Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Minden kedves topiktársam figyelmébe ajánlom az idei Temofeszt-et, mely az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a Vasúttörténeti parkban kerül majd megrendezésre október 7-9. között (péntek-vasárnap).
Legjobb tudomásom szerint Pv vonatokat is láthattok majd működés közben.
Esetleg próbáld meg a vagont teljesen kimaszkolni a sablon körül is (hogy ne menjen rá permet), és több, lehelet finom rétegben megfújni. Akár olcsó akril spray-vel, a lényeg, hogy egyszerre csak olyan vékony réteget kell felvinni, amit nem tudnak felszívni a sablon alatti pórusok.
Persze az első réteg még nem fedne, talán a második sem, de száradás után újabb és újabb rétegekkel elkerülhető a megfolyás, és végül fedni is fog. Akkor tökéletes, a gyárinál is szebb feliratokat kapnál.
Az ecsetelés mindenképp a sablon alá fog folyni, a folyadékok már csak ilyenek. A vékony fújás szinte száraz, azt nem szívja fel semmi.
Itt van a felhasználásban jelentős különbség köztünk. Én az eredeti kétsínes Előrével foglalkozom, ezért ennél a mozdonynál ez is kérdéses volt. Lassan egy éve fogtam neki az Előre gyűjtésnek, de még mindig nem jutottam el az eredeti célomig, az vonatozáshoz. Amikor neki kezdtem, nem gondoltam, hogy ennyire szerteágazó és mégis egymással összefüggő az egész 0-ás vonatozás. Természetesen a kezdethez képest az igényeim is nőttek. Folyamatosan próbálom különféle régi szakirodalmak beszerzésével és olvasásával utolérni a topiktársakat. Viszont ebben van komoly időkorlátom.
Végre eljutottam a feliratozásig. Elég sokat próbálkoztam, mire rendesen sikerült. Minden fázisáról készítettem fotókat.
Kellékek: Marabu fehér porcelánfesték, 1 mm-es hagyományos tintás toll, a sógornőm által készített fólia sablon.
Fázisok.: A feliratozásra kerülő felület zsírtalanítása. Első sorban az izopropil alkoholt favorizáltam, de kiderült, hogy ez is oldja a festéket. Ezért végül az egyszerű mosogatószeres víz vált be. Igaz, hogy lassan szárad, de nem oldja a festéket.
A fólia sablon felragasztása a felületre. Itt csak a pontosságra kell vigyázni.
A fehér porcelánfesték felvitele tollal, a sablon megfelelő helyére. Ezzel is sokat vacakoltam, mert először nagyon vékony ecsettel próbálkoztam, de sikertelenül, mert paca lett. A festék vízzel hígítható, ami szükséges is, mert töményen nem akar a tollból kijönni és szintén csak egy paca lesz. A megfelelő hígítást ki kell kísérletezni, erre nem tudok pontos arányt adni.
Huszonnégy óra eltelte után lehúzzuk a fóliát és, ha szerencsénk van ilyen lesz. Bár a porcelánfesték használati utasítása szerin, huszonnégy óra száradás után elviseli a mosogatógépet, a biztonság kedvéért színtelen lakkal lefújtam.
A sógornőm profi dekoratőr, de ez a felület nem az üzlet és a reklám helye, ezért akit érdekel az elérhetősége, a nyilvános drótposta címemre írva megtudhatja.
A négy mozdonyomat is feliratoztam, de azoknak jóval egyszerűbb a felirata, ezért ezeket a fényképeket tettem fel.
Egyenlőre a felújítással itt tartok. Most egy fűthető kis műhely kialakításához kezdtem, mert konyhapulton nem lehet rendesen dolgozni. Remélem szeptember végére elkészülök vele és csak ez után fogom folytatni. Természetesen a fórumon nem fogtok tőlem megmenekülni. Addig is várom a kritikákat.
Szia Zoli, Köszönöm! Már el is hoztam, szemre jónak tűnik. Csak az hiányzik róla, ami a képen is látszik. Kipróbálni még nem tudtam, de szerintem nem lesz vele gond. Van már Előre mozdonyom, de nekem a vonatok többsége 3 sínes, így a PV futtatásával mindig gond van. Régóta gondolkodtam már, hogy beszerzek egy 3 sínesre átalakított Előre mozdonyt, mert a jó állapotú saját mozdonyaimat nem lenne szívem átalakítani. Bár ez szerintem nem a Tóth féle átalakítás, mert más a középső áramszedő kialakítása, de mindegy. Kicsit ütött-kopott de a célnak ez is megfelel. Rendbeteszem, aztán futhat majd a karácsonyfa alatt... Üdv, Ákos
Imre bátyánk " nekeresd " Zeuke poggyászkocsiból épített mozdonyt, amit láthattunk is itt a fórumon. A történelmi háttere pedig az volt, hogy a II. világháborúban a szövetségesek teljesen szétbombázták a német és természetesen a magyar gördülő állományt is. Így abból kezdtek összerakni valamit, amit találtak. A németeknél a vasút villamosítása jóval fejlettebb volt, mint a mienk, ezért nyilván a vontatást ezen a téren is meg kellett is meg kellett oldani. A gőzös vontatás alapja az amerikaiak itthagyott " Trumann " mozdonyai voltak.
Nézd, az ötlet nem annyira az ördögtöl való, hiszen Buco mozdony és kocsielemekböl is építettek villamos motorkocsikat, csak hát a kivitelen még dolgozni kellene egy kicsit... Üdv!