Segítséget szeretnék kérni olyan ügyben,hogy egy Yanmar motornál tönkrement a generátor.Nem tudom hol tudnák ilyenhez jutni,vagy esetleg milyen más autó generátora lenne jó hozzá.
Hamarosan kiszerelem a hajtást az elektromos Piaggio Porter kisteherautómból, ha esetleg valaki szeretné felturbózni a mopedautóját, ezzel a 11 kW-os sepex motorral brutálisan menne. Csúcsban kb.30 kW-ot tudhat ez a motor, az 1,8 tonnás billencset 60 km/h-val simán viszi. Most még ki lehet próbálni.
A motorblokkot cserélték, nem az egész motort. A hűtőben tiszta rozsda a víz, ami szerintem nem indokolt egy viszonylag új hűtőnél. Mielőtt az előző motor tönkrement ugyanez volt. Állandóan felforrt a hűtővíz, a hűtő szabályosan kiégett a motorfelöli oldalon
Valóban melegszik , vagy csak a lámpa kiabál farkast ? Mennyire melegszik ? Rögtön nekifűt vagy csak 5-10 km után ? Nagyon rejtélyesnek tűnik .
Az efféle melegedésnek több oka lehet , de ha a hűtő is , a motor is cserélve lett -- a motorcsere vélelmezhetően hozta magával a termosztát és a vízpumpa cseréjét is -- így nehéz okosat mondani . Általánosságban négy fő ok fordulhat elő :
-- pro uno : a hűtő hibája , vagy a vízoldal van lerakódva , vagy a levegős rész tömődött el . Ez utóbbi az Aixamnél elő szokott fordulni , mert a hangszigetelésről leválik a szöszmösz , azt a ventilátor ráfújja a hűtőre , majd esetleg egy kisolajat is , ezen kettősből összeállt massza pedig eltömi a levegő útját . Nálad ezt kizárja a hűtőcsere .
-- pro secundo : előfordulhat melegedés akkor is , ha valami gátolja a víz keringését . Olykor a vízpumpa nem szállít ( pl. teljesen elkoptak a lapátjai ) , vagy a termosztát nem nyit ki . Nálad ezt kizárja a motorcsere .
-- pro tertio : motor túl sok hőt termel . Ezt okozhatja a rosszul beállított (elállítódott) befecskendezés ( erre gyanakszom a saját 400-as kocsimnál , de még nem tudtam ellenőrizni a teóriámat ) , mert a késői befecskendezés melegedést okoz -- a füstölés és teljesítménycsökkenés mellett . Másrészt többlet hő jöhet súrlódásból is , ha valahol nem megfelelő a kenés vagy ilyesmi . De ennek is hamar végére jut az ember , mert az ilyesmivel hamar megáll a technika .
-- pro quadrio : ha a hengerfej , a hengerfejtömítés vagy maga a motortömb ( henger ) repedt és átfúj . Ezzel egyrészt hőenergiát viszünk a vízbe , mert a forró gázokban akad belőle , másrészt a betóduló gáz kinyomja a vizet és ez okozza a galibát . Az efféle gázbetörést "luftballon"-próbával ellen tudjuk őrizni . Rászorítunk (vagy rákötünk ) egy gumimembránt ( léggömb , gumikesztyű , óvszer -- kinek mi akad a kezébe ) a hűtő sapkára , arra ügyeljünk , hogy az elfolyócsövet kiiktassuk . Ha kézzel összenyomjuk a vastag fűtés csövet és a gumimembrán kidudorodik akkor jó . Ha a membrán zár akkor indítsuk be a motort . Ha szép lassan -- ahogy melegszik a víz -- púposodik fel akkor minden rendben van . Ha gyorsan felfújja magát akkor gubanc van .
Köszönöm! Van még egy gondom. Új a hűtő, a motort most cserélték ki, de valamiért melegszik az egész rendszer, ég a hűtővíz hőmérsékletét jelző lámpa. A szerelő nem érti miért.
Egy motort már megfőztünk, ezt most szeretném elkerülni. Nincs valami tipped, hogy miért?
-K&H: Köt egy biztosítást az adásvételi alapján. Adnak igazolást és csekket -NKH: Műszaki vizsga. Két összeget kell befizetnoi, erről az igazolások. A vizsgáról egy műszaki adatlap, amin a jármű adatai vannak és hogy részt vett a vizsgán.Ezt minden autó megkapja. A többit az okmányiroda elkéri.
-NAV: Regisztrációs adó. Adnak egy határozatot, meg talán csekket a megállapított díjról. -Okmányiroda: Adnak forgalmit, meg egy rendszámot. Bekérik az összes papírt. Ha bármi hiányzik, nincs forgalmi. Az aláhúzottak téged illetnek. Az összes kinti papír, sárga forgalmi stb. nem.
Sziasztok.Érdeklődnék,megtudja mondani valaki,Microcar Mc1 kormányműve ,milyen autóval kompatibilis?Vagy lehet kapni universalis kormányművet,az jó lehet bele?
Ha más hejezi forgalomba az én nevembe ,szerintem az iratok engem illetnek mer ha később bármi gond van csak úgy tudok bár mit is tenni.És sjnos még midég nem tudom konkrétan mik azok az iratok hogy tudjam kérni a megbízottam tól.
Ha más helyezi forgalomba neked (a te nevedre), akkor kb. a forgalmi,meg a biztosítási igazolás, ami kell. A többi fiókba való. Számlák, bizonylatok, stb. a további használathoz nem szükségesek.
Köszönöm a részletes leírás,de azt a kevés irat a mit megmarad az mi?Azért kérdezem mert most intézik nekem és tudni szeretném mijen iratok azok amik engem illetnek és átkell hogy adja megbízottam.
Én még most leszek mopedautó tulajdonos. Azt szeretném kérdezni : valaki megtudná e írni hogy a forgalomba hejezés/vagyonosodási adó fizetés/ során mijen iratok azok amiket a hívatal több példányba áít ki és a tulajdonosnál is marad beőle
Forgalomba hejezéshez úgytudom kell eredetiség,és műszaki vizsga adásvételi stb és ezek birtokába mehetek az azonosító tábláér igaz?Tehát ezekről kapnom kell valami iratot többpéldányba amibő marad nálam is.Vagyonosodási adórol határozat.
A járművet megfelelő műszaki állapotba kell hozni
Vizsgaidőpontot kell kérni
Biztosítást kell kötni ( alvázszám alapján a K&H-nál , nem máshol !)
Kell az eredeti külföldi forgalmi és a kétnyelvű adásvételi az utolsó külföldi tulajtól -- meg a közbenső magyar tulajoktól , ha voltak ilyenek
El kell menni a vizsgára .
A vizsgálat két részből áll , bár összevontan csinálják . Egyrészt van egyedi forgalombahelyezés engedélyezése (22.900 Ft ) és műszaki vizsgálat (3.090 Ft)
Az egyedi forgalomba helyezési engedély 6 hónapig érvényes .
Ha a masina műszakilag nem felel meg ( de az egyedi forgalomba helyezési engedélye megvan ) akkor a hiba kijavítása után ( pl. nem égett a lámpa , nem fogott a fék , csöpögött az olaj , korrodált tartóelem ) ismét mehet vizsgára ( új időpont ) és akkor csak a 3.090 Ft-ot kell fizetni
Ha a jármű műszakilag is megfelelt akkor erről kiadják a műszaki adatlapot
El kell menni a Vámhivatalba és ők kivetik e regisztrációs adót . Ez a járgány korától és motor méretétől függően néhány tízezer szokott lenni , nagyon új gépnél 100 ezer fölé is mehet . Neten vannak ilyen kalkulátorok , a motorkerékpárosat kel használni , nem az autósat . A vámosokhoz (általában) nem kell vinni a járgányt , csak papírokat , a regadót a (műszaki)vizsgán kapott papírok alapján vetik ki .
Ha kifizettük a regadót akkor arról a vámosok adnak igazolást
Ekkor mehetünk az okmányirodába
Az okmányiroda kérni fogja :
A kétnyelvű adásvételit
A külföldi forgalmit
A biztosítás meglétét
A egyedi forgalombahelyezési engedélyt
A műszaki adatlapot
Igazolást a regadó befizetéséről
A tulajdonosnak igazolnia kell a személyazonosságát ( ha ő jár el az ügyben , ha nem akkor meghatalmazások )
A rendszám 3.500 Ft-ba kerül
A "forgalmi" pedig 4.800 Ft-ba
Vagyonszerzési illeték nincs
Eredetiség vizsga sem kell ( 326/2011 Kormányrendelet 52§ (8) ) , bár ennek ellenére gyakran kérik
Lényegében minden papírt vinni kell , és a legtöbbet el is veszik . Én mindig le szoktam fénymásolni az egész paksamétát , biztos ami biztos alapon .
Forgalomba hejezéshez úgytudom kell eredetiség,és műszaki vizsga adásvételi stb és ezek birtokába mehetek az azonosító tábláér igaz?Tehát ezekről kapnom kell valami iratot többpéldányba amibő marad nálam is.Vagyonosodási adórol határozat.
Nem tudom, mire gondolsz pontosan, de kapsz egy műszaki adatlapot, egy rendszámot, meg egy forgalmit kb. Természetesen a befizetési igazolások mellett.
Én még most leszek mopedautó tulajdonos. Azt szeretném kérdezni : valaki megtudná e írni hogy a forgalomba hejezés/vagyonosodási adó fizetés/ során mijen iratok azok amiket a hívatal több példányba áít ki és a tulajdonosnál is marad beőle.
Ez valóban egyezőnek tűnik . Az zavar csupán a dologban , hogy amíg nincs meg a hiba pontos oka addig nem túrnám szét a motort , illetve verném magam költségbe . A hiba okára csak feltételezést adtam . Nyilván az is egy diagnosztikai módszer , hogy cserélgetjük az alkatrészeket (újakra) aztán egyszer csak belenyúlunk a hibásba is . Hivatásos szerelők ezzel különösen gyakran élnek , mert az alkatrészt úgyis az ügyfél fizeti .
Persze én is alkatrészcserével diagnosztizálnák , csak nekem az ingyen lenne ,mert van ilyen bontott cuccom .
De ha nem tudsz jobbat próbáld meg , nyilván még a gyári porlasztócsúcsok vannak benne ,azokat pedig illő lehet leváltani .
Én különösebben nem lihegem túl ezt a delejkocsi kérdést , nagyon sokféle jármű érdekel , így van vagy nekem , vagy az egyesületünknek : kétkerekű kerékpárom , ( háromszemélyes tandem kivitelben is ) , háromkerekű kerékpárom , kerékpár utánfutóm , kétkerekű segédmotoros kerékpárom , háromkerekű segédmotoros kerékpárom , négykerekű segédmotoros kerékpárom ( mopedautó és kvad kivitelben egyaránt ) , van kétkerekű motorkerékpárom , háromkerekű motorkerékpárom , normál gépkocsi , utánfutó , lakókocsi , kajak , kenu , vitorlás csónak , kis villanymotor csónakhoz , motorcsónak , vízibicikli , lánctalpas minitraktor , motorosszán , csettegő . Azonfelül érdekelnek a kisvonatok ( erdei vasutak ) is , de az éppen nincs a birtokunkban : egy Kuli*-ja volt egy ismerősömnek ( a fácánkerti kisvasútról származott ) , de mire átmentünk volna a szomszéd településre megnézni addigra az iszákos sógora ( akinél tárolva volt ) leadta MÉH-be és az árát elitta . Hogy rohadna meg -- bár ez utóbbi asszem megtörtént , mert azóta sírba vitte az ital . A vastelepi ár dupláját én is megadtam volna érte .
A fenti felsorolásból sejthető , hogy eléggé kiterjedt a járműtechnikai érdeklődésem -- és az a felsorolásból nem is látszik , hogy a legtöbb járműfajtából több is , olykor tucatnyi van . Ezek után az elektromos mopedautó egy lesz a sokból - nyilván többet fogom használni mint a motorosszánt vagy a vitorlás csónakot .
Hogy menyiben ez a jövő , illetve mennyiben környezetbarát abba most nem mennék bele . A gazdaságtalanságát nemrégiben kiszámoltam . Egyébként korábban is foglalkoztam már a gondolattal , de az eddigi tervek egy kis 3 kerekű mopedautó villamos kiegészítő hajtással átépítésére szóltak .
Most lehetőségem van gyáriasabb megoldáshoz jutni : élek vele . Terveim szerint túl mélyen nem akarok ebben elmerülni , lesz egy ilyen városban használható verdám és kész .
látom téged is utolért a villanyautózás!?, mint ahogy engem is.nem lehet elmenni mellette, bárhogy is odázza az ember, ez a jövő! én is fogok csinálni a közel jövőben egy ilyen masinát!már megvan a motor és a vezérlő hozzá, de most egyenlőre, tanuló fázisban vagyok, mert ez nekem is új. a gyakorlat megszerzésére egy kismotorral kezdtem, pár hónapja. sokáig nem nagyon értettem Woodo lelkesedését ezügyben, de mostanra, nagyon is igazat adok neki! ez a fajta járműhasználat egy újfajta élvezetet ad a közlekedésben. én egy kefés targonca motorral kezdtem, mert az volt kéznél, és 4 db olom akksival. gondoltam, kostolgatni a technikát ezek is megfelelnek a célnak? és így is van! de, rövidke időn belűl beszereztem egy kefe nélüli motort és, litium elemeket, amiből pakkot faragtam. asztalon most megy éppen a próba járatás. eleinte én is azt vallottam, hogy nem kell, litium akksi, de rá kelett jönnöm, hogy nélküle nem az igazi az elektromos autózás-motororozás. sőtt! a csekéjke hatótávok miatt, még ez sem az ideális,mindíg azt mondtam, hogy nem jött el még az ideje az e járgányoknak, mert "kicsi még a tankjuk",és ezt most is tartom!, de akinek elegendő a 50-80 km annak megfelelhet. és egyfajta+ élvezeti cikk, ami nem kis pénzbe kerűl, de megéri! miota megy a kis villanymotorom, nem is akarok már benyással kavirnyászni!, mondjuk olomakksikkal a hatótáv, nem sok, kb 15-18km. de tavaszra már benne lesz a litium pakk, azzal várhatóan 40-50 km-erre kitolódik.próbálj meg te is megbarátkozni a litiummal! kellő odafigyeléssel, nem gyúlik, nem robban.
látom téged is utolért a villanyautózás!?, mint ahogy engem is.nem lehet elmenni mellette, bárhogy is odázza az ember, ez a jövő! én is fogok csinálni a közel jövőben egy ilyen masinát! de most egyenlőre, tanuló fázisban vagyok, mert ez nekem is új. a gyakorlat megszerzésére egy kismotorral kezdtem. sokáig nem nagyon értettem
Én azon gondolkodtam régebben, hogy a variátor helyett építek be egy villanymotort. A lendkerékre mehetne egy szabadonfutó, a villanymotor meg hajtaná direktben a nyelestengelyt. 5-6kWh Nissan Leaf modul csak 50 kg, annyit elbírna a járgány, és 50 km hatótávra elég lenne.