Egyetértek, hogy a napi egy-két buszjárat (vagy pláne a vasárnapi üzemszünet) nem elégséges közszolgáltatás, de ez még nem indokolja a napi néhány vonat közlekedésének fenntartását. A közszolgáltatást biztosítani kell, de lehet, hogy nem vonattal, hanem busszal, mikrobusszal vagy akár Jakab-taxival... (Ezért is kérdeztem, hogy az Ormánságban jobb közlekedést vagy jobb vasúti közlekedést ígértek. Választ, sajnos, nem kaptam.)
Érdekelne, hogy az esetleges vonalbeszüntetések mely településeknél jelentene negatív hatást? Azoknál is, amelyik mellett 4-5 km-re megy el, de a vasúti mh. vagy állomás nevében megtalálható a településnév?
Érdekes a téma, és ha sikerül személyeskedés (és felesleges kötözködések, pl. helyesírási kérdések) nélkül beszélgetni róla, akkor hasznos társalgás alakulhat ki.
Azt hiszem, sokan nem szívesen költöznek olyan helyre, ahol csak napi néhány busz van (és rendszeresen tömegközlekednek), hétvégén meg leginkább semmi. A vasút (ha olyan is, amilyen) még ma is sokak szemében inkább a megbízhatóság jelképe, még akkor is, ha legtöbbször nem azzal utaznak, de jó tudni, hogy van alternatíva (nem kell vitatni, tudom, hogy ezzel sokan nem értenek egyet). Emiatt a keresletcsökkenés valóban okozhat ilyen hatást, ha nem is ekkora mértékben.
KPM I Vasúti Fo: Ha elolvasod irásom figyelmesen, nem a 62-esról volt szó. Az NFT II-ről
Szerintem általában a vonalbezárás általad vélt hatásairól írtál, de ha zavar a konkretizálás, akkor kérlek, általában igazold azon állításodat, hogy 15-20%-kal csökkennek az ingatlanok árai egy-egy bezárt vasútvonal mentén.
Komolyan érdekel, hogy mire alapozod ezen megállapításodat.
A net nem a szabatos és helyesírásilag kiforrot nyilvánum. Mondják ezt azok, akik képtelenek ilyenre. Engedd meg, hogy engem meg felbosszantson.
Apróság a téma nem ez Sajnos hozzászólásaidban más, reagálásra érdemes felvetést nem találtam. "Ingatlan bumm lesz, közben a 62-es vonatpótlói miatt valami iszonyatos nagy kár fog történni, meg napi két vonat lesz valahol valamikor". Kb. ennyi. Miről is akarsz írni?
KPM I Vasúti Fo.: azért érdekességként azzal kell majd számolni, ha bezárunk egy vasútvonalat az érintett települések ingatlanai a lakóingatlanoktól a szántóföldig 15-20% értékcsökkenést szenvednek.
Érdekelne ennek a kijelentésnek a megalapozottsága. Ezek szerint pl. Drávafokon most 15-20%-kal csökkentek a házak értéke? Vagy csak a "hivatalos" bezáráskor csökken és "ideiglenes"' vonatpótlózáskor nem?
Az utak mellett lakók nem ilyen forgalmi terhelésnél vették ingatlanaikat.
Valóban napi 6 busszal nagyobb a közúti terhelés a 62-es vasútvonal mentén. Ez mekkora növekedést jelent? Komolyan gondolod, hogy ennek mérhető hatása van az ingatlanárakra? Mert, ha igen, akkor annak is hatása van, hogy ezentúl naponta 6-szor nem kell megállni a vonat eldöcögése miatt az autóval, és ezzel kevésbé szennyezik a környezetet, ezzel emelve az ottlakók életkörülményét és ingatlanjainak értékét... :))
A jó közlekedést az Ormánságban biztos, hogy vasúti közlekedéssel lehet csak biztosítani? Vasúti közlekedést ígértek vagy jó közlekedést? Nem mindegy...
Magyarítsd. A feladat adott, old meg te válsztottad. Nem reagálok a további ilyen felvetésekre. Apróság a téma nem ez. A net nem a szabatos és helyesírásilag kiforrot nyilvánum.
Rossz helyre válaszoltam, bocs. Ma már van lehetőség érdekvédelmi egyesületet alapítani. Az önkormányzatra ne várj mert a végén tető se lesssssz a fejedfelett. Elmult a szoci.
Hivatalosan tudtuk jó uram, mivel arról döntés született decemberben, hogy a pálya állapota nem teszi lehetővé a vonatok közlekedését. Még mneterend-tervezetet is kaptunk a pótlóbuszokról. Ebből lett az újságcikk, ami után mindenki várta, hogy bősz tiltakozás lesz majd az önkományzatok részéről, de csak vagy két polgármester jelezte, hogy milyen csúnya dolog lesz ez majd, és a parlamenti pártokat sem nagyon hozta lázba a dolog az anyázási vetélkedő közepette, mivel ugyi a beste választópolgárok nem nagyon utaztak a 62-esen. Az, hogy kend ezt a választásokig nem tudta, az a kend baja.
Szabad termőföld vásárlás. Nem értesültél róla? 5 millió forint /ha. Az Osztrák mért jön ide mit gondolsz, játszani az NFT II-vel mint mi? Gondolkozz mink van még értékes?
"Igaz, hogy a választásokig szigorúan tilos volt kihirdetni hogy bezár a 62 vonal (bizonyos része)? "
Nem igaz, nagyuram. December óta tudtuk, hogy buszra terelik. Annyira titkos volt, hogy jóval a választások előtt megírta a Dunántúli Napló, valaki be is linkelte ide a cikket, ha emlékezetem nem csal.
A Nemzeti Fejlesztési Terv II-höz azért érdekességként azzal kell majd számolni, ha bezárunk egy vasútvonalat az érintett települések ingatlanai a lakóingatlanoktól a szántóföldig 15-20% értékcsökkenést szenvednek. Ki fizeti ki a több ezer milliárdnál forintnál is több kártérítést. Főleg a várható ingatlan bumm esetén. Ennek kapcsán ki és hogy vállalja fel a felelősséget az Euró elhalaszásával. A kamion forgalom növekedésével exponenciálisan nő megbetegedések száma, ingatlanok érték csökkenése. Az elkövetkező pereket kifizeti??. Az utak mellett lakók nem ilyen forgalmi terhelésnél vették ingatlanaikat. Ki fizet ki ujabb több ezer milliárdot? Ki pénzéből? Remélem az NFT II készítői belegondoltak. Nem szeretném közadókból. Állami feladat a közlekedési alágazatok verseny és a piac szabályozása, továbbá feladat az esélyegyenlőség biztosítása. Mely előbb leírtakról sokszor elfelejtkezünk.