Míg a turbó fel nem veszi a fordulatot és nincs nyomás, addig az autó nagyon finoman szólva is lomha. 1800-2000 körül már jó, onnan indul el elég durva átmenettel - "hátba vág" - és szépen húz. Aztán jön a köv. váltás - ha eléggé meghúztad a fülét, és a köv. fokozatot is 1800-2000 fölött kezded, akkor pörög tovább. Ha alá esik, megint megtorpan, míg meg nem lesz a fordulat...
A Lanca Thesis tesztjénél írták azt hiszem a "gumikötéllel boeighez kötve" hasonlatot - gázt adsz, feszül, feszül a kötél majd egyszercsak megindulsz utána... De meg lehet szokni, nekem a GP-nél bejött. Fájdalmasabban érintett, hogy mínusz tizen fokban a munkahelyre vezető 16 km utolsó 3 km-én mozdult meg a hőfokjelző...a hidegen üzemelés meg nem annyira jó. De ez nem mjet betegség, jellemző minden modern dízelre. Cserébe a fogyasztás pazar. Én a T-Jetet nem bántam meg, ad annyival többet (nem csak teljesítményben, konfortban is) amennyivel többet eszik, meg néha kicsit meg is lehet vele őrülni :D Sajnos jelenleg úgy áll a helyzet hogy egy munkahellyel a hitellel épp elbírok, így ha vevőt találok elválnak útjaink, de ha a helyzet időben normalizálódik megmarad a "kicsike"
Amúgy utána olvasgatva, csodát egyáltalán nem várok tőle, és lámpánál sem szoktam az első helyért tülekedni!:-) A Thalia érthető, hisz írtad, hogy könnyebb. Csak "felpróbáltuk", és olyan alacsony a hátulja, hogy a 170-es magasságommal is lefejeltem a kasznit!:-( Kisebb, rövidebb stb, de akkor ezt biztos tudod. No meg véleményem (és úgy látom tiéd is) az, hogy a Daliát nem találták el annyira mint a Lineát.
Szerintem épp harmadikban indul meg a mjet a leglátványosabban. Nekem Grande Punto-ból volt mjet, arra kell csak ügyelni hogy 2000 alá ne essen a fordulat. És 3-ban gázadásra tényleg elképesztő mit művel (ha megvan az említett 1800-2000 ford.) De ha először ül dízelbe fura lesz a turbólyuk, az tuti!
Viszont! Csodát ne várj tőle! Nem Te fogsz vele a lámpától elsőként elrajtolni!
Alacsony fordulaton akár lomhának is nevezném 1-2-3-ban, de nem teszem.
Apósomnak van egy 1,5 dCi Thaliája 85 Le-s és jóval dinamikusabbnak hat, mint a Linea. Persze a Thalia könnyebb, meg más a váltó áttételezése is.
Ennek ellenére, ha választanom kellene mondjuk egy 1,5 dCi Thalia Prestige (full-os felszereltség - persze a Thaliához mérten) vagy a Linea 1,3 JTD Active között, 10-ből 15 alkalommal a Lineát választanám!
Az 1,4 TJET Lineához egyszer volt szerencsém egy tesztvezetés alkalmával - kb 6-8 km-t vezettem, nem hajtva, mert mellettem ült az értékesítő. Szóval sokat nem tudok mondani róla.
KÖszi a tipeket, én is kezdek a dízel felé hajlani, meg is beszéltem a sráccal egy tesztvezetést holnap a szerződés aláírása előtt, ugyanis, még ÉLETEMBEN NEM VEZETTEM DÍZEL AUTÓT!:-(
A puding próbája az lesz.
Ha tudja 1,2 tonnával és 90 lóval azt a teljesítményt nyújtani, mint az Albim 1,05 tonnával és 80 lóval, akkor eldőlt a kérdés, hisz az Albit sem azért akarom lecserélni, mert gyengének tartom. Nekem épp megfelel, 130 felett utoljára egy éve volt a pályán, mikor Pestre mentünk.
De ha nagyon úgy érzem, hogy gyenge az Albi után, akkor eldőlt a kérdés, fogyi ide, fogyi oda, marad a T-Jet.
Nekem is volt, a javítószín megjött, a tanksapka még nem és mivel egyben intézzük még várat magára a javítás...nem tudom mi legyen vele, mert épp árulom az autót / az egyik munkahelyre begyűrűzött a gazd. válság...szóval valami hitelmentes megoldást kell keresnem egy régi rom személyében...a szívem szakad meg érte :( - a használtautó.hu-n megtalálható / VALÓBAN fullos a bőrt leszámítva - sok kereskedés a rajta maradt Emotiont fullnak hirdeti - nos ebben azokon felül ott az ASR-EBD-Hill holder-Tempomat (150.000.- forintos tétel), a leszerelhető horog meg a tolatóradar...13000 km van benne, az átlagfogyim az elmúlt 700 km-re 9,2 l/100 km 80% várossal, ebből leszűrhető a vezetési stílus...még 1 év 2 hó garanciás, de semmi gáz vele. Ha megjön a tanksapka (erről lejjebb írtam) és viszem, nekem is megfényezik azt a kis darabot az ajtó élén ahova az a műa. borítás beért, persze fotókkal dokumentálom az egészet. Az ár irányár, lehet alkudni...most úgy 1,6 mill a hátralevő hitel, ennek átvállalása is megoldható (gondolom én marha).
Nekem ugyanez volt a problémám, mindkét első ajtónál.
Gariba megcsinálták, csak időigényes volt, mert rendelni kellett a festéket hozzá!
üdv.
A tali jó ötlet lenne, de szerintem tavaszig várni kéne, akkor valamivel szebbek az autók a szép felnivel, lemosva, napsütésben. Engem nagyon lehangol a fekete lemezfelni látványa.
Köszi a sert, de nem iszok alkoholt. inkább ücsit. :)))))
Sajna én messziföldön Sopronban lakom a tali nekem necces lenne :(((
Kérdés: valakinek volt már baja az első két ajtónál elől a sárvédőben lévő gumi vagy szivacs tömítéssel ? Nekem beleér az ajtó éle mikor kinyitom és megsérti azt a tömítést ( ilyen hangszigetelés vagy mi). Megyek be a fiathoz gariban szerintetek kicserélik?
Én is a dieselt ajánlom, igaz én benzinest vettem az alap 77 pacist, de megfelelő ez is (Nem akartam a pénztárcámat túllépni egy hitellel).
30 felett (gyerek, család) már nem akarok Schumacher lenni az utakon :)) persze egy Ferrarival azéé meggondolnám a dolgot :))
Mentem próbát a Tjet-tel és nekem annyit nem ért árkülönbözetben az a 120LE .
fogyasztás meg városi gyorsulgatós : 10 l/100km lett a vége. Ha valaki tojást tesz a lába alá sztem akkor is 8-9 lityi a Tjet. nem hiszem el a 6,5-7,5 litert,
..én,mint 3 gyerekes apuka fiatalkoromban már rég kiautóztam magamat,lóerő dögivel,gyorsaság,stb.....:)))
...most ebben a gazdasági válságban jelenleg MJet-et használok 4.9-6.6(tálen!!!) fogyasztással és öregesen ballagok,de,ha odalépek ezzel is feltudom venni a versenyt más autókkal is...nálam a fogyasztás dominált!!!
..válassz:
-gyorsulni akarsz vagy olcsón járni????
...amúgy 1-2 sec a kettő közti gyorsulási idő sztem nem számottevő...legalábbis szerintem.....:)))
...én NEM szólok bele..mindkettő motorikusan JÓL sikerült példány!!!!
Én mindenképpen a T-JET-et ajánlanám, de én nem vagyok mérvadó ! :) Anno én is kacérkodtam a Lineával. Akkor (fél éve), ezzel a felszereltséggel még 4 mill körül akarták adni ...
Ma megnéztük üzetesen a Lineát. Ideadnák 3,3-ért üzembe helyezve mind az 1,4-es T-Jet-et, mind az 1,3-as diesel Mult Jet-et. Az Albit (4 éves) 1,1-be számolnák be. Felszereltsége mindkettőnek a full extra, Emotion.
Úgy néz ki a kinézettek közül (Skoda, Renault stb...) ez maradna.
Mostmár csak az a kérdés, hogy melyik maradjon? A dízel, vagy a benzines?
Ja színre egyik fekete, másik garfit szürke, tehát abban is alig van különbség.
Vonzó a 120 LE, de az Albi Max 6,5 literes fogyija után a 7-9 liter nagyon soknak tűnik nem beszélve a dieseles max 4,5-ös fogyijához képest, igaz, csak 90 lóerővel, de szintén 200 Nm nyomatékkal.
...igazatok volt...TA funkciót kikapcsoltam és most már megáll automata keresésnél a rádió csatorna keresője............megy a virtuális ser nektek:)))))!!!!!
...ha talizunk,akkor majd élőben is megteszem:)))))
Apropó...vagyunk már jónéhányan itt...nem csinálunk mi is egy talit????:)))).
....ilyenkor télen,ha -1 és -10 között van a hömérséklet,rögtön rá adom a fűtést a szélvédőre,mert max 2 percig melegítem a motort álló helyzetben(dízel) utána sajna indulnom kell,így is rövid távokat teszek meg a melóhelyig(3 km)...már 2 perc után kezd leolvadni az ablak...ezt megelőzi egy-két fújás a jégoldóból és 1 km után már tiszta is a szélvédő bármilyen mértékben is van befagyva...
....a kesztyűtartó kilincs alkatrészt most rendeltem meg a szervízben..nem tudom még,hogy hogyan intézem el.....???
Amúgy a fűtést ki mikor kapcsolja be? Én megpróbálom megvárni míg felmegy a vízmutató legalább a második vonalig, de néha hamarabb kezdek el fázni :-) Erre van valami mondás hogy a gépnek mi az optimális és mi az amit még kibír? Mit tudok vele "elrontani" ha hamarabb kapcsolom be?
A kesztyűtartót én nem nagyon használom, de sikerült a bezinsapka fedél nyitót letörnöm. Sajnos ez nem garanciális hiba, mert hogy én törtem el, mindamellett hoyg nagyon gyenge műanyagból van. Kb 4ezer volt a csere+szerelés... :S azóta nagyon óvatosan nyitom ki. ;-)
...az olajak a mai nap NEM nagyon különböznek egymástól...csak árban és márkában...én maradok hű a márkához....mindig is Seleniát tettem bele és meghálálta a motorom bármely Fiatom is volt .......:))))))))))))))))
Elvileg azért ne aggódj, de egy picit lehet jobban jártunk talán a shellel, mint a seleniával... Én is seleniát akartam beletetetni abból, amit náluk lehet (jobb híján, mert elvileg castrolt szerettem volna nagyon jó árban tudtam volna szerezni), de így velük rakattam volna a seleniát. Shell elvileg még lehet hogy egy picit jobb is a selenia, csak nézd meg a flakonon a jellemzőiket és hasonlítsd össze.
AMúgy nemtom te hogy vagy vele, én az ég világon semmi különbséget nem vélek füllel hallani a két olaj között, se nem halkabb, se nem kopogósabb, stb...
Amúgy érdekes, hogy miért nem tartanak elég seleniát? nagyon érdekes...
Na...járt valaki így,mint én,azaz az asszony letépte a kesztyűtartó fogantyúját becsukáskor...:((((
A Linea eddigi egyetlen nálam tapasztalt gyenge pontja..:((((((((((
Vajon mennyibe kerül a javítása vagy esetleg gariban is megtudják csinálni?Olvastam más külföldi Lineás fórumon is,hogy tényleg megereszkedik és le szokott törni a nyító fül!
Nálam a T-Jettel ugyanez. Mostanság 9-9,5-en áll, ez 80% város klímával, sűrűn hátsó ablakfűtéssel, állandó világítással. Erre számítottam, azt gondoltam hogy a katalógus értékeket labor körülmények között hozza.
Hát én már erre várok ezer éve, hogy végre forgalmazzák itthon a Cromát is... amúgy is nagyon bejövős, de ha bejön, akkor inkább eladunk 2 autót és megvesszük helyette a Cromát (persze lehet hogy csak használt árra fogja futni, mert újonnan, szerintem minimum 4 de inkább 4,5-től indulhat (ez sacc per kb), mindenestre jó lenne vmi hivatalos forrás, hogy tényleg fogják e M.o-on forgalmazni?
Az enyém Bravo ugyan, de a motor ugyanaz, mint a tied, és az enyémben is 9.000 km van. Az átlagfogyasztásom odafigyelve 8, kevésbé odafigyelve 9 l körül van. Ami nekem nagyon megnyomja a fogyasztást, az a városi közlekedés. Ilyenkor nekem simán benyeli a 10 lityit. Országúton, folyamatosan max. 2.500-as fordulat körül autózva (100-110 km/h) akár 6-7 literrel is megelégszik a gép. A fogyasztás 3.000 (130-140 km/h) felett szintén jelentősen megugrik. Az általad felhozott minimális fogyasztási adatok, természetesen berigazek Multijet-jétől származnak. :)