80-as lassújel mentes pályán elvileg Bc-Sg 80 perc, Rókusig 75 perc a "gyorsvonatnak", ha nem vár sehol keresztkor, kereszttel és várakozással kb. 85 perc lenne a nagyállomás.
Személyvonattal, ha kigyomlálnánk a felesleges megállásokat ugyanitt kb. 90-95 perc lehetne.
Ez "pár milliárdból" megoldható lenne, a 120 kmh-s pálya ennek min. a 10 szerese, de inkább több.
Ennyit arra a vonalra "soha" nem költenek a jelenlegi forgalom mellett. Sokkal nagyobb forgalom a jelenlegi hálózatban nem lesz ott. Ha megépítenék a vonalat Rókus és Bácsalmás közé és lenne pár tranzit és belföldi teher akkor ... talán.
Ha összeadod, hogy kocsival, garázsba/hoz menetellel/ parkolással mennyi az út és helyi+vasút+helyivel mennyi idő, már összemérhető a kettő.
Amíg sokan most élik ki az autózási hajlamukat, pár évig még nem szállnak át vonatra hacsak nem ingyenes, pláne cégautóból vagy ha "kifizetik" nekik.
Összevetheted: a kocsiban közben nem tudsz dolgozni. A vonaton igen.
Nem is akarnak. Inkább az lenne az előny a vonatnál/busznál, hogy pihenten és épen érkezik munkába és haza.
A 47-es út is 4 sávos lesz előbb-utóbb ez sem kedvez a dolognak.
Nem tudom, mekkora a helyismereted, de talán tudsz segíteni: Mezőhegyesen mikor kezdődik az első óra? Kérdezhetném úgy is, hogy mikorra kell beérkeznie a diákvonatoknak?
A helyedben ezt nem mondtam volna. Ez annyira komoly, h sajna meg lesz szüntetve. Nem tudom, hogy láttad-e azt a levelet, melyet a kisvasút menti önkormányzatok (Buj, Ibrány) írtak a Közlekedési Minisztériumnak. Ebben benne van feketén-fehéren minden sajnos! :((((
Akkor napi két, és nem egy vonatpár van és ezekszerint kihasználtak. (Az hittem, hogy tényleg kihasználatlanok a vonatok, és eg vicinálisról van szó, és nem egy olyan helyről, ahová taxibusszal, metróval és villamossal is el lehet jutni.)
Ez a "pályaudvar" (valójában kétvágányú állomás) Bucuresti Titan Sud egy vonatpárnak végállomása, egy vonatpár pedig továbbmegy Bucuresti Obor állomásra.
Vonatok érkezése Oltenita településről 06.06-ra és 17.02-re, visszaindulás 08.35-kor és 20.05-kor. ("Csókosoknak": 227. oldal, 801. mező :-). A környék utasáramlását (beleértve a városi közlekedést is) pont jókor jön és megy a vonat, meg is telik a 8 kocsi. Az állomás mellett van egy kb. fél Kőbánya méretű ipari terület. Reggel és este az ide érkező/induló metrók és villamosok dugig tele vannak, a villamosok megállótávolságra követik egymást(16, 36). Napközben kb. 10 percenként járnak a tuják, 8 percenként a metrók, kb. 5-6 utas jön idáig. Minek legyen több vonat? Aki "csak úgy" be akar menni napközben a fővárosba, azt beviszi a "Maxi taxi" nevű mikrpbuszos vállalkozás.
Napi egy vonatnak mi értelme van? Akkor már miért nem kettő. ha elmegy valaki, akkor vissza is kell jönnie. Helyközi buszközlekedés meg sok helyen nincsen Romániában. (Csak maszek taxibuszok.)
A gond csak az, hogyha a Keletiből jössz Fradi felé és onnan akarsz Köki felé menni azt jelenleg nem teheted meg irányváltás nélkül (max egy Bobóval 10 km/h- val Kőbánya hizlalón keresztül).
Vagy még azzal sem.... Mivel nincs olyan vágánykapcsolat, amin keresztül ez lehetséges lenne. Józsefváros felől megoldható lenne, de ez ugya már most halott elképzelés.
A villanyszámla elhanyagolható. Az más kérdés, hogy ilyen kis sebességnél tényleg elegendő a "V"-betűs jelző. Ha ki lenne jelölve egy állomás vonatkeresztezésre (de szerintem Hermina elég), akkor a rugós váltók miatt tényleg kellene ellenőrző jelző. A mrh-k fedezőjelzőit egyébként tényleg el lehetne bontani - de ez többe kerül, mint meghagyni őket és érvényteleníteni. Ha érvénytelen és sötétek, akkor nem kell izzót cserélni és ez összességében már tényleg költségmegtakarítás (a biztberesek helyszínre utazása, izzó ára (ez ezerforintos nagyságrend) stb.)
Nem tudom, mi van a nagyvasútiban, már nincs türelmem a végigolvasásához. A szegedi IC-gyors összevonás oka egyszerű: Ha 1 órás váltásban közlelekdének a vonatok, akkora
a, ha az indulási idők ütemesek, akkor a célállomásnál torlódnának össze
b, ha az érkezés ütemes, akkor szükségképpen az indulás nem lehet az.
Emiatt gond elsősorban a 100-as vonal elővárosi vonatai lennének orrba vágva, ott nem működne az ütem, hiszen minden szegedi vonatnak más menetvonalat kellene biztosítani, de pl. a 135-ös vonal se jönne ki jól.
Azt hiszem, Szatymaz és Kiskundorozsma végre kimarad a buliból, ez pozitív, meg a Nyársapáti megállások is. Az IC-kocsik helyjegyesek lesznek (talán), aki légjavítást és biztos ülőhelyet kér, az majd oda ül. A 130 HUF nem egetverő. Drasztikus emelénél is nem tudok többet leképzeni 200 Ft-nál egy helyjegyre.
Nem azért kell a nagyobb sebesség, hanem hogy a megmaradó vonalak a regionális, nagyvárosok közötti (élénkülő) forgalomnak meg tudjanak felelni. Sg-Vásárhely nyilván halott, de egy Sg-Bc nem. Most 1 óra 50 perc.
120-as pályán 1 óra 10-15 perc. Ha összeadod, hogy kocsival, garázsba/hoz menetellel/ parkolással mennyi az út és helyi+vasút+helyivel mennyi idő, már összemérhető a kettő.
Összevetheted: a kocsiban közben nem tudsz dolgozni. A vonaton igen. Szerintem errefelé fogunk elmozdulni, ha a távmunka egyre jobban terjed majd.
A szegedi IC-k helyett óránként lesz vonat Pest és Szeged között, a menetidő +10-15 perc lesz. Szerintem el még tolerálható.