Keresés

Részletes keresés

KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11701
Érdekes István úr nem cáfolja hogy a NFT II.-mi készül.
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11700

Jó hogy cáfolod. Csak igy tovább.

 

Nehogy Szesz problémáid legyenek a Kerepesin. Lehet elfelejtettek szólni a kollégának.?? Igaz, hogy a választásokig szigorúan tilos volt kihirdetni hogy bezár a 62 vonal (bizonyos része)? Erről beszélj! Na meg arról is: Zárolt információ-e hogy a bezárt vasúton megtartják-e a D5 utasítás szerinti pályafelügyeletet, mert ha nem a vonal megszüntetésre kerül (62). Nagyon jók a szerelvényfordulók, kár hogy a menetrend ebből következően rossz. Csak egy a probléma: Kit érdekel az utas, hova, mikor, minek utazik. Az a jó, ne utazzon vonaton senki, nekopjon semmi, hadd henyéljünk a sárgaházban, jó a fizetés.

István Gyuri Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11699

taxxx: Márpedig ha 30-40 vagy 50 percenként járatjuk, akkor biza sokan lesznek akik 21 percnél többet fognak várni a következőre.

Félreértetted Regionalbahn-t, a 20 percnél több várakozást az átszállásra értette.

 

KPM I Vasúti Fo: De ez másodlagos mivel a Szesz épp azon dolgozik hogy a mellékvonalakon naponta 1-1 pár vonat 8h körül és 16h körül fog közlekedni a többi busz lesz!

Szerintem cseréld le a dezinformátorodat!

Előzmény: Törölt nick (11696)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11698
Hogy az egyhangú vasút topicot feldobjam a politikai topicból átvettem ezt a kis szösszenetet. Nevet nem irtam mert még kimoderálnak mint az első hozzászólásom. Érdekes a szereplők közszereplők, az NFT II közügy. Dolgozik a cenzúra.

 

 

Ma azt tapasztalom, hogy az NFT.II -nél ugyanazt a hibát elkövetik, mint korábban.

 

A modell - nagy nevű cégekkel megnyeretik egy-egy szakterület valamilyan területre vonatkozó programkészítését.

 

A megbízó szándéka világos - szakemberektől jól összerakott programot akar.

 

 Mit akarnak a cégek: könnyen olcsó munkával ismét kockázatnélküli állami pénzt keresni.

Mi az általuk elképzelt megoldás: phd vagy még rosszabb szintű fiatal diplomásokkal összedobatni egy powerpoint szintű anyagot és ezt workshopokon megetetni a kötelezően kirendelt szakmai és önkormányzati stábokkal . Közbe tőlük aktuális információt összeszedni és kész aprogram.

 

Csakhogy az NFT.II. nem a korábbi magyar program szintű anyag, hanem egy lépcsőzetesen egymásra épülő programozás eredménye kell, hogy legyen mert különben az ország nem tud eredményesen pályázni. Amikor tervezési alapadatok nélkül összefog állni valami- mert a készítők meg akarták takarítani az adatgyűjtést, akkor jön a kollektív pofára esés. Nekik azért mert ezért a munkáért egy fillér nem jár-ráadásul követelhető tőlük a határidő mulasztásokkal járó kár, nekünk meg ezért mert ingyen kell állampolgári kötelességből igen rövid határidőkkel elfogadható javaslatot elfogadtatni az érdekeltekkel. Ráadásul a valós  fejlesztési információk 75-80%-a terv nélküli  egyszerű projekt ötlet, tehát a pénzügyi tervezést erre alapozni ezek részletes ismeretében is nagyon nehéz dolog.

 

Tehát most a pénz dolgozik a pénz ellen. meglátom ki nyer.

KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11697

Nem értem a sorkérdést!

 

Ha a jelenleg érvényes menetrendnek lehet hinni (pótlékot nem néztem): Iklad-Domonyból 1; 1,5; 2 óránként van vonat. Aszódon az átszállás 10 perc. Vagy nem?

 

Igaz nem ütemes.

 

De ez másodlagos mivel a Szesz épp azon dolgozik hogy a mellékvonalakon naponta 1-1 pár vonat 8h körül és 16h körül fog közlekedni a többi busz lesz!

 

Az új Nemzeti Fejlesztési Terv II-ben a kedves kollégák teljes buszos közlekedésre törekszenek. Melyből következik nemhogy ütemes menetrend nem lesz, de örülhetünk ha a lengyelországi vasút mentesítést elkerülhetjük.

v_peti Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11695

Szerintem a kétóránkénti vonatzközelededés oké lenne, ha a csatlakozásra nem kellene 10-15 percnél többet várni.

 

Előzmény: Törölt nick (11688)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.21 0 0 11694
Kedves Barátaim!

 

 

 

 

 

Nemzeti Fejlesztési Terv II. = Csanádi Czipszer György terv (III. Vasútpolitikai koncepció)

 

 

 

 

 

Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozat Vasúti Szakosztály

 

 

Az Új Magyar Vasút

 

A MÁV Zrt konszolidációja és a vasút modernizációja

 

Javaslatok a Nemzeti Fejlesztési Tervhez

 

Előadók: Tömpe István, Dr. Zsákai Tibor

 

Hozzászóló: Heinczinger István

 

2006 május 23 kedd 14 00

 

Helyszin:

Főmterv Székház, Lövőház utca 37. fsz. tárgyaló

I-II Mammut közötti utca

 

Dr. Pákozdi Ferenc

Vasúti szakosztály

 

Mindenkit szeretettel várunk!!!!!!

 

KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.20 0 0 11693
Légyszives, írd.
Előzmény: Törölt nick (11682)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 11690

Olvasd már el légy szíves figyelmesen a hozzászólásaimat:)

 

Én azt írtam, hogy a mai fölgyorsult ritmusú világban a kétóránkénti járatsűrűség nem elfogadható, mivel kevés.

Tehát ennél sűrűbb, kvázi órás járatsűrűségre lenne szükség a mellékvonalainkon, ennek azonban súlyos technikai (pályakapacitás) és gazdasági (gazdaságtalan üzem) akadályai vannak.

 

Másrészt, hiába közlekedek egy mellékvonalon akár fél óránként, ha a vonat 20-30-40 km/h-val imbolyog, koszos és büdös.

Akkor az utas inkább a csak óránként közlekedő, de korszerű, tiszta és 80 km/h-val haladó  Volán-buszt választja - vagy a személygépkocsit.

 

Na, jó éjt!

 

Előzmény: Törölt nick (11688)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.20 0 0 11689
Igen, de magyarázd el ezt egy civil utasnak, aki dolga végeztével sietne haza Budapestről a kis falujába:)
Előzmény: Törölt nick (11687)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 11687
Ám ha a 1725-kor induló helyett a 1518-kor indulóval megy, akkor a 1915-ös vonatra 19 perc az átszállás. Vagyis ahhoz a vonathoz VAN általad is elfogadott átszállási idő.
Előzmény: Törölt nick (11685)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 11686

A 2006. decemberétől bevezetésre kerülő ITF-típusú menetrend sok mellékvonalnak be fogja tenni a kiskaput.

A látszólagos ellentmondás a következőképp oldható fel:

hiába emeljük fel egy adott mellékvonalon a vonatok darabszámát pl. napi 6 pár vonatról napi 10 pár vonatra, ami ugyebár több mint 50 %-os kínálatnövelés, ha az utasok száma ennek ellenére sem fog növekedni.

Márpedig miért szoknának át az emberek autóról vagy éppen a gyors, kényelmes buszról a lassan döcögő, gázolajszagú, koszos Bz-re, csak azért, mert most már két óránként közlekedik.

Ha pedig a kínálati menetrend ellenére sem jönnek az utasok a mellékvonalakra, akkor az el fogja gondolkodtatni a döntéshozókat.

Hiába szép ütemes a menetrend, a két óránkénti járatsűrűség és főleg a 30-35 km/h körüli utazósebesség a mai felgyorsult világban nem versenyképes.

Bár ne legyen igazam:)

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.19 0 0 11685

Szerintem nem érted, amit írtam:)

 

Pl. vége van a megbeszélésnek mondjuk du. 3-kor, tegyük fel, hogy még be kell ugrania egy boltba is, elintézi, legyen 16.00, kibékávézik a Keletibe, kiér 16.30-ra, a 16.25-ös helyi hatvani már elment, a következő 17.25-kor van. Az fékez Aszódon 18.21-kor, amihez se busz, se vonat. A következő vonat az 19.15-kor egy Vácra menő trazina (33418), ami ugyebár közel 60 perc várakozás, de az előző menetrendben még rosszabb volt a helyzet, mert akkor 17.20-kor volt a helyi hatvani, ami Aszódra érkezett 18.11-kor, a váci trazina meg 19.12-kor indult (61 perc várakozás).

 

Szerintem egy korszerű elővárosi forgalomban 20 percnél nagyobb várakozási idő egyszerűen megengedhetetlen.

Előzmény: Törölt nick (11681)
Carpy Creative Commons License 2006.05.18 0 0 11684
"a vonaton utazóból autóban utazó lesz"

Szamárság.
Egyik vonaton utazóból buszon utazó lesz, a másikból autózó, harmadikból bicikliző, negyedikből motorozó, az ötödikből gyalogoló, a hatodikból békávézó, a hetedik meg élete végéig vonatozik, a nyolcadik egyáltalán nem fog többet utazni, a kilencedik meg szerződéses járatra tér át, a tizedik taxiba ül, a tizenegyedik meg az egyéb.
Csak az arányuk a biztonytalan.
Szóval óvatosabban kellene fogalmazni.
Én személy szetin is sok-sok olyanról tudok, aki vonatról buszra szokott át, merthogy sok esetben ez kényelmi fejlődés.
Előzmény: radio100jozsi (11683)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.05.18 0 0 11683

A vonaton utazóvól inkább lesz buszon utazó, mint fordítva.

 

Téves tézis, mert a vonaton utazóból autóban utazó lesz. Minőségben és komfortban nem fejlődik visszafelé az ember.

Előzmény: looksharp (11670)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.18 0 0 11681
fölmegy vonattal Pestre valami megbeszélésre vagy tárgyalásra, sokszor úgy jön neki ki a hazamenetel, hogy Aszódon 1-1,5 órát is kell várakoznia.

Akkor lehet, rossz vonatra szállt :) Ha a 80-ason óránként járnaka vonatok, akkor elvileg is lehetetlen 1 óránál hosszabb átszállás (kivéve, ha a szükségesnél korábbi vonattal jön vissza Bp-ről, de azt meg azért ne várja senki, hogy egy sűrűbb forgalmú vonal minden vonatához legyen tovább csatlakozó).

Persze ettől még nem kívánom megvédeni a 20-30 perces átszállásokat sem.
Előzmény: Törölt nick (11680)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.18 0 0 11680

Az ikladi polgi is állandóan arra panaszkodik, hogyha fölmegy vonattal Pestre valami megbeszélésre vagy tárgyalásra, sokszor úgy jön neki ki a hazamenetel, hogy Aszódon 1-1,5 órát is kell várakoznia.

Ott is olyan jól össze van hangolva a vonat- és a buszmenetrend, hogy pl. elmegy B.gyarmat felé egy vonat 17.37-kor, egy busz Iklad-Domony felé mondjuk 17.35-kor, utána meg 19.12-ig sztornó, semmiféle járat nincs Iklad felé.

Vagy hazatelefonál a paraszt valamelyik rokonnak vahy havernak, hogy ugorjon már be érte kocsival, vagy másfél órát ténfereg a kihalat aszódi vasútállomáson, vagy a sportosabbja haza is gyalogol addig Ikladra.

Püspökhatvanba vagy Nógrádkövesdre azonban már komolyabb vállalkozás hazagyalogolni:)))

Ez aztán a helyközi közlekedés meg közlekedési szövetség.

Előzmény: Törölt nick (11673)
epimetheus Creative Commons License 2006.05.18 0 0 11679

Csak úgy költőileg (bár kíváncsivá tettél, de túl elméleti a felvetés):

Miért nem a végső felhasználója rendelte meg azt a jelentést?

(hacsak nem a MÁV írja az NFT II-t)

Előzmény: Törölt nick (11671)
v_peti Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11678

Én számoljak! Oké, de akkor mondd a példákat!!!

 

Előzmény: FOMA (11677)
FOMA Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11677
Kezdetnek legyen mondjuk a "szegedi terület". Vasúti térképet elő, és számolj.
Előzmény: v_peti (11621)
FOMA Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11676
Változatlanul a foma kukac t-online.hu-t.
Előzmény: Törölt nick (11617)
Carpy Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11675
Én Görögszállástól Nyíregyházáig vonatoztam kb 3 éve. Hát az volt az utolsó hogy én felszálljak egy kitömött, levegőtlen vonatba, amin 20 percig állhattam, lehet velem van úgy de hányingerem is lett útközben, meg még 2 ember is taposta a lábamat.

(Lehet hogy benne voltak az aurámba)

Visszafelé inkább megvártam a 2 óránként közlekedő Ikarust...azért azon is volt bőven utas.

Előzmény: Törölt nick (11673)
Fázishatár Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11674
Este megkapod.
Előzmény: M40 120 (11669)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11673

Én Fehérvárról Bodajkig buszoztam kb 2 hónapja. Hát az volt az utolsó hogy én felszálljak egy kitömött, levegőtlen buszba, amin 50 percig állhattam, lehet velem van úgy de hányingerem is lett útközben, meg még 2 ember is taposta a lábamat.

(Lehet hogy benne voltak az aurámba)

Visszafelé inkább megvártam a 4 óránként közlekedő Bzmotot...azért azon is volt bőven utas a 2 kocsiban.   CSak tudnám hogy Bodajkról befelé miért egyszerre jár a busz meg a vonat..utána meg órákig semmivel sem lehet bejutni (talán 25 km-re van Fehérvártól...ez az igazi elővárosi közlekedés)

Előzmény: HG. (11656)
looksharp Creative Commons License 2006.05.17 0 0 11670
A vonaton utazóvól inkább lesz buszon utazó, mint fordítva.
Előzmény: M40 120 (11668)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11669
Esetleg nem lehetne ezt elolvasni vhogy.
Előzmény: Törölt nick (11666)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11668

Ha kinyírjuk a vonatot, nem biztos hogy buszra száll majd az addig ott utazó ember, hanem inkább beül a kocsijába, és úgy megy, ha teheti...

Fordítva is igaz, ha a kinyírjuk a buszt az adott viszonylaton, akkor az utasai nem biztos, hogy átszállnak a vonatra.

Előzmény: gmarc (11663)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11667

Kedves Taxxx,

Lehetne két indiszkrét kérdésem?

Milyen jellegű tanácsokat kér/vár tőled a Heinczinger úr? Csak Neki adsz tanácsokat, vagy a Mosóczi úrnak is, ha már két ajtónyira ülsz Tőle?

Fázishatár Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11665

De tudom.

 

Idézek az irományból:

 

"

A mellékvonali hálózatunkban található pár olyan vonal, mely vagy Budapest (142-es) vagy valamelyik nagyváros, elõvárosi közlekedésében a következõ évtizedekben felértékelõdhet.

Például :

 

2  Gyõr esetében a 11-es vonal,

 

3  Szombathely esetében a 18-as és a 21-es vonal"

 

Ez az egy rész a műben, ahol a vonal említésre kerül. A lényeget szándékosan emeltem ki: a jelenről és a fő bevételt termelő teherforgalomról pedig szó sem esik. AG után szabadon: szakmai nihilizmus!!!

v_peti Creative Commons License 2006.05.16 0 0 11664

A Dezső jó lenne ide Veszprém-Győr viszonylatban.

 

 

Előzmény: gmarc (11663)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!