Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Elment egy nagyobb rajz, talán már jobban kivehetők, a részletek, állítólag nagyítani is tudjátok!
Csak remélni tudom,hogy így van!
Tehát a lényeg az, ha fűt a kazán, alul melegszik a víz, ha hideg vizet kap elrepedhet, ezért találták ki, hogy a víz legyen előmelegítve. mivel a meleg felfelé megy, a kazánon belül, cirkuláció jön létre, a melegebb felfelé törekszik, a hidegebb lefelé, nagyon elkerülni nem tudják egymást, miközben a radiátorok felől megérkezik a melegebb víz. Mivel a kettő kölcsönösen cseréli a hőt, a kazánban egy viszonylagos egyensúly jön létre, a hidegebb megy lefelé, a kazán felfűti, stb. Van egy szelep,
radiátor-kazán út nyitva, a rendszer FŰT. Ha a kazán vize, kezd túlmelegedni, a szelep 2-es állásba nyitható, a meleg nem csak a radiátor felé megy, hanem a pufferbe is, aminek a hideg vize keveredik a
radiátor, visszatérő vizével, így jobban hűti a visszatérő vizet, ami a kazán, melegebb vizét lehűti, de ha ez is kevés, a puffer-kazán ággal, 3-as, csak a puffer felfűtése miatt, a hideg víz megy a kazánba, ami a meleggel keveredve, a fűtőenergiát felveszi és a pufferbe juttatja, ha betartja valaki, a tüzelés mennyiségét, a vizet nem kell külső vízzel hűteni, ami semmiképp sem gazdaságos, a tűz megszűnése után, a 4-ik állában, a puffer meleg vizével fűt a radiátor! Ugyanez az állás, zárja a kazán visszatérő ágát,
nem kell a visszahűléstől tartani, a kazán felé, a pufferből. Az újabb begyújtásnál a radiátor még meleg vizet adhat, az egyensúly a kazánban helyreáll. A puffer vize a radiátor felé, gravitációsan is kering,
Elárulok neked valamit! Én sem értek mindent csak tapasztalom hogy úgy van,és kész.
A Lala már megint megelőzött és megint jó választ adott.
Az nem baj ha a puffer aljába hideg víz megy mert így jobb a rétegződés és jobban ki tudod használni a benne lévő energiát.Persze utána felfűteni is tovább tart.
A gravitációs áramlások ellen a nyelves és a rugós visszacsapó szelepeket szokták használni,de hogy mit hová? azt a nálam okosabbaktól kérdezd,én csak egy lelkes amatőr vagyok.
A fűtési rendszered és a lehetőségeket nem ismerem, a rajzod alapján küldtem egy 'picit' más rajzot.
A pici szó szerint értendő, rajzoltam nagyobbat, majd átküldetem! A rajzodon két zöld köröcske van, ezek légtelenítők, vagy túlnyomás szelepek, miközben a tágulási nyitott. Most jó, mert egyikőnk sem érti a másik rajzát, majd tisztul ez, az enyémről írok:
A kazán, ha faelgáz rendszerű, a tüzet lefelé nyomja, így a kazán alja meleg, hideg víz hatására általában elreped. Ezt akadályozza meg, a meleg víz visszavezetés. Ezt én úgy oldom meg, a fűtéshez kimenő víz, a radiátoron lehűl valamennyire, így a visszatérő, a kazán tetejéről folyik az aljára, létrehozva egy kevert vizet, ami már semminek sem árt! Ez egy kör. A puffer tetején menő meleg víz, az utolsó felső pont, van a tágulási és légtelenítő tartály (erről a végén), a meleg víz tovább megy, a radiátorokhoz, majd, a kazánba.
A kazán elkezd túlmelegedni, tehát sok, a meleg víz, második kör ként bekapcsolódik, a puffer vize, ami
a radiátor vizét tovább hűti, a felforrás nem jön létre, ha még fűteni sem kell , a pufferba megy, a meleg
víz, aminek hideg vize, a kazánba, így nem kell, a felforrás elleni védelem sem. A harmadik fázis, amikor a tűz már kialszik, a puffer-radiátor körön megy a fűtés, miközben, a puffer visszatérő ága lezáródik, a
kazán a rendszerből ki van zárva. Ismételt begyújtásnál, a radiátor körrel indul. ha valaki csak szintben tudja szerelni, akkor a két keringető szükséges, ha szintben eltolva, ahogy a rajzon van, gravitációsan is
kering, a puffer-radiátor ág! Tágulási tartályt egy pipacsővel, egy edény aljába kell vezetni, ami a fűtőkazán felett, nem fagy el!
Komplexitynek is itt írok, arugós visszacsapóról még nem olvasott eleget, mert szerintem senkinek sem volt jó, NEM erre való, de ha mégis játszani akar vele, a keringető szívó oldala felé tegye, ugyanis toló erő
nincs a keringetőknél, viszont szívó még talán ki tudja mozdítani, ahhoz is a rugót, nagyon le kell gyengíteni, és innentől, a zárás lesz bizonytalan! Van ilyen speciális szelep, az árát nem akarom leírni, hátha egy nulla lemarad!!!(A i.fórum, fűtés javítás, szerelésnél van olcsó, megoldás! Viszont ha jövőre
Na még 1x ! Lehet akár 90 c fokos vized a pufiba ha a Vta 50 c fokra van állítva ,akkor annyi is fog menni a lakás felé,mégpedig azért ,mert akkor a 90 c fokos pufi vizedből csak nagyon minimálisat kell kivegyen ,viszont a Vta alsó hideg ágán a lakás visszatérőjéből annál többet hogy tartani tudja a beállított pl 50 c fokot !:-) Remélem értetően írtam !-)
Köszi neked is. De 2 hét múlva jönnek és tesznek be nekem rugós visszacsapószelepet a lakáskörre és ezzel meg van oldva a dolog. ;)
Esetleg valakinek van ötlete, hogy milyen messze kell tenni a szivattyútól? Mert hallottam olyat, hogy nem szabad messzire tenni, mert akkor esetlegesen nem tudja áttolni a vizet.
Én kb 4x nyitottam zártam az olasz colost golyós csapot. Majd 4 hónap állás után elcsöppent. Igaz van belőle vagy 8 a rendszerben. Még szerencse hogy a tartályból csak 200 liter vizet kellett leüríteni.
Azóta nagyon félve nyúlok hozzá és csak indokolt esetben nyitok / zárok. Illetve a nyavalyás VTA 522 is csepegett legutóbb, de szerencsére Precíziós jó tanácsának elég volt párszor megtekerni és magától elállt....
annyit tennék hozzá, hogy ha nem zárnám, akkor a kazán hőmérője 85 fokon állna, így reggelre 60 szokott lenni, másnap begyújtás előtt (20 óra múlva) pedig 30 fok körül :) én csak az előremenőt zárom, hogy ha hűléskor jönne a vákuum, akkor a pufi felől a vtc-n tudjon jönni víz. nyitott egyébként a kazánköröm
Ha az egész fűtést gondolod így végig vinni Selgir, nem fog sikerülni, mert el kezd csepegni a golyós csap. Nem javasolt nyitogatni zárogatni a pufin lévő golyós csapokat főleg nem egy teljes szezonon keresztül. komplexity Egyébként egy próbát megér, hogy 1 alkalommal elzárod és megnézed, hogy úgy mennyit hűl a pufi egy nap alatt. DE! Azért ilyenkor vákum keletkezik, mivel a tágulásival nem lesz kontaktban a pufival. A két kör közti hideg meleg különbözet vákumot csinál majd. Rúgott nekem is nagyokat mikor kinyitottam 1 nap után a csapokat.
Ennek segítségével látni fogod hogy ha kizárod az áramlást mennyit hűl a pufid 1 nap alatt. Igaz ilyenkor fűtés sincs otthon de majd este behozod a lemaradást.
Ebből meg fogod tudni mondani, hogy a rétegződés (alul hideg, felül meleg) miatt van a lehűlés esetleg pufi szigetelés vagy hogy lekering, a csövekbe / kazánba és ott hűl ki a víz.
Jobb ötletem nincs. Be kell határolni hogy mi miatt hűl ki a rendszered. Szakaszok elzárásokkal / kizárásokkal szerintem.
Ha az egész fűtést gondolod így végig vinni nem fog sikerülni mert előbb utóbb el kezd csepegni a golyóscsap. Nem javallot nyitogatni zárogatni a pufin lévő golyóscsapokat egy szezonon keresztül. Egyébként egy próbát megér hogy 1 alkalommal elzárod és megnézed hogy úgy mennyit hűl a pufi. DE! Azért ilyenkor vákum keletkezik a mivel a tágulásival se lesz kontaktban a pufi és a hideg meleg különbözet vákumot csinál majd... Rúgott nekem is nagyokat mikor kinyitottam 1 nap után a csapokat.
Viszont látni fogod ha nem lenne áramlás mennyit hűlne a pufid 1 nap alatt. Abból meg tudod mondani hogy a rétegződéssel (alul hideg) van a baj, vagy valahogy lekering a csövekbe / kazánba és ott hűl ki.
Nekem is van a keruloben de legravital. A kazanvedo kor szelepjen is atmegy szerintem. Ha nem gravitalna le akkor kihulne a kazan de sajna nekem is a pufival eggyutt hul. Nem ertem az aramlasat de a pufi forumba tavaly megirtak hova tegyek visszacsapot hogy megszunjon az aramlas.
Az 1500nak ilyen idoben birnia kellene ket napot minimum. Nekem most kb 3 nap. Valami nem stimmel ott akkor.
Ja és még azt akartam hozzátenni, hogy jövőre új vékony csövek lesznek, azon már csaknem indul meg gravitációsan. Tehát a hangsúly nem a zárt rdsz-en van, hanem a vékony (1,8 cm) csöveken. ;)
Zart rendszerben is lekering. Nekem a kazan mindig olyan meleg mint a vele egymagassagban levo pufi homerseklete. Akar 1 nap mulva is. Az elore agban van gravitacios visszacsapom de igy is lekering. A tagulasi utan (hogy a pufi tudjon tagulni) a kazan pufi hideg agba kellett volna tennem szivattyu a harom jaratu es a kerulo ag ele. Zart renszerben is le fog keringeni a pufi-kazan kor. Jovore akarok en is berakni oda egy gravis visszacsapot.