Akkor kibírsz megyei és éves szinten háromezret azért, mert pislog a zöld, mielőtt sárgára vált.
Ha nem jó a kereszteződésben a lámpa, a rendőri forgalomirányításért mostantól fizetni kell, ami megyei és évi összesítésben, egyszeri megfizetendő díja szgk.-nként 4999,- Ft, pótkocsi: 2347,- Ft, 8 üléses esetén 14.628,- Ft, a nagyobbaknál 19.999,- Ft.
Na persze az üzemanyag árcsökkenés a költségvetés kiadásait is csökkentené, ha arra nem úgy tekintenének, mint Isten ajándéka és nem tartanák természetesnek, hogy az elkölthető másra.
Jól látod, a kormány az elmúúút időszaki rezsicsökkentéseknél kínosan ügyelt arra, hogy azok csak kicsit terheljék őt, némi ÁFA bevétel kieséssel, amit lehetett kompenzálni egyéb adó és járulék, meg díj emeléssel. Nem véletlenül volt a motor üzemanyag tabu a rezsicsökkentésben, hiszen annak adótartalma meghatározó.
Csakhogy!
Bebaxott a világpiaci rezsicsökkentés! Ez nem a vállalkozások zsebébe kotort bele, hanem a kormány adóbevételeibe.
Kb. 4 milliárd liter motorüzemanyagot használunk el Magyarországon.
Az üzemanyag árakat most szolídnak tűnő középátlag 30 forintos átlag fogyasztói ár csökkenéssel kalkulálom 2015-re.
Az üzemanyagok adótartalma kerekítve legyen átlagosan 50%.
Ebből az jön ki, hogy az állam ebben az évben 60 milliárdot bukott az állam a nem tervezett rezsicsökkenéssel. Na ez már tétel, ezzel kell szembeállítani a tervezett útdíjemelést, matricarendszer buherálást a maga uszkve 40 milliárdjával. Még egy kis padlássöprés (nálad kedves állampolgár) és összejön a buli.
Valószínűleg a zuhanó olajárak miatt év végén bepánikoltak, mert nem így tervezték a költségvetés bevételi oldalát, ezért volt a kapkodás, eszement forráskeresés.
Konkrétan a pest megyei matrica ára 5000, a többiek eddig is fizettek autópályadíjat ott sokan még spóroltak is... kivétel mondjuk a kirivó M8 híd... de az meg amúgy is fizetős lett volna ha befejezik végre, a lényeg, hogy a nagy többségnek mindössze 5e Ft-ba fáj a dolog... nem kellemes, de azért senkit nem vág a földhöz... kivéve az olyan ostobákat akik az index/népszabó/ballib kommentelők hisztériakeltése alapján vesznek mondjuk 4 megyei matricát mert le akarnak menni 2-3x a balcsira nyáron... :P
A gyártók lopnák? Nem hiszem... :-) A felhasználók sem nagyon lopják már, amióta minek, van rakás eredetileg is ingyenes, ami nemritkán sokkal jobb, mint a fizetős.
Volt már, amelyik hivatalosan bejelentette, hogy a megyeivel nem szórakoznak, egyedül a világon Magyarországon van ilyen bontás, és nem is a programon múlik, hanem a térképeken, és fütyülnek rá a térképgyártók, mert minek. Megint sikerült kitalálnunk valamit, aminek a hallatán mindenki felváltva csóválja és fogja a fejét.
A navi programozók azt tudják megtenni, hogy megjelölik a fizetős szakaszokat. Az már más kérdés, hogy neked kell eldönteni, hogy van-e jogod a fizetős szakaszokon menni vagy nem.
Azaz, ha útvonaltervet kérsz, nem fogja figyelembe venni, hogy hogy van Veszprém megye matricád, ott lehet fizetősön menni, somogyi viszont nincs, azokat kerülje el.
Illetve persze lehet ilyen programot írni, de kérdéses, hogy megéri-e. Manapság mindenki lopja a programot is.
Ez a kettő eddig különböző jelentéssel bírt. Ez a különbség kissé vékonyodott egy hete. Várhatóan a következő frissítésekben már benne lesz.
Viszont kérdés hogy a megyei rendszert hogy tudják majd kezelni a navigációs szoftverek, mert nem az a nagy kaland, hogy át kell állítani 1-2 szakaszt fizetősre...
kőccségvetési hiány...Ez lehetett az útdíjas kapkodás oka
Ha tippelnem kéne, akkor a kapkodás oka az olaj, illetve pontosabban az üzemanyag árának esése volt. Október óta ugyanis az OPEC országoktól kaptunk egy akkora rezsicsökkentést, amelynek láttán még a legádázabb rezsiharcos is megnyalja a szája szélét.
Ha átlagoljuk az üzemanyag árát a tavalyi év első 9 hónapjában, vagyis az árzuhanás előtti időszakban, akkor a benzinnél 412, a gázolaj esetében pedig 421 forintot kapunk. Ehhez képest most szerdán 333 és 355 forintért tankolhatunk. A különbség 79 és 66 forint.
Ha az év további részében is ez az átlagár maradna a kutaknál, akkor egy olyan autós, aki 15 ezer kilométert tesz meg a 7 litert fogyasztó benzines autójával, az így elégetett 1050 literhez 83 ezer forinttal olcsóbban jutna hozzá idén, mint tavaly. Ez bizony egy megyei matrica árának 16,6-szerese. Ha hinni lehet a híreszteléseknek, akkor az olajár még nem érte el a mélypontját, tehát ez az összeg még magasabb lehet.
Ha tehát a kormány mindenképpen be akarta vezetni ezt a sarcot, akkor – csak az anyagiakat nézve - nem is találhattak volna jobb időt, mint ezt. Úgy gondolhatták, hogy az autósok az üzemanyagtöltő-állomások totemoszlopain látott számok miatt olyan eufórikus állapotban vannak, hogy az a plusz 5 ezer forint nem oszt és nem szoroz.
Két dolgot azonban nem vettek figyelembe:
A hazai fizetésekhez és az átlagos életszínvonalhoz képest még az üzemanyagár jelenlegi szintje is magas.
Hasonlóan a békához, amely megfő a lassan melegített vízben, a folyamatos árcsökkenést nem érezzük meg annyira, mint az 5 ezret, amit korábban nem kellett megfizetni.
- nem ő kapcsolja be vagy ki, hanem az EON. Ő csak a számlát fizette eddig.
Ez olyan, mint amikor a nagybácsi fizeti a gyerek iskolai tízóraiját a szülő helyett. Aztán azt mondja, hogy holnaptól már nem. Ez még a szülőt nem menti fel az alól, hogy a gyereknek enni adjon.
Engem se akadályozzanak a szabad útválasztásomban a blokádolok.
Ha te írod azt le, hogy blokádolok, akkor az azt jelenti, hogy blokádolsz :) Így, magadat akadályozod. Én, így semmi akadályát nem látom annak, hogy beleverd egy betonfalba a Téged akadályozód fejecskéjét.
Ez az egész hiszti 5 ezer forintért megy!
Ja, hiszi az, akin nem találni domborzatot. Nézz utána, hogy kiket, miként és milyen mértékben is érint, amit TE IS meg fogsz fizetni, mert nem fogja veszteségként lekönyvelni egyik sem, így összeadódva csapódik le mindenkinél.
Az autópályáért minden országban fizetni kell!
Hmmm.... Nekem nem rémlik, hogy a bevezetőkért is, meg az elkerülőkért is. Tudsz ilyet írni, hogy okosságodból kaphassak pár sort?
Kovács Zoltán a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón elmondta, jogászoknak kell megvizsgálni a budaörsi polgármester tervezett intézkedését, amely szerint Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását.
...
A kormányszóvivő szerint egy-egy ilyen szerződéses kérdés rendezése túlmutat azon, hogy a polgármester csak úgy egyoldalúan felmondjon ilyen típusú megegyezéseket. Mindemellett elmondta: "Gondoskodni fogunk arról, hogy ne boruljon sötétségbe ez az útszakasz."