Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

speedline Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65178

Üdv,

 

Nekem 92-es évjáratú Hobby volt kb. ugyan ez a méret és azon 14-es kerék volt gárilag. Első lépésben nézd meg e felni méretét, főleg az ET számot mert pl. az Opel Kadett 13-as felni simán felment a dobfékre (azt használtuk pótkeréknek) de attól még nem az volt a gyári mérete és az eltérő ET szám miatt elég érdekesen állt alatta a kerék. 

Ha Peitz alvázás akkor a torziós rugót lehet zsírozni azt érdemes megtenni. Fékek check és ha rossz a gátló akkor ehhez az ALKO pont nem jó ha jól emlékszem....

Ázás veszély különösen az első ablaknál, a hűtő szellőző rácsa körül és az első (gáz) tároló műanyag borításánál sanszos (utóbbinál hajszálrepedés sem kizárt már).  

A lakókocsik belső bútorzata "könnyített" sima bútorlap túl nehéz hozzá, tehát bontott belső vagy inkább egy elázott kasztnis, de jó állapotú belsős amit lehet bontani, ha ez tényleg nem ázik sehol és a padló illetve a tető is ok. 

Szép kihívás lesz beépíteni, sok kitartást hozzá!

Előzmény: vfrtom (65175)
SajtFondue Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65177

Szia, ha ilyen gumi volt rajta, akkor valszeg jó rá az ugyanolyan.

A teherautó gumik közöl válogass, ha változtatni szeretnél.

Előzmény: vfrtom (65175)
ezerkilencszáz90 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65176

Szia.

Szerintem vagy lécvázra laminált farostot (nem tudom a pontos nevét. Hátlap farost, eleje mint a szalagparketta) tegyél vagy próbálj meg komplett belsőt szrezni esetleg összeválogatni az elektromos cuccokkal egyūtt. A sima bútor anyag túl nehéz lakókocsiba. Nem tudom merre laksz, legnagyobb esélyed a bogarászásra Érden a lakókocsi parkban vagy Vácon a Szavatolnál van. Esetleg Balatonfűzfő vagy Magyarszék. Új dolgokat a Falléből de az arany ár. Gumi ennél a méretnél mindenképpen C-s, kisteher gumi. 

Előzmény: vfrtom (65175)
vfrtom Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65175

Üdv. Lakókocsi tulajok lettünk. Egy régi 88-as Hobby 420as vettünk. Nem vizes , nem ázik be sehol. Vannak buktatói a tipusnak amire érdemes figyelni? Nincs benne bútor. Egy ügyesebb ember hozzákezdhet belefaragni valamit és ha igen milyen faanyagot használjak, vagy próbáljak meg eredetit szerezni bele? Milyen gumit vegyek rá? Most 165/80 R13 83T van rajta.

Egyenlőre ennyi , de majd biztos lesz kérdésem. 

fekvőrendőr Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65174

A nyaralás második napján megadta magát a WC öblítővíz szivattyúja. Kiszereltem, el volt repedve a szivattyúház, ami mindenütt ragasztva tömítve volt, de ez a kis repedés a hosszú évek alatt segített vízzel feltölteni az egész szivattyút a motorral együtt. (ezt előre nem tudtam) A kis fekete vonal a repedés az R és a D betű között.

 

Lombfűrésszel szépen szét lehetett vágni, ekkor még bizakodtam, aztán ez folyt a padlóra:

 

 

Ez csak az első folyás, a többit a mosogatóba sikerült üríteni.

Az egész belseje tiszta rozsda, irány a kuka. :-((

 

 

fekvőrendőr Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65173

Köszönöm, valami hasonlót sejtettem, de még sose láttam ilyet.

Előzmény: Lábasmáz (65172)
Lábasmáz Creative Commons License 2019.08.22 0 1 65172

Huzatfokozó. Mindig szélirányba fordul, és a csőszerű, zárt részben egyenesen haladó levegő a lentről jövő csőből "kihúzza" a levegőt. Régen a kézi, pumpás parfümszórók, meg a sűrített levegős festékszórópisztoly működnek hasonló elven.

 

LM

Előzmény: fekvőrendőr (65171)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65171

 

A lakóm kéményére ez a fém izé volt felszerelve, a kémény tetejének lecsavarása után két darabban le lehet venni. Gondolom valami légterelő, de pontosan mi a célja? Egyébként szabadon elforgatható, a menetszél is el tudja fordítani.

sátortábor Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65170

Üdv !

Valószínű ismered. Csokonyavisonta- igaz, retró még mindig.Sok árnyas rész van. Közvetlenül a bejárati részen és a  medence  melletti kerítésnél több a napos rész. Az ár jó, a víz szintén, korlátlan az átjárás, DE:nem elhatárolt parcellák vannak. Magadnak tudsz keríteni a kutyus miatt . Másoknál is ezt láttuk.

Előzmény: Tarzy52 (65169)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65169

Köszi, de elsősorban hazai vizekben gondolkodunk!

Előzmény: BiharyG (65166)
triker Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65168

Sziasztok!

Fiamma Aqua 8 vízpumpa nyomáskapcsolóval van a lakóautómban. Eddig amikor elérte a nyomást egyből lekapcsolt. Most az első lekapcsolás után rögtön újra indul és egyre rövidebb idővel be-ki kapcsol és majd leáll. Gondoltam a légtelenítés segít, de nem. Mikrókapcsoló csere sem hozott javulást.  Volt valakinek hasonló esete? Egy citromsavas vízkőtlenítést gondoltam még. 

alexxxxvelorex Creative Commons License 2019.08.22 0 0 65167

Azért az 50 euro/éj ár, ha nem is csillagászati, de olcsónak sem mondható! Egyébként jól néz ki, de messze van, mint termál fürdő!

Előzmény: BiharyG (65166)
BiharyG Creative Commons License 2019.08.21 0 0 65166
Előzmény: Tarzy52 (65165)
Tarzy52 Creative Commons License 2019.08.21 0 0 65165

Sziasztok!

 

Már a jövőben gondolkodom, az idei nyár nem alakult valami jól...........!

 

Ajánljatok nekem termál kempinget a jövő nyárra!

A kiindulási pont: Pécs!

Lehetőleg jól elhatárolt, vagy elhatárolható parcellák legyenek, lehetőleg korlátlan átjárási lehetőség legyen a fürdőbe, és ne legyenek csillagászati árak!

 

Mindezt azért, mert ketten vagyunk a nejemmel, plusz egy kiskutya, akit nem lehet egyedül hagyni, ezért csak felváltva tudnánk fürdeni járni, egy-egy alkalommal kevés időt töltve a fürdőben!

Minden ötletet elfogadok, és előre is köszönöm!

 

kanapekamred Creative Commons License 2019.08.21 0 0 65164

 

 

 

 

 

Kb 35-40 palack gázt nyomtam el a tél folyamán. És mellé a kw-okat nem tudtam mérni.

 

 

 

 

 

Előzmény: Lábasmáz (65148)
kanapekamred Creative Commons License 2019.08.21 0 0 65163

 

 

 

 

 

Na azzal lehet szépen kinullazni az aksit egy kávé vagy ebéd ideje alatt. Nekem is így volt kötve a KNAUS. 10 bol 2 szer felejtettem el csak kikapcsolni. Azóta gázzal nyomom. 

 

 

 

 

 

Előzmény: alexxxxvelorex (65162)
alexxxxvelorex Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 65162

Akkor viszont külön behúztak egy szál vezetéket az állandó 12 voltnak, biztos ezt értették a nem gyári megoldás alatt!

Előzmény: dstr (65161)
dstr Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65161

Működik az gyújtás nélkül is, ki mondta, hogy nem?

 

(Én sem voltam biztos benne, de kiszaladtam leellenőrizni :o))

Előzmény: alexxxxvelorex (65160)
alexxxxvelorex Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 65160

Ha gyújtásról kapja az áramot, mint lentebb írtam az elakadás jelző a lakón csak akkor megy, ha rajta van a gyújtás. Ez egy hosszabb útszéli állásnál nem szerencsés!

Előzmény: dstr (65159)
dstr Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65159

Hmm... Nemrég eladtam az ügyeletes vonójárművemet (10 éves 170 lovas dízel Seat Altea), és a másodhegedűs 4 éves 150 lóerős benzines Focus-ra kellett hirtelen horog. Én bevittem a helyi márkaszervizbe, mindig is oda hordtam az autót. 13 tűs csatlakozót kértem, mondták, hogy megoldják, de nem gyári módszerrel. Ahhoz az akkutól kellett volna cserélni az egyik kábelköteget állítólag. Az autó azt csinálja, hogy az akasztás utáni első gyújtáskapcsoláskor végig ellenőriz mindent. Úgy villog a lakó, mint a karácsonyfa. Gondolom, ha valamit nem találna rendben, jelezné. Hangjelzést ad minden "akciókor", akár indexelek, fékezek, vagy világítást kapcsolok. Fény visszajelző viszont nincs.

Hová halad a technika! :o)

TonyBrasco Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65158

A szabályosságot így is értettem, azaz "műszakilag" szabályosság... :)

Előzmény: alexxxxvelorex (65157)
alexxxxvelorex Creative Commons License 2019.08.20 -1 0 65157

Itt nem arról van szó, hogy szabályos, vagy nem! Ha direktbe kötöd a fedélzeti számítógép túláramot fog észlelni, mert a féklámpánál maradva 2x21 W helyett 4x21 W fog égni és állandóan hibát jelez majd!

Előzmény: TonyBrasco (65156)
TonyBrasco Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65156

Köszi... valami ilyesmire gondoltam én is... közben picit utánaolvastam és ezek szoktak még valami hibajelzést csipogni ha nem megy valamelyik izzó, esetleg irányjelző helyett villogtat helyzetjelzőt meg ilyen "extra" funkciókkal rendelkeznek.. már amelyik gondolom... Szóval elvileg e nélkül is be lehetne kötni, direktben csak már nem szabályos?! 

Előzmény: alexxxxvelorex (65155)
alexxxxvelorex Creative Commons License 2019.08.20 -2 0 65155

Ha nincs más lehetőséged, akkor "csapold" meg a hátsó lámpáknál a vezetéket, mert valóban onnan kapod a "jeleket" a különböző funkciókhoz /helyzet, irányjelzők, fék, stb./ Az a kütyü sok kis relét tartalmaz, aminek gyakorlatilag elhanyagolható az áramfelvétele. Ezeket kapcsolja a "megcsapolt" vezetékről érkező jel. Kell egy állandó 12 v bemenet is, amit megfelelően biztosítani kell rövidzár ellen. Ezt szokták gyújtásról is megtáplálni, de akkor gyújtás nélkül nem lesz vészvillogó a pótkocsin. A müködése pedig úgy zajlik, hogy pl. megnyomod a féket, a féklámpától érkező vezetékről érkező áram behúzza a hozzákapcsolt kis relét, ami kapcsolja a fíx 12 voltról a pótkocsi féklámpáját, a canbus csak a relé áram felvételét érzi, ami minimális, így nem jelez túláramot, mintha direkt lenne kötve a féklámpára a dugalj. A többi szintén ezen szisztéma szerint működik.

Előzmény: TonyBrasco (65154)
TonyBrasco Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65154

Sziasztok, 

 

Vonóhorog elektromos csatlakozó bekötés előtt állok egy 10 éves pug 207-n... canbus-osnál még nem kötöttem be, csak régebbi kocsiknál.

Nézegetem ezeket a komplett elektromos szetteket, van autóspecifikus meg univerzális, mindegyikben van egy ilyen elektronika modul amit képen itt beraktam, bár lehet túlzás ezt rá mondani... Valaki meg tudja pontosan annak mi a szerepe?! (Másik szettben Trail-tec van, de gondolom most annak nincs jelentősége.)

Csak mert nem találtam róla eddig külön infót.

 

(Ahogy nézem nincs új a nap alatt, itt is a hátsó lámpasor előtt vezetékeket kell vagdosni és a leágazást rákötni, nem hiszem, hogy valami gyári központi stekker lenne.)

 

serenba Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65153

Sziasztok!

 

Először is új vagyok itt a topikon is, meg a lakókocsizásban is.

Az első kérdésem az lenne, hogy a mover-hez beépített munkaakksit, lehet-e szakszerüen tölteni az autóról menetközben. A lakó(Eifelland) is, és az autó is gyárilag az újabb csatlakozóval van felszerelve, elvileg van olyan 12V (hűtő), ami csak járó motornál él a lakóban.

 

Köszönöm.

kanapekamred Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65152

 

 

 

 

 

Ezzel megfosztod magad a téli kamperolas oromeitol. 

 

 

 

 

Előzmény: Lábasmáz (65148)
fekvőrendőr Creative Commons License 2019.08.20 0 0 65151

Köszönöm, mail ment.

Előzmény: dr!! (65150)
dr!! Creative Commons License 2019.08.19 0 0 65150

A tiéd a fellépő, de próbálj időpontot megadni, odaviszem a vasútállomásra akár! Használd egészséggel! dr!!

 

Előzmény: fekvőrendőr (65147)
Lábasmáz Creative Commons License 2019.08.19 0 0 65149

Leereszteni a túlnyomást.

 

LM

Előzmény: SajtFondue (65139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!