A farizeusoknak igazuk van: ha szeréntük Jézus zabált és részegeskedett, akkor bizony részeges és mértéktelen volt Jézus. A farizeusok sosem vádolták Jézust hamisan...
Eljött az embernek Fia, aki eszik és iszik, és ezt mondják: Ímé a nagy étü és részeges ember, a vámszedők és bűnösök barátja! És igazoltaték a bölcseség az ő fiaitól.
Máté 11,19
Mi módon gondolhatták Jézusról, hogy részeges ember, ha egyszer csak herélt bort ivott? és nem tököset, zúzósat?
Onkelosz/Onkelos egy római polgár volt, aki áttért/betért a zsidóságba és ő írta a Targum Onkelos-t, amit csatoltak egyesek a Talmudhoz... Ez egyféle mesei történeteket, szellemi, halottakról szóló többek között..., nem hinném, hogy ez szentségtörésnek tekinthető, mese, fantázia!
" targum leírását kezdetben tiltották; ennek ellenére néhány targumitikus írás már a CE első századának közepén megjelent. [1] Akkor a vallási vezetők nem ismerték el mérvadónak. [1] Néhány későbbi zsidó hagyomány (a babiloni zsidóktól kezdve ) elfogadta az írott targumimot, mint a héber szentírások hiteles fordítását arámi nyelvre. Ma a „targum” jelentése a Biblia írásbeli arámi fordítása. Csak a jemeni zsidók használják továbbra is liturgikusan a targumimot. "
Tehát nem jókedvében rendelte el ártatlanok mészárlását (állatáldozat) sem, hiszen ha még a bűnöst is sajnálja, aki megérdemli büntetést, mennyivel inkább az ártatlant, aki nem érdemel halált s szenvedést...?
Jézus vére vörös, erjedetlen szőlőlé, hiszen a Zsidó Enciklopedika szerint - ők mán csak tudják - a zsidók Széder estkor nem kovászolt kenyeret, s nem erjedett bort fogyasztottak Jézus korában...
Van még egy fontos pedagógiai hagyomány. Amikor a tíz csapásról olvasunk, minden csapásnál egy-egy csepp bort ki kell hinteni a pohárból, mert Isten teremtményei haltak meg, sebesültek meg a csapásokban. A gyerekeknek meg kell tanulniuk, hogy az örömünk nem lehet teljes, ha bármiféle tragédia van a világban.
Ez érdekes. Mer ugye az ember azt gondolná örültek, hogy az ellen hullott.
De ezek szerint nem. Akkor Isten nem jókedvében hentelt, mészárolt.
de szegmencsbéla lehet a kedvedért elmegyek a zsinagógába és megkérdem ők húsvétkor mit isznak, vörösbort vagy sió szőlőlöttyöt, amúgy leszarom nekem a vér vörös.
Jézus a borra gondolt? Te gondolatolvasó is vagy eszerint? Én nem. Én ugyan nem tudom, mire gondolt Jézus, azt viszont tudom, mit mondott: szőlőtőnek gyümölcsét...
Egyesek azt állították, hogy Jézus nem borról beszélt, hanem a szőlő levéről, amely nem volt megerjedve. A tiszta szőlőlé azonban nem állhatott el erjedés nélkül az őszi szürettől a tavaszi pászkaünnepig, tehát Jézus a borra gondolt. A vörös bor találóan szemléltette Jézus vérét.