Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Tapasztalatok, hibák, vélemény ezekről a gázriasztókról
Kedves Fórumozó, olvasó! Kérjük, hogy személyes adataid védelme érdekében emailcímedet ne hozd nyilvánosságra a fórum topikokban. Címedet nyilvánossá teheted adatlapodon, ahol azok érik el, akiket érdekel. Kéréseiddel mindkettőtök érdekében lehetőleg közvetlen emailben fordulj beszélgetőtársadhoz. Szakmai társak és rajtuk keresztül kiegészítők keresése lehetséges. Kérjük, tartózkodjatok ebben a topicban a kettős felhasználású eszközök átadásának nyilvános közlésétől. Köszönjük!
Már bocs, de nem tudom mit lehet elbaszni a szétszedéssel/összerakással, max erőlködsz pár helyen, de semmi komoly, én már csukott szemmel szétszedem/összerakom :)
Érdekelne. Én Marschalkó Dénes mellett döntöttem végül, reggel eljuttattam hozzá a markolathéjakat.
Az új, megbeszélésünk szerint diófából lesz, várhatóan jövő hét végére.
Ha érdekel valakit (bár ezen a fórumon nem sok érdeklődő van GRP/GRPK alakítgatásokra :-)) teszek fel képet. Ha úgy gondoljátok, hogy OFF szóljatok bátran! :-))
Ma vittem vissza a picsbe:-) a hátsó irányzéknak a pontozása sem teccett,úgyhogy azt is megcsinálják...nem volt még ilyen garis problémájuk..pont kifogtam ezt a példányt az is lehet....nézd meg lámpafénynél a markolat éleit és a markolat hátsó íves részeit..ha látod akkor vidd vissza...ha nem akkor nincs gáz..
Orrán-száján folyik az olaj. Igaz, a gyári, sőt a biztosító kar alatt valami gépzsír féle kenőcs is van.
FÉG-el megbeszéltem, beviszem, 1-2 nap alatt szétkapják, visszakapom a darabokat és krómoztatok.
Aztán v. én rakom össze v. ők. A szétszedett stukker viszont átmosom benzinben, majd - ha ők raknák össze, megkérem őket, felejtsék el a gyári kenőcsölést - majd én utólag. (FIMOL +BreakFree)
Valószínűleg teljes krómozás lesz, ugyan nem tetszik, de elbizonytalanodtam az új GRPK-k felületkezelésének tartósságáról. Nem akarom 1-2 hó után újrakezdeni a projektet, bár a duo-tone jobban tetszik. (Szán+1-2 alkatrész, mint pl. tárrögzítő, elsütőbillentyű VAGY tok, sátorvas és kakas)
"Az ütőszegen biztosító gömbkiképzés van, tehát benyomni kibiztositott állapotban kell."
Idáig simán megy.
"Adja magát a kitoláshoz maga a benyomásra használt stift ; benyomva tartod az ütőszeget és kicsit forgatva a hengert kifelé nyomod az egészet."
Ja csak a henger úgy gondolja hogy ő inkább bent marad. A GRP-men ez simán megy, de a GRPK-n felsültem vele. Nyomhatom, feszegethetem. Lehet, hogy friss ideggekkel egyszer még megpróbálom.
Azért kezdd csak el újra. Ha minden igaz, a mostani rövidcsövű változat ugyanaz, mint a múltkor együtt vett GRP-9.
Az ütőszegen biztosító gömbkiképzés van, tehát benyomni kibiztositott állapotban kell.
Adja magát a kitoláshoz maga a benyomásra használt stift ; benyomva tartod az ütőszeget és kicsit forgatva a hengert kifelé nyomod az egészet.
De csak addíg, amíg az ütőszeg már nem tud visszajönni a helyére ( cca 2 mm ). Akkor felkészülsz az arretálórugó elugrására. Rongy felé fordítod , függőlegesen, és a külső karnál fogva (ugye, most már kicsit kint van) forgatva kihúzod a biztosítóhengert.
En ajanlani fullra kemenykromot LEGFOKEPPEN praktikussagi okok miatt... :)) Mint man mondottam soxor, ez a legolcsobbb (egyedi kezeltetes eseten) eljaras, ami faja kopasallo, relative karcallo, tartos reteget biztosit. soksok tapera utan sem gyon le.
Na GRPK szétszedés projekt leállt. Este még volt egy kis időm, mondom, ez pont elég a szán szétszedésére. (GRP-nél ez összerakással < 30 perc). Ráadásul a GRPK-ban nincsenek azok az alkatrészek, amik lefele nyomják az ütőszeget, tehát 2 elugró darabbal kevesebb.
Innentől ezt csinálja akinek 3 anyja v. megfelelő műszerei vannak.
Ütőszeg betol, rögzít. Gondoltam innen OK, biztosító (ami egyébként elég jól jár) kiemelem. Hát nem. Körben ugyan jól mozog, de kijönni nem akaródzott neki. GRPK szán jobb oldalról ugye zárt, tehát innen nem tudtam nyomással segíteni. Na mondom, alányúlok egy csavarhúzóval, finoman, az segít. Mikor a csavarhúzó már a szánon levő barniítást és a bemarásokat kezdte sérteni, gondoltam, ez így nem lesz kerek. Biztosító köszönte, jól érezte magát.
Na velem nem tolsz ki, induljunk a hüvelyvonó felől. A karmocskát olyan erős rugó tartja, hogy a kezem és ujjam ment szét, de kiemelni nem tudtam.
Ötlet, hogyan tovább? Lehet, hogy elviszem a FÉGbe, ott szészedetem (csak vannak célszerszámaik), lekrómoztatom, majd összerakom/rakatom.
Amíg a szánnal nem boldogulok, nem érdemes hozzáfognom, ill. végigvinnem a tokhoz/tokot sem.
Kezdetben duo-tone-ban gondolkodtam, de elbizonytalanított az a hozzászólás, hogy 8 nap után megadja magát a gyári felületkezelés. Lehet, hogy nem szeretem a tele krómot, de praktikusan mégis ez lenne az igazi?
Most olvasgattam vissza a topikban, volt itt egy srác P9R nikknévvel, ő is krómozos bulit akart csináltatni, már le is homokoltatta az alkatrészeket. Nem tudjátok mi van vele?
A tok sarkában 3-as stift tartja a kakasrugót tartó hengert. Kinyomod akármi vékonyabbal, elég, ha közben a hengert kézzel erősen nyomod befelé a fesztelenítéshez.
Mindent tiszta rongy fölött, elugrás-leesés ellen.
Minden alkatrészt dobozba-tálba akármibe, de együtt legyen minden
kezdésnek anniyt, hogy markolathéjat leveszed, a markolat vázán alul van egy stift, az tartja a kakasrugó házát, meg magát a rugót is, üsd ki, óvatosan mert repül, kiveszed a rugót, már nem is lesz megfeszülve a szerkezet, innentől szinte magátol széthullik az egész.
Sztem inkébb az összerakás gázos, de az sem olyan vészes, én 2 óra alatt összeraktam semán, ugy hogy vigyáznom kellett a frissen festett tokra.
- a tárat, meg a csőben lévő patront -szán leszed, helyretolo levesz -ütöszeg teljesen kitol előre,rögzit célszerszámmal (nálam érfogó) -forgóbiztosító oldalra eltol, vigyáz mert a reteszelő golóbis elugrik! -kivesz hüvelyvonóköröm, stiftje, rugója, golóbis -teljesen kivesz forgóbiztositó - ütőszeget óvatosan visszaenged, vigyázva kihúz, mert van benne felülről egy rugóztatott alkatrész (pici "kupak"+rugója) ezt kiveszed, lehúzod az ütőszegrugót,
-szán üres, örülsz :)
-mindent alaposan kimosol, megpucolsz, bekenöl break free-vel, vagy vmilyen olajjal, majd 2x3 szor egészet előről, gyakorlatozás képpen...