Keresés

Részletes keresés

KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11846

A nemzetközi fuvarozást a VOLÁN cégcsoporthoz tartozó társaságok már több, mint 2000 saját tehergépjármű-szerelvénnyel végzik.

 

Ennek a rengeteg árúnak mind mind vasúton kellene leközlekedni.

Előzmény: KPM_I_Vasúti_Fo (11845)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11845

A VOLÁN Egyesülés köszönti Önt. Gazdasági társaságunk 60 részvénytársaság és Kft. vállalatközi integrációja.

A VOLÁN Egyesülés 28 tagszervezet összefogásával gazdálkodásuk eredményességének előmozdítására és tevékenységük összehangolására, valamint szakmai és társadalmi érdekeik képviseletére 1989-ben alapított jogi személyességgel rendelkező kooperációs társaság.
Gazdasági társaságunknak jelenleg 60 tagszervezete van és három tagozatban végzi tevékenységét: az Autóbuszközlekedési, az Árufuvarozási és Szállítmányozási és a Szolgáltatási Tagozatban. Az Egyesülés arra törekszik, hogy a VOLÁN cégcsoporthoz tartozó társaságok az összehangolt tevékenységükkel jól szolgálják az utasok, ill. a megrendelők igényeinek kielégítését.

A társaságok közül 28-nak fő profilja a menetrend szerinti helyközi (távolsági) és helyi tömegközlekedés lebonyolítása.
A helyközi menetrend szerinti forgalomban a VOLÁN társaságok naponta mintegy 1,6 millió utast szállítanak el.

A VOLÁN menetrend szerinti helyközi autóbuszjáratokkal az ország 3145 települése közül 17 kivételével valamennyi elérhető, a települések kétharmadának lakosai csak a VOLÁN autóbuszjáratok segítségével juthatnak el az iskolákba, munkahelyekre, illetve intézhetik különféle hivatalos és magáncélú utazásaikat. A jó közlekedési kapcsolatnak a kisebb települések gazdasági életében elengedhetetlenül fontos infrastruktúra-pótló szerepe van.
A menetrend szerinti forgalom a határokon is túlnyúlik. A VOLÁN társaságok nemzetközi autóbuszjáratai 15 országba juttatják el az utasokat, a határmenti településekre, illetve jó néhány európai nagyvárosba is. A VOLÁN társaságok a szerződéses munkásszállításban, valamint a bel- és külföldi különjáratok lebonyolításában is részt vesznek.
A VOLÁN társaságok önálló helyi menetrend szerinti autóbuszjáratokkal 109 településen bonyolítják le a tömegközlekedést. Egyre több alacsonypadlós, illetve emelőszerkezettel felszerelt autóbusz segíti a mozgáskorlátozottak közlekedését.

A cégcsoport 22 árufuvarozást, logisztikai szolgáltatást végző társasága jelentős szerepet játszik a hazai, valamint a nemzetközi árutovábbítási feladatok ellátásában. A teljeskörű fuvarozási, szállítmányozási és logisztikai szolgáltatások területén a VOLÁN Egyesülés tagjai közé tartozó társaság, a WABERER'S Holding Logisztikai Rt. piacvezetővé vált a térségben. A nemzetközi fuvarozást a VOLÁN cégcsoporthoz tartozó társaságok már több, mint 2000 saját tehergépjármű-szerelvénnyel, illetve a feladatokhoz illeszkedő alvállalkozói parkkal végzik.
Az Európai Uniós tagságra történő felkészülési folyamat keretében a társaságok jelentős anyagi erőfeszítéseket tettek a tehergépjármű-park korszerűsítése érdekében. Jelenleg a nemzetközi forgalmat lebonyolító gépjármű-park teljeskörűen megfelel az európai uniós műszaki-forgalmi követelményeknek. A járművek jelentős része mobiltelefonnal, illetve járműkövető- és irányító berendezéssel felszerelt, amely hozzájárul ahhoz, hogy a megbízó, ill. az áru tulajdonosa is a járművek helyzetéről, a rakodásról bármikor pontos és azonnali információt kaphasson. A társaságok kiemelt feladatként kezelik a minőségbiztosítási szabványoknak történő megfelelést.

A belföldi árufuvarozásban is egyre inkább a megbízó, illetve a lakosság teljes körű kiszolgálása kerül előtérbe, ezért a VOLÁN társaságoknál a fuvarozás párosul a csomagolással, rakodással, raktározással. A VOLÁN társaságok részt vesznek több nagyvállalat termelési, ill. kereskedelmi folyamatában, ahol a felhasználó üzemek, a lakossági szolgáltató-kereskedelmi centrumok igény szerinti be-, és kiszállítási feladatait látják el.

Az előbbiekben nem említett társaságok a VOLÁN cégek, illetve külső megbízók számára nyújtanak különféle, jellemzően a közúti személyszállításhoz és árufuvarozáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat, melyek közül a fontosabbak: informatika, pénzügyi, banki szolgáltatások, könyvvizsgálat, lízingtevékenység, eszköz-bérbeadás, biztosítás, nyugdíjpénztári szolgáltatás, vagyonkezelés, taxiközlekedés, oktatás, képzés. E csoporthoz tartozik többek között az egyik legnagyobb hazai önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár.

A VOLÁN Egyesülés fennállása óta, alapítási céljainak szellemében - tagjai érdekképviseletének ellátása mellett - foglalkozik különféle nagyfogyasztói kedvezményeket tartalmazó szolgáltatói megállapodások kötésével, ezeken alapuló termékek, szolgáltatások forgalmazásával, kiajánlásával.

A VOLÁN Egyesülés közreműködésével biztosított főbb szolgáltatások:

  • jármű (autóbusz, tehergépjármű, személygépkocsi) beszerzés,
  • főegység, alkatrész és egyéb termékek beszerzése,
  • diagnosztikai- és szervizberendezés, benzinkút-technikai rendszerek valamint járműkövető-rendszer beszerzése,
  • üzemanyag- és kenőanyag beszerzés flottakedvezménnyel,
  • autóbusz felújítási ajánlatok közvetítése,
  • GSM szolgáltatás, készülék értékesítés,
  • közúti engedélyek, okmányok beszerzése,
  • értéktöbbletadó visszaigénylés (külföldön),
  • internetes és papíralapú autóbusz-menetrend készítése, illetve annak koordinálása,
  • assistance szolgáltatás,
  • teljeskörű biztosítási csomagok,
  • informatikai és irodatechnikai szolgáltatások,
  • finanszírozási ajánlatok közvetítése,
  • minőségirányítási rendszerek kialakítása,
  • szakmai pályázatok készítése,
  • általános forgalmi adó elszámolása (befizetés és visszaigénylés) Ausztriában és Németországban, illetve a kötelező regisztráció lebonyolítása,
  • iroda- és konferenciahelyiség bérbeadása.

A megbízók folyamatos, magas szinten történő kiszolgálása érdekében, illetve a környezettudatos gondolkodást szem előtt tartva a VOLÁN Egyesülés 2000 óta működtet minőségirányítási rendszert, és 2005. áprilisától integrált minőség- és környezetirányítási rendszert.

</P>

sinérintő Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11844

Sziasztok!

 

Tudja valaki, mikortól lép érvénybe ez az 5 km/h?

Előzmény: Önműködő térközjelző (11819)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11843
Sajnos mindig és mindenhol van egy személy aki a haladás útjában áll. A vasútról sok hozzáértő kiszorult, míg a közigazgatásból és egyéb állami és magán vállalkozásból a dolgozni nem akaró személyekkel feltöltötték a máv létszámát (tisztelet a kivételnek aki tud is és akar is dolgozni). Igy nem lehet fejleszteni.
Előzmény: bsasa (11841)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11842
A MÁV szákház tele Projekt vezetőkkel viszont pályamunkás nincs. Hogyvan ez? Az Öreg G.B. forog a sírjában! Az Öregnek volt egy mondása: Fizessünk neki bért csak nelássuk a vasút közelében.
bsasa Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11841

Én ne m személyekben gondolkozom és nem ítélkezem.

De az megfigyelhető az országban minden területen,hogy nem arról szól a megoldások keresése,hogy hogyan tegyük elfogadhatóbbá,megfizethetőbbé,élhetőbbé a környezetünket.

Mindenütt csak arról beszélnek ez így gazdaságtalan fizessenek érte többet vagy szüntessük meg.

Sajnos ez nem csak vasúti probléma.Az életünk minden területén jelen van.Elavult technikával,technológiával akarunk versenyképesek lenni.

Előzmény: KPM_I_Vasúti_Fo (11839)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11838
Ezen hozzá szólással természetesen nem bezárni szeretném, hanem átépíteni.
Előzmény: KPM_I_Vasúti_Fo (11836)
bsasa Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11837

Tulajdon képpen ez az 1ik sarkalatos pontja lehetne a veszteségek csökkentésének.

 

Eddig arról szólt a történet,hogy le kell építeni a fölösleges munkaerőt.

Mostanra elfogyott a végrehajtó szolgálatnál a leépíthető létszám,de a vassút infrastrukturálisan ugyan azon az alapon működik.

A megújulási folyamatokat nem a tényleges működési területen,hanem az irányításban kezdték el.

Így továbbra is ugyan azokkal a korszerűtlen (időnként megbízhatatlan) eszközökkel,berendezésekkel,technológiával kellene elvégezni a feladatokat magasabb követelményekkel.

Nem vitatom,hogy volt miből leépíteni.

De a leépített emberek munkáját vagy nem végzi el senki,vagy valakinek a nyakába akasztották és azzal bizonytalanabbá,lassabbá,kevésbé biztonságossá vált a munkafolyamat.

 

20-40-50 km-es vonalakon nem üzemszünetekkel kellene vegetálni,hanem a vonalra olyan technológiát,technikát telepíteni,hogy ne is legyen szükség ott szolgálat teljesítésre és a vonatforgalom így is fentartható legyen.

 

Nem az a megoldás az előre haladás útján,hogy megszüntetem a sorompó kezelőt és majd a vonatszemélyzet kezeli.Ez szolgálltatás csökkenést eredményez amivel elvesztjük az utasokat.Következésképpen üres vonatra sincs szükség "szüntessük meg"

 

 

  

  

Előzmény: Krtek (11830)
KPM_I_Vasúti_Fo Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11836
Aki járt az osztrákoknál az mindjárt látja: Utófeszített betonalj, 20-30-S49 kg/fm sín, rugalmas közvetlen vagy önzáró sínleerősítés, z-kő ágyazat, hézagnélküli vágány, gépesített fenntartás. Nálunk: Lágyvasbetétes betonalj, 10-23,6 kg/fm sín, közvetlen alátétlemezes sínleerősítés, salak, homokoskavics ágyatat néha z-kő (zúzott kő), hagyományos sínillesztéses pálya, rossz vágánygeometria, avult kitérők, gépesítés hiánya (arról a kisvasúti aláverő gépről ne is beszéljünk, 1 géplánc elég volna de sajnos ha gépet készítünk magyarmódra tesszük. Spórold ki a szoftvert, szabályozást. keskeny nyomtávú vasúton el kellene érni az 50 km/h-t. A szobi GV átépítéséhez remélem nem a régi avúlt betonaljakból vagy netalán avúlt lágyvasbetétes betonaljat próbálnak átterveztetni lábatlannal "i", vagy "C" sínhez közvtlen sínleerősítéssel. Az pusztán pénzkidobás volna, 10 év mulva ismét átépítés.
Előzmény: v_peti (11834)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11835
...Na nehogy már...
...nem igaz, hogy ne lehetne...


Tudod: a puding próbája... Menj végig, nézd meg, értékeld. (Ez is csak benyomás-szinten lesz elég, mert mérőkocsit vagy legalább némi kézikészséget nem fogsz magaddal vinni.)

hm
Előzmény: v_peti (11834)
v_peti Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11834

A Nagy Testvér annyira figyelt rám, hogy meg is támogatott némi információval.

 

"Balesetveszély miatt" (ez a hivatalos álláspont) Herminatanya-Dombrád között vmax=5 km/h, a 3. menetrendi pótléktól teljes üzemszünet.

 

Ez mit jelent? Van egy átmeneti időszak, amikor 5 km/h-val mennek a vonatok?

 

Na nehogy már az egész szakasz olyan vacak!!! Lehet, hogy egy rövid szakaszon 5 km/h van, de azért a többségén nem igaz, hogy ne lehetne legalább 20-szal menni!!! Vagy tényleg annyira rossza  pálya, hogy még 20 km/h-t sem bír el? Kecskeméten is a korábbi vmx=50 helyett már szinte sehol sem megy 20-nál többel, legalábbis Kiskőrös felé. Ha meg mégis megy, akkor meg majdnem leugrik sínről.

 

 

Előzmény: Önműködő térközjelző (11819)
v_peti Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11833

Eger-Szilvásvárrad. A 30 busz sok. Ha nem kell, akkor pazarlás. Ha meg kell, akkor meg ahol ekkora az igény, ott menjen több vonat!!!

 

Előzmény: Carpy (11806)
v_peti Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11832

Egy részüknek meg sehová sem kell járnia, mert ami a munkanélküli segélyből megmarad, az a kocsmában fogy el. :(((

 

Előzmény: Carpy (11815)
bsasa Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11831

A szegedi IC-k ugye a keletiből indulnak?

Előzmény: _nyunyuka (11820)
Krtek Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11830

800 millió Ft állomási biztberre???

Minek?

Mi indokolja?

 

Erre szoktam azt mondani, hogy a gazdag osztrákoknak elég sok pénzük van, hogy vigyázzanak rá :-(

 

Ott sincs kolbászból a kerítés. De ésszerűen csinálják. Fővonalra elektronikus biztber, de majd minden állomáson található kulcsos váltókkal lehatárolt, a biztberbe be nem kötött vágány, ami már adott volt, csak nem költöttek többet a szükségesnél. Kisebb, de nem vicivonalra KSW90, az igazi viciken meg semmi. A forgalom által ténylegesen megkövetelt igények szerint.

 

Szeretném hinni, hogy képesek leszünk a ló hátán is ülni egyszer...

Előzmény: Törölt nick (11824)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11828

Lehet többet tudni a dombrádi dologról? Időpontok, ilyesmi...

gumpy Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11826
Vagy inkább nem akar mindenki pótjegyet fizetni azért a színvonalért, ami alapárért is természetes lenne.
Előzmény: Törölt nick (11825)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11823

Teljesen komoly.

 

Hála a Nagy Testvérnek, az Elhárítás is két irányban dolgozik.

 

- nem tudom, kinek a keze van a dologban, de az most büszke lehet magára

 

Nem nehéz kitalálni. Mosóczi úr főtanácsadója, időnként ide is írogat, nem_a_vicik_mellett, sőt......

Előzmény: gumpy (11822)
gumpy Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11822
Ez komoly? Nem április 1-e van!

Ha igaz, több dolog jut eszembe, de maradjunk a szalonképeseknél:
- normális helyeken balesetveszély esetén karbantanak, nálunk 5 km/h megoldja (az utasszámot is),
- nem tudom, kinek a keze van a dologban, de az most büszke lehet magára (ezt nehéz volt szalonképessé tenni),
- és ha valóban leáll a forgalom, akkor utána jön a kánaán, és lesz pénz a fővonalakra, ugye? vagy nem azért csináljuk?
- "teljes üzemszünet" helyett valaki mondja már ki az igazat (vonalmegszüntetés),
- végül pedig ibrányi barátunk újraválaszthatja a polgármesterét, épülhet a járda és a csatorna.

A vasúti mellékvonalaknak az a legnagyobb baja, hogy száz éve meghatározott nyomvonalon próbálna szolgáltatni, és még egy nyamvadt megállólétesítés is akadályba ütközik ebben a nyamvadt országban ("engedélyeztetés" a legnagyobb tétel, gratulálok). Nyomvonalkorrekció, új szakasz szóba sem jöhet, pedig az élet és az igények változnak. Ma már a legkisebb fejlesztés is nagyberuházás.
Próbálja a volán is azt, hogy csak ott és arra járhat busz, ahol 50 éve, és még csak új megálló sem létesülhet, adminisztratív okokból. Persze ők bárhol leb@szhatnak egy oszlopot az út szélére, Királdon ugyanakkor nem lehet leönteni a pálya mellé egy kis betont. Röhej.
Ennyi, mára kimérgelődtem magam, ennél csak jobb jöhet.
Előzmény: Önműködő térközjelző (11819)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11821

Lemaradt:

 

a szegedi IC-k atszervezese azaz megszuntetese, amit oly hevesen tagadott a menetrend szerkesztoje...es lam-lam...

Előzmény: _nyunyuka (11820)
_nyunyuka Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11820

Tegnap este kaptam en is ezt a hirt, azt hittem, kosza pletyka, mint a szegedi IC-k atszervezese azaz megszuntetese.

 

II. Csanady Gyorgy munkaban? :-(((

Előzmény: Önműködő térközjelző (11819)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11819

Pálinkás Jóreggelt!

 

A Nagy Testvér annyira figyelt rám, hogy meg is támogatott némi információval.

 

"Balesetveszély miatt" (ez a hivatalos álláspont) Herminatanya-Dombrád között vmax=5 km/h, a 3. menetrendi pótléktól teljes üzemszünet.

 

Boldog lehetsz!

Előzmény: Törölt nick (10842)
ha6pc Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11816
Ez való igaz! Azzal együtt,hogy a megszünt MÁV vonalakra szóló állami támogatást a Volánokhoz csoportosították át. A vonatjárat helyett kevesebb busz indul,vagy NEM IS INDUL (hétvégén) pedig lenne rá igény. Mondjam-e konkrétan melyik? Igy lehet ám takarékoskodni...
Előzmény: amicus (11807)
Carpy Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11815
És ezek a fránya ózdiak vajon miért nem fogadnak neked szót? :)
Előzmény: v_peti (11814)
v_peti Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11814

De Ózd Borsod megye, így onnan Miskolcra kellene járni a többségnek.

 

Előzmény: v_peti (11813)
v_peti Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11813

Eger-Ózd nem gond. De Szilvásváradig...

 

Előzmény: Carpy (11806)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11812

Írható olyan forgatókönyv, hogy hozzá se nyúlunk a vici vonalakhoz

ilyen tempóban még több mint 40 év mire a vicik megszűnnek

 

Neked a mellékvonalak számára a megszüntetés az egyetlen megoldás. Nagyon konstruktív vagy, az biztos. Ehhez most jó helyen vagy, mintegy két ajtónyira a Pályavasúti Főigazgatótól. Mondhatod neki a téziseidet, a számaidat...

 

1992 óta alig szűnt meg valami.

 

De majd most a Te tanácsaidra...

Előzmény: Törölt nick (11794)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11811

A két kör bővíthető-szűkíthető, de az elvvel egyetértek: a versenyképes vonalak fejlesztésétől nem vonjunk el pénzt és eszközt csak azért, hogy minden méter mellékvonalat megtartsunk!

 

Szvsz nem sok pénzt vonunk el a mellékvonalakkal a "versenyképes" vonalaktól sajnos, de amúgy igaz.

Előzmény: István Gyuri (11799)
amicus Creative Commons License 2006.05.25 0 0 11810

Pedig ha lenne Eger - Füzesabony - Miskolc - Ózd személyvonat, például Deziróval, és a csúnya volánoknak megtiltanánk, hogy a MÁV-val versenyezzenek az Eger - Ózd viszonylaton, akkor, idézem, "biztos lenne rá utas".

:-)

Előzmény: M40 120 (11809)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.24 0 0 11809
Mert van. :-)
Előzmény: Carpy (11806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!