Keresés

Részletes keresés

marky-511 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 10085

* fent (bocs, tabletről írtam)

 

Még nem üzemelnek, még csak nem is villognak. Tudom, hogy veszélyes átkelő, de mennyire tesz ez jót a forgalomnak? A Szent Anna utcai villamosmegálló elején és végén is lámpa lesz.

 

Előzmény: marky-511 (10084)
marky-511 Creative Commons License 2017.10.05 0 0 10084

Tovább gyorsítják a Piac utcas közlekedését, az Arany János utca kereszteződésénêl már trent vannak a lámpák.

marky-511 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10083

Vannak ilyen elméletek, de a valósággal való egybeesés a véletlen szüleménye :)

Előzmény: Econell99 (10082)
Econell99 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10082

Csak nem a TESCO? :D

Előzmény: marky-511 (10081)
marky-511 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10081

A Dobozival már van, azzal nincs gond. A Tócóskerttel is volt, amíg az A2 meg nem szűnt, állítólag egy konkurens multi lobbizta ki.

Előzmény: Econell99 (10080)
Econell99 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10080

Valamilyen módon megoldhatnák hogy az Auchannak legyen kapcsolata a:

-Tócóskerttel

-Dobozi Lakóteleppel

-Újkert-Vénkerttel (2-es vonalon

-Egyetrm részeivel

Előzmény: marky-511 (10079)
marky-511 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10079

Én csak 21Y-nek szoktam hívni.

 

Ha már úgyis a DKV üzemelteti, visszaállhatna valamelyik korábbi útvonal. A legjobb az volt, amikor A C1 a Nagyállomás - Széchenyi - Derék utca - Cora útvonalon ment, a C2 pedig a Dobozi - Doberdó - Cora között.

Előzmény: Econell99 (10078)
Econell99 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10078

Az útvonal is pocsék, ez kétségtelen.

Előzmény: marky-511 (10077)
marky-511 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10077

Amikor a DKV átvette a helyi járatokat, az Auchan buszok még a Volán kezében voltak (ha jól emlékszem), és akkor találták ki, hogy minden városi tulajdonban lévő megállót használó nem DKV-s járatnak fizetnie kell a használatért. Járatonként 400 forintot ha minden igaz. Akkor építették az új megállót, és akkor kapta ezt az értelmetlen útvonalat az A1 is. Az, hogy miért nem változtattak azóta, hogy a DKV üzemelteti a járatokat, rejtély.

Előzmény: Econell99 (10076)
Econell99 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10076

Nem csak arra az egy napra értettem, hanem általában. Minek kellett az új megálló, ha már van egy?

Előzmény: marky-511 (10075)
marky-511 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10075

Negyedikén azt fogják majd használni.

Tegnap vásároltam ott, az út teljesen fel van marva, szerintem azért nem közlekednek ott. Egyelőre biztosabb a szervizúton menni.

 

Egyébként nem tudom, mennyire komoly azt az útszakasz Kócsag utcának hívni. Lentebb, a Nagysándor-telepen már van egy Kócsag utca, ami a Pósa utcából nyílik.

Előzmény: Econell99 (10074)
Econell99 Creative Commons License 2017.10.01 0 0 10074

http://www.dkv.hu/forgalmi_hirek/1392

 

Egyébként nem értem, miért nem a körforgalomnál lévő régi megállót használják.

Econell99 Creative Commons License 2017.09.29 0 0 10073

Tényleg arra nem is gondoltam, hogy milyen hatással lenne a 18-asra az, ha az általam javasolt 11-15(Y) járatok létrejönnének.

Előzmény: marky-511 (10072)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10072

Ne felejtsük el, hogy a menetrendje is ritkább lett 2009 óta. (Persze mié nem?)

Tudom, én még a régi útvonalra értettem. Az eredeti menetrenddel lett átvéve a 11-es, később piszkáltak bele annyit, hogy a délutáni csúcsban visszaálltak a 30 perces követésre.

 

Szerintem ez a kevés jó ötletek egyike, amit meglépett a DKV.

A hosszabbítás egyáltalán nem hülyeség, mert a szellemvégállomáson kár volt hagyni (szvsz ez IS a problémája a 11-esnek), sőt, a Széna téri hosszabbítás sem az, de a 18-as így egész nap óránként jár, nem a rovására kellett volna odáig vinni a 15-öst.

Előzmény: ron89 (10069)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10071

Ezzel a verzióval szerintem az lenne a baj, hogy a teljes vonal kihasználtságának problémáját nem oldaná meg

Előzmény: ron89 (10068)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10070

Ja tényleg, ott a 10-es. Akkor másik útvonalon is össze lenne kötve, így már pontos.

Előzmény: ron89 (10068)
ron89 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10069

Sokkal jobb volt mint most, még a néhai 11Y-é is

Ne felejtsük el, hogy a menetrendje is ritkább lett 2009 óta. (Persze mié nem?)

 

A Széna téri hosszabbításért igazán sosem rajongtam, bár fogalmam sincs, mennyire kihasznált. Azon a környéken a 2000-es évek elején bőven elég volt a 18/18Y a Nagyállomásig, rendesen ki volt használva

Szerintem ez a kevés jó ötletek egyike, amit meglépett a DKV.

Nyilván csökkentette a 18/18Y kihasználtságát, de már előtte a szólósítás is megtette a hatását.

Előzmény: marky-511 (10065)
ron89 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10068

Az ITS már most is össze van kötve a Nagyállomással.

Nekem is volt már egy ötletem a 11-esre, valamikor be is írtam ide. A 18-as helyett menne  a Monostorpályi úton a Nagyállomásig, a Széna tér körül meg a 18Y járna sűrűbben.

Előzmény: Econell99 (10067)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10067

Ha ez megvalósulna, akkor nem csak szakaszos kihasználtsága lenne a 11-esenek. 

A délkeleti városrész összeköttetést kapna a belvárossal, a Kenézyvel és az ITS-sel, valamint az ITS a Nagyállomással.

Még azt is el tudom képzelni, hogy a 15-öst is verné a forgalma, bizonyos időszakokban. Valamint a Csigekert is sűrűbb követést kapna azáltal, hogy a 48-as helyett is ez járna.

 

Ha tényleg a jelenlegi 11-est vitték volna ki a Széna térre, az ritka nagy baromság lett volna.

Előzmény: Econell99 (10066)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10066

Az általam javasolt 11-es természetesen az állomás átépítése utáni időkre "szántam"

Előzmény: marky-511 (10065)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10065

Valamint a járatsűrűség is nagy valószínűséggel jobb lenne, mint a hosszabbított 11-essé.

 

Az biztos, hogy a 11-est nem érdemes túl sűrűn közlekedtetni, csak feltorlódna.

 

Egyébként a szolgáltatóváltás előtt milyen volt a 11(Y) járatok kihasználtsága?

 

Sokkal jobb volt mint most, még a néhai 11Y-é is. De azért hozzá kell tenni, hogy akkoriban a Borzán Gáspár utcai forduló is sokszor volt színültig tele, most alig látok ott valakit, pláne hogy már csak a 15 és a 30I használja. Amíg csúcsidőben csak 30A közlekedett a Nagyállomás és a Borzán között, sok volt az utas. Meg persze akkor még volt ott pár ezer munkahely is. Átalakultak a viszonyok sajnos, most olyan elhagyatott "végállomás" mint az Attila tér.

A 11Y mindig is csak fél napot közlekedett, kicsit "nyugdíjas járat" jellege volt. Igazán kihasznált akkoriban volt, amikor a Csapó utca nem volt átalakítva.

 

Így nézne ki az általam javasolt új 11-es járat

 

Nem rossz, de a Petőfi téri munkálatok után érdemes rá visszatérni.

 

És az általam javasolt új 15 és 15Y járatok.

 

A Széna téri hosszabbításért igazán sosem rajongtam, bár fogalmam sincs, mennyire kihasznált. Azon a környéken a 2000-es évek elején bőven elég volt a 18/18Y a Nagyállomásig, rendesen ki volt használva. A 15-ös szerintem plusz kerülő, meg állás a dugóban a Vágóhíd utca miatt.

És olyan terv is volt, hogy a 2-es villamos átadása után a 15-ös szűnjön meg, és a 11-es menjen a Széna térig. Az hiányzott még volna az ottani lakosoknak.

Előzmény: Econell99 (10062)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10064

Így nézne ki az általam javasolt új 11-es járat:

 

És az általam javasolt új 15 és 15Y járatok.

Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10063

Egyébként a szolgáltatóváltás előtt milyen volt a 11(Y) járatok kihasználtsága? 

Előzmény: marky-511 (10061)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10062

Szerintem a Veres Péter utcának a korábban általam javasolt 55(Y) annyiban jobb lenne, hogy így a Tócóskert Kishegyesi úti és István úti része is rendes kapcsolatot kapna a Nagyállomással. Valamint a járatsűrűség is nagy valószínűséggel jobb lenne, mint a hosszabbított 11-essé.

Előzmény: marky-511 (10061)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10061

Ha kiviszik a Nagyállomásra azzal csak annyit érnek el, hogy a Nagyállomás (Borzán Gáspár között lesz kihasználtság), utána a régi szakasz ugyanolyan kihasználatlan lesz.

 

Annyi értelme csak lenne, hogy a Sámsoni út, Veres Péter utca térsége végre össze lenne kötve a Nagyállomással, és ezt rövidebb úton nem is tudnák kivitelezni.

 

És ezen szerintem a Budai Nagy Antal utcán való vezetés se javítana sokat.

 

Tudom, azt maximum a menetidő miatt lehetne meglépni. A 11Y se véletlenül szűnt meg, a Budai Nagy Antal - Mátyás Király utca térsége nem igényli a plusz viszonylatot. A Veres Péter utcát nem tudom, csak azt, hogy elég sokat kerül a busz miatta.

 

Szerintem a megszüntetés vagy a teljes újragondolás lenne a legjobb a viszonylatnak. Ugyanez igaz a 23(Y)-ra is.

 

Egyetértek, a 2-es villamos átadása óta a Doberdó utca "haldoklik", de lehet, inkább a 28-as megszüntetése óta. 31-32-es már nincs, a többi útvonalat pedig eléggé eltolták. 23-23Y tényleg elég feleslegesnek tűnik, de még mindig jobb mint a Sámsoni út - Nagy Lajos Király tér útvonal.

Előzmény: Econell99 (10058)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10060

Egyébként én még a Lahner utcás 15Y-t is megszüntetném. Helyette járjon normálisan a 41Y, és a 15Y is mehetne a Széna térre, csak ellenkező irányban megkerülve azt (mint a 18-18Y)

Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10059

A tegnapi esethez: tényleg nagyon furcsa volt. Szerintem se a villamosvezető a hibás.

Előzmény: marky-511 (10057)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10058

A jelenlegi 11-es sima meghosszabbítása azért is baromság, szerintem, mert így is nagyon gyenge a kihasználtság. Ha kiviszik a Nagyállomásra azzal csak annyit érnek el, hogy a Nagyállomás (Borzán Gáspár között lesz kihasználtság), utána a régi szakasz ugyanolyan kihasználatlan lesz. És ezen szerintem a Budai Nagy Antal utcán való vezetés se javítana sokat. Egyszerűen a 19-es mellett semmi értelme nincs a viszonylatnak a Sámsoni úton, a 15-ös mellett a Borzán Gáspáron, és a 23Y, meg a 25(Y) mellett a Veres Péter és a Budai utcákon. Szerintem a megszüntetés vagy a teljes újragondolás lenne a legjobb a viszonylatnak. Ugyanez igaz a 23(Y)-ra is.

Előzmény: marky-511 (10057)
marky-511 Creative Commons License 2017.09.28 0 0 10057

Egy órán belül teljesíthető lenne csúcsidőn kívül, pláne, ha a Bartók Béla utca - Pesti utca csomópontban elkészülne a jobbra kanyarodó sáv. Sőt, a Monostorpályi úton a Nagyállomás kevesebb idő, mint Pacra kimenni. De eleve kár a Nagyállomásig hosszabbítani bármit is, amíg el nem készül az intermodális központ.

 

De én azt is megvizsgálnám, kell-e a Veres Péter utcai kitérő, vagy mehetne rövidebb útvonalon, a Budai Nagy Antal utcán keresztül. Pláne, hogy a Doberdó és a Veres Péter utcák között ott a 23Y.

 

 

A tegnapi "kamionnak hajtó" villamos esetéhez mit szóltok? :D

 

Adok rá pár százalék esélyt, hogy tényleg úgy jött ki az ívből a villamos, hogy pont belelógott az utánfutó, de akkor se hinném, hogy a villamosvezető lenne a hibás, hiszen a kamion ment bele úgy a kereszteződésbe hogy nem tudott áthaladni, így tulajdonképpen  akadályozta a forgalmat.

Nem mindennapi eset, annyi biztos.

Előzmény: Econell99 (10056)
Econell99 Creative Commons License 2017.09.25 0 0 10056

Alapvetően az sem lenne rossz, de úgy már tényleg nagyon hosszú lenne. Az általam javasolt verzió konkrétan egy 11-48 összevonás lenne.

Előzmény: marky-511 (10055)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!