A VOLÁN Egyesülés köszönti Önt. Gazdasági társaságunk 60 részvénytársaság és Kft. vállalatközi integrációja.
A VOLÁN Egyesülés 28 tagszervezet összefogásával gazdálkodásuk eredményességének előmozdítására és tevékenységük összehangolására, valamint szakmai és társadalmi érdekeik képviseletére 1989-ben alapított jogi személyességgel rendelkező kooperációs társaság. Gazdasági társaságunknak jelenleg 60 tagszervezete van és három tagozatban végzi tevékenységét: az Autóbuszközlekedési, az Árufuvarozási és Szállítmányozási és a Szolgáltatási Tagozatban. Az Egyesülés arra törekszik, hogy a VOLÁN cégcsoporthoz tartozó társaságok az összehangolt tevékenységükkel jól szolgálják az utasok, ill. a megrendelők igényeinek kielégítését.
A társaságok közül 28-nak fő profilja a menetrend szerinti helyközi (távolsági) és helyi tömegközlekedés lebonyolítása. A helyközi menetrend szerinti forgalomban a VOLÁN társaságok naponta mintegy 1,6 millió utast szállítanak el.
A VOLÁN menetrend szerinti helyközi autóbuszjáratokkal az ország 3145 települése közül 17 kivételével valamennyi elérhető, a települések kétharmadának lakosai csak a VOLÁN autóbuszjáratok segítségével juthatnak el az iskolákba, munkahelyekre, illetve intézhetik különféle hivatalos és magáncélú utazásaikat. A jó közlekedési kapcsolatnak a kisebb települések gazdasági életében elengedhetetlenül fontos infrastruktúra-pótló szerepe van. A menetrend szerinti forgalom a határokon is túlnyúlik. A VOLÁN társaságok nemzetközi autóbuszjáratai 15 országba juttatják el az utasokat, a határmenti településekre, illetve jó néhány európai nagyvárosba is. A VOLÁN társaságok a szerződéses munkásszállításban, valamint a bel- és külföldi különjáratok lebonyolításában is részt vesznek. A VOLÁN társaságok önálló helyi menetrend szerinti autóbuszjáratokkal 109 településen bonyolítják le a tömegközlekedést. Egyre több alacsonypadlós, illetve emelőszerkezettel felszerelt autóbusz segíti a mozgáskorlátozottak közlekedését.
A cégcsoport 22 árufuvarozást, logisztikai szolgáltatást végző társasága jelentős szerepet játszik a hazai, valamint a nemzetközi árutovábbítási feladatok ellátásában. A teljeskörű fuvarozási, szállítmányozási és logisztikai szolgáltatások területén a VOLÁN Egyesülés tagjai közé tartozó társaság, a WABERER'S Holding Logisztikai Rt. piacvezetővé vált a térségben. A nemzetközi fuvarozást a VOLÁN cégcsoporthoz tartozó társaságok már több, mint 2000 saját tehergépjármű-szerelvénnyel, illetve a feladatokhoz illeszkedő alvállalkozói parkkal végzik. Az Európai Uniós tagságra történő felkészülési folyamat keretében a társaságok jelentős anyagi erőfeszítéseket tettek a tehergépjármű-park korszerűsítése érdekében. Jelenleg a nemzetközi forgalmat lebonyolító gépjármű-park teljeskörűen megfelel az európai uniós műszaki-forgalmi követelményeknek. A járművek jelentős része mobiltelefonnal, illetve járműkövető- és irányító berendezéssel felszerelt, amely hozzájárul ahhoz, hogy a megbízó, ill. az áru tulajdonosa is a járművek helyzetéről, a rakodásról bármikor pontos és azonnali információt kaphasson. A társaságok kiemelt feladatként kezelik a minőségbiztosítási szabványoknak történő megfelelést.
A belföldi árufuvarozásban is egyre inkább a megbízó, illetve a lakosság teljes körű kiszolgálása kerül előtérbe, ezért a VOLÁN társaságoknál a fuvarozás párosul a csomagolással, rakodással, raktározással. A VOLÁN társaságok részt vesznek több nagyvállalat termelési, ill. kereskedelmi folyamatában, ahol a felhasználó üzemek, a lakossági szolgáltató-kereskedelmi centrumok igény szerinti be-, és kiszállítási feladatait látják el.
Az előbbiekben nem említett társaságok a VOLÁN cégek, illetve külső megbízók számára nyújtanak különféle, jellemzően a közúti személyszállításhoz és árufuvarozáshoz kapcsolódó szolgáltatásokat, melyek közül a fontosabbak: informatika, pénzügyi, banki szolgáltatások, könyvvizsgálat, lízingtevékenység, eszköz-bérbeadás, biztosítás, nyugdíjpénztári szolgáltatás, vagyonkezelés, taxiközlekedés, oktatás, képzés. E csoporthoz tartozik többek között az egyik legnagyobb hazai önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár.
A VOLÁN Egyesülés fennállása óta, alapítási céljainak szellemében - tagjai érdekképviseletének ellátása mellett - foglalkozik különféle nagyfogyasztói kedvezményeket tartalmazó szolgáltatói megállapodások kötésével, ezeken alapuló termékek, szolgáltatások forgalmazásával, kiajánlásával.
A VOLÁN Egyesülés közreműködésével biztosított főbb szolgáltatások:
jármű (autóbusz, tehergépjármű, személygépkocsi) beszerzés,
főegység, alkatrész és egyéb termékek beszerzése,
diagnosztikai- és szervizberendezés, benzinkút-technikai rendszerek valamint járműkövető-rendszer beszerzése,
üzemanyag- és kenőanyag beszerzés flottakedvezménnyel,
autóbusz felújítási ajánlatok közvetítése,
GSM szolgáltatás, készülék értékesítés,
közúti engedélyek, okmányok beszerzése,
értéktöbbletadó visszaigénylés (külföldön),
internetes és papíralapú autóbusz-menetrend készítése, illetve annak koordinálása,
assistance szolgáltatás,
teljeskörű biztosítási csomagok,
informatikai és irodatechnikai szolgáltatások,
finanszírozási ajánlatok közvetítése,
minőségirányítási rendszerek kialakítása,
szakmai pályázatok készítése,
általános forgalmi adó elszámolása (befizetés és visszaigénylés) Ausztriában és Németországban, illetve a kötelező regisztráció lebonyolítása,
iroda- és konferenciahelyiség bérbeadása.
A megbízók folyamatos, magas szinten történő kiszolgálása érdekében, illetve a környezettudatos gondolkodást szem előtt tartva a VOLÁN Egyesülés 2000 óta működtet minőségirányítási rendszert, és 2005. áprilisától integrált minőség- és környezetirányítási rendszert.
Sajnos mindig és mindenhol van egy személy aki a haladás útjában áll. A vasútról sok hozzáértő kiszorult, míg a közigazgatásból és egyéb állami és magán vállalkozásból a dolgozni nem akaró személyekkel feltöltötték a máv létszámát (tisztelet a kivételnek aki tud is és akar is dolgozni). Igy nem lehet fejleszteni.
A MÁV szákház tele Projekt vezetőkkel viszont pályamunkás nincs. Hogyvan ez? Az Öreg G.B. forog a sírjában! Az Öregnek volt egy mondása: Fizessünk neki bért csak nelássuk a vasút közelében.
Én ne m személyekben gondolkozom és nem ítélkezem.
De az megfigyelhető az országban minden területen,hogy nem arról szól a megoldások keresése,hogy hogyan tegyük elfogadhatóbbá,megfizethetőbbé,élhetőbbé a környezetünket.
Mindenütt csak arról beszélnek ez így gazdaságtalan fizessenek érte többet vagy szüntessük meg.
Sajnos ez nem csak vasúti probléma.Az életünk minden területén jelen van.Elavult technikával,technológiával akarunk versenyképesek lenni.
Tulajdon képpen ez az 1ik sarkalatos pontja lehetne a veszteségek csökkentésének.
Eddig arról szólt a történet,hogy le kell építeni a fölösleges munkaerőt.
Mostanra elfogyott a végrehajtó szolgálatnál a leépíthető létszám,de a vassút infrastrukturálisan ugyan azon az alapon működik.
A megújulási folyamatokat nem a tényleges működési területen,hanem az irányításban kezdték el.
Így továbbra is ugyan azokkal a korszerűtlen (időnként megbízhatatlan) eszközökkel,berendezésekkel,technológiával kellene elvégezni a feladatokat magasabb követelményekkel.
Nem vitatom,hogy volt miből leépíteni.
De a leépített emberek munkáját vagy nem végzi el senki,vagy valakinek a nyakába akasztották és azzal bizonytalanabbá,lassabbá,kevésbé biztonságossá vált a munkafolyamat.
20-40-50 km-es vonalakon nem üzemszünetekkel kellene vegetálni,hanem a vonalra olyan technológiát,technikát telepíteni,hogy ne is legyen szükség ott szolgálat teljesítésre és a vonatforgalom így is fentartható legyen.
Nem az a megoldás az előre haladás útján,hogy megszüntetem a sorompó kezelőt és majd a vonatszemélyzet kezeli.Ez szolgálltatás csökkenést eredményez amivel elvesztjük az utasokat.Következésképpen üres vonatra sincs szükség "szüntessük meg"
Aki járt az osztrákoknál az mindjárt látja: Utófeszített betonalj, 20-30-S49 kg/fm sín, rugalmas közvetlen vagy önzáró sínleerősítés, z-kő ágyazat, hézagnélküli vágány, gépesített fenntartás. Nálunk: Lágyvasbetétes betonalj, 10-23,6 kg/fm sín, közvetlen alátétlemezes sínleerősítés, salak, homokoskavics ágyatat néha z-kő (zúzott kő), hagyományos sínillesztéses pálya, rossz vágánygeometria, avult kitérők, gépesítés hiánya (arról a kisvasúti aláverő gépről ne is beszéljünk, 1 géplánc elég volna de sajnos ha gépet készítünk magyarmódra tesszük. Spórold ki a szoftvert, szabályozást. keskeny nyomtávú vasúton el kellene érni az 50 km/h-t. A szobi GV átépítéséhez remélem nem a régi avúlt betonaljakból vagy netalán avúlt lágyvasbetétes betonaljat próbálnak átterveztetni lábatlannal "i", vagy "C" sínhez közvtlen sínleerősítéssel. Az pusztán pénzkidobás volna, 10 év mulva ismét átépítés.
...Na nehogy már... ...nem igaz, hogy ne lehetne...
Tudod: a puding próbája... Menj végig, nézd meg, értékeld. (Ez is csak benyomás-szinten lesz elég, mert mérőkocsit vagy legalább némi kézikészséget nem fogsz magaddal vinni.)
A Nagy Testvér annyira figyelt rám, hogy meg is támogatott némi információval.
"Balesetveszély miatt" (ez a hivatalos álláspont) Herminatanya-Dombrád között vmax=5 km/h, a 3. menetrendi pótléktól teljes üzemszünet.
Ez mit jelent? Van egy átmeneti időszak, amikor 5 km/h-val mennek a vonatok?
Na nehogy már az egész szakasz olyan vacak!!! Lehet, hogy egy rövid szakaszon 5 km/h van, de azért a többségén nem igaz, hogy ne lehetne legalább 20-szal menni!!! Vagy tényleg annyira rossza pálya, hogy még 20 km/h-t sem bír el? Kecskeméten is a korábbi vmx=50 helyett már szinte sehol sem megy 20-nál többel, legalábbis Kiskőrös felé. Ha meg mégis megy, akkor meg majdnem leugrik sínről.
Erre szoktam azt mondani, hogy a gazdag osztrákoknak elég sok pénzük van, hogy vigyázzanak rá :-(
Ott sincs kolbászból a kerítés. De ésszerűen csinálják. Fővonalra elektronikus biztber, de majd minden állomáson található kulcsos váltókkal lehatárolt, a biztberbe be nem kötött vágány, ami már adott volt, csak nem költöttek többet a szükségesnél. Kisebb, de nem vicivonalra KSW90, az igazi viciken meg semmi. A forgalom által ténylegesen megkövetelt igények szerint.
Szeretném hinni, hogy képesek leszünk a ló hátán is ülni egyszer...
Ha igaz, több dolog jut eszembe, de maradjunk a szalonképeseknél: - normális helyeken balesetveszély esetén karbantanak, nálunk 5 km/h megoldja (az utasszámot is), - nem tudom, kinek a keze van a dologban, de az most büszke lehet magára (ezt nehéz volt szalonképessé tenni), - és ha valóban leáll a forgalom, akkor utána jön a kánaán, és lesz pénz a fővonalakra, ugye? vagy nem azért csináljuk? - "teljes üzemszünet" helyett valaki mondja már ki az igazat (vonalmegszüntetés), - végül pedig ibrányi barátunk újraválaszthatja a polgármesterét, épülhet a járda és a csatorna.
A vasúti mellékvonalaknak az a legnagyobb baja, hogy száz éve meghatározott nyomvonalon próbálna szolgáltatni, és még egy nyamvadt megállólétesítés is akadályba ütközik ebben a nyamvadt országban ("engedélyeztetés" a legnagyobb tétel, gratulálok). Nyomvonalkorrekció, új szakasz szóba sem jöhet, pedig az élet és az igények változnak. Ma már a legkisebb fejlesztés is nagyberuházás. Próbálja a volán is azt, hogy csak ott és arra járhat busz, ahol 50 éve, és még csak új megálló sem létesülhet, adminisztratív okokból. Persze ők bárhol leb@szhatnak egy oszlopot az út szélére, Királdon ugyanakkor nem lehet leönteni a pálya mellé egy kis betont. Röhej. Ennyi, mára kimérgelődtem magam, ennél csak jobb jöhet.
Ez való igaz! Azzal együtt,hogy a megszünt MÁV vonalakra szóló állami támogatást a Volánokhoz csoportosították át. A vonatjárat helyett kevesebb busz indul,vagy NEM IS INDUL (hétvégén) pedig lenne rá igény. Mondjam-e konkrétan melyik? Igy lehet ám takarékoskodni...
Írható olyan forgatókönyv, hogy hozzá se nyúlunk a vici vonalakhoz
ilyen tempóban még több mint 40 év mire a vicik megszűnnek
Neked a mellékvonalak számára a megszüntetés az egyetlen megoldás. Nagyon konstruktív vagy, az biztos. Ehhez most jó helyen vagy, mintegy két ajtónyira a Pályavasúti Főigazgatótól. Mondhatod neki a téziseidet, a számaidat...
A két kör bővíthető-szűkíthető, de az elvvel egyetértek: a versenyképes vonalak fejlesztésétől nem vonjunk el pénzt és eszközt csak azért, hogy minden méter mellékvonalat megtartsunk!
Szvsz nem sok pénzt vonunk el a mellékvonalakkal a "versenyképes" vonalaktól sajnos, de amúgy igaz.
Pedig ha lenne Eger - Füzesabony - Miskolc - Ózd személyvonat, például Deziróval, és a csúnya volánoknak megtiltanánk, hogy a MÁV-val versenyezzenek az Eger - Ózd viszonylaton, akkor, idézem, "biztos lenne rá utas".