Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

imitto27 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1469
Míg a turbó fel nem veszi a fordulatot és nincs nyomás, addig az autó nagyon finoman szólva is lomha. 1800-2000 körül már jó, onnan indul el elég durva átmenettel - "hátba vág" - és szépen húz. Aztán jön a köv. váltás - ha eléggé meghúztad a fülét, és a köv. fokozatot is 1800-2000 fölött kezded, akkor pörög tovább. Ha alá esik, megint megtorpan, míg meg nem lesz a fordulat...

A Lanca Thesis tesztjénél írták azt hiszem a "gumikötéllel boeighez kötve" hasonlatot - gázt adsz, feszül, feszül a kötél majd egyszercsak megindulsz utána... De meg lehet szokni, nekem a GP-nél bejött. Fájdalmasabban érintett, hogy mínusz tizen fokban a munkahelyre vezető 16 km utolsó 3 km-én mozdult meg a hőfokjelző...a hidegen üzemelés meg nem annyira jó. De ez nem mjet betegség, jellemző minden modern dízelre. Cserébe a fogyasztás pazar. Én a T-Jetet nem bántam meg, ad annyival többet (nem csak teljesítményben, konfortban is) amennyivel többet eszik, meg néha kicsit meg is lehet vele őrülni :D Sajnos jelenleg úgy áll a helyzet hogy egy munkahellyel a hitellel épp elbírok, így ha vevőt találok elválnak útjaink, de ha a helyzet időben normalizálódik megmarad a "kicsike"
Előzmény: Daty (1467)
Daty Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1468
Amúgy utána olvasgatva, csodát egyáltalán nem várok tőle, és lámpánál sem szoktam az első helyért tülekedni!:-)
A Thalia érthető, hisz írtad, hogy könnyebb.
Csak "felpróbáltuk", és olyan alacsony a hátulja, hogy a 170-es magasságommal is lefejeltem a kasznit!:-(
Kisebb, rövidebb stb, de akkor ezt biztos tudod.
No meg véleményem (és úgy látom tiéd is) az, hogy a Daliát nem találták el annyira mint a Lineát.

Előzmény: DSz (1464)
Daty Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1467
Szia Imitto!

Na akkor segíts légyszíves!:-)
Mi is az a turbólyuk?

Széles utat!

Daty
Előzmény: imitto27 (1465)
Daty Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1466
Szia DSZ!

Köszi, hogy tapasztalatokon alapuló segítséget írtál, sokat segített!

Széles utat!

Daty
Előzmény: DSz (1464)
imitto27 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1465
Szerintem épp harmadikban indul meg a mjet a leglátványosabban. Nekem Grande Punto-ból volt mjet, arra kell csak ügyelni hogy 2000 alá ne essen a fordulat. És 3-ban gázadásra tényleg elképesztő mit művel (ha megvan az említett 1800-2000 ford.) De ha először ül dízelbe fura lesz a turbólyuk, az tuti!
Előzmény: DSz (1464)
DSz Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1464

Daty!

 

A Linea az 1,3 JTD mocival nagyon kellemes gép.

Viszont! Csodát ne várj tőle! Nem Te fogsz vele a lámpától elsőként elrajtolni!

Alacsony fordulaton akár lomhának is nevezném 1-2-3-ban, de nem teszem.

 

Apósomnak van egy 1,5 dCi Thaliája 85 Le-s és jóval dinamikusabbnak hat, mint a Linea. Persze a Thalia könnyebb, meg más a váltó áttételezése is.

Ennek ellenére, ha választanom kellene mondjuk egy 1,5 dCi Thalia Prestige (full-os felszereltség - persze a Thaliához mérten) vagy a Linea 1,3 JTD Active között, 10-ből 15 alkalommal a Lineát választanám!

 

Az 1,4 TJET Lineához egyszer volt szerencsém egy tesztvezetés alkalmával - kb 6-8 km-t vezettem, nem hajtva, mert mellettem ült az értékesítő. Szóval sokat nem tudok mondani róla.

Előzmény: Daty (1463)
Daty Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1463
Gambl, Conan!

KÖszi a tipeket, én is kezdek a dízel felé hajlani, meg is beszéltem a sráccal egy tesztvezetést holnap a szerződés aláírása előtt, ugyanis, még ÉLETEMBEN NEM VEZETTEM DÍZEL AUTÓT!:-(

A puding próbája az lesz.

Ha tudja 1,2 tonnával és 90 lóval azt a teljesítményt nyújtani, mint az Albim 1,05 tonnával és 80 lóval, akkor eldőlt a kérdés, hisz az Albit sem azért akarom lecserélni, mert gyengének tartom.
Nekem épp megfelel, 130 felett utoljára egy éve volt a pályán, mikor Pestre mentünk.

De ha nagyon úgy érzem, hogy gyenge az Albi után, akkor eldőlt a kérdés, fogyi ide, fogyi oda, marad a T-Jet.

Széles utat!

Daty
imitto27 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1462
Nekem is volt, a javítószín megjött, a tanksapka még nem és mivel egyben intézzük még várat magára a javítás...nem tudom mi legyen vele, mert épp árulom az autót / az egyik munkahelyre begyűrűzött a gazd. válság...szóval valami hitelmentes megoldást kell keresnem egy régi rom személyében...a szívem szakad meg érte :( - a használtautó.hu-n megtalálható / VALÓBAN fullos a bőrt leszámítva - sok kereskedés a rajta maradt Emotiont fullnak hirdeti - nos ebben azokon felül ott az ASR-EBD-Hill holder-Tempomat (150.000.- forintos tétel), a leszerelhető horog meg a tolatóradar...13000 km van benne, az átlagfogyim az elmúlt 700 km-re 9,2 l/100 km 80% várossal, ebből leszűrhető a vezetési stílus...még 1 év 2 hó garanciás, de semmi gáz vele. Ha megjön a tanksapka (erről lejjebb írtam) és viszem, nekem is megfényezik azt a kis darabot az ajtó élén ahova az a műa. borítás beért, persze fotókkal dokumentálom az egészet. Az ár irányár, lehet alkudni...most úgy 1,6 mill a hátralevő hitel, ennek átvállalása is megoldható (gondolom én marha).

http://www.hasznaltauto.hu/2633531_fiat_linea_2008



Előzmény: conan77 (1459)
Daty Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1461
Szia Beri!

Köszi a tippeket!:-)

Nem, nem akarok gyorsulni, kinőttem belőle, ezt meghagyom a 3 gyerekemnek!:-)

"ha odalépek ezzel is feltudom venni a versenyt más autókkal is"

Ezt hogy érted?

Széles utat!

Daty
Előzmény: berigazek2 (1456)
ibron74 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1460

Szia!

 

Nekem ugyanez volt a problémám, mindkét első ajtónál.

Gariba megcsinálták, csak időigényes volt, mert rendelni kellett a festéket hozzá!

 

üdv.

 

A tali jó ötlet lenne, de szerintem tavaszig várni kéne, akkor valamivel szebbek az autók a szép felnivel, lemosva, napsütésben. Engem nagyon lehangol a fekete lemezfelni látványa.

 

Előzmény: conan77 (1459)
conan77 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1459

Szia Bery!

 

Szívesen :)))

 

Köszi a sert, de nem iszok alkoholt. inkább ücsit. :)))))

 

Sajna én messziföldön Sopronban lakom a tali nekem necces lenne :(((

 

Kérdés: valakinek volt már baja az első két ajtónál elől a sárvédőben lévő gumi vagy szivacs tömítéssel ? Nekem beleér az ajtó éle mikor kinyitom és megsérti azt a tömítést ( ilyen hangszigetelés vagy mi). Megyek be a fiathoz gariban szerintetek kicserélik?

 

üdv.

 

Előzmény: berigazek2 (1453)
conan77 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1458

Szia!

 

Én is a dieselt ajánlom, igaz én benzinest vettem az alap 77 pacist, de megfelelő ez is (Nem akartam a pénztárcámat túllépni egy hitellel).

30 felett (gyerek, család) már nem akarok Schumacher lenni az utakon :)) persze egy Ferrarival azéé meggondolnám a dolgot :))

Mentem próbát a Tjet-tel és nekem annyit nem ért árkülönbözetben az a 120LE .

fogyasztás meg városi gyorsulgatós : 10 l/100km lett a vége. Ha valaki tojást tesz a lába alá sztem akkor is 8-9 lityi a Tjet. nem hiszem el a 6,5-7,5 litert,

max ha 90km/h megy országúton egy személlyel :).

 

Mjet sztem jobb választás.

 

üdv

berigazek2 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1457

....továbbá tiszteletben tartom mindenki gusztusát,nőben,italban,autóban,stb.....!!!!

 

Attól,hogy nem egyforma motorunk lesz még TESÓNK leszel és gratula a választásodhoz,neked is van temperamentumod!!!!:)))))))))))))))))))

berigazek2 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1456

Daty!

 

..én,mint 3 gyerekes apuka fiatalkoromban már rég kiautóztam magamat,lóerő dögivel,gyorsaság,stb.....:)))

 

...most ebben a gazdasági válságban jelenleg MJet-et használok 4.9-6.6(tálen!!!) fogyasztással és öregesen ballagok,de,ha odalépek ezzel is feltudom venni a versenyt más autókkal is...nálam a fogyasztás dominált!!!

 

 

..válassz:

-gyorsulni akarsz vagy olcsón járni????

 

...amúgy 1-2 sec a kettő közti gyorsulási idő sztem nem számottevő...legalábbis szerintem.....:)))

 

...én NEM szólok bele..mindkettő motorikusan JÓL sikerült példány!!!!

Előzmény: Daty (1454)
gambl-R Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1455
Én mindenképpen a T-JET-et ajánlanám, de én nem vagyok mérvadó ! :) Anno én is kacérkodtam a Lineával. Akkor (fél éve), ezzel a felszereltséggel még 4 mill körül akarták adni ...
Előzmény: Daty (1454)
Daty Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1454
Sziasztok!

Ma megnéztük üzetesen a Lineát.
Ideadnák 3,3-ért üzembe helyezve mind az 1,4-es T-Jet-et, mind az 1,3-as diesel Mult Jet-et.
Az Albit (4 éves) 1,1-be számolnák be.
Felszereltsége mindkettőnek a full extra, Emotion.


Úgy néz ki a kinézettek közül (Skoda, Renault stb...) ez maradna.

Mostmár csak az a kérdés, hogy melyik maradjon?
A dízel, vagy a benzines?

Ja színre egyik fekete, másik garfit szürke, tehát abban is alig van különbség.

Vonzó a 120 LE, de az Albi Max 6,5 literes fogyija után a 7-9 liter nagyon soknak tűnik nem beszélve a dieseles max 4,5-ös fogyijához képest, igaz, csak 90 lóerővel, de szintén 200 Nm nyomatékkal.

Na akkor most hogy legyek okos?

Segítene valaki hozzáértő?

Előre is köszi!

Széles utat!

Daty
berigazek2 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1453

yoee és conan77!

 

...igazatok volt...TA funkciót kikapcsoltam és most már megáll automata keresésnél a rádió csatorna keresője............megy a virtuális ser nektek:)))))!!!!!

 

...ha talizunk,akkor majd élőben is megteszem:)))))

 

Apropó...vagyunk már jónéhányan itt...nem csinálunk mi is egy talit????:)))).

berigazek2 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1452

....ilyenkor télen,ha -1 és -10 között van a hömérséklet,rögtön rá adom a fűtést a szélvédőre,mert max 2 percig melegítem a motort álló helyzetben(dízel) utána sajna indulnom kell,így is rövid távokat teszek meg a melóhelyig(3 km)...már 2 perc után kezd leolvadni az ablak...ezt megelőzi egy-két fújás a jégoldóból és 1 km után már tiszta is a szélvédő bármilyen mértékben is van befagyva...

 

 

....a kesztyűtartó kilincs alkatrészt most rendeltem meg a szervízben..nem tudom még,hogy hogyan intézem el.....???

Előzmény: mr.tamas.varga (1451)
mr.tamas.varga Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1451

Akkor én nem panaszkodom a 7.5-8as átlaggal...

 

Amúgy a fűtést ki mikor kapcsolja be? Én megpróbálom megvárni míg felmegy a vízmutató legalább a második vonalig, de néha hamarabb kezdek el fázni :-) Erre van valami mondás hogy a gépnek mi az optimális és mi az amit még kibír? Mit tudok vele "elrontani" ha hamarabb kapcsolom be?

 

Üdv, T

Előzmény: imitto27 (1443)
mr.tamas.varga Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1450
A kesztyűtartót én nem nagyon használom, de sikerült a bezinsapka fedél nyitót letörnöm. Sajnos ez nem garanciális hiba, mert hogy én törtem el, mindamellett hoyg nagyon gyenge műanyagból van. Kb 4ezer volt a csere+szerelés... :S azóta nagyon óvatosan nyitom ki. ;-)
Előzmény: berigazek2 (1447)
berigazek2 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1449
...az olajak a mai nap NEM nagyon különböznek egymástól...csak árban és márkában...én maradok hű a márkához....mindig is Seleniát tettem bele és meghálálta a motorom bármely Fiatom is volt .......:))))))))))))))))
VaNick Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1448
DSz,

nekem is shell ment bele...

Elvileg azért ne aggódj, de egy picit lehet jobban jártunk talán a shellel, mint a seleniával... Én is seleniát akartam beletetetni abból, amit náluk lehet (jobb híján, mert elvileg castrolt szerettem volna nagyon jó árban tudtam volna szerezni), de így velük rakattam volna a seleniát.
Shell elvileg még lehet hogy egy picit jobb is a selenia, csak nézd meg a flakonon a jellemzőiket és hasonlítsd össze.

AMúgy nemtom te hogy vagy vele, én az ég világon semmi különbséget nem vélek füllel hallani a két olaj között, se nem halkabb, se nem kopogósabb, stb...

Amúgy érdekes, hogy miért nem tartanak elég seleniát? nagyon érdekes...
Előzmény: DSz (1446)
berigazek2 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1447

Üdv mindenkinek!

 

 

Na...járt valaki így,mint én,azaz az asszony letépte a kesztyűtartó fogantyúját becsukáskor...:((((

A Linea eddigi egyetlen nálam tapasztalt gyenge pontja..:((((((((((

 

Vajon mennyibe kerül a javítása vagy esetleg gariban is megtudják csinálni?Olvastam más külföldi Lineás fórumon is,hogy tényleg megereszkedik és le szokott törni a nyító fül!

DSz Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1446

VaNick!

 

Nem vittem semmit, minden az ottani áron került bele! :(

 

Sajnos az olaj sem Selenia, hanem Shell. Nem volt jobb :) Majd legközelebb! Akkor nem hagyom, hogy mást töltsenek bele! Csak Seleniat!

Előzmény: VaNick (1441)
ibron74 Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1445

Megvan a húszezer!

 

gambl-R Creative Commons License 2009.01.25 0 0 1444
A lovakat, bizony etetni kell ! :)
Előzmény: imitto27 (1443)
imitto27 Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1443
Nálam a T-Jettel ugyanez. Mostanság 9-9,5-en áll, ez 80% város klímával, sűrűn hátsó ablakfűtéssel, állandó világítással. Erre számítottam, azt gondoltam hogy a katalógus értékeket labor körülmények között hozza.
Előzmény: gambl-R (1440)
VaNick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1442
Hát én már erre várok ezer éve, hogy végre forgalmazzák itthon a Cromát is... amúgy is nagyon bejövős, de ha bejön, akkor inkább eladunk 2 autót és megvesszük helyette a Cromát (persze lehet hogy csak használt árra fogja futni, mert újonnan, szerintem minimum 4 de inkább 4,5-től indulhat (ez sacc per kb), mindenestre jó lenne vmi hivatalos forrás, hogy tényleg fogják e M.o-on forgalmazni?
Előzmény: DSz (1421)
VaNick Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1441
Dsz,

na az enyém is annyi volt (csak nekem 10 e km), de tul képpen csak olajcsere volt.
Vitted az olajat, vagy vetted? :-)))
Előzmény: DSz (1434)
gambl-R Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1440
Az enyém Bravo ugyan, de a motor ugyanaz, mint a tied, és az enyémben is 9.000 km van. Az átlagfogyasztásom odafigyelve 8, kevésbé odafigyelve 9 l körül van. Ami nekem nagyon megnyomja a fogyasztást, az a városi közlekedés. Ilyenkor nekem simán benyeli a 10 lityit. Országúton, folyamatosan max. 2.500-as fordulat körül autózva (100-110 km/h) akár 6-7 literrel is megelégszik a gép. A fogyasztás 3.000 (130-140 km/h) felett szintén jelentősen megugrik. Az általad felhozott minimális fogyasztási adatok, természetesen berigazek Multijet-jétől származnak. :)
Előzmény: mr.tamas.varga (1439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!