Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Hegesztő vásárlás előtt állok a régi ( békebeli) trafómmal ívgyújtáshoz lassan többet kopogtatok mint a harkály. A mai pálcákhoz nagyon alacsony a feszültsége a trafómnak ( amper van ).
Két gépre szűkítettem le a választékot.
Jasic ARC 160
Iweld Gorilla Pocketpower 170
A Jasic felé hajlanék főként a 3 év garancia miatt, de néhány paramétere elbizonytalanított
Bekapcsolási ideje 93 Amperen 60%
Bemeneti áram 31Amper ?
Az Iweld bekapcsolási ideje 160Amperen 60%
Tömege 2.8 Kg ( a Jasic ömege 4Kg talán strapabíróbb )
Az Iweld bemeneti árama nics meg, de a kisebb tipusoknál (Iweld Gorilla Pocketpower 130-150) jóval kisebb bemeneti áramról olvastam, míg a Jasic ARC 140 pl 26 Amperes.
Nem tudom mennyire megbízhatóak ezek az adatok.
Főként ház körül használnám, de nem szívesen álltam volna le a kerítés oszlop csere alatt gép miatt.
Melyiket ajánlanátok inkább, vagy esetleg más típust ajánlanátok? Hosszú távra kellene. :)
Valaki ismeri ezt a gépet? HYD-200 MMA/TIG(AWI) DC egyenáramú inverteres hegesztőgép
atok:
Hálózati Feszültség: 230 V ą 10%, 50/60 Hz Hegesztőáram tartomány: TIG 10A-200A MMA 30A-160A Ívgyújtás: Magasfeszültségű (Hf) Védelmi fokozat: IP21S Méret: 380 X 165 X 290 mm Gépsúly: 6.5 Kg
Hegesztőáram értékek különböző elektróda átmérőkhöz
Elektróda O mm 1.6 2.0 2.5 3.2
Hegesztőáram / A 25-40 40-60 50-80 100-130
Az AWI hegesztés egyenárammal történik, nem olvadó wolfram elektródával, argon védőgáz alatt. A hegesztőív a wolfram elektróda és a hegesztett anyag között ég. Hozaganyagként a hegesztett anyag összetételének megfelelő pálca anyagot használunk. A wolfram elektródákat a színük alapján azonosíthatjuk. Gépünkhöz a szürke jelű 1.6, 2.0, 2.4mm-es
A wolfram elektróda végét köszörűvel ki kell hegyezni pl.: 20A-esetén: 30° -200A-nél: 120°
Szén és rozsdamentes acél, nikkel, réz és titánium ötvözetek hegesztésére alkalmas. /Alúra nem alkalmas/
MMA üzemmód
A TIG(AWI) 200P AC/DC hegesztőgéppel minden típusú (bázikus, rutilos és savas bevonatú) elektródával lehet hegeszteni kivéve cellulóz elektródát. Az elektróda típusa és a hegesztési folyamat határozza meg a csatlakozás polaritását. A polaritási csatlakozásokat az elektróda gyártója határozza meg. A hegesztőgépet kapcsolja a (2) kapcsolóval az MMA állásba és a (3) potméterrel állítsa be a kívánt áramerősség értéket.
Igen jó kis gép.... egy ismerősöm vett Ajkán a lomisoktól 30ezerért, fel sem fogta mit vett :-) volt még egy amihez járt az awi szerelék is de az "drága" volt szerinte 45ezerért.... Mindez egy éve történt.
Olyat tervez mindenképp kipróbálni amiben állítható is az arc force. Jasic Z209, Z211 vagy Iweld Superforce 230-at néztük.
Remélem az arc force megoldja majd neki amit szeretne. Anti stick szintén hasznosnak tűnik. Hot start se árt gondolom, bár volt régebben otthon egy 60 kilós házibarkács 380-as trafónk, azzal mindig vidám kopácsolással indult a hegesztés, de azzal is tudott. Sőt, azt mondja az a vicc, hogy jobb íve volt ennek a két inverternek amit próbált. Pont a 60 kilója miatt akarta lecserélni inverterre. Aztán az is lehet, hogy a háromfázisú gépeknek - amikkel ő sokat dolgozott - egyszerűen jobb, stabilabb az íve, mint az egyfázisúaknak, ezt nem tudom. Mondta, hogy dolgozott régen olyan hetrával amit lehetett használni 380-ról és 220-ról is. 380-on jó volt, de 220-on rosszabb íve volt mint azoknak amiket eleve 220-ra csináltak. Na mind1, majd meglátjuk mit tud az arc force.:)
Az biztos hogy az inverterekben beépített és alkalmazott 3 funkció nagyban megkönnyíti a hegesztő munkáját.Nem csak a kezdőét hanem a rutinos öreg hegesztőkét is.
Antistick-letapadás gátlás.Ha letapad a pálca leveszi az áramot hogy simán letörhesd a letapadt pálcát.Régi gépeken ez úgy ment hogy ha letapadt akkor felizzott a pálca teljes hosszában és ha nem volt észnél a hegesztő akkor akár a gépbe is kár keletkezett.
Hot start-forró indítás.Megemeli az ampert kezdésnél pár tizedmásodpercre hogy simán indíthasd a hegesztést.Van ahol ez is állítható.
Arc Force-íverő szabályzás.Az előbbi hsz-ben kitárgyaltam.
Az ArcForce nagy előny ha nehezen kezelhető pálcákkal hegesztel.Mint pl.az öntvény,az alu vagy hőálló/finomszemcsés pálcák.Nagyon szépen kijavítja a hegesztő ívtartási gondjait.
Talán annyi negatívum van ha nem kikapcsolható az arcforce, hogy pontozásnál vagy amikor nagyobb hézagot raksz be és pöttyölve hegesztel akkor akár 2-3 centis ívet is húzhat amikor elemeled a pálcát.Ha kikapcsolod akkor egy centin belül megszakad az ív.
Azért az arc force nem haszontalan funkció. Pont arra találták ki, hogy stabilabb legyen az ív, amellett a letapadást is gátolja, mert folyamatosan állítgatja a hegesztőáramot az ív hosszának függvényében. Némelyiknél még szabályozni is lehet. Meg kellene próbálni egy ilyen gépet.
Apámnak van egy kb 10 éves 160-as iweld MMA gépe, amivel már új kora óta nincs megelégedve (megpróbálta anno visszavinni, de nem vették vissza, ő meg nem erőltette a dolgot). Évtizedeket töltött a szakmában, szóval tud hegeszteni, dolgozott dinamóval, lánggal, CO-val, váltóáramú és egyenirányított trafókkal. Azt mondja az a baja az iwelddel, hogy nem stabil az ív, nem olyan a hegfürdő amilyet szeret, nem tudja úgy irányítani vele a salakot ahogy kellene, túláramot kell adni, akkor viszont fröcsköl, izzik a pálca, a salak megy összevissza. El tud vele kínlódni, de olyan mintha lefokozták volna, olyan lesz a varrat, mintha egy kezdő csinálná.
Itteni kommentek alapján kipróbált egy Rilon 200T-t, mert mindenki annyira dicsérte. Azt mondja egyértelműen jobb mint a régi iweld, de még mindig messze nem az amit szeretne. Ebben ugye nincs arc force (régi iweldben sincs), az a kérdés, hogy érdemes egyáltalán tovább nézelődni ilyen 100 alatti kínai gépeknél vagy mindnek ilyen lesz az íve? Ne is várjunk többet? Lenne még esetleg a Jasic Z209 vagy Z211, azokban van arc force és még állítható is. Azt mondja főleg 2,5-es pálcával hegeszt, ritkábban 3,2-essel, szóval elvileg nem kell nagy gép. Neki a régi dinamó az etalon, azt mondja azzal volt a legjobb dolgozni, de a hetrákkal is elvolt. Használt gép az meg eléggé lutri ugye, főleg az inverterek (elöregedő kondik, stb).
TE egyertelmüen leirtad, hogy hegesztes közben veri le az automatát! Korrekt meres: hálozati oldalra arammerö, es folyamatos meres közben hegesztek, vagy megfelö müterhelessel "hajtom" a gepet!A kapott eredmeny azonnal összevethetö, a gyari specifikácioval! Miutan a TE esetedben nem a hövedelem, hanem az automata oldott, jo esellyel a melegedes következteben megnö a hálozati aramfelvetel! No ezt javitsák ki, ne ellenállást meregessenek egy terheletlen gepen!
A legrosszabb eset ez, amikor hol produkálja a hibát a gép, hol meg nem. Borítékolható, hogy az lesz a végeredmény, hogy náluk minden faszán működött, a hiba a Te elektromos hálózatodban keresendő. Akkor is az van, ha nem úgy van. Nekem is ezért lett elegem a BLM AC-DC-ből. Azt még meg is csinálták, de ugyanúgy kifeküdt egy idő után többször is.
Mivel mertek azok az aranykezü fickok (elnezest ekezet hiánnyal küzdök), merleggel, vagy ölre? Mert ha esetleg rátettek volna egy lakatfogot es hegesztettek volna vele (hisz azt csak szabad?), elobbre lennenek!
Magmaweld 0.8asát használom külső munkákra (mert nagyon betáraztam belőle). Be lehet állítani a Q-setben, de kicsit másabbak az értékek, mint ESAB huzalnál.
Ha magamnak hegesztek otthon vagy kicsit komolyabb a hegesztés, akkor ESAB 12.51es huzal. De áttérek én is a 12.50esre! Nagyon jól beállítható.
Valamint csak és kizárólag az ESAB Coreshield 15ös porbeles huzalját használom gáz nélküli módban. Belőhető Q-setre, de nem éri meg vele kínlódni, jobb manuálisan beállítani.
Fűtőszál lesz az. Nem sikerült normális fotót csinálni róla. Egy központi lemezről mindkét irányba harmonika szerűen kihajtogatott lapos szalagok vannak több sorban. Nem tudom szemléletesebben leírni :-(