Az előző hozászólásom túl hamar ment el, kérdéseim még vannak:
- A fővonalakat eléggé képlékeny kategóriának tartom, amely alapján nem csoportosítanék. Mi legyen az olyan fővonalakkal mint a 16-os (több is van), amely intercity és gyorsvonati közlekedés számára előnyös, viszont önálló személyforgalma szólóbézés kategóriába tartozik?
- A 18-as vasútvonal hogyhogy rajta van a listán? Van több, hasonlóan párhuzamos buszjáratokkal sújtott mellékvonal is,amelyek nincsenek. A 65-öst szintén nem gondoltam volna, hogy került ide?
Ezt a mondatot kétszer is el kellett olvasnom, mert azt hittem rosszul látok :)
- A lenti "fehérlista" kiterjed még több vonalra is? Ha igen, melyikekre?
Természetesen.
Ilyenek a fővonalak majd mindegyike, a 2-es, 14-es, 18-as, 23-as, 35-ös, 38-as, 65-ös, 77-es, 111-es, mellékvonalak.
---------------------------
- Költenél-e a fehérlistás vonalakon a jelenlegi szolgáltatási színvonal hosszú távon fenntartására? És emelésére?
Igen és nem.
Költenék ha a párhuzamos buszokat megszüntetnék.
Nem költenék ha a párhuzamos buszok megmaradnának.
----------------------------
- Nagyatád és Somogyszob között jelenleg a vasúté a vezető szerep. Tegyük fel, hogy a helyi volán-társaság azt tervezi, hogy indít új járatokat Nagyatád-Somogyszob illetve Nagyatád-Kaposvár között. Lebeszélnéd-e a társaság vezetőjét erről, mondván fölösleges párhuzamosságot hoz létre, a vasút jelenleg is kielégíti az igényeket?
Nagyatád és Somogyszob közötti új buszjárat indításáról mindenképpen lebeszélnék bárkit. (ha hallgatna rám ?)
Nagyatád és Kaposvár közötti órás ütemes buszjárat indítását, mert közvetlen, átszállásmentes kapcsolatot hoz létre az eddigi átszállásos eljutás helyett, támogatnám.
Csak akkor ha legalább olyan sűrűségű mint ma a vonat Nagyatádról.
Ha nem látsz ilyen vitákat, eü-ről, honvédelemről, közrendvédelemről, oktatásról akkor = olvasd el ezeket a vitákat. Ha elolvastad akkor már látod és tágul a látóköröd......................:-))"
Ááácsi, nem ezt írtam. Láttam már ilyen vitákat, csak Carpyt hiányoltam belőlük - valahogy mindig a vasúton (különösen a mellékvonalakon) akarja behozni az államadósságot
---------------------------
Hát ez bizony így van.
Előfordulhat, hogy Carpyt nem izgatja fel a honvédelmi költségvetés körüli anomáliák sokasága, míg FOMA olvtárs ahhoz is hozzászól.
Különbözőek vagyunk.
A nőgyőgyászati vitákhoz például én sem szólok hozzá mert segéd fogalmam sincs a kérdésről.
Pedig biztos érdekesek az tárgyalt szakmai kérdések, de engem nem érdekelnek.
De tudod, itt a topicon szerintem simán egy másik oldalon álló nicknek is feltehetnénk ugyanezt a kérdést, hogy vajon az ő munkája globalice hoz-e érdemi hasznot, vagy csak pénzkidobás. Meg lehetne tenni, sőt még meg is lehetne válaszolni is, de nem tesszük. Mert azért annyira tiszteljük a másikat és annak a munkáját és hozáállását a szakmájához.
Vagy talán minek is lehetne nevezni azt, mikor más területeken "elfolyó" pénzek nagyságára hivatkozol?
(Szinte lerí róla, még, ha tagadod is)
Elégggé egyszerű a vasútbarát ideológia.
Kiindulási pont az, hogy szeressük a vasutat.
Az, már igen korán kiderül a vasútbarátok számára, hogy bezony ilyen érvekkel nem mennek semmire. Ekkor elkezdődik az indokgyártás folyamata, hogy a hőn szeretett vonalak védelmét valahogyan megpróbálják megideologizálni. Jönnekaz indokok sorra, amik sorra meg is dőlnek. És amikor már mind megdőlt és nem sikerüt már újabb ilyeneket előhozni, akkor lyukadunk ki oda, hogy:
-bezony más országokban is pazarolnak akkor, ha a vasútra költenek, akkor mi miért ne költsünk?
-ha pazarló a vasút akkor miért nem foglalkozunk más területek pazarlásaival inkább, hiszen máshol is pazarolnak...
És lám-lám ezek amár tipikusan a "CSAK" kategóriába tratozó dolgok, mint ahogy azt korábban is írtam.
"Lényegileg a mellékvonalkra való költést azzal akarod megindokolni, hogyha már máshol is szarul költik el a pénzeket, akkor nosza, költsék el itt is szarul?"
"Ha nem látsz ilyen vitákat, eü-ről, honvédelemről, közrendvédelemről, oktatásról akkor = olvasd el ezeket a vitákat. Ha elolvastad akkor már látod és tágul a látóköröd......................:-))"
Ááácsi, nem ezt írtam. Láttam már ilyen vitákat, csak Carpyt hiányoltam belőlük - valahogy mindig a vasúton (különösen a mellékvonalakon) akarja behozni az államadósságot. Azóta már válaszolt, elfogadom - boldog a magyar állam ha ennyien vigyáznak a pénzére :)
No akkor anekdótázzunk egyet mert már megint kezd paprikássá válni a hangulat, mert egyesek nem vicinálisokról hanem személyekről akarnak írni, hisz a topic címhez nincs mondanivalójuk.
Ne sajnáld.
Bár inkább tudod mit ?
Sajnáld.
Egyszer meghallgatni valóban nagy tapasztalatokat hordoz.
(aki nem értené eddig : a közlekedésért felelős iniszter vasúti felsővezetőknél illetve volán felsővezetőknél történő látogatásáról van szó.)
Szóval:
Itteni szóval : elkeserítő, kiábrándító, lehangoló, belverem a............érzést keltő.
Már gondoltam rá, hogy be kellene csempészni ilyen iránymutatásra, eligazításra, v_petit + f_k olvtársat + gbeatle olvtársat + V43 1157 olvtársat + még párat.
Az "előadás" mely általában kb. 60 perces végén olvtársaink kiugrának az ablakon bánatukban, hiába a harmadik emeleten vagyunk, elkeseredésükben kardjukba dölnének.
Azok a felső vasúti /volán vezetők, + közlekedés irányítás felső vezetői + innen 1-3 olvtárs aki ott szokott lenni, hasonló véleményen vannak de ők már nem dőlnek kardjukba.
Miről van szó ?
Feláll a miniszter és elkezd beszélni.
Ő a Magyar Köztársaság Közlekedési Minisztere.
Ha épp nem így hívják a minisztériumát, akkor a közlekedésért IS felelős minisztere.
3-5 perc után kiderül, hogy nem tudja mi a különbség a START és a Gépészet között, 6 perc után kiderül, hogy halvány lila fingja sincs a tarifákról, hálózathosszról, vasútról, autóbuszokról.
9 perc után kiderül, hogy az még az előbbieknél is kevesebbet tud az alágazatok közötti munkamegosztásról, finanszírozásról, valós problémákról.
11-12 perc után már senki sem jegyzetel.
15 perc után már a hallgatóság fásultan nézi ott elöl azt a kb. 60 év körüli férfit, aki épp megcsúfítja saját tanult szakmájukat (közlekedés) felkészületlenségével, hozzánemértésével, látványos kivül állósága hangsúlyozásával.
Kb. 30. perc környékén a felelős közlekedési miniszter úr - hogy oldja a tapintható feszültséget - anekdótázásba kezd:
- amikor én 16 évvel ezelőtt egyszer vasútra/buszra ültem kezdetű............jópofinak szánt de hallgatóság minden tagját sértő mondataival elmesél egy valamilyen lényegtelen sztorit.
Nem érti, mert tényleg nem érti, hogy sztorijából nem az a lényeg amit kihangsúlyozni akart / vélt, hanem az, hogy :......amikor Ő 16 évvel ezelőtt egyszer vonatra/buszra ült.................mert épp elromlott / nem volt ott az autója............satöbbi.
S tényleg így van/volt.
S még el is mondja.
Ugyanis már óvodába autóval hordták, azóta alig szllt ki a járműből.
Számára a vonat vmi egzotikus valami, amit osztálykirándulásokra kell használni négyévente egyszer amikor tini az ember, és jókat lehet ott marháskodni.
Számára a (volán) buszok olyan kiegészítők amit azok használnak akiknek nincs pénzük autóra.
A hallgatóság meg csak ül, ül, ül, s azon gondolkodik, hogy egy olyan ember a legfelső vezetőnk, aki 30-40 év alatt kétszer-háromszor ült vonatra/buszra mert épp elromlott/nem volt az autója.
Bizony, arra is kell, tudod azért, hogy az elszállítandó árumennyiséget (is) el tudják vinni, gyorsabban, kevésbé környezetszennyezően, mintha sima főközlekedési utakon vinnék, és ami árumennyiséget a vasút képtelen lenne elvinni, még akkor sem, ha minden vágányon csak tehervonatok mennének.
>hogy a többségnek mi a kényelmesebb, azt szerintem ne jelentsük így ki, határozottan.
Igazad van, nem csak a kényelemről van szó, hanem kinek melyik a megfelelőbb, alkalmasabb, hozzáférhetőbb és kényelmesebb. Az meg, hogy melyik, az utasok arányából látszik, a párhuzamos viszonylatokon is.
területén elfolyó, jóval nagyobb pénzek felhasználását.
------------------------------------
Ha nem látod, az a megoldás, hogy megnézed.
Ugye, hogy nem olyan bonyolult cselekvési folyamat mint elsőre látszik?
A honvédelmi, egészségügyi, satöbbi topikokban pont ugyanilyen vehemensen vitáznak azok, akiket az érdekel mint itt a viciben vagy a vasutas anyában.
Az egészségügy speciel - szerintem - most nagyobb sz@ban van mint a vasút.
A honvédelem sokkal jobban leépült az elműlt 20 évben mint a vasút.
Sokkal nagyobb arányban veszítette el állományát, felszerelését.
Sőt - természetesen véletlenül - pont akkor vontak el tőlük 29 milliárd forintot (2011 november) amikor a Fónagy féle "Lopakodó költségvetés" -nek hála a vasút éppen kapott +23 milliárd forintot.
Az eset egybeesése természetesen csak véletlen.........................:-))
Ha nem látsz ilyen vitákat, eü-ről, honvédelemről, közrendvédelemről, oktatásról akkor = olvasd el ezeket a vitákat.
Ha elolvastad akkor már látod és tágul a látóköröd......................:-))
Bocs, de nem emlékszem arra, hogy ezen a topicon vagy bármelyik másikon olyan jelzőket írtam volna le, hogy "undorító". Senkiről nem írtam olyat, hogy "Ezekkel sikerül messze alulmúlnod", illetve soha nem vontam kétségbe, hogy bármelyik topictárs ne sajátított volna el "egy értelmes emberhez méltó hozzáállást és normát".
Lehet, hogy kellemetlenek a kérdéseim, ezt elismerem. (Szándékosan ilyenek persze.) Provokatívak, és örülök, ha kapok rájuk választ, ugyanakkor nem szerettem volna senkit megsérteni.
területén elfolyó, jóval nagyobb pénzek felhasználását."
Ez azért van, mert nem szeretek félinformációk alapján támadni. Márpedig a felsorolt területek közül csak az elsőről rendelkezek részletes információkkal. A többihez gyakorlatilag nem értek jobban, mint egy átlagos újságolvasó, így nem tudok, nem akarok beleszólni a terület szakembereinek vitájába.
Mikor az érvek elfogynak kezdődik a személyeskedés.
Mondjuk Neked aztán elég undorító egy vitastílusod van, meg kell hagyni. Ezekkel sikerül messze alulmúlnod a topicon jelenlévő, igencsak vasútbarátnak nevezhető nickeket, ugyanis az idők folyamán itt mindenkinek sikerült elsajátítania egy értelmes emberhez méltó hozzáállást és normát, függetlenül attól, hogy olyan emberekkel vitatkoznak akikkel sokszor ég és föld jellegű a véleménykülönbségük.
Szerintem kicsit próbáld meg magadban átgondolni ezeket a dolgokat.
Lényegileg a mellékvonalkra való költést azzal akarod megindokolni, hogyha már máshol is szarul költik el a pénzeket, akkor nosza, költsék el itt is szarul?
Már semmi vidékrombolás, nemzetsorvasztás meg bio-zöld izé és társaik, lényegileg lecsupaszítva a fentebb írtak maradtak?
Van/lesz ennél lejjebb is?
Vagy van egy tippem. Lényegileg a végső indok az a CSAK. (Persze ez amolyan végterméke a vasútbarát ábrándoknak, mely ugye az alfája volt az egésznek, és szépen lassan eljutottunk ide a "CSAK"-hoz az omegáig. És lám, a kör bezárul, kezdődhet minden előről. A következő lépéseknek indokok már megvannak csak lépni kell egyet a körben....)
- Fővonalon nagy kék vonatok járnak, mert a fővonalon fővonali forgalom van.
- Fővonal nem szűnik meg, ezt garantálja hogy vastaggal jelöltük a térképen így senki se meri letörölni.
- Ami vékonnyal van húzva a térképen az mellékvonal.
- A mellékvonalakat be szokták zárni. Azért vannak vékonnyal a térképen, hogy könnyen le lehessen törölni őket.
- A mellékvonalon értelmes forgalom nem képzelhető el. Valami nyeszlett vonatocskák rohangásznak rajtuk, mert kék vonat rá se teheti a lábát, hisz az csak fővonalon van.
- A mellékvonalak nem fejleszthetők - minek is, hiszen akkor is mellékvonalak maradnak.
Így alulmúlhatja x viszonylaton a fővonali utasszám a mellékvonali utasszámot, senkit sem érdekel.
A vonat is kényelmes lenne megfelelő menetrenddel és több megálóval. Honnan tudod hogy nem vonattal jártak volna ha megfelelő időben jár és több helyen áll meg?
Azért jó eltenni a régi dolgokat mert később a másként emlékezni akarók (történelmet utólag átírni készülők) helyett elég elővenni a naptárt meg a feljegyzéseket.
Többek között ezért jó eltenni a "kövér, lusta, gyáva, morcos-morgós, fizikailag gyenge, fáradt, megtört,beteg öregember"hozzászólásait.
Szóltam az érintett ÚRnak, neki valahogy jobban hiszek.