Ennél valamivel pontosabb típus kellene. Viszont szerintem úgy sem fogunk tudni sokat mondani :-) hacsak nincs valakinek pont olyan.
Nekem Ariston hűtőm van, és nagyon meg vagyok vele elégedve, de még csak 3 éves, így nem tom, milyen az alkatrészutánpótlás, szervizháttér. Kb. a topik tizedik hozzászólása körül írtam le részletesen, mit tud.
A márka amúgy az Indesit (olasz) felsőbb kategóriása (mint a Zanussi-Electrolus-AEG vonal), de szerencsére az olaszok (Merloni Elettrodomestici) csak tervezik és nem gyártják, mert akkor már tuti rég szétesett volna (az összeszerelő üzemeik főleg k-európaiak).
Szóval ha csak általában kérdezel, azt fogják mondani, hogy mivel a mai háztartási gépeket nem hosszú távú használatra tervezik, olyat vegyél, aminek biztos a szervizháttere (boschról pl. nemrég volt panasz, az electroluxról még nem olvastam rosszat).
beépíthető _készülékek_. én nem fogok emailt írni, és sztem legfeljebb ügynökök fognak ilyesmire vetemedni :)
Az összes gép egy márka elv lehet, hogy szerviz szempontjából jó, de azért nem tartom okos ötletnek, mert lehet tudni, hogy elszívóban cata a király, de ők nem gyártanak hűtőt, mosógépben mondjuk aeg, mosogatógépben mondjuk bosch, hűtőben mondjuk electrolux stb. A dizájn sok esetben úgyis hasonló, ha meg beépíthetőek, úgyis a szekrény előlapja adja a színét, és nem látszik belőlük sok, max. a kezelőpanel meg a sütőajtó. A sütő-elszívó-tűzhelylapot szokták szettben adni, de honnan tudjuk, hogy neked az inox vagy fehér jön be, kihúzható vagy kürtős, egyáltalán, mekkora (pl. extra széles tűzhely, mekkora a konyha-nappali, hogy jó legyen az elszívó) stb.
Beepitheto konyhabutorokat szeretnenk vasarolni (mosogato-moso-hutogep, elszivo, suto, gazlap) s ehhez kernek segitseget, elsosorban a marka kivalasztasaban. Ugy latom arban nincsenek oriasi kulonbsegek, de kivancsi lennek a minosegre, ill. velemenyekre. Ja, es en szeretnem ha az osszes gep egyazon marka legyen! Ha barkinek van velemenye meghalalnam ha az alabbi e-mail cimre elkuldene, mivel ritkan olvasok forumot. Koszonettel! Tamas earthquaketom@gmail.com
Mikor én néztem a hűtőket, akkor azt mondták, hogy az Electrolux az egyetlen amit még itt gyártanak. Vagyis tényleg talán könnyebb hozzá alkatrészt szerezni.
Szerintem azt mérlegeld, hogy kell e a no-frost (nekem kellett :-) ) és ezért cserébe lemondasz e arról az 50l-ről, vagy inkább legyen nagyobb, és néha le kell olvasztani a hűtőt :-)
off: megcsinálták garba a hűtőmet mindjárt kicseréltettem az ajtó tömítését is, ami mint kiderült ajtócserével jár, külön nem lehet :-) azóta viszont állandó a hőmérséklet a fagyasztórészben.
Pro és kontra vélenényeim megvannak. Sok üveg lenne benne - ezért az elektrolux talán praktikusabb a palacktartó miatt. Mondjuk ha egymásra rakom sem baj.
Szerintem a gyorsfagyasztást. Bekapcsolod, állandóan megy a kompresszor, hőfokszabályzótól függetlenül. Frissen telepakolva kell bekapcsolni 12-24 órára.
KSU 3920, nem "tekerős", hanem csak kijelzője van, meg nyomógombjai elöl. Ja, és no frost.
Viszont, a szerelő után normálisan működött (erre mondta, hogy viszont bármikor lerohadhat), de aztán volt egy áramszünet, kb. hat óra tegnap előtt, és akkor is teljesen normálisan újraindult, nem csinálta a fulladozást és azóta is megy, ahogy kell. Szóval, most reménykedek, hátha kitart még...
Lehet, hogy nekem van szerencsém vagy alkalmazok valami titkos kulcsmondatot, de én semmi rosszat nem mondhatok az LG ügyfélszolgálatról :-)
Lejjebb írtam, hogy ingadozott a hőmérséklet a fagyasztómban.
Írtam nekik egy levelet, mivel fél év után nem történt változás az ingadozásban, és talán két nap alatt kaptam választ, hogy hívjam ki a szakszervízt, mert valami érzékelőprobléma lehet. (Jó nem égett a ház, nem volt használhatatlan a hűtő, ezért annyira nem idegeskedtem)
Bejelentettem garszervízre, (itt ugyan volt gond, hogy a helyi szervíz a megbeszélt időpontban nem jött, de ezt szóvá is tettem, és orvosolták a hibát egy nekem megfelelő időpontban)
Az igaz, hogy az alkatrészre vagy 4 hetet kellett várni, ami ha használhatatlan lett volna a hűtő igen kellemetlen eset lenne) de ma szerelték be, sőt mondtam, ha már itt van, nézze meg a fagyasztó ajtószigetelést is, kiderült, hogy szigetelést cserélni nem lehet, kaptam egy új fagyasztóajtót.
Azt még nem tudom megmondani, hogy most megszünt e az ingadozás a fagyasztóban, mivel ma reggel cserélték ki, de én remélem. Jobban örültem volna, ha nem kell garszervízhez fordulnom, de a szerelő is azt mondta, LG hűtőkhöz ritkán mennek, nem szokott velük baj lenni.
Szóval az LG ügyfélszolgálattal nekem semmi gondom nem volt.
Igen, én is olvstam azt a homáros cikket :-). A szervizek hozzáállása tragikus itt nálunk, talán egyszer megváltozik. Szokott lendíteni a dolgon ha az anyacég képviseletének írsz levelet, nálam Sony-val bejött. Ha hatévente nem is de tízévente szerintem érdemes ilyen dolgokat cserélni, változik a technika, lehet, hogy a villanyszámlán megspórolod a különbözetet újabb tíz év alatt. Nomeg akkor talán még vissza is jön valami az árából.
Hát, én meg nem szeretnék 6 évente ennyi pénzért mindig új gépet venni. (újonnan is 140ezer körül volt, mint most), ezt meg kidobni a szemétre.... Pláne, mivel nem arról van szó, hogy javíthatatlanná amortizálódott volna, sőt, van utánkövető modellje, ami -legalábbis látszólag,- szinte egy az egyben megegyezik a miénkkel, hanem arról, hogy jelen pillanatban nincs alkatrészük és azt sem tudják, mikor lesz.... Mint kiderült, az alább emlegetett 66-ban vett igazi svéd Electrolux soha nem látott szerelőt, sőt még most is működőképes anyosóméknál, igaz, vagy 5 éve nem használják, csak hébe-hóba. De, mégegyszer: nem az bánt, hogy szervízelni kell, hanem, hogy bizonytalan ideig nem tudnak alktarészt biztosítani + az egész hozzáállás. De, ez utóbbiról tudom, hogy lehet, hogy más márkáké is ugyanilyen, csak azt épp nem ismerem (az LG szervízéről, ügyfélszolgálatáról pl. olvastam már a Homáron, hogy tragikus)
Ma csináltunk egy fizikai kört is, a net után, és találtunk egy Whirlpoolt is (amit vagy azért, mert béna voltam, vagy, mert tényleg nem volt rajta, a gyártó weblapján sem láttunk). Ha eljutunk oda, hogy cserélni kell, valószínűleg ez lesz. De, addig is még hétfőn verekszünk egyet a Bosch-sal, mert, igenis rendeljék meg azt a rohadt alkatrészt, és csinálják meg... (egyébként, halkan mondom, folyamatosan lekopogva az asztallapon, hogy azóta teljesen rendesen működik a hűtő, így, még abban sem vagyok igazán biztos, vajon valóban cserélendő-e az elektronika. Persze, a szerelő azt mondta, hogy bármikor elromolhat, de, tényleg van olyan, hogy most második napja hiba nélkül megy?)
LG, Ariston - amikor 3 éve 70 cm széles no frost hűtőt kerestünk, csak ezek voltak, meg a Bosch, de ugyanazt, ugyanolyan belső színben, kicsit jobb ajtóbeosztással, kicsit kisebb mélyhűtővel megkaptam 80ezerrel olcsóbban, így nem B-t vettem (LG megfordíthatatlan ajtajú volt, tehát esetemben kizárva). Indesitnél nem tom, mennyi az alkatrészgond, lekopogom, még nem volt rá szükség. Leolvadásra lehet (lakás)biztosítást kötni, abból is van pénz az újra, ha esetleg.
Szerintem jól teljesített a Bosch. Ha a jelenlegi samsungot 6év múlva ki kell dobjam, akkor már megérte. Volt anyáméknak egy Bosch licencű Lehel hűtőjük, most bő 25 éves de szépen megy. No eddig nem szeretném használni a jelenlegit.
Hurrá :o((( Lemértem a jelenlegi hűtőt, ami, mivel körbe van építve megadja egy esetleges csere nagyságát is, és nem találok olyat a neten (pedig tényleg végignyálaztam az összes nagy gyártó honlapját) ami tetszik is, jó márka is, meg be is fér :o(((( A mostani 185 x 70 x 60-as. Kezd rémleni, hogy miért vettük meg anno EZT a gépet: mert jó a beosztása, van 0°C-os fiókja is, ami egyiknek sincs, ami megfelelő méretű lenne. Tényleg ennyire ritkaság a hetvenes ajtó Magyarországon, hogy csak a Candy meg a Samsung tudja? ÉS, akkor a két kompresszorról már nem is bezséltem (igaz, az ebben sincs)
Hát, sajnos, anno még nem néztünk körbe itt, ezt azért választottuk, mert fent volt a fagyasztó rész, lent a sima hűtő, amit így a gyerek is elért. Más ilyen elrendezésű kombi hűtőt akkoriban nem találtunk.
Amit viszont még nem mondtam: az a kis kirándulás, hogy kijött a szerelő (két nap múlva), és megállapította, hogy mi a baj +kijelentette, hogy jelenleg nem tud alkatrészt biztosítani 5.520,-Ft-unkba került. Ügyes? (bár, azt nem tudom, max. csak remélem, hogy esetleg, ha lenne egyszer ilyen alkatrész (és nem rosál be addig a gép), és javítani jönne a bácsi az alkatrésszel, esetleg már nem kérne kiszállási, meg nem tudom milyen díjat?)
Már a 102-es hsz.-ban megmondta glad a frankót, csak senki sem hallgat rá (engem kivéve, mert én tényleg lemondtam az egyébként legjobban tetsző Samsungról), ahogy először ő maga sem akarta megfogadni:
"Anno egy hűtőszerelő azt mondta vegyek zanussit vagy whirpoolt ha jót akarok magamnak, mert az új csoda hűtők alkatrész ellátása miatt nagyon megjárhatom."
Megérkezett a várva várt szerelő, és nem derített fel: a gépnek cserélni kellene a teljes elektronikáját cca 30-35 ezer forintért, mert, bármelyik pillanatban teljesen lerohadhat. (a gép 6 éves) De! Alkatrész nincs. Ezért azt javasolta, vegyek, azaz, cseréljek egy újra, mert beszámítják a régit, így kb. arra jövök ki, hogy 20-30 ezer ráfizetéssel a javítási költségekre (azaz, ha jól számolom, 50-60 ezer forintért kapom meg a mmostani hűtőm modernebb változatát.
Felhívtam a mintaboltot, hogy megtudjam a részleteket: - árat nem mondanak be, menjek be, és nézelődjek (nyitvatartás H-Cs 9.00-16.00, P 9.00-13.00, szombaton zárva, azaz, egy újabb szabadságos nap?) - a dolog nem egészen úgy van, ahogy a szervízes kolléga mondta, mert 15 % úgynevezett "hűség kedvezményt" adnak. Mivel a mostani gépünk modern változata cca 110-140ezer forint között lelhető fel az interneten árat adó boltokban, aminél, feltételezem, ők sem olcsóbbak, közel 100.000 Ft-ot kellene fizetnem, még a legjobb esetben is. - megint csak körbenéztem a neten, és ennyiért máshol teljes áron is kapok gépet, pl. Electroluxot, AEG-t, ráadásul két kompresszorost, ezt, meg mondjuk eladom a vatera-n, mint javítandó gépet, és akkor még mindig beljebb vagyok, és soha többet nem kell a Bosch szervízzel, meg a nyitvatartási dolgaikkal bíbelődnöm...
Szóval, most egyrészt nekifekszek a topik böngészésének, miket írtatok az egyes tipusokról. Másrészt, tényleg kérnék segítséget, ha van tapasztalatotok szervízzel, mert ettől a Bosch rendszertől lefáradtam.
Sziasztok! Gondoltam, megnézem, másoknak volt-e ilyen gondjuk, és, esetleg a jövő vásárlóinak leírom: BOSCH HŰTŐT NE! A vicc, hogy a hűtővel magával egyébként nincs sok bajunk, pedig hatodik éve használjuk. Egyszer valami biztosíték ment ki benne, mert egy mesterember, aki felújított a házunknál zárlatos munkagépe állandóan levágta a villanyórát, amit nem bírt, de ezt nem róvom fel a márka hibájának, és tegnap óta rendetlenkedik megint, most ismeretlen okból (bár, emlékszem, a szüleim 1966-ban vett Electrolux gépének 1992-ig színét sem látta szerelő, de, hát, az biztos más volt..)
Az első hibánál nem ment a hűtő egyáltalán, ráaádsul nyár volt, tehát egy fagyasztóval is kombinált hűtőnél nem kell ecsetelnem, mennyi volt a kár meg a kellemetlenség. A mostaninál megy éppen, csak nem hűt rendesen, és imádkozhatok, hogy péntekig tartson ki az a 7-9°C a hűtőtérben és a -10°C körüli hőmérséklet a fagyasztóban, amit jelenleg produkálni tud....
Amit közzé szeretnék tenni, hogy a szervízhálózatuk egy rakás .... (vagy, csak nekem vannak olyan elvárásaim, hogy egy hűtőt illene tudni max. 24 órán belül szervizelni???) És, lehet, ez az, amit senki nem mérlegel (vagy, nem is nagyon tud) vásárlás előtt, pedig fontos, ha baj van (és, bármilyen jó is egy gyártó 999 készüléke, 1 "rendetlen" mindig lehet benne)....
Most tettem le a telefont, és csak holnap után tudnak szerelőt küldeni. És, ugyanez volt pár éve az első hibánál is. Körbetelefonáltam pár független szakit is, akik egy emberként állították, ezzel a típussal nem nagyon tudnak mit kezdeni, mert alkatrészileg nincsenek rá felkészülve, jobban járok, mert az a tuti, ha megvárom a márkaszervízest...
Persze, valahol evidens, hogy én vagyok a hibás, amiért nem Budapesten lakom (bár, lehet, akkor sem járnék jobban, nem tudom), hanem egy Pest környéki városban, ami kereken 17 km-re van a nullás kilométerkőtől, 20 perc autóval a központjuktól, de nekik meg egyetlen szerelőjük van egész Pest megyére (tehát, ugyanaz szerel Pécelen, Gödöllőn, Szentendrén és Érden, akár egy nap ingázva a városok közt...)
HA van valakinek pozitív szervíz tapasztalata, szívesen olvasnám, mert, ha egyszer cserélnem kell majd a hűtőt, hát,szeretnék jobb szervíz hátterűt venni... ha van.... Köszi.
nekem vagy megy (hosszan), vagy egyáltalán nem, se venti, se semmi.
Viszont ma rájöttem, hogy elöl a lábazati takaró műanyagot csak két csavar tartja, és ha ezt leszedem, le lehet porszívózni a hűtő alján a venti meg a rácsok környékéről a dzsuvát, sőt nem csak a réselő, hanem a porszívó legnagyobb feje is befér, így nem kell kihúzni a hűtőt takarításkor.
Mi is megvettük az LG GR359-est. Figyelgetem a működését. Van amikor megy, utána a kompresszor áll, de a ventillátor megy benne, van amikor minden áll. Ez mindegyik hűtőnél így van? Először azt gondoltam, hogy a levegőkerigetés állandóan megy.
Egy másik kérdés. A kezelési útmutató elég szűkszavú. Állítólag valami levegőszűrőn keresztül kerigteti a levegőt. Ezt szerintetek nem kell időnként cserélni? (hasonlóan mint az autók levegőszűrőjét)
No, túlestünk a szerelőn. Valami kis lefolyó gumibizbasz nem engedte ki a vizet, ezt kitágította, oszt most sehol sincs jég. Hál'Istennek nem volt nagy baja. Legalább megtudtam miez a nofrost. Egyszerű mint a faék :-))