz szorzót nyáron.
175 / 65 14" Fulda téligumival felszerelve, ha kéred tiéd lehet. Egy kevés pénzt kérek érte 3 éves autónkon két telet "ment" ugyanis a feleségem télen csak háztartást vezet, autót nem, aszongya csúszik.
Ne a szavaid valóságtartalmát kérdőjeleztem meg - ahogy Vinettu kollega is emlitette - , hanem arra céloztam, hogy ez még vastag talppal is a jelentős mennyiség kategóriájába tartozik. Nekem 1,6 16v van de 7 liternél se nyáron /klíma/, se télen nem fogyaszt többet. Bár én kerülöm a dugót, mint ördög a szentelt vízet...
de van! 4*100, 56,5 kozeplyuk, 14"*5,5 ET49 tehat a gyari meret is pont ilyen, opel felni, csak nem Corsa C-n volt, hanem egy Corsa B-n.
3db-n van gumi is(185/60 R14 nyari Fulda gumi 1,6-2,3mm profil melyseggel es a DOT 2003-s) a negyedik felnin is ugyanilyen gumi volt, csak nem fertem el es levagtam rola.
En azert vettem hogy majd lesz ra nyarra 175-185 szeles gumi, de most keret nem futja a szelesebb gumira es a felni meg csak utban van. Azaz ha normalis arban meg tudunk egyezni akkor inkabb odaadnam es ha lesz keret akkor majd egyutt szerzek felnit es gummat
ha erdekel akkor irj a pete [kukac] uze.net -re. A felnik Bp XII-ben vannak
egy ideje használom a 175/70 13"os gumikat az 1.0 corsán. Hát jól sejtettem....igencsak megérezni a szélességnövekedést, így szervó nélkül.De sebaj, kárpótol a stabilabb menet. Ja, régebben volt szó kereplő motorhangról....Megvan nekem is.Ha bemelegszik a motor, az alapjárathangja vetekszik egy dízellel... Ok, hogy 3 henger és ne várjunk csodát, de ez nem normális...Nem tud valaki gyógyszert erre?
Na szóval megvan az aranyos. 1.2 twin 80le ezüst színben pompázik. Még rajta a zsír. : )) Rakassak rá oldalvédő csíkot? ( Gondolom kéne ) 12e-be mondják.
Ha sok, ha nem sok, akkor is ennyi. A fed.com szerinti elfogyasztott benzin mennyisége és a tankolt mennyisége között 1literen belül van az eltérés. Szerintem akkor az adatok helyesek.