Keresés

Részletes keresés

M40 120 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11808

Pontos vonat lenne bőven, csak elverik a fővonalak. :-)

 

A 80 km/h már nem versenyképes a közúttal 20-30 km-es távplságon belül, márpedig a vidéki szűkebb (nagyobb mozgást generáló) vonzáskörzetek kb. ennyire terjednek ki.

Azt szerintem naívság gondolni, hogy versenyezni kell a közúttal (autó, motor), túl nagy pénz lenne. Kényelemmel, rugalmassággal, gyorsasággal nem lehet, könnyen.

Egy korrekt, tiszta, pontos, stb. szolgáltatást kell nyújtani, minél olcsóbban, akár 80 kmh-val, helyi közlekedéssel, ennyi.

Ahol van rá igény csinálni, ahol meg nincs ott...

 

Szvsz, hiába megyünk 160 kmh-val pl. Vásárhely-Szeged között eszméletlen összegekből, akkor is csak kényszerutasok lesznek a legtöbben.

 

Ha majd az emberek még vezetni is luták lesznek akkor jön az aranykor. :-)

 

 

Előzmény: looksharp (11798)
amicus Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11807

A volánok, a MÁV-val ellentétben, sokkal kevésbé hajlamosak a pazarlásra.

Előzmény: v_peti (11805)
Carpy Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11806
Nem.
Máskor az a baj, ha kevés az eljutási lehetőség, most az, hogy sok...

Különbenis, az Eger-Ózd busz mit fáj neked?
Előzmény: v_peti (11805)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11805

Eger-Szilvásvárad 30, Eger-Ózd viszonylatban 12 busz közlekedik munkanapokon. Nem túlzás ez???

 

 

Előzmény: v_peti (11803)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11804
Szerintem a hsz. utolsó 5 sorát is olvasd el.
Előzmény: v_peti (11803)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11803

Ózd külterületén is lehetne egy megálló. Ha van ráhordás, akkor lenne pár utas. nem sok, mert a busz errefelé túlságosan is versenyképes. :( Máshol, ahol meg nincs vonat, ott meg a Volán sem készít kínálati menetrendet.

 

 

 

 

 

Előzmény: looksharp (11797)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11802

Egy egyszerű, rövidke peron nem kerülhet sokba. A betonaljak, és a föld nem drága. Csak a villanyoszlopok és a viélágítás kivezetése kerülhet többe. Meg kell egy esőbeálló. Az engedéylezés lehet még sok. Passz.

 

Előzmény: István Gyuri (11787)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11801
A sor bővíthető - és szűkíthető... A 13-as vonalon Pápa felől Környéhez közeledve ülőhelyet sem lehet találni...
Előzmény: looksharp (11797)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11800
Lassan át kell keresztelni ezt a topikot: Melyik mellékvonalat szüntessük meg?
István Gyuri Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11799

looksharp:  De ezt meg lehet oldani "99"-es korlátozású vonatokkal is!

99-es helyett most 0-s a külön rendeletes kódja, de egyébként örömmel olvastam az írásodat!

A két kör bővíthető-szűkíthető, de az elvvel egyetértek: a versenyképes vonalak fejlesztésétől nem vonjunk el pénzt és eszközt csak azért, hogy minden méter mellékvonalat megtartsunk!

Előzmény: looksharp (11797)
looksharp Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11798

Ebben most nagyjából egyetértünk... :-)

Csak hol találsz te vidéken pontos, tiszta és gyorsan haladó vonatot? :-)

Gyors: 100 km/h +

A 80 km/h már nem versenyképes a közúttal 20-30 km-es távplságon belül, márpedig a vidéki szűkebb (nagyobb mozgást generáló) vonzáskörzetek kb. ennyire terjednek ki.

Előzmény: Törölt nick (11672)
looksharp Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11797

És mennyien lennének? 15-en? Ózdra jó a busz Királdról, időben is, árban is veri a vasutat (ha 60-nal menne, akkoir is).

Szelektálni kell, hogy a mellékvonalak közül minek van értelme és minek nincs. Én imádom a 98-as vonalat, de Abaújszántó ás Hidasnémeti között nem sok létjogosultsága van. Abaújszántóról van pár utas (tanuló és dolgozó havijegyes) Göncre meg Hidasnémetibe. Nekik a jelenlegi napi 1-2 pár ilyen irányú busz is megfelelő, esetleg kormányzati ráhatásra lesz 3-4 pár is.  Korlátra nyaranta pár diákcsoport ugyanez Boldogkőváraljára. De ezt meg lehet oldani "99"-es korlátozású vonatokkal is! Vagy ahogy a tótoknál: péntek/vasárnap van vonat és kész.

Személyzet sehol nincs, a fénysorompók megvannak, a pálya kb. 10 évig még szinten tartható nagyobb ráfordítás nélkül. Évi 2x gyomirtás és 2 x bokorirtás, 2x fmk.

A 87-es Szilvásvárad-Putnok szakasza mellett el kell gondolkodni, van-e értelme rendszeres személyforgalmat fenntartani a 125a, 126, 151, 152, 153, 127 (Vésztő-Körösnagyharsány), 35 (Kisbárapáti-Tab), 13 vonalakon.

A sor persze kinek igényszintje és ízlése szerint bővíthető.

 

Ugyanakkor vannak olyan vonalak, amikkel valamit kezdeni kell, mert létjogosultsága van, de az állapota messze nem felel meg az igényeknek:

Kétegyháza-Mezőhegyes

Kecskemét-Lakitelek-Szolnok

Szintén bővíthető kör.

Előzmény: v_peti (11778)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11795

Csak mint mondom nem jó irányból kezdenék el a dolgot. Mire ez a vici kérdés mint látható nagyon de nagyon lassan lerendeződne, addigra már így is úgy is mind1 a MÁV-nak, akkor meg már felesleges lesz vici kérdéssel foglalkozni, mert a fővonalakra sem lesz pénz vonatra, mert letérdel az egész cég.

 

Előzmény: Törölt nick (11794)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11793
Most mindenki bezárással, buszpótlással foglalkozik, miközben továbbra is ismeretlen forrásokon keresztül mennek ki a milliásrdok a lyukas zsebeken keresztül.

Na jó-jó, de ki az, aki érdekelt a lyukas zsebek felkutatásában? "Alaphelyzetben" maximum az adófizető állampolgár, na de mivel az adófizető állampolgárok - állampolgárok tömegeként - nem alkotnak gazdasági társaságot, és egyenként isteni hatalommal sem rendelkeznek, tehát a lyukas zseb termelőkkel és fenntartókkal szemben nem képviselnek semmiféle erőt.

A lyukas zseb termelő és fenntartó akkor lesz érdekelt a lyukas zseb befoltozásában, ha valahol máshol kell lyukas zsebet létrehoznia. (A lyukas zsebek összmennyisége ugyanis nem változhat rövid idő alatt nagymértékben.)

hm
Előzmény: radio100jozsi (11791)
radio100jozsi Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11792
Persze, most távol álljon tőlem, hogy nem kell ezzel az üggyel is foglalkozni, csak valahogy a MÁV gazdálkodásának rendezésénél nem ezt kéne előtérbe helyezni, amivel továbbra sem oldunk meg semmit, holott a 24 óránál jár a MÁV, ami kemény intézkedéseket vonna maga után, benne a többi sokkal több milliárd kérdéssel. 
radio100jozsi Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11791

Azt meg szintén számításba kell venni, hogy a vicivonalakra is rárakódik egy csomó felesleges humán költség, valamint a hazai pályahasználati díj nem áll arányában a kapott szolgáltatásokkal, illetve az EU átlagos szintjétől is el van rugaszkodva.

 

A lényeg, hogy azt látom, hogy ezzel a vici üggyel a MÁV csak továbbra is leplezni akarja azt a 70-80 milliárd veszteséget évente, amit senki nem próbált még felkutatni, hogy az miből is áll, és miként lehetne azt csökkenteni. Most mindenki bezárással, buszpótlással foglalkozik, miközben továbbra is ismeretlen forrásokon keresztül mennek ki a milliásrdok a lyukas zsebeken keresztül.

radio100jozsi Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11789

Amúgy most legalább számomra is láthatóvá váltak a dolgok, hogy ez az egész vici kérdés csak porhintés.

 

Őszinte legyek olyan dologgal foglalkozni most, ami a veszteséget CSAK esetleg 10-al csökkentené, amikor ott van mellette a 90%, hát nem tudom, hogy erre minek kell most felesleges időt pocsékolni. Ha leállna a  valóságban is vicivonalnak nevezhető vasútvonalak, és semmivel sem pótolnák, akkor is csak évi 10-12 milliárddal lenne kevesebb a MÁV költsége, nem vesztesége, a veszteség kevesebb lenne, mert a bevételi oldal jelenleg nem elérhető a vicivonalakon.

 

Tehát jelenleg egy bizonytalan és csekély eredményeket elérő dolgokba invesztál energiákat sokmindenki, holot a MÁV ettől még maholnap csődbe megy, mert ott van a valóságban a problémákat okozó veszteségek.

hmsoft Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11788
Mennyibe is kerül engedélyeztetésekkel együtt egy peronépítés?

Ha az adott vonal magánkézbe kerülne (tehát nemcsak az operátor lenne magánvasúti, hanem az infrastruktúra is), akkor - megfelelő szakemberek alkalmazásával - kidolgozásra kerülne a kiskapukat kihasználó megoldás, vagyis az olyan peron, amely a fennálló rendelkezések szerint nem peron - így engedélyeztetni nem kell.

Ezek után nem hat, hanem akár hét utas is lesz (sőt, nyolc, ha éppen arra járok - pl. tízévente egyszer). A másik serpenyőben meg a nemperon-peron kitalálására fordított összegek szerepelnek. :)

hm
Előzmény: István Gyuri (11787)
István Gyuri Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11787

v_peti: Amúgy tényleg szerencsétlen a MÁV, mert számos olyan hely van az országban, ahol egy új peron építése jelentősen megnövelné a vonalon az utaszámot.

Így van, pl. a 87-esen is egyről kettőre, esetleg ötről a hatra jutna a MÁV.

Mennyibe is kerül engedélyeztetésekkel együtt egy peronépítés?

Előzmény: v_peti (11785)
GyöBzs Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11786
Kb. egy éve a következők bírták végig a 24 percet:
- mozdonyvezető
- pályamester
- vezető jv.
- 3 fő ellenőrzést végző
- 1 fő utas.

Érdemes.
Előzmény: Krtek (11784)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11785

Busszal több, mint fél óra kell.

 

Amúgy tényleg szerencsétlen a MÁV, mert számos olyan hely van az országban, ahol egy új peron építése jelentősen megnövelné a vonalon az utaszámot.

 

Előzmény: GyöBzs (11783)
Krtek Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11784

Honnan hosszú a buszok menetideje?

Mindjárt kikeresem. Valamint az időbeli lefedettséget.

Mert ez utóbbi többet jelent, mint az 5-10 perc menetidő különbség.

Putnokon a vonat a város széléről indul, a busz a központból.

Királdon a vonat egy valamikor valakik által meghatározott helyen áll meg a falu közepén ugyan, de ez egy 4km hosszú, egyutcás felu esetében kevés.

Ha a vasút komolyan gondolná, hogy számára fontosak az utasok, akkor létesített volna már 2db 50m-es peront a két széle közelében. De nem tette.

Buszmegállóból van több is.

 

Jelenleg az árérzékenység miatt vannak még egyáltalán ott utasok. Hiszen a sietség ismeretlen fogalom. Sajnos a munka is...

 

Előzmény: v_peti (11781)
GyöBzs Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11783
A vonat a 8,1 km-es távot 24 perc alatt teszi meg. Egy helyen áll meg a településeken. Hogy is van ez a busszal?
Előzmény: v_peti (11781)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11781

Van elég sok busz, csak hosszú a menetidejük, a vonathoz képest.

 

 

 

Előzmény: v_peti (11780)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11780

Putnokról.

 

Előzmény: Törölt nick (11779)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11778

Amíg Szilvásvárad és Királd között van 5 ember, addig Királdtól Putnokig vannak 10-en. Ha itt nem 20-szal menne a vonatz, hanem 40-60-nal, akkor többen lennének. Mert annyira rossz Királdra a buszközlkedés, hogy a vonat még így is alternatíva.

 

Előzmény: Törölt nick (11777)
v_peti Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11776

Én ehelyett egy másik vasútvonal miatt aggódnék. Nagyon jó helyen fekszik, de nagyon kicsi rajta forgaliom, de mindenképpen meg kellene őrizni túristavonalként. Nem lenne jó, ha 2-3 év múlva ez is így járna. Igaz, ez (még) nem 20-as pálya, csak az utolsó szakasza, ahol még lennének is utasok, a vonaton, mert a buszközlekedés nem valami jó arra. Ez a 87-es felső szakasza.

 

 

Előzmény: kivi000 (11769)
Krtek Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11775
Ez esetben az ott élők számát sem lesz nehéz meghaladni :-)
Előzmény: Törölt nick (11772)
FSZ Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11774
A petíciót aláírók közül ki hány km-t utazott a 62-esen, milyen rendszerességgel és mennyi menetdíjat fizetett?
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11773
Hozod ide is a gumivasutad, oszt' jólvan :-) Lejtő sajnos nincs, meg asszem a környék sem tetszene Neked túlzottan.
Előzmény: Törölt nick (11771)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!